Leuk is dat altijd ja, om te vertellen dat je zwanger bent! Ik weet dat ook nog goed dat we het vertelde, ze waren echt zo blij! Ze vinden het helemaal geweldig! Helaas ging dit met 8,5 week mis.... Hierna was ik weer binnen 3 maanden zwanger...ik weer verteld....mijn ouders weer super blij, zo leuk om te zien! Mijn moeder zei : je vader zou het liefst nu al speelgoed enzo kopen, steeds als we bij speelgoedwinkel zijn moet hij zich echt inhouden haha..Vind ik dan zo leuk om te horen! Ze willen echt graag opa en oma worden! helaas ging dit heel snel mis, al week na eigenlijke menstruatiedag al mis, dit vond ik dus minder erg omdat zo snel vaak voorkomt. Nu ben ik dus weer zwanger, ben meteen zwanger geworden na de laatste keer dat het zo snel mis ging..heb deze keer niks tegen mn ouders gezegd, omdat ik weet dat ze dan ook erg in spanning zitten enzo...dus we wachten nu tot de eerste 12 weken voorbij zijn, dan vind ik het leuker om te vertellen (maar komt door de mk)...dus 12 april be ik 12 weken,...heb er zo'n zin in al om het te vertellen! Al vermoed ik wel dat ze ht allang doorhebben..mijn moeder ziet dat meteen...maar ze weten dat we het als het weer raak zou zijn, pas rond 12 weken willen vertellen dus vragen ze er ook niet naar en dat is dan wel fijn wnat dan kan ik het niet voor me houden haha Liefs Syl
Geweldig is dat he als ze zo Enthousiast en lief reageren die opa's en oma's Van de week vroeg een vriendin van me ook al waneer ga je het eigenlijk wereldnieuws maken. Zij weet het al vanaf dag 1, maar wil bij de andere toch ook echt wachten tot na de 12 weken. Al zou ik het wel van de daken willen schreeuwen (hihi). Moet me ook echt inhouden om mijn msn tekst niet aan te passen, maar wil dan toch eerst de papa op de hoogte hebben gesteld
Idd, wij moeten het nog aan vrienden vertellen dus de msn boodschap moet maar ff wachten. Vandaag gaan we naar mijn oma om te vertellen dat ze er nog een achterkleinkind bij krijgt. Ben benieuwd hoe zij reageert, ze is al 90 maar o zo speels af en toe.
hoi hoi, Yes! Gisteravond hartje gehoord bij de vk! Was echt super. Kwerd voor het eerst echt emotioneel, bij de echo had ik dat niet zo, toen was ik alleen heel erg verbaasd dat je al zo veel zag, maar nu was ik zo blij dat de tranen maar door bleven rollen... Mijn vriend was er ook helemaal stil van, was echt super. Wat minder is, is dat mijn bloedruk heel hoog blijft. Bij de vorige afspraak was de onderdruk 90, en nu zelfs 100. Daar schrok ik wel heel erg van. Bij een hoge bloeddruk loop je het risico dat de placenta niet goed doorbloedt raakt, en dus dat de baby niet genoeg voeding krijgt. Mijn vk is bovendien mn schoonzus, en ik zou het heel erg vinden als ik naar een gynecoloog moet, en in het ziekenhuis moet bevallen.want dat moet als je bloeddruk te hoog blijft. Ik maak me wel zorgen, maar ja, dat moet ik natuurlijk iniet doen want dan gaat die stomme bloeddruk weer omhoog.. Heeft iemand misschien nog tips qua voeding of iets anders hoe ik die bloeddruk naar beneden kan krijgen? Alvast bedankt! Groet, Liedel.
Ik weet zo snel niet meer wie het vroeg, maar ik heb een inwendige echo gehad. We hebben het 's avonds meteen op een verjaardag verteld en iedereen reageerde enthousiast. Ik heb alleen maar leuke reacties gehad. De aanstaande opa en oma wisten het al en die vinden het ook erg leuk dat ze het nu met anderen mogen delen. Van onze buren en tevens goede vrienden hebben we al een leuke bosje tulpen gehad. We zijn er echt zo blij mee en mijn broertje van 15 was helemaal verbaasd maar vond het wel leuk dat ie nu al oom word. Oja, met een te hoge bloeddruk kun je het beste drop vermijden (wegens een stof die daarin zit) en zo min mogelijk zout eten. Verder weet ik niet wat je er kwa voeding aan zou kunnen doen. Liefs Laura
Goedemorgen dame's! Weet ff niet zo goed hoe ik het moet hebben de laaste paar dagen... Of ik ben misselijk of ik heb honger, en dan neem ik een paar happen en ben ik weer misselijk Zal ook erg blij zijn als ik mijn echo heb gehad!
Goedemorgen allemaal hier heerlijk weekend. Ben ook niet misselijk. Ik ben gewoon zwanger. Gisteren bij vrienden geweest. Hun vertelde dat ze gingen verhuizen wij vertelde dat ze zwanger zijn. Ze sprongen bijna een gat in het plafon zo leuk vonden ze het. Heb het hemeltje gekregen en zo. Ik vond de reactie zo super leuk. Nieuwe buikfoto staat ook in me album
Vanaf hoeveel weken zou je een uitwendige echo kunnen krijgen? As dinsdag krijg ik weer echo en dan ben ik 8,5 week zwanger, ik denk zelf inwendig weer maar misschien weet iemand dit? Liefs Syl
Hallo mama's to be, Daar ben ik weer even. Ik heb het echt slecht de laatste dagen. Ben heel erg misselijk en vindt het moeilijk om goed voor mezelf te zorgen. Daarbij heb ik er sinds een dag ook nog enorme hoofdpijn bij. Ik wil liever geen pijnstillers nemen, maar kom er nu echt niet onderuit. Het ging eigenlijk heel goed aan het begin van deze week, maar heb daardoor helaas veel te veel gedaan. Ben dus donderdag compleet ingestort. Vrijdag sliep ik bij mijn vader, omdat manlief weg was en het niet goed ging met mij. Heel fijn dat ik bij hem terecht kon, maar wel vermoeiend om niet in je eigen omgeving te zijn. Al met al gisterenavond dus weer een slechte avond gehad en vandaag ook nog niet al te best. Sorry voor mijn klaagzang. Ik voel me gewoon echt heel slecht en ben bang dat ik weer in het ziekenhuis beland als dit zo door gaat. Ik heb niet alles terug gelezen ivm de hoofdpijn en daardoor is dit een beetje een egoberichtje. Mijn excuses. @Jotim; is dit je eerste zwangerschap?! Jouw buik groeit zo mooi! Dat wil ik ook wel! Liefs, Maartje
@liedel: Mooi lijkt me dat om het hartje te horen, en wat die hoge bloeddruk betreft inderdaad geen drop/weinig zout, veel vis eten, bakken in olijfolie, niet te veel snacks en kant en klaar maaltijden, en veel bewegen. dat zijn de belangrijkste dingen die je zelf kan doen. Hoop dat het snel weer wat zakt. @Anne: Lijkt me ook niet makkelijk om dit alleen te moeten doen, je schreef dat de vader het nog niet weet, denk je dat hij een beetje goed reageert?
sterkte Maartje, hoop dat je thuis kan blijven, ben je nu wer met de zetpillen gestart? Is niet makkelijk als je steeds maar zo misselijk blijft, ik heb het niet zo lang zo erg gehad gelukkig. ik duim dat het snel beter gaat met je [-o<
Liefs @ Syl: Mij is verteld dat ze vanaf 12 weken standaard een uitwendige echo doen, daarvoor kan het zowel inwendig als uitwendig zijn (meestal inwendig, omdat je dan meer ziet). @ Maartje: ik hoop dat het snel weer beter met je gaat, kzal voor je duimen. Groet, Liedel
Hoi allemaal, Hier gaat alles lekker z'n gangetje. De vermoeidheid begint minder te worden en ook de misselijkheid houdt niet meer de hele dag aan. Na de mooie echo van vrijdag, is het nu ineens heel erg echt geworden. Beginnen nu ook ineens te twijfelen aan de jongensnaam die we hebben bedacht. Hebben een hele lading leuke meisjesnamen, alleen die jongesnamen schieten niet echt op. We hebben dan ook maar bedacht dat we dan maar een meisje moeten krijgen. Over die naam zijn we het helemaal eens. @ Maartje: die hoofdpijn herken ik wel, komt bij mij vooral 's avonds opzetten. Probeer dan meestal om maar vroeg m'n bed in te duiken of even te gaan slapen. Wat vervelend dat je nu weer zo misselijk bent. Hoop dat je je snel weer beter voelt en niet nog een keer opgenomen moet worden. @ Jotim: ben blij dat ik niet de enige ben met een buikje. Het is wel mijn eerste. Volgens mijn vader en broertje ga ik enorm rond worden. Ik wacht gewoon rustig af. Hoef het gelukkig nu ook niet meer te verbergen... Morgen weer voor het eerst aan het werk. Ben benieuwd. Had gehoopt op een beetje hetzelfde weer als vorige week. Moet eigenlijk op de fiets. Denk dat ik morgen toch maar met de bus ga. Vrees dat ik anders niet eens op het werk kom. Het zijn gelukkig maar 3 uurtjes, dus ga weer langzaam opbouwen na 4,5 week thuis te zijn geweest.
Ja hebben jullie dat nou nou ook, de meisjesnaam zijn we al uit, maar de jongensnaam komen we nog niet uit...ach we hebben nog ffies
Nee, ben niet met de zetpillen gestart omdat die alleen tegne het braken zijn en dat is het enige wat ik nog niet doe (gelukkig). Ik eet en drink alleen nu zo weinig dat ik bang ben om weer uit te drogen. Zolang er iemand is die me helpt herinneren gaat het wel, maar het grootste deel van de week ben ik alleen en dan gaat het heel slecht. Ben gewoon te moe en te ziek om op te staan. En dat terwijl ik goede hoop had om deze week weer eens langs mijn werk te gaan! Kan ik voorlopig wel weer vergeten. Volgend weekend zou ik met mijn familie naar Terschelling, maar dat kan ik ook wel vergeten. Alles moet op de fiets daar en dat red ik echt niet. Bah! @Jotim; aha, jouw buik is al eerder bewoond geweest. Vandaar! Ik kan niet wachten tot ik ook kan showen, maar helaas. Mijn broeken slobberen om mijn lijf.
Maartje, wat vervelend dat het hememaal niet ophoudt! Ik hoop dat je niet opnieuw opgenomen hoeft te worden. Sterkte!
Heey dame's, benik ook weer even. Net de hele badkamer gepoetst maar ik ben kapot! Ben echt continu misselijk. En als ik niet misselijk ben heb ikhonger, neem ik 2 happen en ben ik weer misselijk Wordt er een beetje moe van maar vooruit, alles voor het goede doel. Heb ook het idee dat mijn buik kleiner wordt Ik ben alweer een paar kilo afgevallen dus misschien ligt het daar aan. Ik eet nu 6 kleine portie's op een dag, alleen opmijn werk wordt dit een probleem. Ik mag alleen inde pauze's eten en niet tussendoor. Deden ze vorige week al heel moeilijk over. Ik ga dat denk ik maar even aankaarten bij de directie. Ik moet tussendoor echt even wat eten anders ben ik zooo misselijk en moe....