Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    ow!DAT was de site die ik niet meer kon vinden, dankjewel!hihihi

2. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Volgens mijn kapster is je haar verven helemaal niet erg. Er zitten helemaal geen agressieve stoffen meer in de haarverf van tegenwoordig. Alleen met blonderen/ ontkleuren moet je uitkijken ivm waterstofperoxide. Je kan wel bijv blonde plukjes laten zetten met zo'n mutsje op (heb ik dus nu). Ik heb heilig vertrouwen in haar. Ze is zelf ook zwanger geweest en heeft toen ook gewoon doorgeverfd, dus ik laat het ook gewoon doen. Ik zou het trouwens nooit zelf thuis doen en hou er rekening mee dat de kleur anders kan uitpakken.
    Het is mij ook nog nooit opgevallen dat alle zwangere vrouwen met mega uitgroei door de wereld gaan ;)

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Heey hallo allemaal..!
    Ben nieuw hierr! Al wel even geleden mij aangemeld. Maar nu pas actief.
    Ik ben ook een oktober mama! 20 oktober om precies te zijn :)
    Wel gezellig hier of niet?

Liefs Kiss

4. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Tja, eigenlijk is die er ook niet echt, we hebben goed een maand iets met elkaar gehad, waarvan ik er dus al 2 zwanger ben geweest. Dus mijn humeur was toen om te schieten (hihi)

Iedereen om me heen vond het hoog tijd dat ik eens een relatie zou nemen en tja dacht er even hetzelfde over en hij bleek de eerste te zijn die op mijn pad kwam, maar we hadden uiteindelijk niks gemeen. En hij bleek dus totaal mijn type niet te zijn.

5. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik denk dat ze bedoelt hoe het is (stuk) gelopen tussen de papa en jou.

@Kissflower; welkom in dit kletskousengroepje! Het is hier inderdaad een gezellige drukte! Alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    hallo allemaal!

ook ik ben een oktober mama. ben net als kiss op 20 oktober uitgerekend. leuk dat er zoveel oktober mama's zijn.

7. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Zijn jullie al bij de verloskundige geweest?
    volgende week donderdag ga ik voor het eerst, en ben erg benieuwd hoe het zal zijn.. de eerste echo krijg ik pas op 10 april.. Maar ik moet zeggen dat de weken echt snel voorbij gaan..
    En merken jullie het ook aan jullie broeken dat je dikker word? Ik pas nog maar 1 oude broek! Heb al nieuwe gekocht! Maar ik ben niet aangekomen, ook eet ik niet veel. Ik zit juist heel snel vol!

Liefs Kiss

8. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente

De vk vertelde me dat het buro waar ik tijdens mijn eerste zw.schap een pretecho heb laten doen, nu de 20-weken echo doet. Dus zoveel verschil zit er dan toch niet in?

9. @ martine:
    Je kan gewoon je werk blijven doen zolang het goed voelt. Ik moet aangepast werk doen omdat wij met radioactieve stoffen werken. Op zich niet gevaarlijk en de hoeveelheid straling die ik gewoonlijk per jaar krijg is volgens de boekjes niet een risicovol voor een zwagerschap. Toch is binnen het ziekenhuis afgesproken dat ik de meeste onderzoeken niet mag doen.
    Daarnaast zijn mijn collega's erg voorzichtig met me. Tillen mocht ik al niet zoveel doen en nu ik zwanger ben al helemaal niet. Heb bijna 2 aar geleden een hernia gekregen, waaraan ik uiteindelijk ook geopereerd ben, de operatie was jan vorig jaar en ben nu zo'n maand of 9 helemaal klachten vrij.
    Tillen voelt bij mij zoiezo niet zo lekker. Kost me veel energie, wat de vermoeidheid en de misselijkheid weer in de hand werkt.

@ sylvia:
    Ik heb vanaf 14 mei thuis gezeten en nu dan dus voor 3 uurtjes per dag aan de slag deze week. Woon in Eindhoven en moet steeds op de fiets op en neer naar Veldhoven. Toch een flink stuk iedere dag. Merk wel dat het weer gaan werken me moeite kost. Misselijkheid blijft gelukkig binnen de perken alleen de vermoeidheid speelt me parten.

Voor alle dames die nog kampen met de misselijkheid: het wordt bij mij een stuk minder en hoop dat dat bij jullie ook snel zal komen. We naderen nu met z'n allen al rap de 12 weken. Hoop dat iedereen dan zo goed als helemaal van de misselijkheid is verlost.

10. @ smeetje: inderdaad is weinig verschil in. Het enige verschil is de manier van benaderen. Een pretecho duurt een stuk langer en is er vooral voor om de baby mooi in beeld te krijgen en de ouders alles goed uit te kunnen leggen. Hiervoor is niet altijd tijd bij een 20 weken echo (ligt natuurlijk aan degene die 'm doet) omdat het belangrijkste doel hierbij is om te kijken of de baby in orde is.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goedeavond dames
    En welkom nieuwe dame's!

Ik heb mn haar laatst nog geverfd en ontkleurd. Maar toen wist ik niet dat ik zwanger was....
    En voor 6 weken ofzo deel je toch nog niet je bloedbaan met de kleine?

Heb er trouwens weer even een buikfoto opgezet. Groeit als een gek ( vind ik zelf :rolleyes: :oops: )

En vandaag is onze babykamer geleverd! Iets vroeger dan we hadden verwacht maar vooruit. Kunnen we lekker knutselen

12. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Misoh: je werkt dus in Veldhoven, wat grappig, misschien zijn we elkaar al wel paar keer tegengekomen haha :)
    Ik woon in Zeelst, in de Kruisstraat :)

Mag ik vragen wat voor werk je doet?Ben nu wel benieuwd :)

Heb vandaag bij H&M hele fijne positiebroeken kunnen kopen, echt fijn! Want die oude spijkerbroeken pas ik echt al niet meer...
    Vandaag wat minder misselijk geweest maar toen ik weer thuis kwam van het broeken kopen was ik weer flink misselijk en moe, ik ga zo dus weer even verder relaxen op de bank :)

Liefs

Sylvia

13. @ Smeetje
    Blijkbaar niet. Maar het verschilt natuurlijk per echoscopist. Er zijn een hoop vk's/echoscopisten die als hobby er nog pretecho's bij maken.
    Maar ik heb ooit eens stage gelopen bij een echoscopiste en die zat maar af te geven op slecht geschoolde pretechoscopisten. Dat er zoveel afwijkingen gemist werden. Dus vandaar mijn reactie.
    Het klopt dat een pretecho heel anders benaderd wordt. Ik heb vaak van zwangeren gehoord dat de 20 weken echo afgeraffeld werd (vaak door een druk bezette gyn, haha).

14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hoi meiden,

Wilde even een laatste berichtje achterlaten voordat ik mijn tweede echo heb morgen, over 11 uur al...Ben heel zenuwachtig en speciaal voor jullie vraag ik dit keer een uitdraaitje, hihi, kan ik hem in mn album zetten....Laat het morgen laat in de middag weten hoe het gegaan is, heb nml nog andere afspraken de hele dag door...Als ik deze echo gehad heb, zei de gyn dat ik er redelijk vanuit kon gaan dat alles ok is. En heb 2 april alweer de grote echo! Wat ben ik verwend hè?

Marieke

15. lient

lient Actief lid

16 dec 2006
    200
    1
    0
    Nieuwe mama's welkom.
    Marieke, veel succes morgen!

Volgens mij mag je wel je haar verven, heb ik 2 weken geleden nog gedaan.

16. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    goedemoregen allemaal , kwam even zeggen dat ik het weekend afwezig ben ga een weekend na mijn oude woonplaats toe dus niet te veel schrijven graag he ;) ben er maandag weer en de 12 weken komen gelukkig in zicht bij mij

17. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Marieke laat je even weten hoe de echo was? Ben reuze benieuwd! Heel veel succes en plezier!

18. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Ik zal als kapster ook maar eens antwoorden:De waterstofperoxide komt net zo goed in verf voor als in blondering daar zit geen verschil in!
    Meestal wordt voor ontkleuren een iets hoger percentage gebruikt dan met verf , maar het verschilt niet veel.Zelfs in kleurspoelingen zit een minimaal percentage waterstofperoxide(2,7%)
    Dat het in de bloedbaan komt klopt niet.
    De reden waarom we verfen afraden in de zwangerschap is de hoeveelheid hormonen in je lichaam.
    De hormoonspiegel is zo anders dat het bijna een verassing is hoe de kleur uitpakt.
    Bij de een zie je geen verschil ,maar bij de ander kan de kleur totaal anders zijn als dat je wilde (bv lichter,donkerder of rooier)
    Ik wilde jullie toch even geruststelen over akelige bloedbaan verhalen.
    Degene die van verassingen houden kunnen dus gewoon blijven verfen :)

19. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Goedenmorgen dames,

Hier alles goed, ik heb de afgelopen 2 dagen weinig tot geen klachten gehad. Ik was 's avonds een beetje misselijk maar dat heb ik ook niet meer gehad. Wel krijg ik sneller honger maar daar hebben we crackers voor.

@ Marieke..ben benieuwd hoe de foto is. We horen het wel vanmiddag.

20. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedemorgen Kletskousen

Wat een kunnen jullie toch kletsen. Heerlijk alleen maar positief.
    Nieuwe mama's welkom. heel veel plezier hier.
    Maartje hoe gaat het me jou en de nieuwe medicijnen.
    Sylvia en Misoh, heb heel me leven in eindhoven gewoond ooit nog een vriendje gehad in veldhoven (4 jaar ) Lang geleden maar zeelst was wel gezellig om te stappen zo naast de kerk. Ken het op me duimpje. soms mis ik eindhoven wel een beetje.

Weet niet meer wie maar wat spannend dat we gelijk de echo hebben.
    En nog iemand het klopt dat je echo's gaan vervagen als je je ze niet inscand die van mijn dochter van 5 jaar gelden is bijna niet meer zichtbaar.

Ik ga vlug weer. heb zo werkoverleg.

Deel Deze Pagina