Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Op kantoor :confused:
    Juist DAAR zou je toch gewoon tussen door kunnen eten?
    Deklant ziet me toch niet, en als ik een klant spreek heb ik heus niet mijn mond vol met sultana :(
    Maar goed, over 3 weken wordt ik overgeplaatst naar een andere functie waar ze iets losser zijn.
    En tot die tijd zal ik even flink zeuren bij de directie.

Trouwens ik heb laatst ergens gelezen dat als je zwanger bent, je recht hebt op meer pauze's. 1/8e meer over je ingeplande uren van die dag.
    Hmm zal zo ff zoeken.

2. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Astrid: Ik vind wel dat je het recht hebt op die extra mogelijkheden om te eten. En als ze daar niet aan mee willen werken, dan zou ik gewoon overwegen om ziek thuis te gaan zitten. Misschien helpt het als je werkgever inziet dat je of vaker moet eten en anders te ziek bent om te werken. Maar ik zou als ik jou was inderdaad even nakijken hoe de regels exact zijn op dat gebied.

Liefs Laura

3. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    @ astrid:
    de directie weet wel dat je zwanger bent?!?!?!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ze weten dat ik zwanger ben....
    Ik ga morgen wel even onderhandelen, zien hoever ik kom :)

Dit vond ik trouwens op arbo-advies.nl ( link staat op deze site, bij zwanger&werk)

Andere werktijden
    Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden.
    Hier heeft u recht op:

regelmatige werk- en rusttijden
    extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)
    een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)
    geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten
    zwangerschapsonderzoek in werktijd.
    Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wat een rare lui Astrid! En ze weten nog wel dat je zwanger bent! Tsss...
    Inderdaad even deze voorwaarden onder hun neus schuiven, dan doen ze vast niet zo moeilijk over jouw extra Sultana!

Hier gaat alles goed. Gisteren de Angelsound weer gebruikt (doe ik maar 1 keer in de week hoor) bij mijn schoonouders. Toen ze het hartje hoorden kloppen reageerden ze heel enthousiast. Was erg leuk om te zien. 28 maart ga ik weer naar de verloskundige, wel weer leuk...

Dinsdag alweer 12 weken zwanger! Ik moet zeggen dat ik me heerlijk voel. De moeheid is stukken minder. Behalve mijn dikker wordende buik en een keer extra plassen 's nachts, voel ik me verder normaal.
    Alhoewel de hormonen wel iets meer werken op de traanbuizen. Ben wel iets emotioneler, maar ja.... das op zijn tijd ook best lekker.

Nou, geniet nog even van de laatste uurtjes weekend!

6. Bull terrier

Bull terrier Actief lid

23 okt 2006
    323
    0
    0
    Appeltj waar kan je zon angelsound dingetje kopen? x

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb hem bij de Kijkshop vandaan. Hij kost € 45,00.

8. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    goedemorgen heb een beetje bijgelezen want was het weekend afwezig

sterkte maartje met je misselijkheid en ziek zijn hoop dat je niet weer na het ziekenhuis hoeft en voor de gene met echoos spannend allemaal hier verder weinig nieuws ben alleen giga moe

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goedemorgen dame's
    Heb mij vandaag ziek gemeld ( vonden ze erg leuk)
    Ik ben echt heel erg misselijk, heb vanochten en vanacht alles eruit gespuugd. Ook ben ik heel erg moe.
    Volgens mij ben ik inmiddels al 6 kilo afgevallen....
    Nu gaat het wel weer wat, maar zodra mijn maag leeg begint te raken is het weer mis....

Denk dat ik zo lekker mijn bedje weer inkruip...

10. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Goedemorgen alle

Hier gaat het elke dag steeds beter. Geen last meer van misselijkheid. Minder moe. Nee zo wil ik me wel 9 maanden blijven voelen.
    Kleine beetjes eten op een dag doet wonderen voor mij.
    Weet iemand nog ergens leuke en betaalbare zwangerschapskleding te koop ? Begin echt uit me kleren te groeien.
    Laat het maar vlug beter weer worden dan kan ik ook wat makkelijker andere kleren aan.
    Iedereen een fijne dag en zijn er nog die een echo mogen of bezoek je aan de vk dan heel veel plezier.

11. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Joeppie, 12 weken! 8) :D 8)

Wat veel meiden die zich niet lekker voelen zeg!
    Hoop dat jullie je snel beter voelen!

Liefs Doris

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Jotim, ik heb bij de H&M echt hele leuke kleding gekocht!
    Een leuke spijkerbroek waarvanje niet eens ziet dat het positiekleding is.
    En leuke truitjes en hempjes. Ook ben ik bij vero moda geweest en wat langere truitjes gekocht ( en 1 maatje groter)
    Ben een beetje creatief geweest want de meeste zwangerschapskleding vind ik er niet uitzien (erg oudbollig)
    Er is wel leuke positiekleding alleen daar betaal je je scheel aan :( En voor die maanden verzin ik wel wat leuks :D

Moet alleen nog een mooie zomerjas hebben, maar daar heb ik nog ff de tijd voor.

13. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

@ doris gefeliciteerd, het is toch weer een mijlpaal. De aankomende weken zullen wij allemaal 1 voor 1 het 2de trimester in huppelen.

@astrid, ja heb ook gekekeken op de H&M Site. Ik krijg dadelijk heel veel mijn schoonzus is over 14 dagen uitgerekend en dan krijg ik haar zwangerschaps kleren wil even de 14 dagen uit zingen. en daar niet veel geld aan besteden.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gefeliciteerd Doris! Ik kan niet wachten tot ik zover ben!
    17 April is voor mij de dag 8) :)

@ Jotim, ik vind het idd zonde om zoveelpoen uit te geven voor strech shirtje's
    Een collega is volop zwanger en die heeft zulke leuke kleding, ik zal eens kijken of ik niet wat van haar kan overnemen :D

15. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    Goede morgen

@maartje ik hoop dat je je snel weer beter voelt.
    @astrid85 hoop dat jij je ook weer snel beter voelt.

Hier gaat alles zijn gangetje nog steeds, nog steeds erg moe maar dat is ook bijna het enigste. Alle dames die vandaag echo hebben veel succes.

gr Marianne

16. Divanaatje

Divanaatje Actief lid

19 aug 2006
    328
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Goh doris, alweer 12 weken! De magische grens voorbij! Wat een mijlpaal.

In zwangerschapskleren heb ik mij nog niet verdiept, kan nog alles aan. Heb nog niet het idee dat ik al gegroeid ben. Nou ben ik van mezelf ook niet de slankste, dus dat scheelt wel.

Verder gaat het hier goed, geen kwaaltjes erbij (dus alleen nog last van mijn borsten).

@Maartje en Astrid: veel beterschap gewenst!

Liefs, Divanaatje

17. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Hoe gaat het hier? Maartje en Astrid, lekker rustig aan doen hoor!
    Doris, gefeliciteerd met de magische grens, haha! Lijkt me een heerlijk gevoel als het zover is! Nog 3 weekjes wachten voor mij, haha!

Hier gaat het goed, op de moeheid en af en toe de misselijkheid na... maar ik klaag niet! Haha, zaterdag met mijn mams gewinkeld in Amsterdam en ik was helemaal kapot! Hadden we ook nog een verjaardag 's avonds (zonder zitplekken, heel fijn). Heb bij H&M een paar positiespijkerbroeken aangepast, maar zelfs 38 zat niet... moest dat ding echt over mijn heupen heen wurmen, terwijl ik normaal tussen 36 en 38 in zit :( Nou ja, aangezien we toch nog wel gaan groeien, via de site maar een 40 bestellen! Als het maar lekker zit toch? Verder ook bij H&M idd ook leuke "gewone" shirts gezien die dan wat langer zijn... kun je nog lang plezier van hebben!

Allemaal een hele fijne dag!

Liefs Chris

18. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Goedenmorgen dames.

Hier gaat alles wel z'n gangetje. Ben voornamelijk 's middags en 's avonds misselijk maar alles blijft gelukkig binnen. Gisteren hebben we mijn oma verteld dat ze grote oma wordt ( zo wordt ze door al haar achterkleinkinderen genoemd), ja die was superblij. Ze dacht eerst dat we gingen trouwen (niet dus). Ze was erg blij

19. Salsabine

Salsabine Actief lid

16 nov 2006
    474
    1
    0
    Teamleader Customer Services
    Veenendaal
    Goedemorgen :)

Doris gefeliciteerd met je 12wkn :) ;)

Zelf heb ik nog een weekje te gaan, voel me goed alleen beginnen mn kleren wat strakker te zitten :(
    Hoop dat het deze week niet veel erger gaat worden, ik wil het wel een beetje rekken voordat ik posititekleding aan moet gaan trekken.
    Ik draag normaliter ook niet echt losse spijkerbroeken dus dan merk je het al snel natuurlijk ;)

Het weekend mijn schoonouders verteld dat ze opa en oma worden en ze vonden het superleuk!
    Nu weten de meeste het wel, van onze dierbaren dan....nu mag de rest van de wereld het ook wel weten WE KRIJGEN EEN BABY! :) :p

20. Goedemorgen allemaal,

Vandaag schijnt hier lekker het zonnetje. Heerlijk. Hoop dat het de hele dag zo blijft. Ben me alvast mentaal aan het voorbereiden op mijn fietstochtje van 7,5 km. Denk dat ik er wel even over doe. Ach geeft nix. Kan ik eindelijk weer eens een beetje aan m'n conditie gaan werken. Die is nu even helemaal weg.

@ Doris: gefeliciteerd met je 12 weken!

Wat betreft zwangerschapskleding. Ik heb een paar van die dure t-shirts gekocht. Is toch wel erg makkelijk hoor, hoef je niet steeds een buikband aan. Vind het wel moeilijk om andere leuke dingen te vinden. Vooral broeken vind een lastig punt. Heb een goede spijkerbroek. Verder kom ik nog niet echt. Ben wel bij de H&M geweest, heb ook de broeken gepast, zitten bij mij heel raar in het kruis. Heb ik meestal bij de broeken van de H&M en jammergenoeg ook bij de MAMA collectie.
    In de andere winkels zijn het vaak 3/4 of kniebroeken en vind die niet staan bij mezelf.Hoop dat het snel lekker weer wordt en de rokjes tevoorschijn kunnen komen. Voel ik me vaak veel prettiger in dan in een broek.

@ Astrid: hoop dat je wat beter voelt nu je thuis bent, kun je toch wat meer rusten...

Alle dames met echo's en afspraken bij de vk: veel plezier!

Deel Deze Pagina