Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente

Ik heb ook nog geen echo gehad! Volgende week woensdag om 15.30.... Ben vandaag lekker thuis gebleven van mijn werk, was gisteren al vreselijk beroerd en erg duizelig. Heb tot half 1 vanmiddag geslapen, toen lekker gedouched en nu lekker rustig aan doen. Heb ook voor het eerst mijn oude positiebroek maar eens van zolder gehaald, en het zit heerlijk!

Wat spannend voor de dames met een echo! Jotim, fijn dat alles goed was!
    Ga zo maar even lekker buiten in het zonnetje zitten met een boek... Mijn moeder haalt mijn dochter van de creche (die is nu aan het paaseieren zoeken..) Dus heb nog even rust...

2. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Astrid, dat zou ik niet weten of je buik dan nog dik is, kan goed zijn hoor, omdat je buik voor de 12 weken wat dikker is door je darmen en wordt ook veroorzaakt door de hormonen geloof ik...maar weet dus niet precies hoe dat verder zit enzo..sorry

Ik zit nu even lekker buiten in de tuin te genieten van het lekkere weer met glaasje sap en tijdschriften :)

Enne,Jotim, wat fijn dat alles goed is met de kleine!Mooie echo
    Welkom Duchess!

Liefs

Sylvia

3. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @Jotim...mooie foto's.
    @Duchess..welkom bij de oktobermama's.

4. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik trek het ook bijna niet meer! Ik zit mezelf helemaal op te vreten. Nu moet manlief ook nog optijd thuis komen. *zucht*
    Laatste keer dat ik zo laat op de dag een afspraak maak, maar ja mannetje wilde ook mee he!

Duchess; gefeliciteerd meid! Wat leuk dat je ons gezelschap komt houden! Heb je pas net positief getest? Das wel bijzonder zo laat!
    WE hebben de statistische tweeling (of drieling ;) ) nog in de aanbieding, dus wie weet! :)

Astrid; Ik heb afgelopen zomer ook een missed abortion gehad. Het vruchtje is met zes weken gestopt met groeien, met tien weken ben ik gecureteerd (ik wist toen pas twee dagen dat het mis was) en ik heb tot 13 weken zwangerschapssymptomen gehouden. Het kan dus helaas wel. :( Vandaar ook mijn angst voor de echo.
    Volgens mij zijn er nog meer die geen echo hebben gehad hoor. O.a. Xenas toch?!

Liefs, Maartje

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ooowww dacht dat ik nog de enigste was!
    Voelde me al zo eenzaam ;)

Heb zowiezo wel zin in de intake vanmiddag!

En lijkt me echt verschrikkelijk zo'n mission aborted. Daar ben ik ook heel erg bang voor!
    Daar in tegen heb ik een heel erg goed gevoel erover ( weet niet of dat wat zegt hoor)
    Je hoort wel eens dat sommige meiden er van te voren al een minder goed gevoel over hebben.....

Maar er zijn dus meer meiden in de ruunning voor een 2ling :)

6. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Jotim; super die mooie echo!
    Maartje; hoop dat jij ook goed nieuws komt brengen....

Om 18.45 heb ik een afspraak bij de VK. mams en schoonmams gaan mee omdat manlief voor zijn werk in Japan zit. Ik hoop het hartje te gaan horen...

Wat betreft sex; wij hebben het een paar keer gedurfd. Vond het in het begin ook eng, maar toen daarna niks aan het handje bleek, durfde ik daarna ook weer. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt! Er zijn idd genoeg andere verwenmanieren ;)

Astrid; probeer niet te veel rare dingen in je hoofd te halen. Gewoon lekker aftellen tot je eerste echo! Komt vast goed allemaal!

Tot gauw weer!

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Is normaal dat je je zorgen maakt lieverd, doe ik ook, zelfs na twee goede echo's. maar je moet het af en toe wel loslaten hoor. Je kan toch niks aan de situatie veranderen of het nou goed zit of niet. Gewoon afwachten...En genieten tussendoor, want dat pakken ze in ieder geval niet van je af!

En weet zeker dat het ok is bij jou. Als je al een goed gevoel hebt erbij is dat heel belangrijk. Nooit vrouwlijke intuitie onderschatten!

8. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Brr, ik begin dan nu toch echt wel zenuwachtig te worden... Ik herken je gevoel enorm Astrid.... Ben zo onzeker geweest, helemaal de eerste weken... Heb meer de gedachte van: Zoiets moois, kan dat echt voor ons weggelegd zijn? Lijkt me verschrikkelijk om dan morgen te moeten horen dat het niet leeft.... Maar inderdaad, als ik me bedenk hoe trots ik de afgelopen weken al ben geweest, dat nemen ze me niet af.... Gaan jullie voor ons duimen morgenochtend?

Liefs Chris

9. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    vraagje:

zijn er dames die van tevoren (nu dus) er voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen!?!?

en weet je al wat de kosten zijn?!?!

mijn verzekeraar zei dat het tussen de 400 en 500 euro kost (waarvan ze met mijn pakket 170 vergoeden), maar toen ik vandaag het mailtje van het ziekenhuis kreeg, bleek het 1200 euro te zijn!

nou... dat wordt voor mij dan wel overwegen om thuis te bevallen!

iemand ook info hierover?!?!?

10. appeltje

appeltje Niet meer actief

Vandaag voor de tweede keer bij de verloskundige geweest. Heb nu ook het hartje gehoord via de doptone.... hartstikke leuk.
    Ik had nu de andere verloskundige en dat was ook een lief mens.
    Bloed was allemaal goed, bloeddruk mooi laag (105 / 66), alleen zegt ze wel dat ik waarschijnlijk poliklinisch moet bevallen omdat ik nog niet zo lang geleden een nierverwijderingsoperatie heb ondergaan. Ze gaat nu met de gynacoloog en de uroloog overleggen.... pffff.... zag het eigenlijk wel zitten om thuis te bevallen. Maar goed, wat niet kan, dat kan niet.

Ik krijg trouwens - naast de 20-weken echo - ook een echo met 34 weken op medische indicatie, want ze willen de niertjes van die kleine extra goed controleren in het geval dat hij/zij ook met deze afwijking kampt. In principe heeft de uroloog mij verzekerd dat het geen erfelijke afwijking is, maar ze nemen toch het zekere voor het onzekere.
    In ieder geval zie ik die kleine dus een keertje extra! Ook leuk... :D

Nou, een hele lap... ga straks eens bijlezen, want het gaat hier hard op een dag!

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    JOEHOE! Hier een stuiterende Maartje. De echo was fantastisch! Alles zit erop en eraan. Ze nam uitgebreid de tijd voor ons en heeft alles laten zien. Hartje, hersentjes, armpjes, beentjes, kaakjes enz. Echt super om te zien. Ze heeft toch ook nog even een inwendige echo gedaan omdat mijn darmen erg in de weg lagen (liggen ze mij al weken ;) ). Ze vroeg wel of ik dat wilde, dus het moest niet! Maar ik wilde wel graag even goed kijken, dus ga je gang!
    Ik heb zeven foto's van haar gekregen en zit dus nu de rest van de dag te zwijmelen. *ZUCHT* Wat geweldig zeg! Ik zal er zo een paar plaatsen.
    Om het te vieren (en omdat ik eindelijk durfde) zijn we naar de prenatal gegaan voor mijn eerste echte zwangerschapsbroek! Heerlijk! Wat een genot.

Wij gaan trouwens in het ziekenhuis bevallen. Vanwege practische en emotionele overwegingen. Het kost bij ons inderdaad tussen de 450 en 500 euro en mijn verzekering vergoed dat gelukkig ook nog! 1200 euro lijkt me echt wel heel veel geld zeg! Kan dat echt? Zijn die verschillen echt zo groot?!?! Balen zeg.

Maandag naar de VK. Mijn dag kan niet meer stuk!
    Liefs, Maartje

12. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    Whoehoeeeeeeeeeee maartje te gek dat je zo'n mooie echo heb gehad, nu lekker gaan genieten meid

gr Marianne

13. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Jotim & Maartje gefeliciteerd met jullie mooie echo!

Groetjes Doris

14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Super Maartje, weet je weer waar je het allemaal voor doet hè? maarreh, 52 weken zwanger?;) geloof dat je je banner even moet checken...

Nee echt heel gaaf zo'n mooie echo, zet je je fotootjes ff in je album later? Geniet-ze vanavond!

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    ah, had je al zie ik....

16. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik zat te klooien en het ging niet helemaal goed. Hihi! Nu klopt hij weer. Ben twee dagen vooruit gezet, dus vandaag ook nog eens officieel 12 weken! Joepie!

17. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@Maartje: helemaal geweldig meid, dat je zo'n mooie echo had vandaag! :D
    Ik moet nog 2 weekjes wachten en dan ben ik ook eindelijk 12 weekjes zwanger....duurt echt lang zeg die eerste 12 weken! Morgen ben ik 10 weken, dus dat is ook wel weer fijn, 11e zwangerschapsweek :)
    Ik krijg dus in ieder geval volgende week dinsdag een echo bij Fontys, dit is uitwendig..dus even afwachten hoe het beeld is (toevallig gaat er iemand die k ken van ander forum, die ook hier in buurt woont, op hetzelfde tijdsctip, zij is dan 8 weken en paar dagen zwanger dusja, als het bij haar kan moet dat bij helemaal geen probleem zijn lijkt me maarja..)
    maar als ik weer echo krijg bij mn vk en het beeld zou niet goed zijn dan krijg ik zo weer een inwendige echo..die heb ik tot nu toe alleen maar gehad..
    alleen afgelopen keer was er ook een stagiaire bij, voelt dan wel ff raar als je dan je broek uittrekt en daar zo ligt..maar verder schaam ik me er niet voor hoor, heb een super vk waar we echt blij mee zijn, legt alles goed uit en neemt alle tijd

Liefs

Sylvia

18. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

-------------------- maartje -------------
    Maartje mag ik jou van harte feliciteren met jou mooie echo ( bijna net zo mooi als die van mij )

Dan wil ik je ook nog van harte feliciteren met je 12 weken grens en ik hoop dat je nu kan gaan genieten.
    Van je zwangerschapsbroeken. ( eigenlijk kan je ze maar kort aan. Nog maar een half jaar ) Ik hoop (heel hard ) dat jij je heel vlug beter gaat voelen nu je de 12 weken hebt bereikt.

-------------------------------------------

Ik wil ook ziekenhuis bevallen vorige keren is dit mij zo goed bevallen.
    Ik wil ook niet thuis vanwege de drukte in huis. Kinderen mijn moeder die de kinderen opvangt. enz. Gewoon lekker in het ziekenhuis waar mijn nichtje werkt en ons gaat helpen tijdens de bevalling.
    De kosten zijn alle keren vergoed. Deze keer ga ik er ook vanuit dat het vergoed wordt.

19. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Geweldig Maartje, die echo! mooie foto hoor!
    En meteen gefeliciteerd met de 12 weken. Die ga ik trouwens morgen ook bereiken.
    Ik hoop dat die 12 weken voor jou ook het einde is aan de misselijkheids- ellende!

20. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Yes, 12 weken bereikt! Op m'n vermoeidheid na, gaat het toch wel aardig goed. Het meeste kan ik weer eten, soms ruik ik iets waar m'n maag van om draait, maar gelukkig niet meer bij alles. Nog 5 dagen en dan onze echo!

Deel Deze Pagina