Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Teamleader Customer Services
    Veenendaal
    Ik moet zeggen dat ik nu ook steeds bij veel dingen nadenk...mag het wel mag het niet maar ik ben ook van mening dat als je normaal eet en geen gekke dingen doet het allemaal wel goed komt.

Uiteindelijk hebben vrouwen vroeger ook genoeg gezonde kids op de wereld gezet en toen waren er die "regeltjes" en pilletjes vol met vitamines enzo er ook nog niet.

Ik probeer wel 2stuks fruit per dag te eten maar het gaat me niet van harte hoor...ik zit te wachten tot de aarbeien weer gaan komen...die vind ik in ieder geval lekker :)
    Tot die tijd een kiwi en een banaan per dag en een pak coolbest ;)

Nog een paar uurtjes te gaan, ik zou om 14.00 mn mannetje thuis ophalen en dan richting gyneacoloog :rolleyes:

2. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Dat denk ik ook, we moeten ook weer niet constant op alles letten wat we eten en drinken, als het met mate is kan het echt niet veel kwaad. Vroeger waren dit soort dingen niet ens bekent, en rookte iedereen bijv lekker door tijdens de zwangerschap. (Niet dat hier nou voor ben hoor overigens)

Maar af en toe een bakkie koffie/thee, cola etc kan echt geen kwaad. Dat is net als met kaneel schijnt ook niet goed te zijn, maar dat geld pas als je elke dag 4 kaneelstokken en 4 appeltaarten ofzo eet :)

Succes met alle echo's! Spanned hoor, ben ook benieuwd wanneer ik mag!

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Idd! Gewoon lekker genieten van je zwangerschap en let een beetje op wat je eet en wat je doet.
    Ik had vorige week behoorlijk last van mn maag en een beetje cola hielp er perfect tegen (neeee geen liters)

4. NiCa

NiCa Bekend lid

hey das gek ik had wat geplaatst in het forum en kan het nergens weer vinden:S

liefs nica

5. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    iedereen succes vandaag die een echo heeft

6. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Salsabine: Wat mij goed bevalt om aan mijn fruit te komen is hero fruitdrink. Ik vind het heerlijk en dan heb je meteen genoeg binnen. Knor Vie vind ik een beetje te chemisch en naar poedertjes smaken. Hero smaakt echt lekker naar vers gepureerd fruit.

@ NiCa: Ik herken je probleem ik was van de week al zo handig om mijn tekst bij de september mama's te plaatsen. Jouw misschien ook overkomen? Krijg je met al die hormonen in je lijf ;)

7. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik heb vandaag trouwens moeders voor moeders gebeld en ik word volgende week teruggebeld. Ik wil nog ff kijken of ik het doe, want misschiend dat ik er best een stukje voor moet rijden om het weg te brengen. Als het simpel te doen is, dan wil ik het misschien wel doen.
    Hoe staan jullie hier tegenover?

8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Er zijn heel wat oktobermama's die mee doen. Ook een aantal die niet mee kunnen doen omdat MvM daar niet in de buurt inzamelt. Ikzelf doe ook mee en wissel zelf de kannen om. Voor mij is het op weg naar mijn werk en dus een kleine moeite. Bovendien was het voor mij helemaal niet vanzelfsprekend om zwanger te raken en kan ik op deze manier iets bijdragen voor vrouwen bij wie dit ook moeilijk gaat.

9. NiCa

NiCa Bekend lid

ja wie weet meis dat het de zwangerschaps hormonen zijn maar ik snap niet waar het staat want ik had geschreven dat ik steken had enzo en de vk had gebeld en ze zei dat het de banden waren en dat ik het gevoel heb dat me buikie weg is terwijl ik al een best buikie heb voor iemand die bijna 8 weken heen is:D maar wat wil je ook ik heb al een zoon van 8jaar:p misschien komt die nog wel boven water en anders maar niet:)

liefs nica

10. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hoi NiCa, je buikje komt voornamelijk door je darmen die verplaatsen. Het kan daardoor van dag tot dag verschillen. Ik heb dat ook. De ene dag is mijn buik heel opgezet (ondanks dat ik vijf kilo ben afgevallen) en de volgende dag is hij weer weg.

11. Bij mij komt MvM gewoon aan de deur! Ik zet de flessen beneden in de hal (in vuilniszak) dan belt de chauffeur aan en wisselt ze om. Dan hoeft hij niet helemaal naar boven te komen. Wel makkelijk hoor! Ik heb vandaag mijn 2e lading flessen gehad. Heb al een hele week mijn best gedaan om ze vol te plassen, hihi.

12. Anz

Anz Actief lid

21 dec 2006
    288
    0
    0
    Den Haag
    bij mij komen ze ook gewoon aan de deur. goed idee die vuilniszak!

13. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Veenendaal
    Ik zal het eens gaan proberen! Thanx voor de tip :) ik moet zeggen dat die Cool Best ook heerlijk is hoor en dat is ook puur vruchtensap.

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Joepie hartje klopt!

Ik ben nu niet 20 oktober uitgerekend naar 23.
    Waarschijnlijk loopt het iets achter door de hormonen omdat ze niet precies weten wanneer m'n eisprong geweest is.

15. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Super Moon, wat zal je opgelucht zijn!
    Nu kan je waarschijnlijk nog net een beetje meer genieten :D

Liefs Doris

16. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    Super moon wat zal jij blij zijn.
    Hoe is het trouwens met je ontsteking bij je wenkbrauw?

gr Marianne

17. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Vervelend Nica als je je tekst kwijt bent. En wat balen dat je die pijn in je buik had. Ik had dat laatst ook al 's nachts heel erg. Ik hoop voor ons allebei dat het niets ergs is.
    Ik voel me gelukkig nog wel steeds zwanger. Vervelend dat jij het idee hebt dat je buikje weg is.

@Maartje: Bij ons was het de 2 ronde dus al raak, maar het lijkt me best wel frustrerend als je lang moet wachten en dat het dan misschien helemaal niet lukt. Dus vandaar dat ik als het enigszins te doen is, ook wel mee doen met MvM. Ik word er begin volgende week over gebeld. Dus dan zal ik wel zien.

Ik had trouwens net de VK aan de lijn en die zei dat ik waarschijnlijk 16 maart ook al wel een echo kan krijgen! Ik moet eind vanmiddag weer even met haar bellen, want dan heeft ze haar agenda weer bij de hand! Ik ben benieuwd! Lijkt me echt gaaf als het zo snel al kan!

Ik ben trouwens hier vandaag redelijk actief, want ik heb ff een bijtank dag nodig. Van het weekend zal ik wel weer druk zijn in ons nieuwe huis.

Liefs Laura

18. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Veenendaal
    Aaaaah gefeliciteerd! Goed man echt super voor jullie :) :)

Ik moet nog een uurtje wachten...ik ga om 14.00 mn vent ophalen thuis en dan rijden we door naar ziekenhuis...spannend!
    Was je zenuwachtig Moon?

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ja ben heel blij en opgelucht.
    Na dat bericht van marjo werd ik alleen maar onrustiger.
    Is toch niet iets wat je nog een xtje wil mee maken.

@ marianne.

Hij doet minder pijn maar is nog wel rood.
    En me oog is ook beetje dik, heb me bril maar opgedaan dan valt het niet zo op :oops: ;)

20. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Veenendaal
    Ja nadat ik dat nieuws van Marjo las werd ik ook een beetje ongerust.
    Ik heb natuurlijk ook lichtelijk bloedverlies en roze verlies gehad tot vorige week woensdag en daarna niets meer.

Maar probeer bovenal niet te doemdenken ;)
    Ik ben in ieder geval heel blij voor je Moon, kan je tenminste opgelucht ademhalen :)

Deel Deze Pagina