Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jotim en Maartje: gefeliciteerd met de mooie echo's!
    Duchess: Welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Vandaag had ik weer een mindere dag. Misselijk en zelfs weer gespuugd. Vanmorgen was de intake bij de vk. Geen bijzonderheden eigenlijk. Volgende week krijg ik nog een echo, ben wel benieuwd of hij goed gegroeid is.

Ik vind het jammer dat je tegenwoordig 'jong' bent als je op je 25e moeder wordt! Biologisch gezien is de meest ideale leeftijd voor een 1e zwangerschap 22 jaar, dan ben je het vruchtbaarst. Vroeger was het toch heel normaal dat je dan al kinderen kreeg. Ik wilde altijd al jong moeder worden. Terwijl mijn vriendinnen er echt helemaal niet mee bezig zijn. Die hebben nog een echt studenten leven met veel uitgaan en feesten. Ze vinden het gelukkig wel leuk dat ik zwanger ben.
    Wij hebben tot nu toe alleen nog maar leuke reacties gehad. Alleen mijn schoonvader moest erg aan het idee wennen heb ik begrepen. Die had nog lang geen opa willen worden (midlifecrisis :) )

Het klussen staat hier ook kop een laag pitje :oops: . Ook niet zoveel behoefte aan. De eerste keer dat we het deden toen ik zwanger was had ik daarna ook wat bloedverlies. Ook al kan het echt geen kwaad, het is toch een beetje griezelig. Komt vanzelf wel weer goed.

2. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Fijn dat al zoveel meiden de 12-weken-grens over zijn!

Zodra alle oktober mama's de 12-weken-grens over zijn moeten we maar een een cyber-feestje vieren met zn allen! :whistle:

Groetjes Doris

3. @ Jotim en Maartje : gefeliciteerd met de mooie echo's!

Wat betreft de sex. Het enige verschil is eigenlijk dat ik nu nog meer zin het dan voor de zwangerschap. Heb zelfs de neiging om als ik de hele dag alleen thuis ben te masturberen. Mijn man kan ook het verschil tussen niet zwanger en zwanger heel goed voel. Door de verhoogde doorbloeding van m'n vagina is het wat natter en da's wel fijn en daarnaast ook wat warmer waardoor hij meer voelt en nog meer opgewonden raakt. Was al niet vies van sex, voel me nu soms inderdaad wel een nymfomane. Zelfs toen ik nog bij vlagen misselijk was had ik zodra de misselijkheid was weggeebt weer zin. Wel vermoeiend voor m'n man. Ach nu kan het nog. Moet er wel bijzeggen dat ik het in het begin ook wel even eng vond. Was toch bang om te gaan bloeden. Heb de eerste weken ook steeds gekeken of ik geen bloedverlies had. Is nu gelukkig voorbij. Nu wat dat betreft alleen nog maar genieten.

Begin ook meer te genieten van de zwangerschap zelf. Wordt steeds duidelijker zichtbaar en wordt ook trots op m'n buikje.

Moet er nu snel vandoor. Heb toneelles. Eigenlijk geen fut meer voor, zal morgen wel moeten boeten. Morgen is er nog een dag. Heb ik in ieder geval weer een leuke avond gehad.

4. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Oja, wat sex betreft staat het bij ons ook op een laag pitje :oops:
    Vind het toch nog steeds een raar idee...
    En ik ben toch best moe, dus kan de zin niet altijd vinden :(
    Ik (en mijn mannetje :) ) hoop dat dat snel over is, voor dat ik zwanger was waren we er toch niet echt vies van ;)

Moet zeggen dat ik door dit mooie weer wel meer energie krijg!
    Maar is kijken wat het weekend brengt :p

Groetjes Doris

5. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Bedankt voor alle lieve woorden! Ik hoop ook wel dat de misselijkheid snel over is, maar die echo doet al wonderen voor mijn humeur! ;)
    Als ik het even niet meer zie zitten, denk ik aan mijn vriendin die weer opgenomen is met een zwangerschapspsychose :( Het kan altijd erger dus!

Ik heb inmiddels een paar foto's in mijn album gezet. Nu de foto's naar de familie mailen.

Liefs, Maartje

6. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

hahaha moet wel lachen dat bij iedereen toch de zwangerschap weet totaal verschillend is en ook verschillende eigeschappen met zich mee brengt. Ik heb totaal geen zin in sex, mijn man wel heeft er ook totaal geen problemen mee. Die zit echt van oooh wanneer houden die hormonen op en wordt je weer normaal.
    Heb de behoeft en de zin niet. Snap er ook niks van. Maar zo voelt het nu eenmaal.

Andrea mv Ryan van harte ook jij met je 12 weken.
    Hoeveel zijn het er nu al ?

ik heb ff geteld op de overzicht pagina en het zijn er 13 al. Er mag nog meer bij.....

7. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    geweldig die mooie echoos! en alle 12 weken gepaseerde gefeliciteerd hoor wil mn banner ook wel opschuiven wil zo graag 12 weken zijn :) nog maar even geduld hebben he ;)

8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik stuiter richting bedje! Weltrusten iedereen, ik ga heerlijk dromen!

9. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!
    Ik heb voor mijn gevoel al een mijlpaal bereikt.Ik heb niet de 12 weken als grens gezien ,maar de echo van dinsdag.Als die goed was werd de kans dat het misgaat heel klein ,ondanks dat ik nog een weekje moet wachten op de 12 weken.
    Aangezien we een prachtige echo kregen en ons beebje ook nog eens even uit beeld verdween (en zich weer bedacht en terugkwam) zijn we nu zo gerustgesteld dat alles toch echt in orde is ,zodat we nu echt gaan genieten!

Ik weet niet of ik de enigste ben ,maar dat was onze mijlpaal.Ik heb in de vorige zwangerschap heel erg geteld en vooruit gekeken zo van: als ik .. weken ben dan heb ik of kan ik dit
    Ik merk nu dat ik bewust geniet van het moment ,want toen wilde ik niemand geloven ,maar achteraf is de tijd toch echt heel snel gegaan.

Dit zal voor ons waarschijnlijk de laatste zwangerschap zijn.
    We hebben dan 2 kindjes en vinden dat we niet weer de mmm in moeten voor een 3de maar tevreden moeten zijn met deze 2 wondertjes.
    Misschien dat ik daarom probeer zoveel mogelijk van het moment te genieten ipv vooruit te kijken(al ben ik natuurlijk ook nieuwschierig naar het kindje)
    Wij willen niet weten wat het wordt ,zodat het een verassing blijft en jullie zijn er nog meer dames die zich kunnen inhouden? :)

Ik ga nu eens alles bijlezen(sorry als ik dus een beetje een ego berichtje neerzet ,maar heb nog niet bijgelezen)

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Moooogeeeee!

Bolletje, ken het idee, is voor mij wel dubbel die mijlpaal. Heb aan de ene kant het idee: ben na de mooie echo vrijdag uit de gevarenzone en aan de andere kant maak ik me ook weer druk. Dit weekend nml zwaar werk doen, maar heb nu een uitkering en komt me dus goed uit. Afwassen in het restaurant waar ik gewerkt heb. Begin je 's morgens met een zooi was naar boven en beneden sjouwen!(strijk) Vraag het de chef of de obers wel om het te doen. Wil echt geen risico lopen eigenlijk. En ze kennen me goed daar, hebben alles van "dichtbij" meegemaakt zeg maar toen het de vorige keer mis ging en weten ook al vanaf het prille begin dat ik weer zwanger ben. Kan ze vast wel zeggen dat ik dit keer rustig aan wil doen...Gelukkig gelijk daarna (maandag) een echo, hihi, kan ik zien of ie nog vastzit...

Meiden die over de 12 weken zijn vandaag gefeliciteerd en veel plezier gewenst aan de meiden die een echo hebben!

11. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    goedemorgen all

heerlijk bolletje nu lekker genieten wij willen ook niet weten wat het word dit is mijn vierde zwangerschap en elke keer heeft mijn gevoel me nog nooit in de steek gelaten wat betreft het geslacht
    ik heb 17 april pas de echo :( nu hebben we wel het geluk gehad dat we bij 6 weken het hartje hebben zien klopppen maar ben zo nieuwschierig hoe het binnen is nu ben ik vandaag verkouden geworden bah net nu mijn misselijkheid en zere borsten iets aan het afnemen is

12. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedemorgen allemaal,

Zo we zijn weer een dag verder. eigenlijk gaat het allemaal toch wel vlug.
    Zaterdag al weer 11 weken en die ene week is ook zo voorbij. Ja toch sommige hier zijn dan alweer 14 weken. Voor we het weten zitten we allemaal te puffen achter de pc. ik lees nu af en toe in maart en dan is het toch wel spannend. En daar heb ik niet eens meegelezen tot nu. Hier maak je toch veel hetzelfde mee.

Heb de aankomende weken ook veel mijlpalen hoor. Ik verzin er steeds nieuwe bij. Op goede vrijdag ben ik 12 weken. Vind dit wel heel bijzonder. Mijn man en ik hadden de eerste blind date op goede vrijdag en was meteen liefde op het eerste gezicht. Ondertussen zijn we getrouwd en zwanger.

Iedereen vandaag met een scho geniet ervan ( probeer het appartaat mee na huis te smokkelen :) )
    Iedereen met een bezoekje aan de VK vergeet al je vragen niet ( en die van ons )

Ik ga vandaag rustig aan doen denk ik zo.

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedemorgen allemaal,

ja, ik heb de grens bereikt. 12 weken alweer. Hoera! Iedereen die nu de 12 weken heeft gehaald gefeliciteerd.

Jotim en Maartje mooie echo's hoor!

Dutchess: welkom hier.

Meiden die wachten op de echo: niet bang zijn hoor het zit goed. Ik voel het aan mijn water!

Nog echo's vandaag? Heel veel plezier dan.

Wat betreft de sex: het is hier erg wisselend soms hebben ik dagen wel zin en dan weer dagen niet. Ik weet wel dat ik meestal in de middelste maanden erg veel zin heb. Kijken of dat nu weer zo is.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goedemorgen iedereen!

Gefeliciteerd als je de 12 weken heb bereikt! :D

WIj hebben gister de intake bij de VK gehad. Erg leuke mensen!
    Mijn bloeddruk was prima in orde en ze hebben bloed geprikt (verkeerd want nu heb ik last van mn arm :x )

Mijn VK heeft het vermoeden dat ik misschien wel eens 4 weken verder zou kunnen zijn :eek:
    Omdat mijn laaste ongi 2 dagen duurde en heel licht was, en omdat ik een dikke buik al heb!
    Zou dat even mooi zijn? :D
    We zullen het volgende week zien!

Ik hoef vandaag maar 5 uurtjes te werken, heeeerlijk

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    O Astrid, dat zou wat zijn. dan zou je al 13 weken nog wat zijn?! Of toch gewoon een tweeling? (lol)

Jammer van het verkeerd prikken van die plek blijf je even last houden helaas.

Werkze vandaag en ik hoef vandaag ook maar 5 uurtjes. Maar ik begin vanmiddag pas.

16. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    Goede morgen

Alle dames die de 12wk zijn gepasseerd gefeliciteerd, wat vliegt de tijd toch eigenlijks he, alhoewel ik het sloom vind gaan haha.

@astrid85

Zou erg mooi zijn als je verder bent, de vk van mij dagt het ook dat ik verder zou zijn had ook rare menstruatie laatste keer en heb ook al een behoorlijke buik, maar helaas werd zelfs 2 dagen terug gezet, maar ze zei het beweegt steeds dus was opmeten lastig mocht gewoon de datum die we hadden aanhouden.

Wij laten met 14wk een pretecho maken, ik krijg nl nu pas met 20 wk weer een echo, maar omdat me vorige zwschap met 14 wk is mis gegaan wil ik zo graag voor me eigen gemoedsrust een echo, en aangezien er geen reden is gevonden voor de miskraam toen ben ik niet medisch en heb ik geen recht op een echo helaas,dus doen we het zelf.

Dames die vandaag een echo hebben of naar de vk moeten veel plezier.

gr Marianne

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Owww weer die tweeling! :)
    Nog maar 1 weekje en we weten het. De tijd gaat nu wel snel hoor.

Ik moet ook pas om 12 uur beginnen, zit nu nog in mn ochtend jas :rolleyes:

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen meiden,

Na een onrustige nacht meld ik mij weer! De glimlach is nog steeds niet van mijn gezicht af te slaan!
    Ik heb vanacht heel erg liggen dromen. Ik weet er weinig meer van, maar wat ik nog wel weet is dat twee van mijn jeugdliefdes erin voorkwamen :( Maf toch?! Ik denk eigenlijk nooit meer aan ze en nu droom ik ineens over ze! Het waren niet eens echt grote liefdes. Iemand enig idee wat dit kan betekenen?!

@Astrid; ik ben gisteren ook geprikt en ook mijn arm is helemaal blauw. Heerlijk hoe ze met die naald in mijn arm zat te poeren! :confused: Ben benieuwd hoe lang ik er last van hou!

Zijn er nog echo's vandaag? Wel toch? Ik weet niet meer zo goed wie (sorry, sorry, sorry!), maar meiden heel veel plezier vandaag! Kunnen we vanmiddag lekker samen stuiteren!

Wij willen ook niet weten wat het wordt. Ik vind de verrassing veel leuker en ik ben toch niet van de roze of blauwe babykamer.

@Bolletje; heel goed dat je van het moment geniet. Ik probeer dat ook echt te doen, want als ik nu terug kijk zijn die eerste drie maanden alweer zo snel gegaan!

Ik ga snel douchen, want vandaag krijg ik ECHT visite!
    Liefs, Maartje

19. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Maartje.. dat had ik ook en ik denk dat je hiermee hoofstukken afsluit en nu verder gaat met dit hoofdstuk. De vorige liefdes passen hier niet meer in. Tenminste dat vind ik. Trouwens...mooie echofoto hoor.

Wij willen wel weten wat het wordt. Niet om de kamer erop aan te passen maar we willen het gewoon weten.

20. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ja, wij willen het ook weten, gaan ook de kamer er niet op aanpassen (kleertjes wel denk ik) maar uit nieuwsgierigheid en omdat je anders bij de echo's bijna expres NIET gaat zitten kijken omdat je het niet wilt weten (krijg hier nogal veel echo's nml.)etc. Moeten het wel geheim houden voor mn schoonzus, die wil het niet weten, hoop dat dat lukt en dat we ons niet verspreken. Vind het wel een beetje raar dat we nou speciaal met haar rekening moeten gaan houden enzo. Misschien ben ik een beetje ego hoor...

Deel Deze Pagina