Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    @maartje, wauw wat een verhaal!Ik kan me voorstellen dat je daar heel raar van opkijkt als ze normaal heel lief en rustig is.Wat zal haar vriend niet gedacht hebben toen ze hem sloeg :confused:
    Ik ben blij dat het nu goed gaat met haar en uiteraard met de baby!

Ik heb het ook de hele dag koud!
    Ik zit nu alweer te rillen en heb al een vest aan.
    's avonds heb ik een fleece deken over me heen en dan ook nog vaak extra kleding.

Duizelig ben ik in het begin veel geweest ,maar dat ging over toen ik ben begonnen met gravitamon dus ik denk dat dat ook een tekort aan ijzer was (had ik in de vorige zwangerschap ook)
    Verder heb ik zo af en toe eens lichtjes ergens last van ,maar niet echt noemenswaardig.
    De pijn in de onderrug die kan me wel eens behoorlijk vervelen!
    Ik heb wel last van bandenpijn.Niet de hele dag door ,maar als ik iets te veel heb gedaan ( :oops: ) of als ik 's avonds in bed mijn benen strek/uitrek.
    Ik moet zeggen dat ik dat wel fijn vind ,want dan weet ik tenminste dat het nog groeit :( :)

Nou was weer een heel verhaal! 8)

2. Voelen jullie je ook zo futloos? Als ik even iets heb gedaan (stofzuigen ofzo) dan plof ik het liefst terug op de bank. De misselijkheid valt wel mee. Ik moet wel constant wat eten. Ik heb erg veel trek in appels! Als mijn maag leeg is word ik juist misselijk. En ik heb helemaal geen trek in avondeten. terwijl dat normaal mijn favoriete deel van de dag is! Ik ben gek op eten! Nu word ik al misselijk bij de gedachte aan een aardappel of iets dergelijks.

3. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik heb dat idd ook ja, dat futloos zijn...
    Vooral ook als ik aan het poetsen ben, moet tussendoor steeds even zitten omdat ik moe, misselijk en duizelig word...
    dus ik doe nu maar rustig aan...

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik heb net in drie fases mijn huis gedaan. Eerst gestoft, dan weer zittn dan gezogen en weer zitten en nu net gedweild. Ik ben nu dan ook echt op. Even liggen gaat ook niet want de klein meid word zo wakker en de oudste komt zo weer uit school. Als ik bezig ben valt het mee met de kou. Nu ik stil zit doe ik het liefst de kachel nog hoger en trek ik nog een trui aan. Ach,het zullen de hormonen wel zijn. :)

@Maartje: wat een verhaal zeg. Ik hoop dat je vriendin gauw opknapt. Hoe gaat het nu met jou?

5. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Maartje: dat is me nogal een verhaal zeg!

Ik heb blijkbaar maandagziekte (althans zo noemen we het maar). Vorige week maandag was ik 's ochtends heel erg ziek, continue kokhalzen. 's middags heel erg diarree (sorry dames) die aanhield tot dinsdag. En vanaf dinsdag een beetje bruin verlies met wat slijm.
    Afgelopen maandag had ik exact hetzelfde alleen dan zondagnacht de misselijkheid, 's ochtends de diarree en maandagmiddag en vanochtend weer een beetje bruin verlies.

Echt raar! Heeft iemand ook zoiets? Ik ben nu echt benieuwd hoe dit aankomende maandag gaat zijn.

Verder heb we het nu aan iedereen verteld, en we kregen alleen maar leuke reacties, dus daar zijn we ook wel erg blij mee.

Liefs Laura

6. Klieke

Klieke Actief lid

26 feb 2007
    114
    0
    0
    @ laura: bijzonder, maar goed morningsickness is bij de meesten ook dag en nacht, dus waarom niet alleen op maandag en dinsdag? ;)

@ maartje: tjee, wat een naar verhaal, ik heb die pillen ook liggen thuis maar wilde ze nog niet gebruiken. Er is weinig te vinden over op internet samen met zwangerschap. Ga het nu dus ook echt niet gebruiken! :confused:

Ik heb trouwens foto's geplaats van de echo en het bloemkool, aardappels met gehaktbalfeestje wat we daarna hebben gevierd met de kinderen. :)

Vooral Sanne was helemaal in de wolken met het baby nieuws en liep door het huis met de echo alsof het al een echte baby was die ze in haar armen hield.
    :D

groetje,

Cornelieke

7. maartje .. wat een verhaal zeg..
    gelukkig gaat alles nu beter met haar...

pf.f.. moet eigenlijk ook mijn huis doen.. als ik thuis kom..
    eigenlijk helemaal geen zin in!

1 voordeel wel.. mijn bureau op kantoor is bijna helemaal leeg..
    op naar de vakantie!

Kan iemand voor mij volgende week.. de belangrijkste dingetjes bijhouden?

8. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
    JIPPIE :) Ik ben zo blij, het is allemaal goed! Hartje klopt en nadat onze frummel wakker geschud was (ik moest een paar keer op en neer springen) bewoog ie ook goed. Het was geweldig. :D :D :D

Foto's staan in m'n album!

Sylvia en klieke, fijn dat bij jullie ook alles goed was. Martine, wat een mooie foto.

9. Super! Mooie echo hoor! Volgens mij heeft het grootste deel de eerste echo wel gehad toch?

10. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
    Ik weet niet wie er allemaal nog geen 1e echo hebben gehad, ik ben het overzicht een beetje kwijt.

11. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    ik vanavond ;)
    mijn eerste echo.....

12. Divanaatje

Divanaatje Actief lid

19 aug 2006
    328
    0
    0
    WAUW Lient; die echo is mooi! Echt super!

@Missyess: nee, ik moet nog wachten tot maandag.........dan mag ik pas voor de 1e echo!

@Klieke: mooie kids heb jij al, zeg! Leuk feestje gevierd? ;)

Liefs, Divanaatje

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ lient

Mooie echo meis!

14. mooie foto meid!

ik ben misschien wel 1 van de laaste lijkt het wel haha!

ik heb pas 3 april mijn 1e echo!
    spannend he!

15. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Eindelijk voor het eerst naar de vk geweest, intake gesprek en een boel bladen, cadeautjes enz. meegekregen. Echt leuk! 4 april heb ik de eerste echo, ben zo nieuwsgierig! Zal wel weer snel gaan met die chagerijnige gyn er bij....

Nu kreeg ik vanmorgen de vraag of ik extra onderzoek wilde laten uitvoeren om te kijken wat voor risico's ik had op een down-kindje. Dus een extra bloedonderzoek en een nekplooimeting, dit schijnt nieuw te zijn. Wat doen jullie? Wel of niet een extra onderzoek?

16. Klieke

Klieke Actief lid

26 feb 2007
    114
    0
    0
    @ Divanaatje: Lief he? geen wonder dat we nog wel zo'n wondertje erbij willen :D

@ alle echo- dames: gefeliciteerd en succes!

@ Martine: nu zijn we even ver, grappig he?

groetjes,

Cornelieke

17. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Mooie echo's heb ik weer gezien.

@ maartje wat een verhaal zeg, dat is schrikken.
    @xena ik lees net dat je niet de laaste bent.
    Sinds vandaag aan de thee geslagen. Dat is wel goed. Had zoiets volgens mij drink ik veel te weinig.

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey meiden,

Wat een mooie echo's weer!

Klieke; wat heb jij een leuke kids! En, wat een gezellig feestje! Echt heel grappig. Wie weet moet ik mijn eten ook versieren om het aantrekkelijker te maken!

Smeetje; wij doen die extra tests niet. Ten eerste omdat het een kansberekening is, ten tweede omdat we die keuze niet willen maken. Een kindje met down is ook welkom en ik ben er van overtuigd dat we dat aan kunnen. Natuurlijk is het heel persoonlijk, maar dit zijn onze beweegredenen.

19. @ jotim... haha gelukkig he.. zo voelde het wel..

@smeetje...wij doen ook geen nekplooimeting..
    is idd een kansberekening.. en ik weet zeker dat ik me dan de hele zwangerschap druk ga zitten maken!
    om iets wat er misschien helemaal niet is..

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Hoi,

mooie echo's weer gefeliciteerd hoor!

@smeetje; wij doen de test ook niet. Een kindje met het syndroom van down is hier ook welkom. Ik zou ook niet de keus kunnen maken om het weg te halen.
    We twijvelen nog over de twintig weken echo.

Deel Deze Pagina