Goedemorgen meiden, Vandaag lekker vrij, heerlijk. Ik wil ook graag borstvoeding gaan geven, en wil het liefst (als het kan) thuis bevallen. Verder wil ik graag als de kleine er is, 3 dagen in de week gaan werken. Mijn vriend is ook 1 dag door de week vrij, en mijn schoonmoeder wil wel 1 dag in de week oppassen. Houden we dus nog 1 dag over zonder oppas, en ik denk dat we die dag ons kindje een paar uurtjes naar de creche gaan brengen. Ik heb wel lang getwijfeld, maar financieel wordt het wel heel krap als ik of mijn vriend nog minder gaan werken (zou wel kunnen, maar moeten we wel goedkoper gaan wonen) en de kleine hoeft waarschijnlijk maar 3 uurtjes naar de creche, omdat mijn vriend laat moet beginnen (zit in de horeca) en ik vroeg thuis kan zijn. Toch twijfel ik nog wel een beetje, misschien vraag ik het ook wel aan een vriendin, maar ik vind dit nogal wat om een vriendin zoiets te vragen; elke week is zo'n verplichting... Hoe denken jullie over creche/ oppas etcetera? Ik denk dat ik het gewoon heel moeilijk ga vinden als de baby nog zo klein is, maar als het kindje ouder is, is het juist wel weer leuk voor hem / haar. ziet hij / zij ook andere kindjes. Verschrikkelijk, al die beslissingen..Hoe denken jullie over creches / oppas etc? Hier verder alles goed, volgende week vrijdag weer een echo, en morgen afspraak bij de vk. Zou ze het hartje al kunnen horen denken jullie? Zo, dit was ff een 'ego'berichtje, nu ga ik braaf al die pagina's lezen die ik de afgelopen dagen gemist heb, zodat ik ook weer weet hoe het met jullie is Wat hebben jullie weer veel geklets dames, tis maar goed dat ik 1 dag in de week vrij ben, kan ik tenminste 'bijlezen' Groet, Liedel
Goeiemorgen dames! Wat een geklets alweer... bij niet veel nieuws te melden buiten dat ik het gevoel heb alsof ik net 100 buikspieroefeningen heb gedaan, zo trekt mijn buik! Pfff, dat zal wel die typische bandenpijn zijn zeker! Ik ga zeker in het ziekenhuis bevallen en bovendien in Belgie. Ben van daar afkomstig en heb daar al jaren een goede gynaecoloog waar ik nu ook onder controle sta. Kon het ook met de ziekteverzekering regelen dat het gewoon kon dus wilde ik liever voor een eerste bevalling in een iets of wat vertrouwdere omgeving bevallen. Misschien als het mij goed bevalt dat ik voor een tweede wel voor een thuisbevalling in nederland kies. Maar woon nog niet zo heel lang in nederland en wat betreft bevalling liggen Belgie en nederland zover uit mekaar van opvattingen dat ik voorlopig liever kies voor iets waarvan ik jaren van gedacht heb dat dat de manier was! Nu maar hopen dat ik niet ergens op een parking langs de autosnelweg moet bevallen, hahaha! Voor iedereen met een echo, veel plezier vandaag!
@ Liedel: Op zich ben ik niet tegen een creche, ik heb alleen het idee dat tegenwoordig met 2 werken de ouders de kinderen er wel eens bij inschieten. Lang niet altijd hoor, maar ik heb zelf gezien dat het bij sommige gezinnen wel het geval is. De kinderen lijden daar erg onder en krijgen vaak gedrachtsproblemen omdat ze eigenlijk gewoon thuis aandacht te kort komen. Het is ook bewezen dat kinderen die tot hun 4e jaar veel bij hun ouders zijn en af en toe bij familie veel minder gedragsproblemen hebben dan kinderen die vaak op de crèche zijn. Het lijkt mij ook erg moeilijk als ze nog zo klein zijn om ze naar een creche te doen. Ik denk dat ik niet voor de creche zou kiezen, of als ik niets met familie zou kunnen regelen, voor een half dagje in de week ofzo. Het sociale vind ik namelijk wel goed, vandaar dat ik wel voorstander ben van de peuterspeelzaal. Daar kunnen ze vanaf 2 jaar 2 ochtenden per week terecht. Dat lijkt me wel heel leuk voor ze, want ze werken hier ook samen met de basisschool en dan is die stap een stuk minder groot. Ik vind het nog moeilijk met opvang. Ik ga het nu ook nog niet plannen. Ik kan me toch niet voorstellen dat ik die eerste maanden dat al wil, dus ik zie dan wel hoe het loopt en wat me op dat moment het beste lijkt. Wel een leuk onderwerp trouwens. Liefs Laura O ja, echo vandaag! Spannend! Om 14.50 uur!
@ Iedereen die naar de VK gaat of een echo heeft: veel plezier. Ik ga jullie dit weekend even verlaten. We gaan heerlijk met het gezin een weekend weg. Niet te veel kletsen hoor dan moet ik te veel bij lezen. Fijn weekend allemaal en tot maandag!
Ik werk op een kinderdagverblijf, dus ik ben bevooroordeeld. Een KDV is absoluut niet slecht voor je kind, juist voor het sociale aspect is het heel goed. Daar is een peuterspeelzaal ook voor, maar kunnen ze pas later naar toe (Vaak toch pas vanaf 2,5 jaar) en zijn de groepen groter. Ik kan alleen maar zeggen: Doe wat je gevoel je ingeeft. Als je je eigen niet prettig voelt bij een KDV (Ga er eens kijken), kun je misschien een gastouder nog overwegen. Ryan (en straks de 2e) gaat naar een gastouder, omdat ik die alleen betaal voor de uren die Ryan daar daadwerkelijk is, voor ons voordeliger met mijn man's ploegendiensten en mijn wisselende diensten.
Hallo meiden, Hier gaat het al wat beter. Ik kijk naar de toekomst en kan niet wachten totdat we weer mogen klussen.... Het is alleen jammer dat de miskraam niet doorzet. Woensdag begon ik krampen te krijgen en begon een beetje te bloeden, maar het zet niet door. Blijf wel wat krampen houden en daar blijft het tot nu toe bij.. Gisteren zijn we naar de dierentuin geweest in Emmen en zijn de vlindertuin in geweest, toen werd ik wel ff emotioneel omdat ik aan ons eigen vlindertje moest denken... Maar op de terug weg zagen we 2 ooievaars in een nest en we dachten als dat geen goed teken is hihi... We hebben gelijk ff ons adres aan ze achtergelaten en nou hopen dat ze ons huis binnenkort zullen vinden.. Voor de meiden die vandaag een echo krijgen heel veel succes.... Liefs Diaantje
Ik ben zeker niet tegen een creche. Ik denk dat degene die het er het moeilijkst mee zal hebben ikzelf ben. Wij willen 2 dagen in de week gebruik gaan maken van een KDV. Deze dagen zijn niet aansluitend. Dus de kleine is 5 dagen in de week bij 1 van ons. Denk dat dit voor ons de beste oplossing is. Als het even kan dan is de kleine 4 maanden tegen de tijd dat hij/zij voor het eerst naar de creche gaat voor 1 dag in de week, en dan na een half jaar pas 2 dagen in de week. Dus bij 10 maanden. Wij willen wel kunnen genieten van ons kleintje. Ze zijn maar zo kort klein. Wij hebben geen familie of goede vrienden in de buurt wonen die kunnen helpen in de opvang. Natuurlijk zou ik het geweldig vinden als de opa's en oma ook zo nu en dan zou willen oppassen. Dat zit er helaas niet in. Bovendien werkt mijn vader fulltime en mijn schoonouders werken beide in deeltijd en hebben een heel druk sociaal leven. Wij hebben gekozen voor een kind en daarom vind ik ook dat wij het moeten oplossen met z'n tweeen. Ik snap het prima als je thuis wilt blijven om voor je kindje te zorgen. Mijn man en ik willen er allebei graag zijn voor ons kindje. Helaas is het nu even niet mogelijk voor 1 van ons om helemaal met werken te stoppen. Denk trouwens ook dat ik een gezelligere moeder ben als ik ook nog werk buitenshuis heb. Wat betreft het erbij inschieten van de kinderen. Denk dat dat heel erg ligt aan jezelf. Ik ben ook geen voorstander van de hele week hele dagen creche, kan me aan de andere kant wel voorstellen dat iemand daarvoor kiest. Mij lijkt dat vooral veel te stressvol. Het lijkt me soms toch best een gedoe om je kind op tijd klaar te hebben om naar het KDV te gaan.
Wij zijn er nog niet helemaal uit wat betreft de opvang. Ik ga in ieder geval 80% werken, dus een dagje in de week ben ik thuis. Wil ook niet minder werken, heb een uitdagende baan nodig om thuis ook gelukkig te kunnen zijn! Daarnaast heeft mijn schoonmoeder (die in de buurt woont) aangeboden om ook een dagje op te passen. Mijn moeder zou het ook graag doen maar die woont te veraf dus heeft ze aangeboden om de ziekte-dagen op te vangen wanneer ze toch niet naar de opvang mogen gaan en wij moeten gaan werken... Verder is mijn mannetje 1 dag om de 2 weken thuis dus ik denk dat onze baby toch voor afwisslend 2 en 3 dagen per week naar de opvang zal gaan. Vind ik ook wel goed hoor is goed voor hun sociale contacten en om te leren samen te spelen!
Wij gaan ook 2 dagen in de week gebruik maken van een kdv. En 1 dag in de week passen mijn schoonouders op. Mijn mening is dat een kdv goed is voor de kleine zn sociale vaardigheden. En ik heb er ook geen naar gevoel bij. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Had vanacht een droom over de kleine ZO leuk! Het was een meisje en we liepen achter de kinderwagen. Ze moest er veel lachen enzo Ze had alleen rood haar, dat was wel appart want ik heb zwart haar en mn vriend ook Maar dromen zijn zowiezo een beetje raar
Goedemorgen alle, Iedereen vandaag met een echo of met bezoek aan de vk heel veel plezier. geniet er van. Ik ben blij dat ik niet na hoeft te denken over opvang. Ik werk vanuit thuis dus voor mij zal het wel wat moeilijker te combineren zijn meer werken als de baby slaapt. heb het tot nu toe ook weten te combineren moet dat toch ook lukken. Met mijn eerste werkte ik 38 uur buitenhuis hij ging van jongs af aan naar het KDV en buitenschoolseopvang. Heeft hij altijd veel plezier aangehad. denk niet dat kinderen daar slechter of beter van worden. Het ligt aan jezelf hoe je daar mee omgaat.
ik ben de eerste paar maanden zeker nog thuis. ik heb eerlijk gezegd nog geen idee hoe ik dat straks wil gaan aanpakken.. ik zit eraan te denken om een cursus massage te gaan doen, en thuis mijn eigen bedrijfje op te gaan zetten.. kan ik zelf bepalen wanneer en hoe laat ik werk
goedemorgen, ik denk ook niet dat een KDV slecht is voor een kindje. Alleen socialer worden ze er ook niet van. Een kind heeft pas na zijn vierde het vermogen om af en toe buiten zichzelf te redeneren. Hij/ zij kan een KDV wel gezellig vinden. Leuke liedjes zingen, samen eten, lekker knutselen. Mijn moeder komt elke zondagavond tot dinsdagavond bij ons in huis op de kindjes passen. En op woensdag heeft mijn man papa dag. De rest ben ik gewoon thuis. Als je thuis komt uit het werk, is het huis helemaal schoon en er is lekker gekookt, de kinderen zijn vrolijk. We betalen haar gewoon volgens de norm van een gastouderbureau. Nu ik zelf zo ziek ben van het zwanger zijn is het helemaal ideaal. Mijn moeder en vader wonen in Friesland, dus ze heeft heel wat voor me over. Ik ben twee keer thuis bevallen, heerlijk. Maar ik had dan ook vlotte bevallingen ( 5 uur en 4 uur gerekend vanaf de eerste wee). Als het langer duurt zou ik denk ik ook naar het ziekenhuis willen. Wel zo veilig. Onze eerste heeft 12 wkn. BV gehad. Sanne had koemelk allergie, en huilde van de 24 uur er in iedergeval 16! dat was best heftig. Bij de tweede heb ik een BV-cursus gedaan. 4 avonden van 2.5 uur. Een echte aanrader. Via de dietist ben ik toen een koemelkvrij dieet gaan volgen. Ik heb dan ook gelukkig een jaar kunnen voeden. Lotte wilde ook alleen maar BV tot 8 mnd. Als ik weg was voor studie of werk wilde ze gelukkig wel gekolfde melk uit een fles. Deze keer gaan we daar weer voor. @ alle meiden met een positieve echo: geweldig hoor, gelukkig mogen wij maandag spieken. Zo een heel verhaal, maar jullie kletsen ook zoveel... Groetjes, Cornelieke
Hoi Allemaal Ik denk dat ik in het ziekenhuis wil bevallen, vind ik wel een prettig idee, maar moet zeggen dat ik de voordelen van thuis ook wel weer in zie..dus ja twijfel nog een beetje. En tja denk dat borstvoeding in het begin wel het beste is, schaam me eigenlijk al dood als ik het zeg, maar vind het op de een of andere rare manier, een beetje een raar idee om borstvoeding te geven, geen idee waarom eigenlijk, maar het lijkt me niet zo prettig, maar hoop dat dat nog over gaat, want weet dat het natuurlijk nergens op slaat... nog 3 nachtjes.....en dan de echo!
Blehhhh, ik was de afgelopen dagen zo positief dat ik veel minder misselijk was en minder moe! Nou dat was even te vroeg gejuichd hoor, heb vanmorgen nog niets anders gedaan dan boven de wc-pot te hangen en ik ben zo duizelig en moe! Was dus maar van korte duur mijn opkikkertje, maar hopelijk wel een voorteken van wat komen gaat! Morgen 12 weken... JIPPIE!
@ Martine, dat gevoel over borstvoeding heb ik op dit moment ook hoor. Waarom moet je je ervoor schamen? Het is toch geen verplichting? Je bent toch geen "slechte" moeder als je geen borstvoeding geeft? Het is jouwn leven en het zijn jouwn tieten. Maar misschien veranderd dat gevoel helemaal als je die kleine in je armen hebt. Ik zou me er niet druk om maken als ik jou was!
Ja ik denk het dat ik de eerste ben, maar er zullen er snel een hele hoop volgen hoop ik! Geen afvallers meer hoor nu! Ben alleen pas op woensdag weer online waarschijnlijk. Gaan deze avond een weekendje naar belgie en blijven daar tot dinsdag voor de eerste echo (dan op 12 weken en 3 dagen) ! Die zet ik dan woensdag zeker in mijn album zodat jullie allemaal al kunnen zien wat komen gaat!
Hier wil ik nog even op inhaken : Zo leert een kind al wel vroeg delen en met andere kinderen omgaan, dat vind ik wel sociaal gedrag. Een kind dat altijd alleen maar onder volwassenen is, zal dat niet zo snel leren en weet zich vaak niet zo goed te gedragen als er andere kinderen mee willen spelen. Dus ik ben van mening dat het heel belangrijk is dat een kind regelmatig met andere kinderen kan spelen, of dat nou thuis is, op een KDV of gastouder, dat maakt niet uit.
Nou, ik dus ook. Ben echt te beroerd voor uitgebreide verhalen. Ik meld me weer als ik me wat beter voel. Sofieke en alle andere misselijken, sterkte!
@Sofieke en Maartje06: Balen zeg, dat jullie zo beroerd zijn! Veel sterkte ermee! Ik hoop voor jullie dat het snel weer wat beter gaat. Liefs, Divanaatje