Oke dat van de man wist ik niet eens joh, zo heb ik me er in verdiept Ik heb een tweeling tante en mn Beppe (oma) was 1 van een tweeling. Het lijkt me ook best wel zwaar een meerling, maar ja dat is het risico. Ik vind alles prima zolang die kleintjes maar gezond zijn
ja, de gezondheid vind ik ook wel het belangrijkste Maar heb dat toen gelezen omdat we eerst dachten dat ik meer kans had op tweeling ivm mijn vriend wat dus niet zo is Nog ff en dan je eerste echo! Spannend hoor! maar wel helemaal geweldig!
Volgens mij kan het aan de mannelijke kant wel erfelijk zijn, maar dan gaat het altijd om een eeneiige tweeling. Geen idee of dit klopt, maar zo heb ik het begrepen. Bij twee-eiige tweelingen is het inderdaad alleen erfelijk als er in de vrouwelijke kant van de moeder tweelingen voor komen. Dus oma, overgrootmoeder, enz. Of zit ik nu helemaal verkeerd?
Heb dit stukje nog in de pc staan, had het ten opgeslagen tjdje terug Dus een man die tweeling is kan het wel doorgeven aan zn kinderen...die kunnen dan later wel tweelingen krijgen maar lijkt mij dat dit wel weer meisjes moeten zijn.. Vooral het krijgen van een twee-eiige tweeling kan familiaal bepaald zijn, wel langs de kant van de moeder. Een vader kan wel het gen aan zijn kinderen overdragen, maar niet zelf tot uitdrukking brengen. Voor de liefhebber; het verantwoordelijk gen is een dominant autosomaal gen met hoge genfrequentie en lage penetrantie. De grootste kans om als vrouw een twee-eiige tweeling te krijgen is als je een moeder, zus of tante (langs moeders of vaders kant) hebt met twee-eiige tweelingen. Je beste kans als man is om een vrouw te huwen met vorige kenmerken, omdat hij zelf geen tweeling kan voortbrengen, wel kan hij het kenmerk doorgeven aan zijn dochters die op hun beurt dan wel een twee-eiige tweeling kunnen krijgen.
Leuke foto's Martine en Marianne! Bolletje nog gefeliciteerd. Ik was vrijdag jarig en ga ook met m'n moeder winkelen als kadootje. Marieke, onze frummel bewoog eerst ook niet. Ik moest een paar keer op en neer springen en toen werd ie wakker. Leuk dat iedereen al zo'n mooi buikje krijgt. Ik zet morgen ook een nieuwe foto in m'n album. Sommigen hadden al opgemerkt dat ik dikker ben geworden. Ik ben benieuwd wie er een tweeling gaat krijgen. Lijkt me geweldig. Volgens mij maakt Astrid een goede kans
Haha, is toch allemaal best ingewikkeld allemaal vind ik.. Bijvoorbeeld....mijn vriend heeft dan een tweelingbroer...als die ook ooit een kind krijgt (ziet er voorlopig niet naar uit, wat volwassenheid enzo betreft loopt mn vriend toch ver voor zou dat kind dan een beetje op ons kind lijken? Ik hoop van niet maar kan me voorstellen dat het wel mogelijk is...dit is dan wel alleen het geval bij een-eiige tweelingen en bij mijn vriend wisten ze dit niet precies...maar waarschijnlijk zijn ze een een eiige tweeling.... Lijkt me toch wel apart..iemand hier iets over gehoord? Liefs Sylvia
mmoie dat alles goed was marianne! weet wel dat het zoontje van mijn dochter (mijn kleinzoon dus) twee druppels water is met mijn zoon mijn zoon was een eeniige tweeling maar dat heeft er niks mee te maken he mijn oudste kinderen hebben een andere vader dan mijn zoontje en toch lijken ze alledrie heel erg op mij zelfs mn kleinzoon dus of zou die op zn moeder lijken ? hahah
Alle meiden die de 12 weken zijn gepasseerd: van harte gefeliciteerd! Alle meiden met een mooie echo: ook gefeliciteerd! Meiden die nog even moeten wachten: het is het waard en veel succes/plezier. Hier begint de buik ook te komen. Gelukkig ben ik het afgelopen jaar 10 kilo afgevallen en pas ik weer in mijn oude broeken. Het weekend was mijn buik zo opgezet dat ik een zwangerschapsbroek aan moest nu pas ik weer mijn oude broeken Hier gaat het verder zijn gangetje, de hooikoorts begint wat op te spelen en ook mijn BI verergerd iets. Verder ben ik nog steeds erg moe en gebeurt er in huis weinig. Gelukkig is het mooi weer dat maakt het allemaal weer wat goed! Een fijne avond allemaal!
Hallo allemaal Iedereen met een mooie echo: Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed was. Ik las nog wat stukjes over de 'blauwe vlek', ook wel oneerbiedig mongolenvlek of apenvlek genoemd . Ik had hem ook toen ik geboren werd. Ik ben half indo. Maar heb er nu geen last meer van hoor! hihi. Ik ben benieuwd of ons kind hem ook nog krijgt. Ze zeggen dat het wel generaties lang kan blijven. Morgen heb ik de intake bij de vk. Heb er best zin in. Groetjes!
Over tweelingen gesproken..... ik ben zelf de helft van een twee-eige tweeling en het kan inderdaad erfelijk zijn aan de kant van de vrouw. Maar in mijn geval komt het omdat mijn moeder 'wat ouder' was toen ze van ons zwanger raakte. Moeder natuur die haalt een truukje uit om op het einde van de vruchtbare jaren meer eitjes te gaan schieten. Vandaar dat tweelingen vaker voorkomen bij vrouwen die wat later moeder zijn geworden. Bij mij is het in ieder geval eentje!
Uhm, laten we dat eens beredeneren. Iedereen heeft van alle chromosomen er 2 (een van papa en een van mama) en welke bij jou tot uitdrukking komen hangt af van dominantie. Daar zit dus ook, dat autosomaal dominante tweelingengen bij . Als de man zaadcelletjes produceert worden er willekeurig combinaties gemaakt door voor elk chromosoom er eentje te kiezen (dus je geeft of die van je moeder, of die van je vader door, maar voor elk chromosoom kan dat anders zijn). Elk zaadcelletje is uniek. Als je man een van een eeneiige tweeling is dan wordt er natuurlijk bij beide uit dezelfde "groep" geselecteerd. Maar volgens mij zijn twee zaadcelletjes van broer en man dan net zo verschillend als 2 zaadcelletjes van je man. Dus die kunnen zo verschillend zijn als 2 broertjes/zusjes kunnen zijn. Maar ze worden wel weer gecombineerd met de eicelletjes van een andere vrouw neem ik aan (ik weet niet wat je van plan bent ). pfff, ingewikkeld. Maar ik houd er het gevoel aan over dat je natuurlijk bepaalde dezelfde eigenschappen kunnen hebben, maar precies op elkaar lijken? Die kans lijkt me niet zo groot
Ik dacht eerst ook dat het uitwendig zou zijn ,maar de gyn zei ook dat inwendig veel duidelijker is dus ik kreeg inwendig. Ik heb er helemaal geen moeite mee dus dat vond ik geen probleem.Het doet geen pijn en als je je ontspant voel je er bijna niks van.Tja en als je dan de beelden ziet is alles alweer vergeten
Ik heb eerst een uitwendige echo gehad, kon je het redeijk zien, toen zei ze we doen hem ook nog even inwendig en dat was veel duidelijker, net wat bolletje zegt je voelt er eigenlijks niks van @bolletje mooi dat jou echo ook goed was onze dag kan niet meer stuk
Marianne30 wat fijn dat jou echo geslaagd is. Minder vind ik het dat het er maar 1 is. Iemand van ons zal toch zeker wel een 2lingen moeder worden. Dat je nu op mij stemt vind ik ook minder. Ik zeg het al heel lang misschien wel om mezelf te beschermen. Hoop niet dat ik morgen teleurgesteld ben als het er maar 1 is. Ga straks naar je foto loeren. Lievebeesje mijn kinderen zijn ook van verschillende vaders. Deze beeb is ook weer van een andere vader. Maar mijn dochter lijkt op hem. Rara hoe kan dat. De vader van mijn dochter heeft ook blauwe ogen en blond haar. Daarom denken er veel dat ze echt vader en dochter zijn. Allebei de kinderen lijken ook veel op mij. Donkere ogen donker haar. Licht getint. Ben heel benieuwd wat er van deze wordt. Ze vertellen mij altijd dat de mengelmoesjes toch de mooiste kindjes zijn. Ben daar weer trots op. Nog maar een paar uurtjes en dan mag ik eindelijk voor de echo. Zit me net te bedenken zal ik jullie een paar daagjes in spanning houden en dan pas vrijdag weer hier komen ofzo. Dat krijgen jullie een koekje van eigen deeg allemaal op mij stemmen.
Ik vind een inwendige echo ook helemaal niet erg, ik heb nl alleen nog maar inwendige echo's gehad dus ik weet niet anders...... maar omdat ik dus bij Fontys een gratis echo kijrg volgende week neem ik aan dat dit een uitwendige echo is? Misschien iemand ervaring mee, met echo bij Fontys? Er zijn dan ook leerlingen bijdus denk niet dat het dan inwendig is... Nouja,we zien wel hoe het beeld is..ik hoop goed natuurlijk maar daar is dus niks over te zegggen.. heb ook wel eens gelezen dat het te maken kan hebben met hoe zwaar of hoeveel vet je bij je buik hebt zitten, dan is het beeld minder goed uitwendig maar weet niet f het waar is .. Nouja, spannend en zie wel hoe de echo is..vind het eerst belangijker dat alles goed is met ons ukje Liefs Syl
@ sylvia, is het bij de TH terein. Zo noemde ze dat vroeger maar ik weet niet of het nu nog zo is. Ben al 10 jaar weg uit eindhoven. Maar ik bedoel daar achter het station. Mensen in opleiding ? Is wel leuk als je daar een extra echo krijgt. weten jullie dames eigenlijk dat er een hele leuke kleding winkel zit in eindhoven. Bij petit paris op de hoek daarnaast. als je van de mac naar de dommelstraat loopt aan de linkerkant. Ik ga wel kijken als ik weer in eindhoven ben eind april.
@Jotim: ik heb het ook even opgezocht en is vlak bij ziekenhuis maxima in Eindhoven, daarnbij eigenlijk..maar zo goed ken ik Eindhoven niet.. Welke winkel bedoel je, positiemode?Of gewone kleding Spannend, bijna je echo! Ik krijg er dus volgende week weer 1....ben benieuwd hoor, wat er te zien zal zijn op uitwendige echo...drukken ze dan eigenlijk hard op je buik met zo'n doppler of valt dat mee (als ze dus uitwendige echo doen) Ik heb zelf een belly talk. tijd geleden gekocht via marktplaats, is precies dezelfde die je ook kunt huren via internet..bijhoorlijk duur maar wel profesioneel ding dus, die vrouw had hem eens cadeau gekregen en ik mocht hem voor klein prijsje lopen, geloof 50 euro, dus das geen geld..als je zo'n ding 2 maanden huurt ben je al meer geld kwijt..dus ik ben er erg blij mee al heb ik wel zoiets dat je dit niet te vaak moet doen, niet vaker dan 1 keer per week paar minuutjes ofzo..2 minuutjes ofzo...ik kan het geluid ook opnemen en op pc zetten, ook wel handig en leuk, kan ik het doormailen Maarja , moet je eigenlijk mee wachten tot 12 weken maar had het vandaag al eventjes geprobeerd.....en ja..heel zachtjes is het echt al een beetje te horen! mooi hoor! heb het nog niet opgenomen want heb echt maar half minuutje geluisterd, ik vond het wel heel snel )zit nu nog heel laag'. Maar wil kindje niet teveel belasten dus nu weer een tijd wachten tot na 12 weken misschien wel weer..of volgende week maar niet te dicht op de echo´s die ik ga krijgen.. Liefs Syl
Mijn echo staat in mijn album, dat dat een kleine uk moet worden hihi kan je je nog niet echt voorstellen haal er nog niet zoveel uit maar zij zei dat ze de stulpingen al zag van de armen en benen en het wou niet stil liggen haha al een echte spring in het veld dus het is niet zo heel duidelijk gr Marianne