Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Roomkaas weet ik niet, gerookte zalm klinkt alsof het genoeg behandelt is omdat het 'gerookt' is.
    De wrap is denk ik geen probleem

Liefs Laura

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Gerookte zalm als het voor verpakt is mag je het niet.
    En roomkaas weet ik niet zkr maar dacht het ook niet.

Hier net licht roze bloed verloren.
    De gyn gebeld kon nu niet langs komen omdat we te ver wonen.
    Krijg nu morgen een echo.
    Ben echt heel erg geschrokken wil niet nog is een MK mee maken.
    Heb wel wat krampen.. kon innesteling zijn of beginnende mk.

3. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi, dank je Laura! Ik weet ook niet of het panty's zijn trouwens die ik nu aan heb... in ieder geval zijn ze lekker dik!
    Ik mag eerdaags dus ook maar eens op zoek naar positiekleding... pas niet overal meer in... Vind het alleen nog zo eng zo vroeg in de zwangeschap...

Liefs

4. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Hihi Chrisje had ik ook. Maar mijn vriend zei dat ik het gewoon moest doen, want hij zag ook in dat mijn gewone broeken ook echt niet meer lekker konden zitten. Dus we zijn er maar gewoon voor gegaan. Is wel erg leuk en spannend hoor! En ook een beetje onwennig om er voor te shoppen. Ik heb ook meteen 2 buikbanden gehaald, dat leek me ook wel leuk.

Liefs Laura

5. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé Moon! Kan me voorstellen dat het schrikken is zeg! Het gaat vast helemaal goedkomen! Volgens mijn verloskundige gebeurt het heel vaak dat vrouwen in het begin van de zwangerschap rozeverlies hebben... Had het zelf afgelopen zaterdag iets... Zolang het geen helderrood bloed en geen ernstige krampen zijn kon het geen kwaad zei ze... Eh.. ik klink nu echt een beetje bemoeierig heb ik in de gaten, maar zo bedoel ik het niet hoor!

Dikke knuf!

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ chris

Haha klinkt niet bemoeierig hoor!
    Maar was zkr schrikken omdat het vorige x ook zo begon.
    Maar ben erg blij dat ik komen mag ze hadden ook kunnen zeggen tot volgende week.

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    nou meissie, das schrikken idd....Alles zal wel ok zijn, toevallig een adertje gesprongen denk ik. succes bij de gyn morgen....

8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Moon; wat een schrik! Zeker als je er kramp bij hebt! Nu heb ik bijna dagelijks wat roze of bruin verlies en ook bijna elke dag wel wat kramp, maar alles zit nog prima op zijn plek. Dus hoop houden meis! WEl superfijn dat ze je niet afwimpelen en dat je morgen meteen mag komen. Toi, toi, toi en laat even weten hoe het met je gaat morgen! Ik steek een kaarsje voor je op (is mijn bijgeloof ;) )!

Iedereen bedankt voor de tips wat betreft mijn badkamer. Ik zal het ook eens met manlief bespreken, kijken wat hij zegt. Het zou natuurlijk helemaal fijn zijn als er boven water kan komen, maar dat denk ik niet (zonder hele ingrijpende verbouwing). En water naar boven slepen zie ik ook niet echt zitten. Nou ja, we zien wel.

Ik ben vanmiddag naar de VK geweest met mijn vader. Hij was helemaal trots dat hij erbij mocht zijn. De Vk was een hele vriendelijke man! Wel een beetje een verrassing, maar hartstikke leuk. Hij man uitgebreid de tijd voor ons en snapte mijn onzekerheid helemaal! Ik mag nu dus toch met 11 of 13 weken een echo laten maken! Super he! :D :) :whistle:
    Hij heeft ook nog geprobeerd om het hartje te zoeken, maar dat lukte helaas nog niet. Gelukkig had hij dat al voorspelt, dus geen paniek. Onze uk zit gewoon goed verstopt.
    Ik heb een hele tas meegehad met info, proefpakketjes en een knuffeltje. Dus voorlopig weer genoeg te doen. Morgen eerst een afspraak maken voor een echo! Ik ben echt superblij!

9. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    @moon
    kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent, hoop dat je morgen een mooie echo weer heb, en dat het gewoon innesteling is. ik denk aan je
    suc6 morgen bij de gyn

gr Marianne

10. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Heb van de week een quinny gekocht met alles erop en eraan voor 50 euro ook via marktplaats.
    Quinny freestle 2000 dat wel maar alles is perfect.
    Ik ga vlug verder lezen

11. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Goedemiddag

Ik heb slecht nieuws ik ben bloed aan het verliezen, het is wel lichtroze en ik heb geen krampen, maar zie het somber in. Ik ga morgen direct de verloskundige bellen hopelijk kan ik gauw een echo krijgen..

Duimen jullie voor me dat het goed blijft gaan..

sorry voor mijn ego bericht..
    probeer vananvond bij te lezen

liefs Shannen

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Jeetje shannen, wat rot! Heb je ook kramp? Het kan ook een gesprongen bloedvat of diepere innesteling zijn he! Toi, toi, toi! Ik duim voor je!

13. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Moon en Shannen: Wat vervelend dat jullie nu zo in de stress zitten. Ik hoop echt voor jullie dat het loos alarm is. Lijkt me echt erg om die stress te hebben. Ik hoop het echt niet mee te maken en hoop voor jullie ook dat alles goed blijft gaan.
    Ik leef met jullie mee!

Veel liefs Laura

14. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    He gatsie Shannen!

Niks ego aan hoor, je moet dit soort dingen toch ERGENS kwijt kunnen?

Wij duimen allemaal voor je!

mbt wat je wel en niet mag eten: alles wat rauw is is oppassen geblazen, dus geen rauwmelkse kaas (brie en camembert en zo bestaan in zowel rauwmelkse als gepasteuriseerde vorm, dus even op het etiket kijken), geen filet americain, bloederige biefstuk, tartaar, sushi, sashimi, etc. In het boekje van de vk las ik dat je fruit en groenten ook extra goed moet wassen omdat daar dezelfde bacterie op kan zitten als op rauwe melk en rauw vlees. daarvan denk ik persoonlijk dan weer dat het nogal overdreven is. Ik was nagenoeg mijn hele leven mijn appels al niet, dus ik ben vast wel resistent. (die hoop koester ik ook voor rauwmelkse kaas want ik ben er GEK op en heb al heel wat kilootjes verorberd de afgelopen jaren) (zal eens vragen of ze mijn bloed er op kunnen testen de 20e!)
    :)

Groetjes
    Maris

15. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    sterkte moon en shannen !

16. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    O ja een tweeling lijkt mij wel heel cool! Mijn man zou zeggen "lekker efficiënt"
    :)

Maar bij mijn familie "heerst" het niet. Bij mijn man wel, maar tweelingen gaat toch altijd via de vrouwelijke kant (omdat het ofwel twee rijpe eitjes zijn, ofwel een bevrucht eitje dat in tweeën deelt), dus ikverwacht het niet.

Wat ik laatst wel hoorde is dat de kans op een tweeling groter wordt naarmate je ouder wordt. Je lichaam zet dan in een uiterste noodpoging meerdere eitjes tegelijk in zeg maar.

Ik gok er op dat er in ieder geval wel 1 van ons oktoberclubje een tweeling zal krijgen. De kans is volgens mij 5% per zwangerschap.

wie zal het zijn, wie zal het zijn?
    :) :)

17. appeltje

appeltje Niet meer actief

Shannen en Moon, da's schrikken. Ik hoop dat het een onschuldig geknapt bloedvaatje is!

18. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    tsjonge ik ben echt wazig bezig! Zo kom ik wel aan de 1000 berichtjes!
    ;)

Wat ik nog wou weten, zijn er nog meer dames die dikkere benen krijgen?

Nadat mijn man gisterenavond al zei dat ik onder de pukkels zat, kwam hij gisternacht ook nog eens met de mededeling dat mijn benen dikker geworden waren. Snif snif.
    Hij bedoelt het niet verkeerd, maar het zijn niet echt de opmerkingen waar je als vrouw op zit te wachten... Tenminste dat vind ik dan... (hij heeft wel sorry gezegd hoor!)

19. NiCa

NiCa Bekend lid

moon en shannon ik sluit me bij de andere meiden aan en ik duim voor jullie dat het een innestelbloeding of een adertje

20. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Moon en Shannen wat schrikken zeg!
    Hopelijk is het iets onschuldigs en zijn de zorgen voor niks!

Ik zou een tweeling errug leuk vinden!
    Maandag zullen we het weten :D

Groetjes Doris

Deel Deze Pagina