@ sofieke: heerlijk man 12 wkn. Veel plezier in Belgie. Raar is dat he? Ik had van de week ook 2 goede dagen maar hang er nu al weer 2 boven de wc. Gisteren dacht ik echt dat ik erin stikte en dochter lief (bijna 2) ernaast. Mama spugen? met een heel lief aaitje over mijn haar! Wat zijn het toch schatjes... Weet je meteen weer waarom je dit er ook al weer voor over had @ Andrea: ben het wel met je eens hoor (die omgang enzo) maar de pedagogen zeggen dat het niet mogelijk is. Vandaar dat kinderen op hun vierde ook pas naar de basisschool gaan. Gelukkig zijn niet alle kinderen hetzelfde. Groetjes, Cornelieke
hey meiden! zoo ik kom ook weer eens even kijken! bij mij is ook echt deochtend misselijk heid toegeslagen en hang ook alleen maar boven de wc.. is ook alleen maar gal... en dat doet zeer aan me keel! leuk zo om al jullie verhalen te horen! heb totala geen zin meer... moet nog een middagje.. vandaag is het feest, mijn vader is 50 geworden vandaag! vannacht heel het huis van mijn ouders versierd! zoo leuk! vanavond bowlen en steengrillen! lekker lekker!
Ben het met je eens Andrea, mijn dochter gaat naar het kdv, vanaf toen ze 3 mnd was t/m 6 mnd, daarna ben ik een half jaar thuis geweest (geen werk) en vanaf 1 jaar tot nu gaat ze weer. 3 dgn in de week. Ze gaat altijd met plezier heen en wil vaak niet eens mee naar huis! Ik heb er eigenlijk niet veel moeite mee gehad, ik kende de leidster al en dat gaf me vertrouwen. Ook de tweede gaat straks 3 dgn naar het kdv, maar ik hoop eigenlijk wel dat het mogelijk is om straks 2 dgn te gaan werken, 3 is wel erg veel....
hey dames, Bij mij wisselt het ook wel per dag hoe ik me voel..laatste tijd moet ik vooral hee veel kokhalzen, echt erg! Vanochtend ook weer en omdat ik nog niet zoveel gegeten had omdat ik misselijk was, kwam er alleen beetje gal uit ofzo..bleh! Nu voelde ik me net weer beter en ben meteen gaan eten..maar wat........heb frites gebakken....(schaam, schaam).......zijn er meer die opeens als ze zich even weer goed voelen zin hebben in frites? In chips ofzo heb ik juist geen zin in, echt gewoon frites.... Eet verder ook regelmatig rijst (zilvervliesrijst) zonder iets erbij omdat ik wel echt iets wil eten ook al voel ik me niet zo fit... Verder had ik gisteravond en vanochtend ook weer even lichte ongi achtige krampjes...nouja, krampjes, ik wil het geen krampjes noemen..omdat het maar een heel licht gevoel was..geen krampen ofzo..(lekker vaag uitgelegd..) Mn borsten voel ik ook nog steeds erg goed, vooral als ik loop ofzo, de zijkanten zijn dan erg pijnlijk.. Oja, ik heb echt snel vet haar sinds ik zwanger ben, niet echt fijn maarja, dan maar wat vaker wassen Ik kan niet wachten tot ik weer echo heb..dat is as dinsdag! Als alles dan goed is kan ik wel huilen van geluk denk ik.. over huilen gesproken....laatste tijd moet ik om zoveel dingen huilen....als ik iets zie wat juist grappig is begin ik te janken en ik weet dan niet waarom.....want er is toch helemaal niks zieligs of ergs aan de hand? Hihi, die hormonen he... Liefs Syl
Ik ga zo even teruglezen. Maar ik heb woensdag mijn echo gehad en alles was goed ! Het hartje klopte mooi en heb al armpjes en 1 beentje gezien. Het 2e beentje kon ze niet zien. Hier een foto:
Meiden, Is ananas nu slecht om te eten ? Mijn zus zij dat het wee opwekkend kan zijn. Lijkt me dat het nu nog niet erg is toch.
Hallo allemaal! Jeetje, wat wordt er weer flink wat afgekletst! Hier weinig klachten... als ik maar steeds beetjes blijf eten, gaat het goed! Ben wel heeeeeeel snel moe (conditioneel dan) en gauw duizelig... ik zit dan echt naar adem te happen, lijk dan wel een vis op het droge! Linda, wat een mooie echo! Super! Heerlijk, nog anderhalf uur en dan WEEKEND! Xenas, gefeliciteerd met je vader! Liefs Chris
Hoihoi Zo moest weer veel bijlezen hoor! Linda: Ananas mag je gewoon eten hoor! Soms geven vk's het advies om ananas te eten als je overtijd raakt. Maar dat helpt alleen als je bij wijze van spreke 2 ananassen eet en het gaat vooral om het hart wat je moet eten en dat is juist oneetbaar! Het is dus een beetje een bakerpraatje Ik lees dat veel er voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen omdat het veiliger is en omdat alle medische apparatuur aanwezig is. Dit is een beetje een schijnveiligheid. Een vk is er nl voor om te signaleren wanneer er iets misgaat. Als zij het niet vertrouwd dan vertrek je alsnog naar het ziekenhuis. Een gyn is ook niet 24 uur per dag in een ziekenhuis aanwezig. Die gaan ook gewoon 's avonds naar huis om te slapen. In de tijd dat je met je vk naar het ziekenhuis vertrekt heeft zij de gyn gebeld en dan komen jullie waarschijnlijk gelijktijdig in het ziekenhuis aan. Bovendien heeft een vk een verlostas met allerlei instrumenten voor de bevalling, een zuurstoftas om in het ergste geval het kind te reanimeren, etc. Het enige wat ze niet kan is een vacuum of pijnstilling geven. Het is dus veilig om thuis te bevallen! Ik kan me voorstellen dat als je ver van het ziekenhuis vandaan woont dat je er dan voor kiest om daar te bevallen. Anders moet je met je weeen een half uur in de auto, haha. Maar wij wonen gelukkig maar 5 minuten van het ziekenhuis vandaan, dus als alles goed gaat wil ik graag thuis bevallen!
ik wil trouwens...waarschijnlijk in het kraamhotel bevallen.. Hier kan je een paar dagen blijven.. je hebt 24 uur per dag kraamzorg en je kan hier ook je visite ontvangen.. mannetje kan zelfs blijven slapen.. en het kost niks extras dan kraamzorg thuis
wow, wat een luxe! ik wil ook lekker thuis bevallen, ziekenhuis is 10 min. van mijn huis vandaan, dus als er iets aan scheelt.. ik wil alleen mijn twee schoonzusjes bij de bevalling hebben en mijn vriend. ik mocht ook bij hun bevalling aanwezig zijn, en ik vind het wel prettig als hun in de buurt zijn.. een van de twee woont naast me, dus mocht het beginnen... heb ik hulp vlakbij!
Mede om Missyess uitleg wil ik thuis bevallen, daarbij komt ook dat je bij een poliklinische bevalling pas met zo'n 7 cm naar het ziekenhuis mag en geloof me, daar heb je dan geen zin in...Maar ik blijf het altijd zeggen: Doe waar JIJ je goed bij voelt!
Hoi dames! Hier even een heel ander bericht. Ik had vandaag ook een goede echo! We hebben een knipperlichtje gezien! Het was echt heel leuk en waarschijnlijk is het zo oud als we denken. Ik heb de echo al in mijn album geplaatst. We zijn echt helemaal blij. Ik was van tevoren echt op van de zenuwen, maar het was het allemaal waard! Jeroen vond het ook echt heel leuk om te zien. Iedereen gefeliciteerd die ook een mooie echo had. Liefs Laura
@linda84 mooie echo meid HIer nog steeds weinig klachten, ja moe moe en nog is moe heb vanmiddag 2 uur liggen slapen en ben nog moe. Had vandaag een rothumeur vond het geen leuke dag Zou soms wel willen dat ik meer klachten had, dit maakt me wel eens angstig dat ik bijna geen klachten heb. Heb wel eens last van me buik alsof er een baksteen in ligt maar zijn de banden denk ik @lvdwerf En hoe was je echo meid? gr Marianne
heeeej meiden! even een kleine update van mij... ik wil ook graag in het ziekenhuis bevallen. stelt me gerust, en... ik heb ook zo'n gevoel van "hoef ik die toestand niet thuis te hebben". we hebben mijn moeder gevraagd om er bij te zijn, en dat vindt ze een hele eer! voor borstvoeding zal ik wel mijn best doen, maar... als het niet wil, wil het niet! ik ga niet door tot het bittere einde, met tranen in de ogen. ik heb nu ook nog zo'n gevoel van... hmmm... k weet niet of me dat nou zo geweldig lijkt... (maar natuurlijk alles voor het kindje!). verder qua oppas hebben we 2 dagen nodig: 1 dag KDV en 1 dag voor de oma's (omstebeurten). nou... ik ga naar een afspraakje... tot snel!
Hoi allemaal, Vanmiddag weer een echo gehad en deze was prima! Ben heel erg opgelucht. Nu kunnen we het eindelijk tegen iedereen gaan vertellen. Heb de plaatjes van de echo ook al in m'n album staan. Iedereen die ook een mooie echo had: gefeliciteerd! Silvie