Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

hoi hoi het is hier echt griep huis en buiten komen doe ik niet.
    Ben ook heel moe. Ben dan ook al een tijdje op 4 uur. Elke keer valt het meisje wel weer in slaap maar het is maar voor even.
    ze heeft echt flinke griep

Ik lig ook steeds op de bank kunnen lange dagen zijn en trekt het nu eigenlijk niet meer.

Iedereen die kan genieten van de zon geniet maar extra voor mij

2. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ marianne

Hier gaat het wel.
    Voel me niet echt super.
    Weet niet of ik al verteld had dat ik gisteren naar het ziekenhuis ben geweest?
    Vloeide best wel en ook veel pijn (weeen).
    Maar was niet geholpen omdat het ijzer gehalte in me bloed nog goed was en de internist(voor m'n diabetes) was in vergadering en kwam er alleen uit voor spoed.
    Dus zijn we weer naar huis gestuurd.
    Gelukkig smiddags werd het minder en geen erge pijn meer gehad.
    Was voor dat we ging van de trap gevallen heb nu erg pijnlijke arm en bil :oops:
    Vloei nog wel en krijg morgen een echo om te zien of het weg is.
    Als het niet weg is zit de kans er in dat ze me gaan curriteren morgen.

Net even viooltjes gepoot en even genoten in ons tuintje.
    Moet eigenlijk met de hond er uit maar weinig zin...
    Maar zal toch zo even moet kan haar niet de hele dag binnen en in de tuin laten zitten.

Liefsss

3. @ ann

Ik heb asthma en gebruik neusspray en ontstekingsremmer voor m'n longen. Heb nu wel andere gekregen van de huisarts omdat diegene die ik gebruikte niet mochten tijdens de zwangerschap omdat er nog te weinig bekend is over de effecten tijdens de zwangerschap. Als je last krijgt van je hooikoorts zou ik gewoon naar de huisarts gaan of naar de apotheek en zeggen dat je zwanger bent en welke medicijnen je zou mogen gebruiken.

@ Laura

Wat apart dat jij geen corticosteroiden meer mag gebruiken. Mij hebben ze overgezet op andere. Zo ongeveer antiek medicijn maar het werkt wel. Als luchtverwijder heb ik nu weer een kort werkende i.p.v. een langwerkende en heb die nauwlijks nodig gehad tot nu toe. De apotheker heeft samen met de huisarts overlegd over welke medicijnen ik moest gaan gebruiken. Gebruik natuurlijk het liefst zo min mogelijk medicijnen, maar wat moet dat moet.

Wat betreft homeopatische middelen, daar ben ik niet zo happig op. Zeker niet zonder goed advies van een arts of bijv. je verloskundige. Zou het zeker niet zomaar gaan halen bij de drogist.

Hier vandaag weer een redelijke dag. Misselijkheid is goed vol te houden en heb zelfs even een uurtje wat gedaan voor m'n werk. Ben nu alles lekker aan het luchten en zal zo maar eens gaan beginnen aan de afwas. Heb ik altijd zo'n hekel aan... kan niet wachten tot we een ander huis hebben met vaatwasser... duurt alleen nog 1,5 jaar denk ik...

Als de afwas klaar is maar even lekker gaan genieten van het zonnetje... laat de lente maar komen!

4. Ik heb ook super erg hooikoorts! Ik heb zelfs 5 jaar lang zo'n desensibilisatiekuur gevolgd (=elke maand een prik). Normaal slik ik ook best zware pillen in de zomer, maar die mogen nu niet. Alle homeopathische middeltjes helpen bij mij niet. Zal dus wel afzien worden deze zomer.

Wie weet er nog iets lekkers om te eten? Ik had net trek in een ei. Maar toen ik hem gekookt had, had ik er ineens helemaal geen trek meer in. Heb twee happen genomen en daarna maar weggegooid. Ik moet nu echt wat eten want ik sta te draaien op mijn benen. Heb alleen nergens trek in.

5. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente

6. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Heb vanmorgen de vk gebeld, eindelijk! Ik mag volgende week dinsdag heen en dan wordt er direct een afspraak gemaakt voor de 1e echo! Ben er al helemaal vrolijk van! Dan kunnen we het eindelijk aan iedereen vertellen! We willen ons dochtertje van 2 het grote nieuws aan de opa's en oma's laten vertellen.....

Vanavond gaan we naar ons nieuwe nichtje kijken, Dido! Moet me wel inhouden om het al niet te zeggen...

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Zo, ik heb net een lichamelijke topprestatie geleverd. Ik was al ruim een maand bijna niet naar buiten geweest en ben nu vanuit huis met manlief naar het strand gewandeld, stukje over het strand, volgende opgang weer het dorp in en toen weer terug naar huis. Ik denk dat we wel 45 minuten onderweg zijn geweest (normaal misschien 20 minuten), maar ik heb het gered! Ben helemaal trots op mezelf! Daarna even uitgerust in de tuin in het zonnetje en nu zo maar weer eens iets te eten maken. Niet dat ik trek heb, maar het moet! Ik ga maar voor een cracker deze keer.

@Moon; jeetje joh wat vervelend dat je zo'n pijn hebt gehad! En dan ook nog van de trap vallen. Het zit ook niet mee! Zie je op tegen een mogelijke curetage? Het is mij destijds erg meegevallen. Stond met een paar uur weer buiten. Nou ja, laten we hopen dat het niet nodig is en dat je lijf het zelf al heeft geregeld! Sterkte meid!

Ik las nog iets over de sauna. Dit mag wel hoor, na drie maanden en als je een ervaren saunaganger bent. Gewoon goed naar je lijf luisteren en niet vijftien minuten blijven zitten (ivm oververhitting). Ik kan niet wachten tot ik weer heen mag. Dit is echt afkicken voor mij!

8. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Misoh: Ik ben altijd voorzichtig met homepatische middelen, ik check het meestal ook wel even bij mijn homeopaat.
    Daarnaast ik mag nog wel gewoon mijn salbutamol gebruiken (om luchtwegen te verwijden). Verder gebruik ik normaal flixotide als ontstekingsremmer (een corticosteroïde), ik ben bij de apotheker en de huisarts al voor mijn zwangerschap langs geweest om te vragen welke medicijnen ik kon gebruiken tijdens de zwangerschap. Daar kwamen we erachter dat er geen middel getest is op gebruik tijdens de zwangerschap, waarschijnlijk vanwege het gevaar van het gebruik ervan. De huisarts heeft mij dan ook aangeraden om alleen in noodsituaties de flixotide te gebruiken.

Mocht je er meer over willen weten, dan kunnen we misschien beter even pb'en.

Liefs Laura

9. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    ik weet niet of je een zoetekauw bent, maar ontbijtkoek gaat er vaak wel goed in. niet te heftig, vult wel...
    of een geschild appeltje.
    of een boterham met kaas, even in de magnetron (kaas laten smelten).

;)

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ maartje

Nee hihi... maar ja overleef het wel ;) 8)
    Klein beetje wel.
    Vond de curretage vorige x niet een fijne ervaring.
    Viel me best tegen...

11. @ Annn
    Ja ontbijtkoek is wel lekker. Maar die ik hier heb liggen is helemaal hard geworden, bah. Ik moet ook boodschappen gaan doen, want mijn appeltjes zijn ook op. Die eet ik nu idd graag! Ik heb maar een beschuitje met jam op, ook lekker!

12. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
    Moon, wat erg voor jullie dat het mis is gegaan. Ik ben een tijdje niet op internet geweest en nu lees ik je nare bericht. Veel sterkte en een dikke knuffel. Jullie tijd komt nog wel. Ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten op nieuw geluk.

Maartje, fijn dat het een stuk beter met je gaat. Ik wordt wel jaloers als ik lees dat je zo dicht bij het strand woont. Ik kom uit het oosten, dus geen strand hier in de buurt. :(

Nog 1 week en dan ben ik 12 weken zwanger! Volgende week dinsdag de 1e echo, heel erg spannend!
    We hebben mijn broer het grote nieuws al verteld. Hij was hartstikke blij voor ons. Ik was ook blij dat we het eindelijk met iemand hebben gedeeld. :D

13. hey meiden!
    op naar de 200 pagina's!
    jeeeh!

14. morgen intake bij de VK.. ik hoorde van sommige al dat je dan een leuke tas met allerlei dingetjes mee krijg!
    jippie!

Heb morgen middag ook lekker vrij genomen..
    ff genieten van het lekkere weertje!
    en een beetje opruimen!

15. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé Xenas, als ik je niet weer spreek: Heel veel plezier morgen! Geniet er lekker van! En van je vrije middag dan natuurlijk... heerlijk!

Zonde toch om te werken met dit weer...

Iedereen een hele fijne avond!

Liefs Chris

16. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    By the way... weet iemand hoe het "foto verkleinen" in het menu hiernaast werkt? Hij verkleint mijn foto's zo dat ze geen kb meer hebben... 0,0 kb...

Liefs Chris

17. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Teamleader Customer Services
    Veenendaal
    Jeetje zeg niet normaal zoals jullie kunnen kletsen ;)

Hier alles goed, voel me toppie en de zon schijnt dus hoe mooi kan het leven zijn :) 8)

Xenas veel plezier morgen bij de VK, ik loop bij de gyn en daar kreeg ik behalve een infomap niet veel bijzonders mee hoor helaas :(

Lient lekker gevoel he dat je bijna op de 12 zit...ik heb nu nog precies 2wkn te gaan...heerlijk :)
    Ben benieuwd naar je eerste echo, ik heb tranen met tuiten gehuild vorige week toen ik hartje zag en hoorde, wat een overweldigend gevoel!

Moon wat ben jij een superwijf zeg, zo sterk kom je over daar neem ik echt mijn petje voor af!
    Heel veel succes morgen, ik hoop voor jou dat alles al weg is hoor.

Maartje goed man! ;) wat heerlijk dat je zo dicht bij het strand woont..vooral met dit weer...ben helemaaaaaaal niet jaloers ofzo :x :x ;) :)

18. me is ook jaloers maartje! hahaha

ik zal zo ff een foto in mijn album zetten van mijn buikie!

19. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hoihoi!

Vandaag de echo gehad en het was helemaal goed!
    Een klein bewegend wurmpje met kloppend hartje, wat wil je nog meer :D
    We zijn dus helemaal blij, en iedereen mag het nu weten.
    Volgens de echo vandaag precies 11 weken, dus dat houden we maar aan.
    Dus 1 oktober uitgerekend!

Groetjes Doris

20. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Moon, heel veel sterkte!
    :(

Deel Deze Pagina