Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Zo, we zijn bij de verloskundige geweest. Het was alleen maar praten en dingen navragen, vooral omdat ik van Ryan 4 weken te vroeg ben bevallen. M'n bloeddruk was prima en ik mag nu een afspraak maken voor een termijnecho. Zij gaf zelf al aan, dat het rond de 12 weken het mooist is. We gaan niet voor een nekplooimeting, maar als ze duidelijk een afwijking zien op de echo, willen we wel dat ze dat aangeven. De volgende afspraak is over 5 weken.

2. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
    Marjo, veel sterkte. Ik vind het heel erg voor je, zeker omdat je al zolang bezig was zwanger te worden. Dikke knuffel.

3. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
    Andrea, wij hebben ook besloten geen nekplooimeting te laten doen. Als je dan een verhoogde kans hebt op een kindje met een afwijking brengt dat zoveel stress met zich mee, terwijl er dan niets aan de hand hoeft te zijn. Vanwege de risico's wil ik ook geen vruchtwaterpunctie. Als het kindje down zou blijken te hebben, zullen wij de zwangerschap waarschijnlijk ook niet willen afbreken.

4. Andrea mv Ryan

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Noord-Brabant
    Precies Lient, zo denken wij ook. En de afwijkingen waar de vk meer op doelde waren het missen van een handje of voetje o.i.d. Dan ben je daar wel op voorbereid.

5. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
    Als ze dat op de echo zien, dan zou ik dat ook wel willen weten. Dat zal natuurlijk niet leuk zijn, je wilt toch graag een gezond kindje. Maar met zo'n handicap is wel te leven.

6. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Tjong, Marjo..... :( veel sterkte
    dit soort berichten zet je toch weer aan het denken, ook al wil je positief blijven.

Ben toch moe/lui vandaag....moet nu toch echt eens wat aan huis gaan doen...

Had toch weer eens zon hele felle steek van onder(duurt paar sec)...raar is dat toch, dan schrik ik toch weer een beetje...

7. Andrea mv Ryan

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lient, mijn verloskundige vroeg of wij dat wilden weten en heeft dit aan moeten geven op de verwijsbrief voor de echo.

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wij doen het ook niet.
    Ik vind dat met down best te leven valt.
    Ze zijn vaker vrolijker dan ons.
    Tuurlijk zou het niet leuk zijn als je kindje het heeft maar vind dat je om zo iets niet je kindje het leven mag ontnemen.

9. Wij doen ook geen nekpooimeting. Wij vinden dat je niets hebt aan een risicobepaling. Wordt je alleen maar ongerust van en het zegt nog helemaal nix. Vruchtwaterpunctie vind ik ook veel te risiovol.

Wij hebben eigenlijk van tevoren al besproken dat we zoiezo het kindje willen laten komen. Met of zonder afwijking. Natuurlijk hopen we op een gezond kind. Dat doet iedereen denk ik!

Eerst nog een paar spannende weken afwachten... Nog vier en dan zitten de eerste 12 erop en over twee weken heb ik weer een echo. Kan niet wachten. Het liefst zou ik elke dag kijken of alles nog goed gaat met de kleine...

Vandaag voel ik me voor het eerst in twee weken weer redelijk fit. Niet zoveel last van misselikheid en duizelingen. Heb gisteren ook belachelijk veel geslapen. Zal het wel nodig hebben denk ik dan maar. Ben nu al twee weken thuis van m'n werk en begin het zat te worden. Vooral omdat je nauwlijks in staat bent iets te doen. Bedrijfsarts gaat ervanuit dat ik me over 2,5 week weer goed genoeg zal voelen om weer te gaan werken. Voorlopig mag ik gewoon lekker op de bank blijven hangen.

10. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ook wij hebben besloten geen nekplooimeting te doen. Ik wil de keuze helemaal niet hebben. Er komt een kindje, handicap of niet. We zijn sterk genoeg om ons erdoor te slaan. Uiteraard heb ik er ook alle respect voor als jullie het wel laten doen hoor. Het is een heel individuele keuze. Ik kan mij al voorstellen dat ik er anders in sta als ik al een kindje heb.

Kreeg een brief van het UWV ivm mijn ziekmelding. Ik ben al ziek vanaf 14 februari. Eergisteren belde ze om te vragen hoe het ging en 21 maart bellen ze weer hoe het gaat. Ze gaan er dus vanuit dat ik nog drie weken thuis zit! :confused: Nou, ik hoop het ff niet zeg! Mijn doel: het UWV het tegendeel bewijzen! :)

11. hey meiden..
    nog even een vraagje..
    is cola light echt heel slecht voor je..
    of mag ik best wel een blikje opdrinken?

12. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Nou, ik weet niet of ik down zo leuk vind... De milde gevallen zijn prima te doen, ik kwam zelfs laatst een meisje tegen met Down die vol trots vertelde dat ze VMBO-T had afgerond. Dat was duidelijk een heel positief geval, echt een leuke meid ook om mee te praten.

Maar een goede vriendin van mij werkt in de zorg en als je dan die verhalen hoort.... dan is het niet meer leuk en vrolijk: agressie, lichamelijke afwijkingen, smerigheid...
    Ze vertelt bijv regelmatig dat er weer iemand de kamer én zichzelf bruin geverfd heeft. En dan dus niet met verf, maar met poep.
    :(
    Als ik dus een slecht vooruitzicht krijg laat ik in ieder geval nader onderzoek doen...

Mijn 2-cent...

Groetjes
    Maris

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Tuurlijk mag je wel cola.
    Ik geloof 3 glazen per dag ofzo.
    Geld ook voor koffie en thee als ik het goed heb hoor

14. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Hallo dames!

Ik meld me hier ook maar eens, ik ben 30 oktober uitgerekend dus misschien dat ik op het laatste moment nog wel ff moet overschakelen naar de november mama's.
    Ik heb even vanaf een paar bladzijdes terug het verhaal geprobeerd op te pakken. Ik las dat er meer mensen zijn die eerst een MK hebben gehad, dus ik ben geen uitzondering.
    Na mijn miskraam een goed half jaar geleden (ik was toen nog aan de pil), heb ik nu gelukkig wel het gevoel alsof alles goed zit. Ik weet niet hoe het komt, maar het voelt gewoon zo. Mijn moeder zei dat ze ook het gevoel heeft dat het goed is zo, dus we zullen wel zien bij de eerste echo of we gelijk hebben.
    Morgen ga ik voor een kennismaking naar de verloskundige. Ik ben erg benieuwd! Dan komt het toch allemaal nog een stuk dichterbij.

We hebben net een huis en ik ben dan ook flink druk geweest daar, gisternacht werd ik dan ook 's nachts wakker met hevige pijn in mijn onderbuik en een misselijkheidsaanval. Een minuut of 10 later kreeg ik het weer, maar toen was het gelukkig net iets beter te houden. Ik was als de dood dat het mis zou gaan, maar volgens de verloskundige komt dat alleen maar doordat ik te zwaar werk heb gedaan. Dus daar hoop ik dan maar op. Ik ben daardoor wel extra benieuwd naar de eerste echo.

Hebben jullie ook wel eens van die erge pijnen gehad in het begin?

Wij hebben trouwens ook besloten om geen erfelijkheidsonderzoek te laten doen. Tenzij ze tijdens de echo toevallig ergens tegen aanlopen natuurlijk, dan willen we het wel weten. Ik wil niet hebben dat hun iets weten wat ik niet weet. Maar verder zullen wij er niet speciaal onderzoek naar laten doen en ook geen nekplooimeting of zo.

Liefs,
    Laura

15. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Sorry by the way voor mijn giga verhaal!

Oja en cola mag je gewoon, als je maar oplet dat je niet te veel caffeïne binnen krijgt, dat is het belangrijkst.

16. tnx..
    dan ga ik nu even genieten van mijn blikje cola light..
    ik drink geen koffie..
    en 2 koppen thee ochtends..
    dan valt het toch wel mee met de caffiene?

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja dat is niet veel.
    Ik drink er helemaal niks van.
    Durf het niet haha.
    Bij de 2ling dronk ik het als water en wil ik nu niet.

18. @ moon...
    wat drink jij dan ?

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    crystal clear en limo haha.

(wel lachen we lopen gelijk op. Had ook even je gastenboek getekend ;) )

20. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Teamleader Customer Services
    Veenendaal
    Als eerste Marjo en mannetje heel veel sterkte! vreselijk nieuws zeg :(

Nou dat brengt je wel even terug in de werkelijkheid, heb een aantal dagen amper de tijd gehad om te lezen en dan net een dag voor mn echo lees je dit :(
    Ik heb zelf ook regelmatig "bloedingen"gehad die sinds vorige week zijn gestopt dus zonder het echt te willen betrek je zo'n verhaal toch een beetje op jezelf.
    Het is niet dat ik nu aan het doemdenken ben maar het is wel je grootste angst natuurlijk.

Verders wil ik natuurlijk alle nieuwe mamma's welkom heten.
    Ik zag ook al het november mamma topic dus dat gaat redelijk snel ;)

Deel Deze Pagina