Ik vind het wel leuk dat geheimpje tussen ventje en mij. Gisteren met allebei de ouders gaan wokken. (zij hadden op huis en honden gelet tijdens vak.). Ventje en ik moesten af en toe heerlijk giebelen. Ik mocht bijv sushi, terwijl ik dit wel lekker vind...Heerlijk zo'n geheim. Wat zullen ze opkijken als ze dit horen... Ik moet jullie trouwens iets bekennen. Toen we hoorden dat mijn man's zaad slecht bleek, zijn wij naar een paragnoste gegaan, die goed staat aangeschreven op het gebied van verminderde vruchtbaarheid. Ik was er al eerder geweest. Toen zei ze dat er met mij niks mis was en dat ze daarom dacht dat het aan mijn man lag (wat dus ook bleek). Met tarotkaarten leggen zag ze dat we wel kinderen zouden krijgen (volgens haar op korte termijn mogelijk zoon) en dat we daarbij geen hulp van artsen nodig hadden (wat ik steeds minder begon te geloven). Zij heeft mijn man behandeld (met handleggen) om sperma beweeglijker te maken. Bij een derde onderzoek bleek er enige verbetering (maar volgens gyn nog steeds IVF indicatie). 1 Week voor de bevruchting zijn we voor het laatst bij haar geweest. Ik ben er dan ook van overtuigd dat haar behandeling invloed heeft gehad (mijn man inmiddels ook, terwijl die eerst niet geloofde). Di gaan we er weer naar toe (zou mijn man eigenlijk weer behandeld worden)...ik ben benieuwd wat ze zegt en kan "zien" in mij. Sorry voor het hele verhaal, maar moest het ff kwijt
En wij ook Appeltje; je bent op mijn verjaardag uitgerekend Gisteren voelde ik ook ineens nattigheid in mijn slip. Kreeg het spontaan benauwd...Ik meteen naar de plee, maar gelukkig niks roods, roze of bruins Gelukkig is dat bij jou ook weer minder Marjo. Heb wel vaker gehoord dat dit voorkomt hoor, dus probeer je idd maar niet meer druk te maken! Kus
We gaan di naar haar toe (mijn man zou dan behandeld worden) Ben heel benieuwd wat ze zegt... Tja, je moet erin geloven he. Ben normaal heel nuchter, maar nu ben ik overtuigd....
Alle nieuwe meiden GEFELICITEERD! Elvira, Das wel een bijzonder verhaal zeg, ben ook benieuwd wat ze dinsdag zegt! Groetjes Doris
Bobbie; prima toch dan! ik hoop dat je een mooie echo gaat krijgen! Wij zijn natuurlijk door voorgeschiedenis al bij de gyn (fert. arts) bekend. Van daaruit zijn we doorgestuurd naar een academisch zh voor IVF. Toen ik vrijdag belde en vroeg of ik dan toch weer bij de oude gyn voor een echo kon komen, was dat geen probleem. Heb de eerste datum dan ook meteen aangegegrepen hihihi. Hoop eigenlijk dat er dan ook al een hartje te zien is...
Zo dat is even fijn Bobbie zo vroeg een echo. Wij verhuizen spontaan net zijn allen naar belgie voor een maantje hihi. Hier is mijn buik behoorlijk beurs. Heb het gevoel alsof ik 200 buikspieroefeningen heb gedaan hihi.
Hai ladies, Heb even een tijdje niet gekeken, en hop er zijn gelijk nog meer zwangeren bij! Leuk gefeliciteerd en welkom! @bobby wij hebben allebei dinsdag de echo. Hoe laat heb jij m? Ik al om 9.00 uur.. Zo spannend. @ Elvira, wat bijzonder zeg dat verhaal. Je zou toch zeggen dat dat geen toeval kan zijn.. Nou de verschijnselen beginnen echt in de 6e week, want ik ben echt de hele dag misselijk. Gelukkig niet met braken, maar ik lust gewoon niets. Heel raar. Dat had ik ook bij mijn eerste zwangerschap, dus herkenbaar. Liefs, Angel
Hey meiden.. Ik heb een vraagje aan jullie.. Ik hoop dat ik hier niet thuis hoor straks ik ben namelijk al 'net' bevallen van mijn dochtertje hihi.. Ik zou vandaag ongesteld worden..maar ben het niet geworden..ik word dus echt nooit savonds of snachts ongesteld dus ik verwacht niet dat dat nu gebeurd..hoop wel dat ik morgen of een van de volgende dagen mogelijk toch nog ongesteld word.. maar inprincipe is morgen mijn eerste dag overtijd.. Omdat ik hele erge ongesteldheidspijnen had heb ik via zo'n calculator uitgerekend hoe en wat..ik dacht namelijk dat dat mijn eisprong was en ik was wel benieuwd of dat echt het geval was.. Wat bleek..het was de datum van een mogelijke innesteling..ik heb tot een paar dagen erna echt last van ongesteldheids pijnjtes gehad.. na deze hele lap tekst..is mijn vraag.. hebben jullie ook zoiets soortgelijks gevoelt toen jullie zwanger raakten? Ik wist niet goed waar ik mijn vraag kwijt kon dus ik dacht laat ik maar de oktober mama's doen want die zitten nog het dichts bij die beleving..
Gulay, ik heb ook geen innesteling gevoeld. Misschien was het wel je eisprong die wat later was dan anders en ben je daarom nog niet ongesteld.
Dankje wel voor jullie antwoorden.. Ik hoop het..hihi maar het lijkt me onwaarschijnlijk..ik ben voor mijn zwangerschap altijd heel regelmatig geweest..en daarna ook weer..mijn cyclus duurt 26 dagen..dus vandaag is echt de dag waarop ik ongesteld zou horen te worden.. Maar misschien is het wel zo..even afwachten dan maar
@ Angel: Leuk joh...dezelfde dag echo Ik heb om 19.20 uur mijn afspraak. Daar heb je de mogelijkheid om s'avonds te gaan zodat mijn vriend ook altijd mee kan Gaat jouw vriend/man ook mee? @ Linda: ik heb ook dat gevoel in mijn buik, alsof ik buikspieroefeningen heb gedaan, terwijl die volgens mij zo lui als wat zijn Raar gevoel is dat he? Het vervelendste vind ik dat ik steeds MOE MOE en nog eens MOE ben! Ik word er moe..uhh gek van..haha
Ik zie net dat er alweer volop oktober mama's zijn, Gefeliciteerd allemaal! En mijn grootste verbazing..... Elvira zit bij jullie, WOW, jeetje meid, toch gelukt! wat vind ik dat fijn voor je. Veel liefs, Bibi
Zoooo, wat een hoop pagina's Oktober-mama's alweer! Ook jullie allemaal van harte meiden! Ik ben nu bijna 6 of 7 weken zwanger (weet het pas precies bij de echo) en dus een september of oktober-mama! Die "buikspierpijn"... grappig, ik had het nog niet ergens anders gelezen, maar ik heb ook die vreemde spierpijn. Niet als ik erin druk, maar met niezen of hoesten ofzo... AU! Daarnaast mega gezwollen borsten (nu al van B naar C) en flink langzamer werkende darmen... Toch voel ik me niet erg zwanger! Voor de meiden die nu last van obstipatie/constipatie hebben, hebben jullie ook het gevoel al iets dikker geworden te zijn ondanks gelijke hoeveelheid eten? Ik ben op zich niet meer gaan eten, maar wel vetter geworden! Normaal heb ik een hele snelle stoelgang, nu niet meer.... Denk dat mijn darmen nu veel meer voeding opnemen, waardoor ik ineens aankom!
Ben ook ontzettend blij en dankbaar! Jij ook gefeliciteerd he Gulay; ik heb dus wel duidelijk flinke ongesteldheidskrampen gehad op plm dag 10! Dacht echt dat ik vroeg ongi ging worden, maar bleek dus achteraf de innesteling denk ik...Spannend hoor bij jou.. Siesje;Mijn darmen beginnen ook goed op te zetten 's avonds en ik eet ook echt niet meer... Angel; ik weet ook gewoon bijna zeker dat dit geen toeval kan zijn...Ik geloof er gewoon in nu... Veel plezier met je echo he! Zo ga lekker pitten. Truste meiden
Ik moet toch wel lachen om mezelf af en toe, ben zoo warrig lijk wel dement te worden...wilde vanavond bijvoorbeeld met 2 vorken gaan eten..zocht mn telefoon die ik in mn hand had.. en had 2 pannen water opgezet, maar waar de 2e nou voor was.... echt erg..schaam me dood.... Oh mischien een leuke tip voor jullie mannen, het boek van kluun, "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt", is echt heel leuk, informatief en humoristisch, wij hebbn in een deuk gelegen, een echte aanrader