Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    hallo allemaal het is echt mooi weer we hebben net onkruid zitten wieden in de tuin en gaan zo naar lauwersoog een visje halen

ik heb 17 april pas weer een echo dan ben ik bijna 13 weken mijn dochter was zo blij toen ik vertelde dat haar kindje en as babietje er een oom of tante zeggertje bij kreeg

heb sinds twee dagen iets meer energie gelukkig maar en de misselijkheid valt ook best mee eet alleeen als een bouwvakker

iedereen lekker genieten van het mooie weer! veel liefs

2. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    he, lieveheersbeestje,
    mag ik vragen hoe dat precies zit, bij jou!?!
    volgens mij had ik een keer gelezen dat je al heel jong een keer moeder was geworden?!?!
    ik ben zo nieuwsgierig hoe je EN oma EN (opnieuw) moeder wordt!

3. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Mag ik nog even 'klagen' over mijn psychische trauma?
    Ik heb er gisteren aan moeten geloven. Op naar de lingeriewinkel voor een zwangerschapsbh. Ik had zo gehoopt dat ik met mijn 75F genoeg ruimte had voor een flinke portie moedermelk, maar helaas besloten mijn 'jongens' nog even groter te groeien. :( Na een week of twee ontkennen, moest ik dus gisteren echt gaan vragen om een zwangerschapsbh maatje 75G :confused: ! O my god! Waar moet dat heen!
    Ik moet zeggen het zit stukken comfortabeler. Nu maar hopen dat het geen verder psychische schade met zich mee brengt ;)

Grts, een geschokte Maartje 8)

4. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik ga morgen de vk bellen en kijken wanneer ik een echo krijg. Hoop ook eerder dan 12 weken, maak me best zorgen eigenlijk. En ik wil het zo graag vertellen aan iedereen...

Mijn zusje is vannacht bevallen van een tweede dochtertje! Prachtig!

5. @ Maartje

Ik had ook vurig gehoopt dat mijn ruime DD genoeg zou zijn voor de melkproductie. Helaas pindakaas... Op de dag van de zwangerschaptest knapte ik al uit m'n bh's. Dus met 4 weken en 2 dagen mocht ik al fijn aan cupje G :) Hoop dat het echt hierbij blijft. Mijn mannetje vindt het allemaal prima.. ik zit alleen vurig te hopen dat het niet meer gaat worden.. vrees het ergste aangezien mijn borsten bij tijd en wijle nog steeds ontzettend pijnlijk zijn en een beetje jeuken... rustig afwachten maar...

Vandaag weer een mindere dag, ondanks het weer. Weer de hele dag misselijk en een opgeblazen gevoel. Dacht na gisteren en eergisteren minder last te hebben gehad dat het ergste nu toch langzamerhand wel voorbij zou zijn en ik kan gaan hopen dat ik me over een weekje weer fit genoeg voel om te gaan werke. Thuis zitten gaat me echt enorm vervelen nu.

Nu ga ik samen met m'n mannetje even een wandelingetje maken. Heb wel niet zoveel puf en zin maar moet van mezelf er elke dag toch wel even uit. Na al die regen is het nu ook weer lekker om in het zonnetje te kunnen lopen.

Vraagje... zijn er van jullie ookal die een vakantie hebben gepland? Wij hebben gisteren de reserveringen voor de boot naar Noorwegen gemaakt. Vind het best een beetje spannend hoor, op vakantie terwijl je zwanger bent... Ik ga trouwens op vakantie als ik tussen de 25 en 27 weken zwanger ben. Schijnt de beste tijd te zijn.

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    oh Misoh, ben zo blij dat ik niet de enige ben! Mijn borsten zijn ook nog steeds erg pijnlijk. Manlief mag er dus alleen naar kijken ;) En mijn misselijkheid gaat ook echt heel wisselend hoor. Vrijdag dacht ik echt dat het veel beter ging, maar nu... :rolleyes:

Ik heb geen vakantie geboekt, want wij hebben een strandhuisje. Daar zullen we dus de zomer doorbrengen. Bovendien denk ik dat manlief zijn dagen wil opsparen voor na de bevalling. Noorwegen lijkt me wel super zeg! Staat ook nog steeds hoog op mijn verlanglijstje!

@ tante Smeetje; gefeliciteerd met je nichtje! Wat gaaf zeg! Hoe heet ze? Wie weet brengt het mij op ideeen ;)

Moeilijk he, een naam kiezen. Wij zitten ook niet echt op een lijn. Ik maak dus nu maar een lijstje met alle namen die ik hoor en leuk vind. Wie weet zit er dan iets bij wat we beiden leuk vinden!

7. NiCa

NiCa Bekend lid

meiden ik heb gisteren ook 2 voedingsbh's gekocht bij de hema ik heb normaal 80B/C en heb nu ook al 85C :( schrok er ook wel een beetje van maar het zit wel lekkerder en kan er zelfs nog een beetje in groeien want alles zit nog op de kleinste stand ;)

liefs nica

8. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    vraagje:

wie weet wanneer ons kindje in de buik het snelst groeit!?!?!

welke periode/week(en)?

9. Hey meid.. leuk dat je ff komt kijken bij me!
    alles gaat heel erg goed..
    Alleen wel sinds gisteren avond behoorlijk hoofdpijn.. en vanmiddag een asprine ingenomen en nu gaat het wel weer... zo'n potje janken lucht behoorlijk op!
    Dinsdag idd intake bij VK verwacht er nog niet te veel van.. alleen info enzo..
    en dan maar een afspraak maken voor een mooie echo!

Ik ga nu eerst even alles lezen!

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Xenas, heb je asperine genomen? Ik hoop dat je paracetamol bedoelt, want dat is namelijk de enige pijnstiller die je mag nemen tijdens de zwangerschap. Dus laat de ibuprofen, asperines, naproxens, dicloflenacs etc. maar in het medicijnkastje. (Ook geen pacaretamol met coffeïne trouwens).

Hier gaat het trouwens super. Baby deed het goed op de echo.... de ergste moeheid is achter de rug, ik heb weinig andere klachten dus tot zover een super zwangerschap!

11. @ maartje... ook hier hoor.. mijn borsten doen zo'n zeer... dat is eigenlijk ook het enige wat ik heb.. dus moet eigenlijk niet klagen.. maar ik kan niet anders!
    ach ja... voor een goed doel toch ;)

12. @ appeltje.. ja ik bedoel antuurlijk ook gewoon een paracetamol..
    ik weet idd dat je die andere niet mag... en wij hadden alleen ibu in huis.. dus moest wachten tot vanmiddag toen we bij mijn schoonouders waren...
    zij hadden een gewone paracetamol!

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja, dat dacht ik al.... ik zeg ook vaak asperine, maar bedoel dan paracetamol.... just checking! ;)
    Blij dat het in ieder geval weg is die koppijn. Ik kon er ook altijd zo'n last van hebben vlak voor de menstruatie, maar dat is nu niet meer voorgekomen! :D

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zooo dame's
    Heb de hele middag in de zon gezeten en een beetje met de buurjongetjes verstopetje spelen. Moet zeggen dat ik behoorlijk veel zin in een wijntje had hoor....
    Maar niet gedaan!

15. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    ja hoor dat mag je best weten ik was 18 toen ik voor de eerste keer moeder werd en mijn oudste was net 16 toen ze moeder werd was wel even schrikken maar ben nu een trotse oma in januari dit jaar belde ze me op om te vertellen dat ze weer zwanger was , ik had die dag net een positieve zwangerschapstest in mijn hand was wel even goed schrikken voor ons allebij vooral omdat ik onverwacht zwanger was geworden maar niet minder gewenst (mijn spiraal zat verkeerd) ik heb nog niet zo heel lang een nieuwe partner helaas kree g ik een miskraam maar ben gelijk de week erop weer zwanger geraakt dus het gegeven hoe ouder je bent des de vruchtbaarheid afneemt gaat bij mij gelukkig niet op vandaar dat ik en opnieuw moeder word en opnieuw oma heel apart maar ben er nu wel aan gewend en superblij dat het me nog een keer mag overkomen

16. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    gefeliciteerd smeetje !

17. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle

18. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Choco: Wat leuk! Ik ben namelijk tegelijk met Astrid uitgerekend. Bij Astrid en mij is het ook erg leuk dat we ook nog eens allebei 21 zijn.

Verder ben ik erg moe van het klussen in de tuin van ons nieuwe huis.

Ik ben trouwens nu al bijna een kilo afgevallen terwijl ik al een beste buik en grotere borsten heb gekregen. Meer mensen die dit hebben?

Liefs Laura

19. Klieke

Klieke Actief lid

26 feb 2007
    114
    0
    0
    @laura.

Ja hoor! Ik ben nu ongeveer 6 kilo afgevallen en ook mijn buik (dikke darmen zeggen ze) en borsten zijn volop gegroeid.

Iedereen ook zo genoten van het weer?

Mooie echo appeltje!

Groetjes,

Cornelieke

20. @ Maartje

Noorwegen is idd erg leuk. Super relaxed, nix haasten ofzo. Weinig mensen en mooie natuur. (Zijn vorig jaar 4 weken naar Noorwegen en Zweden geweest tijdens onze huwelijksreis). We wilden dus heel erg graag terug. Lekker onthaasten.

Mijn man wil trouwens ook vrij nemen na de bevalling. Waarschijnlijk nadat de kraamverzorgsters weg is. Anders lijkt het me veel te vol hier in huis. Misschien dat hij in die eerste week wel een dagje opneemt hoor, alleen niet de hele week. Denk dat ik 'm hard nodig zal hebben in de eerste weken na de bevalling. Al onze familie en goede vrienden wonen een aardig stuk bij ons vandaan en dus moeten we het met z'n tweeen oplossen. Vind het soms wel jammer dat we niet dichterbij de opa's en oma wonen... helaas nix aan te doen.

Vanmiddag nog een lekkere boswandeling gemaakt. Wel rustig aan gedaan en halverwege het mini-rondje nog even gerust op een bankje. Bij de minste inspanning voelt het echt alsof ik een flink stuk gerend heb. Ben enorm snel buiten adem. Rustig wandelen en praten laat mij al hijgen. Zal wel weer voorbij gaan hoop ik dan maar.

Nog een paar dagen en dan mag ik weer op controle bij de gyn. Begin nu al zenuwachtig te worden... grrr hormonen en onzekerheid...

Deel Deze Pagina