ik ga bijna met wintersport en dan zit ik ook de hele dag in het zonnetje.. Ga namelijk niet met de rest mee skieen.. maar lekker lezen enzo.. en wandelen! maar heb al een hoge factor gehaald... ik ga in april naar het elysium toe.. dat is een kuuroord... ik weet dat ik nu niet meer in sauna's mag enzo.. maar een lekker gezicht kuurtje mag je toch wel.. of een body srub ofzo... 16 april dan ben ik... 13.5 week!
@Xenas: volgens mij mag je na je eerste 3 maanden wel weer naar de sauna. Bij gezichtsbehandelingen moet je wel altijd aangeven dat je zwanger bent, want ze mogen dan bepaalde crèmes en dergelijke niet gebruiken, ook bepaalde packings op je lijf mogen dan niet. @Maartje: bedankt voor de tips! Helaas lust ik geen vanillevla en verder kan ik nu sowieso niets binnen krijgen. Ik heb vandaag wel aardig mijn best gedaan. Ik heb een glaasje karnemelk en een half glaasje cola aan drinken binnen weten te krijgen. Liefs Laura
Hoi Allemaal Wat een heerlijk weer he Ik dacht dat je na de 1e 3 maanden wel naar de sauna mocht..dacht ik ergens te hebben gelezen. Mn misselijkheid lijkt wel al redelijk verdwenen te zijn, kan alleen erg slecht tegen vieze luchtjes daar heb ik wel nog last van , maar heb de week hiervoor elke dag boven de wc gehangen, ook apart dat het nu opeens zon stuk minder is.....(niet dat ik het mis hoor) Ben wel vreselijk moe zeg...echt erg heb 10 uur geslapen..nu maar sne; aankleden en nog even van het zonnetje genieten want moet zo weer werken fijne dag allemaal (nog een weekje en dan de echo....doodeng...)
Goedemorgen allemaal. Even afkloppen, maar bij mij valt het nog erg mee met de misselijkheid! Ik ben 's morgens een beetje weeig en flauw, maar heb nog niet hoeven spugen, gelukkig, want als ik ergens een hekel aan heb! Heb soms wel kokhalsneigingen. @laura: Ik word juist heel erg misselijk als ik een lege maag heb. Ik moet echt constant wat in mijn maag hebben. Heb je ook al geprobeerd om ontbijt op bed te eten? Mijn vriend smeert elke morgen een beschuitje met jam en zet die dan op mijn nachtkastje. En het helpt echt heel goed! Morgen heb ik de eerste echo. Ik ben best al wel zenuwachtig. Ik hoop zo dat alles goed is.
Ja, na de eerste drie maanden weer wel sauna? Oeh, dat zou prettig zijn. Vind het altijd zo fijn om na het sporten nog even uit te dampen!
Over de sauna: Dat mag in principe wel na de 3 maanden. Maar alleen als je gewend bent om naar de sauna te gaan. Als je voor het eerst gaat dan kun je het beter niet doen. Je lichaam is niet gewend aan die hoge temp en dan in combinatie met zwangerschap.. Als je naar een kuuroord gaat vertel dan altijd dat je zwanger bent! Ik heb laatst gelezen dat bijv een drukpunt massage absoluut niet mag, vooral in het begin van de zwangerschap. Omdat er dan allemaal energiebanen geactiveerd worden kan dat zelfs tot afstoting van de vrucht leiden!
Hoi Hoi, ik ben helemaal blij. Mijn beste vriendin belde net dat ze zwanger is. Ze zou vandaag met primolut moeten beginnen en stond al onder behandeling van de gyn omdat ze al 100 dagen niet ongi is geworden. En nu dan zomaar zwanger! Hoever ze is is nog even spannend. Jeetje zijn we toch samen zwanger. Sorry, maar ben echt heel blij!
Hé Nynke wat super zeg! Gefeliciteerd met je vriendin! Heel fijn dat het raak is zonder dat ze aan de Primolut hoeft! Lekker blij zijn! Erg gezellig zo saampjes zwanger toch! Geniet er van! Liefs Chris
Goedemiddag Allemaal! Het bloedverlies is nu over gegaan in bruinverlies bij het afvegen nog heel iets, en het is ook al iets lichter van kleur geworden de verloskundige heeft mij net gebeld en ik krijg geen echo! balen ... 19 maart kan ik komen en dan krijg ik een verwijskaart voor een echo mee. Als ik nu deze week nog weer een bloeding krijg dan kan ik gelijk bellen en een echo krijgen.. Dus weer afwachten... Hier ook een zonaanbidster,, het is weer heerlijk weer vandaag lekker zonnetje... liefs Shannen
He Shannen, het blijft nog lang spannend dus. Heb je er zelf een gevoel bij? Ik duim dat de bloedingen nu weg blijven en je 19 maart een mooie echo hebt.
@ Missyess: Ik had tot nu toe ook het liefst steeds iets in mijn maag. Mijn vriend bracht al steeds ontbijt op bed, aangezien ik anders sowieso al niet kon ontbijten. Vanmorgen was voor het eerst dat ik echt niets naar binnen kreeg, terwijl ik weer ontbijt op bed had gehad. Ik ben vannacht er zelfs al wakker van geworden. Ik ben echt nog nooit zo misselijk geweest. Helaas houdt het nog steeds zo erg aan als vanmorgen. Inmiddels heeft mijn lieve ma (we zijn praktisch buren) al ff mij een kopje bouillon gebracht met wat stokbrood. Ik heb nu 5 stukjes stokbrood gedoopt in bouillon op, maar ik moet zeggen dat de misselijkheid er niet minder van wordt, ik heb zelfs het idee dat erger wordt... Liefs Laura
Oja: @ Shannen: Als je gevoel goed is dan zal het vast wel goed zitten. Als je nu geen vers bloed meer verliest zou ik me maar niet te druk proberen te maken. Als alles goed gaat en je hebt die stress ervan, das ook niet goed voor je kindje. Veel sterkte deze week! Liefs Laura
hey meiden.. net even met mijn collega's lekker een rondje gelopen! heerlijk zeg! Het is echt fantastich weer!
`@shannen Hoop dat je gevoel goed zit, maar vind het ook schandalig dat je geen echo krijgt dat ze je laten lopen. @moon85 Hoe is het met jou? Ik vind je zon positieve meid, wil wel wat van je hebben, neem me petje af voor je gr Marianne
hoihoi mama's in spé, die waarschijnlijk allemaal genieten van het eerste lente-weer! even twee vraagjes: weten jullie waarom je paracetamol met coffeïne niet mag gebruiken (heb vorige week 1 genomen... schadelijk!?!) en... is hier een mams die ook last van hooikoorts heeft?!? k heb er NOG geen last van, maar ben benieuwd of hier iets tegen te nemen is, met een kleintje in de buik... of wordt het rooie ogen, jeuk, niezen... groetjes!
Hoi Ann, ik heb ook last van hooikoorts. Maar niet tijdens mijn zwangerschappen. Ik hoop maar dat dt bij deze weer zo is. Tot nu toe gaat het goed. Er zijn homeopatische middelen die je mag gebruikn dacht ik maar welke?
@ Annn: Volgens mij is coffeïne niet zo goed omdat in hetzelfde rijtje van ontstekingsremmers valt als ibuprofen, diclofenac, enz. Ik heb zelf astma en gebruik altijd medicijnen om het slijm uit mijn longen te houden. Die mag ik nu helaas ook niet nemen, alleen als ik echt een aanval krijg. Dit is een corticosteroïde en ook een ontstekingsremmer die nu niet mag. Wat betreft hooikoorts: er zijn naar mijn weten wel homeopatische middelen. Je hebt dan kans dat je die wel mag nemen, aangezien er maar een paar homeopatische middelen naar mijn weten zijn die je tijdens de zwangerschap niet mag gebruiken. Liefs Laura
Ik zie net dat Pollinosan van A. Vogel veilig te gebruiken zou moeten zijn tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Liefs Laura