Goeiemorgen dames, Bij mij gaat het echt aan de beterhand, ben de laatste week echt niet meer misselijk geweest. EN ook die vermoeidheid begint heel langzaam te beteren, hoewel ik nog wel iedere avond vroeg in ben lig, maar ik trek het toch al bijna een half uur langer dan een paar weken geleden. (een mens moet ergens beginnen, he?!) Zou het dan toch waar zijn van die 12 weken... nog 3 daagjes en dan ben ik er! Eindelijk!
ik hoop het sterk, sofieke! ik wil ook wel weer mijn energie terug! ik lig tegenwoordig rond half negen te slapen! moet wel weer zes uur opstaan hoor.... maar normaal gesproken sliep ik dan tien uur, maar dat red ik al een paar weken niet meer... geef mij die magische twaalf weken beterschap!
@ Denisse, is bij mij zo. De wekker loopt bij ook om 6u15 af en vroeger lag ik dan tussen 22u en 22u30 in mijn bed. Sinds ik zwanger ben is dat vervroegd naar 20u en 20u30, maar sinds eind vorige week red ik het al tot 21u en gisteren zelfs 21u15! BEn echt trots op mezelf! D Dus meid, er is beterschap in zicht... hoewel ik vanmorgen wel ineens zo een paniekaanval kreeg omdat de klachten nu echt wel afnemen, kreeg ik ineens de angst dat dit toch niet zou betekenen dat er mis gaat! Nog een paar dagen geduld want dinsdag krijg ik mijn eerste echo. Hoop dat ik daarna echt ga kunnen genieten!
Sofieke, ik benijd je.... je bent al zo lekker ver op weg! Heerlijk lijkt me dat! Wat zul jij volgende week een mooie echo hebben! Zet je 'm in je album dinsdag? Nog even en dan hebben we de 200 pagina's gehaald! Groetjes Chris
Tuurlijk zet de echo in mijn album! Zal waarschijnlijk wel woensdag worden want heb de echo vrij laat en nadien nog wat familiebezoekjes gepland! Kan ik hem meteen inscannen bij mijn ouders thuis! Moet eerlijk toegeven dat de laatste paar weken redelijk vooruit zijn gegaan en ik dus voor mijn gevoel snel aan die 12 weken zit. Hoewel de laatste dagen nu echt wel lijken te kruipen! Ben zo benieuwd naar die echo! En ja.... we hebben de 200 pagina's! Ben benieuwd op hoeveel pagina's we in oktober gaan uitkomen!
Ben ook echt superbenieuwd Sofieke! Jippie, als jij dan je echo hebt geplaatst, hoef ik nog maar 1 weekje en een dag op de mijne te wachten, hahaha... Positief zien he! Echo's zijn echt wonderbaarlijk... vind ze echt prachtig.... Gaan jullie nog een 3D echo doen? Liefs Chris
Ik heb gister ook m'n eerste echo gehad en alles was goed. We zagen het hartje kloppen, dat was heel erg fijn om te zien.
Poeh, even alles doorgelezen net! Wat een stel kletsers! Diaantje: heel veel sterkt meis! Shannen: fijn dat alles er nu goed uitziet. Dat geeft vertrouwen , ook voor als het weer zou gebeuren. Maar het blijft rot, die bloedingen. Ik heb daar godzijdank nog geen last van gehad... Moon: Ik vind je een top- meid, zoals je alles doorstaat en beleeft! Met mij gaat alles goed, vooral 's ochtends. Ik heb juist aan het einde van de middag last van missleijkheid. Eten helpt, maar alleen voor een half uurtje. En om nu elk half uur te gaan eten... Ik ben trouwens niet zo misselijk dat ik moet overgeven dus eigenlijk valt het me allemaal best mee. Ik las dat iemand geen zin meer had in aardappels. Ik dus ook niet! Als ik er aan denk... Maar als ik ze eet valt het wel weer mee. Ik heb voor volgende week en de week erop afspraken staan voor een rondleiding bij de twee kinderdagverblijven hier. Gelukkig hebben beiden op dit moment geen wachtlijsten, bij eentje is alleen de donderdag lastig op dit moment maar in januari waarschijnlijk niet meer, als ik me op tijd inschrijf... Nou, ik ga zo eens naar Rijssen, oa om bij een zwangerschapswinkel te kijken. Ik ga nog niets kopen (denk ik ), ik pas nog bijna alles maar ik heb in ieder geval voor mijn werk wel een of twee zakelijke setjes nodig. Eens kijken of ze dat hebben...
@ Lolli, wat super meid! Geniet er lekker van! @ Chrisje, heb nog nooit een echo gehad of van dichtbij gezien dus ben nu echt mega-benieuwd. En heb inderdaad al tegen mijn mannetje gezegd dat ik graag zo een 3D wil ergens rond de 18 a 19 weken ofzo! Dan hebben we meteen 2 kansen om te weten wat het gaat worden aangezien ik rond 21 weken alweer mijn tweede echo heb! Oh jij hebt hou echo op de verjaardag van mijn moeder, dat had ik ook eerst gepland dan had ik meteen een leuk cadeau, maar die week extra mocht niet van het ziekenhuis omdat ze indien mogelijk liefst in de week van 12 weken die echo's doen omdat ze dan het meest kunnen zien. Nuja, een vroeg cadeautje voor mijn moeder dan!
Wat een kletskousen zijn jullie zeg! Ik ben maandag gestopt met kijken omdat ik 2 dagen zeer misselijk ben geweest en bijna niets kon. Maandag moest ik ook continue kokhalzen. Ik kan nu net weer iets eten, maar ik moet zeggen dat mijn eetlust alleen maar beperkter is geraakt en er geen nieuwe dingen bij komen, dit maakt het wel erg lastig om goed te eten. Wat betreft de multivitamines: ik gebruik die van VSM Puur Mama en heb geen probleem met slikken, ik zou geen andere pillen weten helaas, want ik heb alleen nog maar deze gebruikt. @ Shannen: Wat een geweldig nieuws meid! Ik ben zo blij voor je! Klopte mijn gevoel toch dat het goed zit bij je! @ Moon: Wat ben ik blij voor je dat het natuurlijk is gegaan, dan heb je tenminste niet ook nog eens het gedoe van de curretage. Voor de rest plaats ik nog even geen foto, als ik vrijdag een goede echo heb, dan zal ik wel even de echo en een foto van ons plaatsen. Liefs Laura
Goedemorgen allemaal! @Divanaatje: Het maakt niet uit wat voor werk, als het maar werk is! Ik ben heel specifiek HBO opgeleid, en ik kan alleen maar dat beroep uitoefenen. Maar daar is momenteel totaal geen werk in te vinden. Ik zit al 4 maanden thuis te niksen. Nergens willen ze me aannemen vanwege mijn diploma. Heb gesolliciteerd als telefoniste, maar daar wilden ze me niet omdat je een jaar ervaring als telefoniste moet hebben! Toen kwam ik erachter dat ik met mijn diploma bij een kinderdagverblijf mag werken. Dus overal gesolliciteerd en op twee gesprekken geweest. Gisteren belden ze allebei af omdat ze bang zijn dat ik uiteindelijk toch voor mijn eigen beroep ga kiezen. Belachelijk! Ik solliciteer toch niet voor niks! Ben er zo boos over. @ Astrid: Dat had ik gisteren ook! Stond onder de douche en moest er echt uit springen om het toilet te halen. Vandaag gaat het geloof ik beter. Mijn broeken zitten nog niet zo heel strak. Ik moet wel mijn riem een paar gaatjes losser doen! Vooral 's avonds dan zijn je darmen helemaal opgezet.
Nou Sofieke, 29 maart is dus dubbelop een feestdag! Moet wel goed gaan, haha (zit mezelf nu even flink op te peppen ) Ik heb ook nog nooit een echo gehad hoor, maar ik heb er al flink wat gezien en het blijft heel erg mooi! Haha, en als het je eigen frummel is, is het nog VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL mooier natuurlijk! Ik zat laatst aan onze echo te denken en toen schoot ik gewoon vol... hmm... ben eigenlijk niet zo huilerig, maar nu dus ff wel, haha! Ik wil ook heel graag weten wat het wordt en vriendlief neigt toch ook meer naar die nieuwsgierigheid (wat een beetje charme al niet kan doen ) dus wij willen ook rond die tijd een 3D echo met geslachtsbepaling... Oh joh, voor mij is dat over 11 weken en bij jou ook al over 8! Hahaha.... Liefs Chris
Zo stellen kletsers, Ben ik er even niet hup 2 pagina's erbij. Zo mijn hoofdpijn is weg. Heb alweer gegeten. Voel met meteen een stuk beter. Maartje ben wel heel nieuwsgierig.
Hahaha chrisje, is inderdaad zo, charme helpt altijd bij die mannen, of zo van die waterige ogen (enja, ook hier geen probleem om die snel te laten komen, moet nog maar denken aan iets emotioneel en daar komen ze al!) Gisteren trouwens nog eens handig (mis)bruik van gemaakt! Op zich ben ik wel blij dat ik voor de eerste echo tot na 12 weken heb moeten wachten, maar dan krijg ik er al snel een tweede en nog een pretecho ertussen! Komt helemaal goed, joh! Als er nu weer aan denk dat ik over 8 weken misschien weet of het een meisje of een jongen wordt dan komen die traanogen weer... Verdorie, idiote hormonen!
hallo , ik ben 2 dagen weg geweest en ben helemaal de draad kwijt van het gesprek merk wel dat ik het hier heel erg druk vind en ik het jammer vind dat ik niet op iedereen kan reageren , ik lees alles wel hoor maar als ik niet reageer dan betekent het niet dat ik niet met jullie meeleef vind het heerlijk om te lezen hoe het met iedereen gaat , gisteren had ik dus verjaardag van mijn kleinzoon hij is 2 geworden wat is het ook een lief mannetje niet te geloven dat ik het zelf ook weer opnieuw mee mag maken en mijn dochter haar buik was ook flink gegroeit had haar al een week of 4 niet gezien , ze woont aan de andere kant van het land dus zien we elkaar helaas niet zo veel hoop dat ik snel weer meer energie he want daar baal ik best wel van dat ik die nu kwijt ben maar ben niet de enige las ik al wel
Energie.....wat is dat? Ik lig nu alweer zowat te slapen en ik heb nergens zin in. Bewust ontwijk ik m'n bedje maar. Ga vanmiddag maar ff op de bank hangen.
Heey! Sow ik ben net terug van het ziekenhuis, intake bij de gyn en een echo...ons bengeltje is ok! we zagen het hartje kloppen en ik was precies 7 wk en 4 dgn zoals ik had gedacht, dus idd een bevruchting op 3 februari de dag dat onze Kyl een half jaar geleden is overleden in mijn buik maar wel een heel byzondere conceptiedatum daarom weet ik ook dat dit bengeltje bij ons gaat zijn...deze keer komt alles goed! deze zwangerschap gaat zeker in het begin niet anders lopen dan anders, omdat ik me er goed bij voel en het niet nodig vindt, ik krijg dus ook niet veel meer echo's in het begin...ik vind het fijn als deze zwangerschap zoveel mogelijk verloopt als een 'normale' zwangerschap voor zover mogelijk...aan het eind, zo vanaf 30 weken heb ik wel gezegt dat ik als ik het nodig vind ter geruststelling meer echo's op prijs zou stellen, en dat mag uiteraard ook...dus ik krijg nog een 13 weken echo in een gewone echopractijk, maar meer omdat dat een leukere echo os dan in het ziekenhuis...die zijn zo "medisch" ik was dan ook alweer binnen 5 minuten uit de echostoel...en dan is mijn eerstvolgende echo pas weer met 20 weken! liefs pjetje
@ pjetje Krijg er tranen van in me ogen. Wel heel speciaal dat het 3 feb bevrucht is. Moet toch een heeeel goed teken zijn! Dikke knuffel!