Ik weet nog niet of ik zwangerschapsgym ga doen.Ik heb het bij de 1ste gehad ,maar toen was dat nog niet zo duur en had je niet nog een paar lessen na de bevalling (dat zie ik al helemaal niet zitten) Ik heb mijn dochtertje 8 maanden zelf gevoed en toen wilde ze niet meer. Ik had heel graag tot een jaar willen doorgaan ,omdat ik er intens van genoot.Ik heb met 8 maanden de 3de voeding('s middags) willen omzetten op de fles en dan 's avonds en 's morgens nog zelf willen voeden ,maar toen ik dat deed wilde ze niet meer. Ik heb er meer verdriet van gehad als zij Ik hoop bij deze ook weer lang borstvoeding te kunnen geven! wij hebben ook de mening dat onze slaapkamer van ons samen is en dat daar geen kinderen bij horen! Mijn dochtertje heeft vanaf de 1ste nacht in haar bedje op haar eigen kamer gelegen en daar is ze niet slechter door geworden! Als ik er dan 's nachts uit moest voor haar te voeden pakte ik haar wel even bij me in bed en tuulijk heb je wel eens dat je even weg doezelt ,maar als ze klaar was met drinken en een boertje had gelaten ging ze gewoon weer terug in haar bedje. Ze heeft eigenlijk altijd goed geslapen en ze sliep na 2 weken ook al door (op een enkele keer na) Waarom heb ik toch altijd van die lange verhalen pffff
ik had mijn zoon ook gelijk in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer laten slapen en hopelijk hebben we ruim voor de bevalling een ander huisje want hier zitten maar 2 slaapkamers in en anders moet hij/zij wel bij ons op de kamer liefs nica
Goedemorgen dames Vanmorgen vrolijk opgestaan. Het zonnetje schijnt, van mij mag de lente beginnen en de zomer, niet te warm hoor. Maar gewoon lekker. Als ik na me buik kijk denk poeh hee je lijkt wel 4 maanden zwanger. Ik denk dat het komt omdat ik eerdere zwangerschap een hele flinke buik heb gehad. Heb net nog heel me kast ondersteboven gekeerd en nog een broek gevonden die ik pas. Zal straks eens horen of de zwangerschapsbroek van H&M binnen is bij me schoonzus. Nog 22 daagjes en dan is ze uitgerekend. Spannend hoor, dan ben ik bijna 12 weken. @ bolletje wat een geluk na 2 weken doorslapen. Mijn dochter heeft nog nooit door geslapen. Is ook wel een hele moeilijke baby geweest. Toen ze 2 en half was is ze begonnen met door slapen. Nu 3x keer in de week op zijn minst dat ze snachts wakker wordt in paniek. Je handelt als ouder zijn toch na het kind toe. Ik heb alles geprobeerd om haar te laten slapen de nachten door. Niks heeft ooit geholpen. Wou dat ze me toen al hadden verteld dat inbakeren misschien wel had geholpen. Ik heb me lesje wel geleerd en denk dat ik meer me eigen gevoel volg dan naar het cb luister dit keer. Mijn verhaal ook weer lang.
@ jotim.. jaaa lekker he die zon.. ik word er ook weer helemaal vrolijk van! heerlijk! Vanmorgen toch misselijk! heb ook maar iets later ontbeten... want ik kreeg het niet naar binnen... Ik denk dat wij ook het kindje op zijn eigen kamer laten liggen... Maar nu mijn volgende vraagje.. ik heb een kat.. en die gaat geheid die kamer in en bij het kindje slapen,.. dus de deur moet zoizo dicht! Hebben jullie ook een kat/poes?
Goede morgen. Ik weet nog niet hoe ik het straks ga doen als de kleine geboren is. Wij krijgen 1 augustus sleutel van ons nieuwe huis en er moet aardig wat aan gebeuren. Dus denk dat de kleine in eerste instantie bij ons op de kamer komt te liggen, want wil eerst de slaapkamers van de andere 2 kids af hebben. En dan zo snel mogelijk de babykamer. Maar misschien redden we het wel dat ook de babykamer af is. @Xenas81 Wij hebben ook 2 katten (main coons) en die gaan ook geheid naar de babykamer. Wij willen ze waarschijnlijk in een grote kattenren buiten gaan doen, krijgen straks nl een megatuin. Gr Marianne
@ marianne.. ja dat zou kunnen is ook wel een makkelijke oplossing denk ik.. Alleen wij wonen 6 hoog dus dat gaat hem ook niet worden! hihi
Goedenmorgen, Tja, katten, zelf heb ik er ook 2 en die verharen gewoon het hele jaar door. Maar ik wil er wel voor zorgen dat ze de babykamer niet inkomen. Het is gewoon hun plek niet. Ik wil niet met de baby op 1 kamer. De kleine krijgt zijn/haar eigen. Heb m'n wasje al buiten hangen en denk erover straks de tuinmeubel klaar te zetten....even lekker zonnen...goed voor de vitamine d.
Ik heb ook twee katten, maar die hebben een eigen kamer. Als ik thuis ben mogen ze naar beneden en naar buiten, maar als ik ga werken (en 's nachts) dan gaan ze hun eigen kamertje in. Ik houd ook altijd de andere deuren gesloten, want ik wil mijn katten ook niet op de slaapkamer. Dus ik denk dat ik niet het probleem zal hebben dan ze de babykamer in willen/kunnen. Wij willen de eerste maand ofzo wel de kleine op de kamer. Wij slapen op zolder en de babykamer is straks op de eerste etage. Anders zou ik voor de nachtvoedingen steeds trap op, trap af gaan. Moet maar even kijken hoe lang dat allemaal nodig is, want ik wil niet maandenlang een baby in de slaapkamer. Maar komt tijd, komt raad. Weet nog niet wat voor soort gym of pufles ik ga doen. Ik wil wel iets waar mijn partner ook meekan. Misschien dat we 3 lessen individueel doen. Dat is dan niet volledig vergoed, maar ik heb geen zin om zo'n lange cursus te doen. Dit is 1 les gericht op ademhalingstechniek, 1 les massagetechniek en een les ontspanningsoefeningen. Wel wil ik nog iets doen voor mijn lichaam, nu doe ik aan zwemmen, misschien dat ik straks ook ga zwangerschapszwemmen. Zo, ga weer verder werken, want ik zit illegaal te posten!
Goedemorgen allemaal, Vandaag weer een spanennde dag. Mijn eerste bezoek aan de VK! Mijn vader gaat mee, omdat manlief moet werken en ik niet mag rijden. Volgens mij is paps nog veel zenuwachtiger dan ik! Ons kindje gaat ook op zijn eigen kamertje slapen. We hebben simpelweg geen ruimte in onze kamer en ik vind het idee ook niet prettig. Volgens mij lig ik de hele nacht naar mijn kindje te luisteren ipv slapen. Ik heb hier drie poezen rondlopen. Echt mijn schatjes. Ze komen alleen beneden en buiten, niet boven. Ik heb dus niet het probleem dat ze op de babykamer komen. Bovendien is ons huis best gehorig, dus ook met de deur dicht hoor ik ons kindje wel. Ik zit straks met een ander probleem. Onze badkamer is beneden en de commode staat straks boven. Ik moet dus nog even verzinnen hoe ik dat aan ga pakken met het badderen. Of ik moet water naar boven brengen en daar badderen, of ik moet beneden badderen en improviseren met aankleden. Iemand nog goede tips?! Ik dacht al, misschien kan mijn man een soort plank maken voor over de wasbak (ik heb een ikeabadkamer met zo'n houten tafel met een wasbak erin), zodat ik dat meubel als aankleedtafel kan gebruiken. Zo niet dan wordt het de eettafel, het aanrecht of dus boven (waar we geen stromend water hebben). Pfff, nog maar even over nadenken dus.
@ maartje.. ohhh spannend zeg! veel plezier vandaag krijg je vandaag al je echo? mijn zusje heeft ook een kleintje. en de badkamer is ook beneden en boven.. je raadt het al... de kinderkamer zij wast hem gewoon benenden... en kleedt hem benenden of boven aan! het went vanzelf hoor!
Wij hebben boven al wel koud water en gaan zorgen dat er koud water wordt doorgetrokken naar de kinderkamer. Daar zullen we dan zorgen dat er een kleine boiler is, zodat je het eerste jaar het kindje daar kan wassen. Verder gaat hier alles wel lekker ik ga maar eens naar een verjaardag van mijn buurman. Spreek jullie later weer. Liefs Laura
Hoi dames, Wij moeten er ook niet aan denken om de baby op onze kamer te leggen, gewoon gelijk op het eigen kamertje. Is ook veel rustiger voor dat kind! Mijn enige eis was wel dat ik dan een super leuke en comfortabele schommelstoel krijg om borstvoeding te geven 's nachts! En dat vond mijn mannetje natuurlijk meer dan ok! Hier heb ik het gevoel dat de misselijkheid echt aan het afnemen is. Mag ook wel, zit alweer een eind over de 10 weken en misschien dus al iets verder volgens de gynaecoloog. Dus voor al diegenen die er nog veel last van hebben, er is beterschap in zicht!
@ Moon, ja dat is natuurlijk ook weer waar, maar laten we voor de meesten maar hopen dat het wel zo is! Ik ben toch langzaam aan het herademen hoor en natuurlijk aan het aftellen naar die 12 weken grens.., komt nu eindelijk een beetje in zicht!
@xenas; Ik heb ook twee katten, bij mijn dochter hebben we destijds een haakje op de deur gedaan. Zodra mijn dochter lag te slapen ging de haak erop. Eén van mijn katten maakt deuren open dus alleen de deur dicht doen was geen optie! Inmiddels is mijn dochter 6 en is het geen probleem meer. Als straks de kleine komt krijgt die ook een haakje op de deur! Bij ons komt er een wiegje op de kamer voor overdag. Ik krijg zowiezo een keizersnede en moet dan een paar dagen op bed blijven. Ik denk dat het dan wel makkelijk is met visite en zo. De eerste paar dagen kan het daar ook 's nachts in liggen, maar daarna gaat het lekker in het eigen bedje!
Hihi ja dat zal best. Is ook niet alles om misselijk te zijn Ik dacht vorige x hoop niet meer misselijk te zijn bij de volgende zwangerschap maar die hoofdpijn die ik nu heb. Dan kies ik toch liever misselijk. Van8 dacht ik echt dat ik elk moment in kon storten zo'n pijn. Nog 2 weekjes voor je dan ben je er! Ik moet nog even wachten maar zal blij zijn als het zo ver is. Maar ja zkr heid heb je nooit. Bij een vriendin ging het nog met 14 weken mis. Maar laten we hopen dat we allemaal een goede zwangerschap zullen krijgen!
hey meiden.. ik ben vandaag voor het eerst naar de vk geweest alles was goed ze heeft nog niet geluisterd naar het hartje en niet gevoeld maar dat komt later allemaal ze heeft bloed geprikt mijn hb was goed en heb ook nog een schattig koffertje gehad met een knuffeltje en andere leesvoer en nog andere leuke dingetjes er in en mocht ook nog een lief knuffie uit zoeken dat was 8 jaar geleden wel anders en ik had dezelfde vk die ook bij de bevalling van me zoontje was leuk joh! liefs nica