Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Morgen meiden. Ik heb ook nog steeds veel aan Marjo moeten denken.
    Zij had het hartje trouwens nog helemaal niet zien kloppen, daar was het op de vorige echo te vroeg voor.
    Ik heb wel al meerdere verhalen gelezen van meiden die wel het hartje hebben zien kloppen en dan 2 wkn later toch een slechte echo hadden...
    Ik ben heel blij met mijn goede echo van 8 wkn, maar besef me terdege dat ik daarmee nog absoluut geen garantie heb....
    We moeten idd maar proberen positief te blijven, ook al is dat soms moeilijk!

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Thnx ik hoop dat ze het bij kijken houden 8)
    Ben schijterd wat dat betreft.
    En moet je na gaan dat ik om de 2 dagen een naald van 9 mm in me buik druk voor me suikerziekte.
    En dan bang voor dit? hahaha

3. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

we slepen elkaar wel door de 9 maanden heen. Zal ook niet altijd even makkelijk zijn. Regelmatig zullen met de onze neusjes op de feiten worden gedrukt.
    Jullie hebben geluk ik ben postief here self.
    Heb zat elende meegemaakt en heb zoiets bij mij staat geluk op de deur te kloppen. LoL
    heb de lijst bijgewerkt en marjo eraf gehaald. :(

@moon succes bij de HA
    @anne36 Herknebaar, gaat nog veel vaker gebeuren dit soort dingen hoort erbij zeggen ze dan.

ik zo lekker na me schoonzus, geboortekaartje afmaken voor d'r. Babykamer kijken die is klaar. Nog 30 dagen dan is ze uitgerekend.

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Moon; suc6 bij de dokter.
    Ik kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig bent voor morgen. Ik was ook enorm zenuwachtig. Ik ga heel hard voor je duimen dat alles goed mag zijn meis!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Moon succes bij de HA!

Die 1 op de 10 zijn wel enge cijfers, maar ik heb me voorgenomen niets over miskramen te lezen of i.d. Ik hou natuurlijk wel in mijn achterhoofd dat het altijd kan gebeuren.
    Maar ik ken mezelf langer dan vandaag, ik kan mezelf er helemaal van overtuigen dat ik een miskraam krijg. En dit lijkt me niet echt goed voor de kleine :(
    Dus ik probeer geen statistieken te lezen en geen forum's hierover. :)
    "Gewoon" afwachten (wat zoooo moeilijk is! ) :rolleyes:
    Ben zo'n stresskip met zulke dingen, het liefst was ik vorige week al naar de vk gerend. ](*,)

6. hey meiden..
    weet niemand wat ik tegen die rugpijn kan doen?
    tussen mijn schouders zeg maar

7. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    misschien een kleine tip voor je schouder pijn..
    ga recht op je stoel zitten.
    doe je linkerarm over de rugleuning heen.
    trek met je rechterarm aan je leuning alsof je je schuine buikspieren traint, totdat je het aan je schouder voelt, en dan hetzelfde bij de andere kant.
    moet ik doen van de fysio... haalt effe de spanning eraf. wel met je kont recht op je stoel blijven zitten zodat je een soort van halve circel draait..

hier sinds gister thuis. misselijk echt vreeeselijk! en moe.. zal wel oververmoeid zijn... blegh!

8. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    en nog wat, ik heb zelf ook een miskraam gehad, en ik vind dat je gewoon posi moet blijven en niet die kant op moet gaan denken hoor! tuurlijk, het kan misgaan, maar je kan ook jezelf gek maken..
    en dat lijkt me ook niet echt goed voor de baby...
    dus dames, ontspan, en probeer te genieten!

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen dames,

Ik heb mezelf weer even naar beneden gesleept!

Ik lees veel verhalen over grote honger en kleine porties eten. In het ziekenhuis raadde ze ons aan om als je zwanger bent zes keer op een dag te eten ipv drie keer. Je bloedsuiker blijft dan mooi op peil. Bovendien word je dan niet misselijk van de honger.
    Voel je dus niet schuldig als je een extra maaltijd invoegt, maar probeer het wel gezond te houden.

Ik ben het ondertussen spuugzat om alleen thuis te zitten. Voel me af en toe echt heeeeel zielig. Sorry voor mijn gezeur hoor, maar ik moet het ff kwijt. De dag kruipt voorbij. Mijn man is de hele dag gewoon aan het werk en moet zaterdag ook de hele dag weg, dus dat worden nog twee eenzame dagen vrees ik.

Gisteren belde er een collega die zich zorgen om mij maakte. Ik heb een heel l*lverhaal opgehangen over een vage buikaandoening waar ik volgende week meer uitslagen over krijg. Pfff, ik moet eerdaags toch maar even heen als ik het persoonlijk wil vertellen, want dit hou ik niet vol!

Grts, Maartje

10. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wijze woorden Denisse! Zo probeer ik ook te denken. Ik heb een missed abortion gehad (hetzelfde wat Marjo nu heeft) maar ik ga er vanuit dat het een eenmalig iets was. Natuurlijk is het spannend, maar het gaat gewoon goed komen!

11. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    :( ooh marjo wat een afschuwelijk nieuws ben er helemaal ontdaan van wil je heel erg veel sterkte wensen

12. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Zo net uit de stad en heerlijk geshopt. twee zwangerschapbroeken, een shirtje en een band. Nu alleen nog buikje dan kan ik het ook aan :)

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Nou was ik weer.
    Was knap ontstokken en heb zalfje gehad.
    Die moet heel snel helpen en moet het morgen minder zijn.
    Zo niet moet ik voor dat ik naar de gyn ga langs komen en krijg ik medicijnen.
    Verder gezegd dat ik zo goed naar de wc ging en heb ik poeder voor gehad.
    En die hoofdpijn hoort erbij en moest veel rust nemen.
    Maar dat deed ik al.

@ denisse

Tuurlijk moet je niet bang zijn.
    Maar ik heb zelfde als maartje gehad.
    Maar als je dan op echo komt en je hoort dat het achter loopt.
    En je hebt dat de vorige x ook mee gemaakt dan schrik je toch wel erg.
    Want je wilt het niet nog eens mee maken.
    En ik bekijk het heel positief maar soms dan komt toch die angst boven.

14. Ik lees het nu pas van Marjo.
    Wat verschrikkelijk naar! Heel veel sterkte voor de komende tijd!

15. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    Tuurlijk moet je positief blijven en proberen niet bang zijn, maar ik vind het wel moeilijk. Heb zelf een miskraam gehad met 14wk in sept 2005 en ik geniet er nu zeker van maar ben en blijf bang, als ik de 14wk gepasseerd ben kan ik pas volop genieten hoop ik. Heb ook totaal geen kwaaltjes, ja ietsjes sneller moe maar verder totaal niks.

gr Marianne

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ marianne

Ik heb ook bijna geen kwaaltjes hoor.
    Alleen moe en hoofdpijn.

17. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @Marjo: ik ben helemaal verdrietig voor je, na alles wat je al hebt moeten meemaken nu dit...
    :(

Ik vrees dat we onder ogen moeten zien dat er een best hoge kans is dat het mis gaat. 10% is gewoon niet niks...
    Zelf heb ik er helaas ook ervaring mee, maar ik sta daar actief niet meer bij stil. Dat heeft te maken met mijn leefregel "je moet je alleen druk maken over dingen waar je daadwerkelijk wat aan kunt doen". Het blijft natuurlijk vervelend, je bent terug bij af en je hebt sowieso tijd nodig om het een plek te geven. Hoe lang dat is is voor iedereen anders. Ik kan me heel goed voorstellen dat "er niet aan denken" veeeeel moeilijker is als je zo lang hebt geprobeerd om zwanger te raken. Dus nogmaals Marjo: heel veel sterkte!

Hier gebeurde me net iets raars: Ik ging een sollicitant ophalen, en ineens voelde ik echt iets lopen. In combi met de rugpijn die ik vandaag heb dacht ik meteen het ergste. Na het gesprek ben ik meteen naar het toilet gegaan: niks, helemaal niks!
    Raaaaar.

ik ga zo de dokter bellen om te melden dat ik zwanger ben, mijn man durft die stap nu wel te maken en ik ben zelf benieuwd wat de dokter te zeggen heeft (zal vast tegenvallen?)

Groetjes
    Maris

18. spannend maris!

19. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

hoi meiden,

marjo, heel veel sterkte meis.

Ik heb ook een mk gehad met 8,5 week (dacht 10,5 week te zijn...hartje is met 8,5 week gestopt). Ik had al 2 echo's gehad waarop alles prima in orde was...
    In januari heb ik een innestelingsfout gehad, week na nod werd ik dus eigenlijk ongi, dit vond ik dus veel minder erg. Meteen daarna weer zwanger (nu dus) en ben nu 6 weken zwanger...as dinsdag heb ik mn eerste echo..spannend! Ik vind het zelf dus wel prettig om meerdere echo's voor de 12 weken te krijgen anders zit ik helemaal in onzekerheid. Ik weet dat het altijd nog fout kan gaan ook al is de echo goed (heb ik zelf dus meegemaakt..:( ) maar ik zie liever tussendoor dat het ng wel goed is dan om zo lang, 12 weken, in onzekerheid te zitten en dat je helemaal niks weet..

As dinsdag weet ik dus meer...
    Ik heb wel veel kwaaltjes..mn borsten gaan steeds meer pijn doen, ik voel ze de hele dag wel. ook bij aanraking, vooral zijkanten en de tepels doet pijn. ook zijn mn borsten gegroeid.
    Ben vaak misselijk en erg moe. Ook heb ik snel een bloedneus, niet hee erg maar dat er gewoon veel bloed in mn neus zit (loopt er niet echt uit ofzo) dit had ik vroeger nooit.
    Ook veel afscheiding onder...

Vind het werken wel heel erg zwaar. Ik werk op een kinderdagverblijf, op de babygroep. Maar eigenlijk is de ruimte niet groot genoeg en zijn we vind ik met te weinig leidsters. De bedjes zijn boven dus moet er veel gedragen worden naar boven, dit vind ik echt heel zwaar. baby's zijn tegenwoordig echt steeds zwaarder lijkt wel, baby's van 6/7 maanden die al 10 kg wegen!
    NOuja,ik kan me eigenlijk niet ziek melden, al zou ik graag wat meer rust willen want momenteel vind ik het echt te zwaar (moe, misselijk etc..) en ik wil nu meer aan mezelf denken doordat het al eerder fout is gegaan. Mijjn collega's begrijpen dit en zeggen juist zelf dat ik gewoon wat vaker thuis moet blijven als het niet goed..maarja, dan hebben zij het superdruk want mijn bazin wil geen invalskrachten of andere leidsters aannemen..(kost te veel geld....) dat is dus eigenlijk het probleem..

Liefs

Syl

20. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Marjo en man, heel veel sterkte!

Hier beginnen de kwaaltjes wat erger te worden, heb helemaal geen trek in eten. Niet dat ik echt misselijk ben, maar het eten staat me tegen. Ook ben ik bij vlagen duizelig en erg moe. Van rusten komt niet echt veel, ik heb nog een dochter van 2 die behoorlijk wat aandacht vraagt.
    Last van mijn borsten heb ik al een dikke week en ze zijn nu al gegroeid van een ruime B naar D! Dat is wel erg snel, hopelijk gaat het niet in zo'n tempo door!
    Met hoeveel weken bellen jullie de vk? Ik heb het nog steeds niet gedaan, wil eigenlijk wachten tot 6-7 weken of is dat te laat?
    Dat ik nog even wacht komt doordat het vorige keer fout ging met 5,5 week. Dat is dus deze week, vind het nu dus even eng. Hopelijk is deze week snel voorbij!

Deel Deze Pagina