Jetteke en Anne; fijn dat jullie echo's er goed uitzagen! Anne suc6 met je cursusdagen. Ik zal voor je duimen! Anita; kan me voorstellen dat je zo geschrokken bent. Ben blij voor je dat je zo snell terecht kon en dat alles goed bleek te zijn! Lekker rustig aan doen, dan blijft het vast allemaal goed gaan. Moon; wauw wat heb je al een buikje. Kan niet wachten tot de mijne beter zichtbaar wordt Bianca; hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Hendrikje; weet je al wat meer. Appeltje; leuk dat je za al een pretecho hebt. Ben benieuwd wat er te zien is. Ik heb volgende week een echo bij 10w 1 d...spannend he... Wij denken allebei dat het een jongen wordt. Ik wil het ook graag weten, maar mijn man niet. Wordt moeilijk om mijn mond dan 20 weken te houden hihihi Wat hebben we trouwens een enorme lijst met okt. mama's zeg Is dat bij andere maanden ook zo?
HOI, Wij gaan ook geen nekplooimeting doen. Vriendin van mij wel. Had na verschillende testen gehoord dat ze voor 99% een gehandicapt kind zouden krijgen. Nu is hun gezonde zoon al bijna 1... Veel te veel spanning. Heerlijk al die positieve echo's. Ik wacht de mijne met smart af. Mijn mannetje zit voor 10 dagen in bangladesh. Hopelijk heb ik zaterdag een goede dag zodat we (ik, sanne en lotte) hem van het vliegveld kunnen halen. Veel plezier allemaal met zwanger zijn! Groetjes, Cornelieke
Bij juni mama's zijn we ook met heel veel. En sommige die schrijven ook niet meer mee omdat ze het te druk vonden. Ik las net over avalon1972 ik dacht dat ze nog gewoon zwanger is. Maar weet ook niet zkr. @ Divanaatje Nee doen we niet. Kindje met Down is hartstikke welkom! @ elvira Hihi beetje lenen
Aaaaaaah, sorry voor de harde schreeuw, heb al sinds we een vast nummer hebben dat ik iedere dag gebeld word door mensen die naar "Madame Bardot" vragen.....Word gek hier...Volgens mij zijn het enqueteburo's of zo, je hoort altijd wel geroezemoes op de achtergrond...Volgende keer zeg ik wel met een zwoele stem, ja met Brigitte.... hahaha Hebben jullie dat ook wel eens gehad? Ik ken iemand die had het N° van een pizzeria gekregen...de rest hoef ik er niet bij te vertellen...
Hiero.. Wij hebben ook nummer van iemand anders. Laatst belde een mama van een jochie waar hun zoontje was spelen. Toen was ik het zo zat.. heb ik tegen die vrouw gezegd dat ze maar is tegen de mensen die eerst ons nummer hadden gehad moest zeggen dat ze is hun goed nummer moeten doorgeven. Word door alles gebeld van hun, familie, kinderartsen, voetbalclub enz... Nu is het rustig *klop*klop*
Ik heb toen ik nog alleen woonde een keer een hijger aan de telefoon gehad Ik nam op en hij begon heel "geil" fluisterend te praten. Ik dacht dat het mijn zusje was die me voor de gek probeerde te houden en ging gewoon lekker meedoen zo van: hee lekker ding wat heb je aan en toen zei ik bijna niks lekker hè daarna ging ik op de geile toer hem iets vragen en toen hing hij op! Ik natuurlijk meteen mijn zusje gebeld en bleek dat zij dat niet was Ik weet tot op vandaag nog altijd niet wie het was en of het een serieuze hijger was ,maar hij heeft nooooit meer terug gebeld! 8)
Ik word nu alleen heel boos, omdat die mensen natuurlijk van een buro zijn kennen ze de fam Bardot niet persoonlijk, dus kan ik ze niet laten doorgeven dat ze het nieuwe nummer geven...Maar het is vaak ook hetzelfde buro of dezelfde stem een paar uur later. Echt heel irritant dat ze dat niet noteren...En dan ga ik dus schreeuwen hè...Zeker nu...
Ik denk dat wij ook niet een nekplooimeting gaan doen... ben het met je eens Moon, een kindje met het Down syndr. is ook heel erg welkom... Kan me wel voorstellen dat sommige mensen daar anders over denken hoor... Ik ben opgegroeid met een oom die verstandelijk gehandicapt is. Niet aangeboren, maar die heeft als baby veel stuipjes gehad en is er toen een keertje te lang in gebleven... Dus we zijn veel op stap geweest met de vereniging Philadelphia... Gut Marieke, ik kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt... Haha, sorry hoor, lach je niet uit, maar ik kan me enigzins voorstellen wat voor persoon Madame Bardot moet zijn... Hier op 't werk hebben we een nummer wat 1 cijfertje afwijkt van "Tafeltje dekje". Een soort van catering voor bejaarden... Agut, soms krijg je van die oude mensjes aan de lijn waar je niet tussen komt en dan hebben ze hun hele bestelling al doorgegeven.... Liefs Chris
Hihi, ach het is ook wel grappig, maar als je een telefoontje verwacht (vandaag potentiele werkgever bv) dan is het soms vervelend.En wat sneu voor die bejaarden, weet zeker dat ze alles netjes genoteerd hebben om vooral niets te vergeten....en dan erachter komen dat je het verkeerde N° hebt gedraaid. arme mensjes...Moet er wel om lachen, fout hè... Bolletje: joepie hijgers. ...Denk dat je niet beter kunt reageren zoals jij gedaan hebt...Doen ze het iig niet weer!
Ik snap je helemaal... als je 3 keer voor Madame Bardot wordt aangesproken, ben je het de vierde keer wel zat als de telefoon weer gaat... blijkt dat dan net ff de persoon te zijn waar je wel op zat te wachten... ook zo lullig... x
Wij willen niet weten wat het wordt. We hebben een dochtertje en daar hebben we het ook niet van geweten en achteraf was dat heel erg leuk (op dat moment vond ik het vreselijk ,omdat ik ook zo nieuwschierig ben) Ik heb wel gekeken in de chinese maankalender daar moet je leeftijd en maand van conceptie invullen en dan krijg je een voorspelling. Bij mij klopte het de 1ste keer en nu zegt die kalender dat ik een jongetje krijg ben dus heel benieuwd! Wij laten geen tests doen.Ik ben pas 26 en onze dochter is gezond en het komt niet in onze families voor. Ik heb ook gehoord dat je noit zekerheid hebt met zo'n test en dat je door die tests ook een miskraam kunt krijgen En stel je hebt kans op een kindje met een afwijking (ze kunnen nooit zeggen welke afwijkingen precies) wat doe je dan? Ik zou het niet weg kunnen laten halen nu ik eindelijk in verwachting ben. Bij ons is het dus duidelijk een: nee
ja, ga ik toch wel doen. En een nekplooimeting en tripletest zijn volledig ongevaarlijke kansberekeningen. Echo en een bloedtest, zie niet waar daar het gevaar in schuilt. Als er dan idd een verhoogde kans uitkomt, dan kan je kiezen voor een vruchtwaterpunctie of vlokkentest die wel risico's met zich meebrengen.
Klopt, maar het vervolgonderzoek (vlokkentest) wel! Wij gaan het ook niet doen. Ik hou niet zo van kansberekenen. Ik denk dat ik mezelf er alleen maar gek mee maak. Bovendien denk ik dat wij een kind met een beperking best aan kunnen. Wij hebben ook nog geen andere kinderen, misschien maakt dat het ook anders. Ik heb net even gezocht naar Avalon1972. De laatste berichten waren dat ze nog gewoon zwanger was. Haar banner staat er ook gewoon nog. misschien heeft ze het druk?! Of was ze op vakantie? Ik weet het niet meer.
Ik las toen in een blad. Die vrouw had het ook gedaan. En toen kwam er uit dat de kans er in zat dat het Down zou hebben. Hebben hun maanden in de zenuwen gezeten en was het kindje gewoon gezond. Ik ken mezelf en zou ook de rest van de zwangerschap stressen. Ik moet ook niet zo'n ding thuis hebben om naar het hartje te luisteren want dan lig ik de hele dag te luisteren en als ik niks hoor ben ik in paniek.
Wij testen ook niet. We waren het hier al meteen over eens. Ik ken alleen maar dolblije kinderen met Downsyndroom, en zijn dan ook niet bang voor een kindje dat vaker lacht. Ik heb ook wel eens wat vrijwilligers werk gedaan met deze mensen. En het is best zwaar, maar je krijgt er zoveel voor terug... Ik zou eerder bang zijn voor ernstige vormen van taaislijmziekte en dat soort dingen. Maar voor ons geen testen, ga je alleen maar in de stress zitten terwijl het een kansberekening is. Liefs Laura
Hoi Moon, Ik lees net pas je berichtje. Die apparaten om de hartslag te horen schijnen ook niet ongevaarlijk te zijn. Er is namelijk niet bewezen dat ze geen schade toebrengen aan je kindje, dus ik ben er sowieso al geen fan van. Als er geen risico aan zat had ik het wel leuk gevonden, maar nu de risico's niet duidelijk zijn, gebruik ik zoiets maar niet. Liefs Laura
Hallo dames, Jullie kletsen wat af zeg. wij laten ook geen nekplooimeting doen. Het is een kansberekening en ik denk niet dat ik in de spanning zou willen zitten. Baby is van harte welkom. Ik moet nog zo lang wachten op me echo, vandaag nog 3 weken dat is echt lang hoor. Vind ik. Het is bijna 4 uur en ja hoor de slaap komt weer om het hoekje kijken. Nog ff volhouden.
Dan voel ik me toch even geroepen om te reageren. Ik werk met kinderen met een verstandelijke beperking, o.a. kinderen met het syndroom van Down. Het 'Jostiband-beeld' wat veel mensen hebben is niet echt reeel. Natuurlijk zijn er hele lieve gezellige downtjes, maar er zijn er nog meer met bijkomende problemen als diabetes (en zorg jij maar eens dat een beperkt kind zich aan een dieet houd), ernstige gedragsproblemen (ken er een die mij met gemak in elkaar slaat) of zeer laag IQ (komen niet voorbij de ontwikkelingsleeftijd van een dreumes). Begrijp me niet verkeerd, ik laat ook niet testen en ik wil daar ook geen oordeel over hebben, maar het zijn niet allemaal gezellige knuffeldieren! Daar moet je wel rekening mee houden. Liefs, Maartje
hey meiden.. Wij laten ook geen testen doen hoor! Wij zijn beide nog jong.. en hebben geen rare dingen in de familie gehad,.... maar wel bv tweelingen!