@ lenthe! hoi meid.. en welkom hier bij de oktober mama's! zijn wel een stel kletskousen hoor hahaha! @ jotim... super bedankt meid! echt TOF! Nu kan ik zeker met een gerust gevoel weggaan!
O, wat een herkenning zeg! Ik voel sinds twee dagen ook al plopjes. Het is nu mijn derde zwangerschap en in mijn beleving is het toch echt de baby die ik voel. @nieuwe mama's Welkom. @Xenas: een hele fijne vakantie en doe voorzichtig he? @Iedereen: allemaal gewoon meeblijven kletsen hoor. Wanneer je uitgerekend bent zegt toch niks. We zijn en blijven gewoon alemaal oktober mama's! Het is veel te gezellig hier.
O, wat een herkenning zeg! Ik voel sinds twee dagen ook al plopjes. Het is nu mijn derde zwangerschap en in mijn beleving is het toch echt de baby die ik voel. @nieuwe mama's Welkom. @Xenas: een hele fijne vakantie en doe voorzichtig he? @Iedereen: allemaal gewoon meeblijven kletsen hoor. Wanneer je uitgerekend bent zegt toch niks. We zijn en blijven gewoon allemaal oktober mama's! Het is veel te gezellig hier.
Nou meiden ik ben blij met jullie verhalen! Ook ik ken het gevoel van de vorige keer en herkende het ook als zodanig ,maar twijfel zo erg ,omdat ik pas net de 10 weken gepasseerd ben. Ik heb ook al jaren last van de darmen en weet dus ook hoe dat voelt. Ik snap er dus niks meer van Ik moet dinsdag naar het ziekenhuis voor de echo en donderdag naar de vk en dan probeer ik eraan te denken dat ik het navraag (ben nogal vergeetachtig aan het worden hihi) Ik ga nu nog niet bellen ,want ik geniet er stiekem van en ik zou het zo jammer vinden als het toch iets anders zou zijn
haha! wat leuk dat sommige misschien al iets voelen! geweldig! ohh lekker hoor nog een uurtje werken! mijn bureau is bijna leeg!
Inderdaad, leuk hoor, dat sommigen al 'leven' voelen. Lijkt me heel bijzonder, volgens mij zou ik het helemaal niet herkennen, zou ik denken dat ik last van mn darmen had ofzo Ik heb vanochtend weer een echo gehad. was echt super, kzit weer helemaal op mn 'roze wolk'. Het kindje was heel actief aan het bewegen, en we konden alles (armpjes, beentjes, voetjes, handjes ,neusje, hoofdje etc.) goed zien. Alles zag er uit zoals het moest, dus ik ben weer helemaal blij! Mn bloeddruk is nog steeds wat hoog (vanochtend onderdruk van 95) maar de verloskundige gaat deze week elke dag meten, en beslist dan of ik naar de gyn moet ja of nee...ik hoop van niet, ik wil zo graag gewoon thuis bevallen...maar ja, we zien het wel. Meiden, alvast een heel fijn weekend, neem jullie rust en geniet-ze! Liefs, Liedel
Breek hier even in om je een fijne vakantie te wensen! Jeetje dat sommigen al wat voelen zeg.. ik ben bij september een van de eersten met 16 weken....
Liedel wat fantastisch zeg zo'n echo, ik mag over een weekje ook weer en ben dan precies 13wkn dus ben benieuwd wat we te zien krijgen. Ik denk echt dat het bijna niet mogelijk is om nu al de kleine te voelen, ik denk dat het zowel te klein als te licht is daarvoor maar ja wie ben ik Zowieso heb ik een chronische darmaandoening Colitus ulcerosa en ben dus wel gewend aan plopjes etc etc dus ik zal het helemaal niet snel herkennen of juist wel misschien wie weet Ik sprak maandag een meisje die was nu 17wkn en voelde haar baby voor het eerst en dat schijnt ook al supervroeg te zijn net als Brigitte maar wel mogelijk. Ik geloof dat gemiddeld het bij 20-22 wkn voelbaar gaat zijn....nou ik kan niet wachten tot het moment daar is! Ik las op een andere site iemand die echt al ervaart dat als ze haar hand op haar buik houd dat de kleine er naartoe komt en dan onder haar hand gaat liggen...aaaaaah volgens mij zou ik echt gaan huilen van geluk als je zoiets meemaakt....dat eerste echte contact met je kindje...sop sop lekker emo
Mijn VK zei maandag tegen mij dat het inderdaad wel aan de vroege kant is met 16 weken maar dat het wel kan... maar veel eerder was volgens haar niet mogelijk
Hoi meiden Het wordt een boksertje.... Wat een snoepje hè? Ben precies op datum zoals ik zelf dacht...En 2D was ook supermooi, helaas heeft hij daar geen uitdraai van gemaakt, maar 2 april mag ik CD'tje mee....Ben zo blij, ben helemaal verliefd op het kindje in mn buik. Nekplooimeting gedaan, was perfect, ook de breedte van het hoofdje heel netjes, ben de gelukkigste vrouw op aarde geloof ik....*zucht*Bedankt weer voor het meeleven, hihi. O ja, was wel iets teveel aangekomen, lekker belangrijk...NOT
Ow ja, wilde ook nog even zeggen dat ik op de camping ben aangenomen, is juni/juli, ben er erg blij mee!
Wow Mariekebalm dat ziet er echt fantastisch uit zeg! Veel plezier op je rose wolk! Kan 't me helemaal voorstellen ... Prettig weekend iedereen! Het weer wordt mooi! Yes! groetjes, Cornelieke
Wauw! Wat een mooie echo! Ik vind het zo moeilijk om voor te stellen dat dat ook in mijn buik rond zwemt (en zelfs al iets groter is). Ik word er wel een beetje zenuwachtig van. Ik mag woensdag weer voor een echo en heb al een keer eerder tijdens een echo te horen gekregen dat het niet goed zat. Ben zo bang om hetzelfde mee te maken. Die angst was een beetje weg, maar nu woensdag dichterbij komt....ppfffff. Marieke; geniet lekker van je prachtige kindje! Liefs, Maartje
Ben benieuwd wat die plopjes bij verschillende dames zijn! Zelf voel ik niks, maar is ook de eerste, dus vraag me ook af of als het zover is ik het wel zal herkennen 8) @Lenthe: Welkom en gefeliciteerd! @Xenas: Fijne vakantie, geniet ervan! En als je terug bent hoef je niet zo lang meer te wachten @Liedel: Fijn die goeie echo! En hopelijk gaat je bloeddruk snel wat naar beneden! Ga voor je duimen! @Marieke: Wauw, wat een super echo *zwijmel* En goed dat je bent aangenomen, gefeliciteerd! Hier alles prima, vandaag vrij geweest, dus heerlijk uitgeslapen! En nu lekker genieten van het weekend! Groetjes Doris
Dag dames, Hier alles goed, geen afscheiding meer (ook geen ontlasting, das wat minder ) en verder ook geen klachten. Even voor de meiden die plopjes voelen, een vriendin van mij is ook zwanger, nu 13 weken en die voelt het kindje dus ook al. Ze dacht zelf dat ze het zich verbeeldde, maar de VK vroeg er zelf naar zonder dat zij het genoemd had. Bij het luisteren van het hart dacht zij dat het kindje "terugdrukte" en de VK voelde het dus ook. Ik weet niet of het waar is/echt kan, heb er geen verstand van, maar zelfs VK zeggen verschillende dingen dus!
Pfff, wat ben ik blij dat het weekend is... Dadelijk weer een fototje nemen van mijn buikje, is alweer twee weken geleden. Groei voor m'n gevoel heel erg hard, kan nog net m'n winterjas dichtkrijgen... het moet maar snel mooi weer worden. Heb wel zin in het zonnetje... @ sylvia: Ik werk in het MMC, meestal en Veldhoven en voordat ik zwanger werd ook in Eindhoven. Mag nu niet meer in Eindhoven i.v.m. de werkzaamheden. In Eindhoven moeten we solo kunnen draaien en dat kan ik op dit moment niet. Ben eigenlijk een veredelde secretaresse geworden. Wat dat betreft wel handig voor de afdeling. Wij hebben alleen 's ochtens een secretaresse en 's middags moeten we zelf telefoontjes aannemen en afpraken maken. Voor mijn collega's is het nu wel handig dat als ik er ze daaraan niet meer hoeven te denken. @ ready: wat vervelend dat je geen ontlasting hebt. Heb zelf ook wel wat last van obstipatie. Voorlopig werkt het bij mij prima om wat roosvice laxo door m'n yoghurt heen te doen. Kan ik tenminste weer 1x per dag naar de w.c. Morgen lekker uitslapen en dan naar vrienden, lekker eten en blijven ook slapen. Kan mijn mannetje ook een glaasje drinken. Iedereen een prettig weeken en tot maandag.
@Marieke, wat een super mooie echo zeg! Of het nu wel kan of niet, ik voel het toch echt. (lol) Ik weet wel dat ik bij de tweede het ook al rond de 14 weken voelde. Allemaal een fijn weekend meiden!
Ik schrijf ook weer even wat, lees wel elke dag mee, maar post niet altijd wat. Het gaat allemaal redelijk goed, op de vermoeidheid na. Daar word ik nog eens onwijs shaggerijnig van, dus het is hier soms erg gezellig. Bij mijn 1e zwangerschap voelde ik de kleine ook met 16 weken en nu heb ik soms ook het idee dat ik al iets voel. Ik ga er nog maar vanuit dat het mijn darmen zijn, maar in mijn achterhoofd denk ik toch echt dat het de kleine al is, hoe snel dat dat ook is!
Dank jullie wel voor de complimentjes, zal het doorgeven aan de gyn, haha! @Klieke: Dat ga ik zeker doen!Ben al lekker uit eten geweest om het te vieren! @Maartje: ik ben ook iedere keer nog bang hoor! Merk wel dat het steeds minder wordt nu alles zo goed gaat.... Zit nog steeds te zwijmelen....Duurt nog wel even denk ik....