Dat compenseert zich dan weer met de oktober-mamma's die al september-mamma zijn geworden. Groetjes suus
Goeie morgen dames! Als eerste: @Gina; van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Wat fijn dat het dit weekend toch is door gezet en julie nu eindelijk kunnen genieten van jullie meisje! Ging inderdaad wel snel of niet? @ Nikki F, welkom bij de oktober mama's, spannend hoor nu je over tijd loopt. Hoop voor je dat je je kleintje snel in je armen zult hebben. @ Claudia; als ik jou was zou ik kiezen voor hetgene waar jij je het prettigst bij voelt. Jij moet het uiteindelijk doen als het om een stuit bevalling gaat en moet er dan ook voor 100 % achter staan, mocht je daar voor kiezen. Lijkt me erg vervelend als een gyn zo zit te pushen, want het lijkt mij inderdaad dat je gewoon de keuze moet hebben. Heel veel succes er mee meid! Hier is alles nog steeds rustig. Voel me eigenlijk super. Had niet verwacht me nog zo goed te voelen met bijna 36 weken zwangerschap. Kan bijna alles nog doen, al is het op een wat lager tempo. Af en toen wat harde buiken en oefenweeen, maar houd het prima vol zo. Natuurlijk kijk ik erg naar de kleine uit en mag hij of zij van mij vanaf 37 weken wel komen, want wij zijn er klaar voor! Morgen weer zwangerschapscursus, deze keer met partners....ben benieuwd wat mijn man er van zal vinden...hahhaha. Nou fijne zondag nog allemaal! Liefs Sämira
Hallo Dames, Nikkif heeft het al gemeld. Er komen 4 september mama's bij waarvan ik er een ben. Zoals het er nu uit gaat zien wordt dat 5 okt omdat ik dan word ingeleid. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de kleine zich eerder meld. Hoop het iedere minuut van de dag. Groetjes Karin
Nou dames de oktobermaand is aangebroken! Hoop voor iedereen dat de kleine zich tijdig laat zien (dus niet NA de uitgerekende datum ). Voor enkele dames heb ik begrepen dat die naar het oktoberforum zijn overgestapt omdat hun kleintje nog lekker even dwars wil zitten . Ook voor jullie veel succes. Nou bij mij blijft het alleen bij rommelen. Veel last van krampen/steken/rugpijn en m'n darmen zijn van slag maar helaas blijft het daar bij. En warm, ik heb het zo warm. Elke avond moet het waaiertje aan anders kan ik niet slapen. Is m'n vriend blij mee, die ligt tot aan z'n neus onder de dekens . Nou ja, we wachten maar af. Eens zal de bevalling zich toch wel echt gaan aankondigen. Hoop alleen wel voor 12 oktober. Silly
Haha, dat had ik dus ook. Benen buiten boord en alleen onder een lakentje. Maar zodra die kleine eruit was lag ik weer met de dekens tot onder m'n neus! Succes Silly, hopelijk wil die kleine gauw uit je warme buikje komen! Groetjes Suus
Zo het wordt lekker druk hier . Hopen dat het voor jullie niet meer al te lang duurt ex- september a.s mama's. Claudia; doe vooral was je gevoel je ingeeft en als dat een ks is, dan een ks. Heeft die gyneacoloog verder niks mee van doen. Succes ermee. Hier is het allemaal nog rustig, morgen weer naar de vk. We wachten rustig af. Groetjes Brennie
Hier ook een mama die in september was uitgerekend, hier is alles rustig, dus ik denk dat het bij mij nog wel even duurt......we wachten rustig af
Hoi Allemaal, ik wens hierbij de septembermoeders (tussen aanhalingtekens) veel succes. De tijd begint voor mij ook te dringen, van mij mag het nog wel uitgesteld worden, ik vind het wel lekker gaan nu hahahahha. Groetjes, Ummu......
Erg herkenbaar Silly. Ook ik had vandaag weer last van krampen, steken en ook mijn darmen zijn van slag....en inderdaad..........ik heb het overal warm! Maar ja, hier kun je volgens mij wel even mee rond lopen. Wat ik nu ook nog niet erg vind, omdat ik erg graag thuis wil bevallen en daarvoor toch echt nog 9 daagjes moet wachten! "Ex september " mama's heel veel succes, spannend! Liefs Sämira
Hallo meiden Bedankt voor al jullie reacties op mijn vraag stuitbevalling of keizersnede! Wij zijn eruit,nu nog even afwachten heb donderdag weer een afspraak met de gyn. Voor alle september mama's Welkom en ik hoop dat jullie niet al te lang op jullie kindjes hoeven te wachten. Groetjes Claudia
Hallo oktobermamma's ! Leuk dat we hier nu ook mee kunnen kletsen ! Hier is het redelijk rustig vandaag, wat steken net in de winkel, maar die trekken dan weer weg. Beetje krampachtig gevoel in de onderbuik, maar niet heftig. Ben benieuwd, vrees dat het weer oefenweeën zullen zijn. Het is vreemd om te zien dat mensen die na je zijn uitgeteld voor je bevallen ... eigenlijk is het ook heel normaal, maar daar word ik wel extra ongeduldig van ... Ik hoop in ieder geval dat het niet meer lang zal duren. 14 oktober ben ik 42 weken, ik hoop niet dat we die zwanger halen ... ik ben nogal fijn gebouwd en merk nu heel erg dat mijn lichaam het zwaar heeft met het extra gewicht. Dat maakt het extra zwaar en niet leuk meer om iets te ondernemen nu. Dan duurt wachten heeeeel lang. Tot de volgende keer ! Groetjes, Nikki F
Hallo dames! Hoe gaat het vandaag met de oktobermama's ? Hier gaat alles zijn gangetje. Ben redelijk actief vandaag. Vanmorgen even een wasje opgevouwen en de stofzuiger en dweil door het huis gehaald en net even wat boodschapjes gedaan. Ben nu dan ook wel op. Verder ook vandaag weer last van menstruatie achtige krampen. Zullen die oefenweeën wel weer zijn. Heeft iedereen daar last van de laatste weken? @ Claudia; fijn dat je voor jezelf de knoop hebt doorgehakt. Veel succes bij de gyn donderdag @ Nikki F; ik hoop inderdaad voor je dat je niet tot de 14e hoeft door te lopen. Zal voor je duimen! Nou mijn mannetje komt zo alweer thuis, dus ik zal zo met het eten beginnen. Vanavond naar de partneravond van zwangerschapscursus, ben benieuwd....... Rustig aan iedereen! Liefs Sämira
Vandaag weer naar de verloskundige geweest, alles was in orde. Nu heb ik een homeopatisch medicijn (volgens mij van VSM) meegekregen om de baarmoedermond sneller te rijpen ofzoiets...het heet Caul Thalic D30, iemand bekend hiermee, heb het op internet proberen op te zoeken maar kon er niks over vinden, misschien is een van jullie hier bekend mee? Voor de rest is alles nog rustig hier, heb nog niet echt voorweeen gehad (in ieder geval niet dat ik het in de gaten had), wel kan ik 's nachts niet zo best meer slapen , denk een beetje zenuwachtig voor wat er komen gaat... Nou meiden tot lezens, Liefs, misspuma
Hallo oktobermama's! Hier nog een 'septembermama' die nu over moet lopen naar dit topic.... Het is nog steeds rustig hier. Vanmiddag naar de vk. Ben benieuwd wat ze zegt. Voor mijn gevoel zit ik nog potdicht. En het idee dat er een kans is om nóg 2 weken door te moeten lopen staat me erg tegen. Ik ben ook heel bang dat de kleine in het vruchtwater poept en ik toch ineens naar het ziekenhuis moet. MissPuma, waarom heb je dat medicijn meegekregen? Verwachten ze dat het rijpen vd baarmoedermond moeizaam zal gaan bij jou? Dat moeilijker slapen zal vast ook wel door de zenuwen komen ja. Het kan elk moment gebeuren en dat is echt een heel spannend idee. Ik slaap sinds week 38 ook niet goed meer 's nachts. Overdag gaat het beter. Ik heb trouwens begrepen dat je helemaal geen voorweeen hoeft te hebben en dat de bevalling zomaar ineens kan beginnen. Daar hoop ik in ieder geval wel op, want ik voel niks. Alleen af en toe wat druk en steken onderin. Groetjes, Eefje
Ik heb dat medicijn gekregen omdat ze mij niet overtijd wil laten lopen, i.v.m. een stijgende bloeddruk, dus vandaar. liefs, misspuma
HOIIIIII allemaal, Ben vanochtend ook bij de verloskundige geweest. Baby is nog niet ingedaald, misschien gebeurt het ook niet. Ik vind het alleen zo eng dat je meteen moet liggen als je vliezen breken, stel je voor dat je net in een volle winkelstraat loopt maar ja. XXX Ummu..
Hallo dames ! Ik heb een heel verslag geschreven bij de septembermamma's en kopieer het even hierheen, dan is iedereen weer op de hoogte ! Hallo ! Wij zijn vandaag ook weer bij de VK geweest. Ze vroeg meteen uit zichzelf of ik wilde dat ze een inwendig onderzoek zou doen. Dat wilde ik graag want ik ben nieuwsgierig over de stand van zaken. Mijn bloeddruk was gestegen, naar 130 / 80, maar was nog steeds goed. Bij het voelen aan mijn buik werd die meteen hard. De kleine bewoog genoeg. De hartslag was tussen 150 en 160 slagen per minuut. Ze kwam er achter dat ik al een beetje ontsluiting heb, een vinger dikte, dus zoiets 1 cm. De baarmoedermond was nog niet helemaal verstreken, maar alles lag wel precies zoals dat hoorde te zijn. Ondanks dat ik dus overtijd ben, lig ik toch "op schema". Ze duwde met haar vinger tegen het hoofdje van de kleine, dat kon ze zo voelen ... en toen werd die kleine een beetje boos en duwde een paar keer flink terug ! Grappig hoor ! Verder verwacht ze dat de kleine binnen nu en een week geboren zal worden. We hebben voor alle zekerheid wel een afspraak gemaakt voor volgende week maandag. Als de kleine er volgende week woensdag niet is moeten we voor een ctg naar het ziekenhuis en zal de kleine volgende week vrijdag ingeleid worden, maar dat ik vrijdag de 13e dus dat willen we niet, dus dan zal het maandag de 16e worden ... maar ik hoop van harte dat dat niet nodig is en dat de kleine er ook echt aan zal komen binnen nu en een week ! Mijn rug doet minder pijn als ik rust hou, dus dat doen we maar. De verrekte spier in mijn buik, wat het toch was, doet gelukkig een stuk minder pijn nu. Deze kwaaltjes moet ik nog even voor lief nemen. Duim maar dat mijn VK gelijk heeft, en dat we ons wondertje ook echt binnen nu en een week in onze armen hebben ... Groetjes, Nikki F