Goede middag meiden, Ben ik ook weer even heb me dag niet vandaag ben duizelig hele weekend al en voel me belabberd. Heb een lage bloeddruk en vermoed ook dat het daar van komt had het namelijk me vorige zwschappen ook. Mijn bloeddruk is 110/50 laag dus. Heb zelfs geen puf om in het zonnetje te zitten alles is te veel, toen vanmorgen kids naar school gingen ben ik lekker weer me bed in gegaan tot half 12 schaam schaam met gevolg dat ik het huis nu nog moet gaan doen. Zo weer genoeg geklaagd @maartje Oh wat verschrikkelijk ik weet zeker dat ik ook zou huilen hoor. Wat gaat de tijd snel he vandaag al weer 10wk, nog even en we zijn allemaal de 12wk grens over,alhoewel ik een 14wk grens heb. Nou ga maar is proberen het huis aan kant te krijgen, geniet allemaal lekker van het zonnetje. gr Marianne
Goedemorgen meiden, @maartje: had nog niet gereageerd op je tv stukje Leuk hoor! En ik vind het echt super van jullie, maar idd eerst maar even genieten van de zwangerschappen Afgelopen zaterdag heb ik weer bijna hele dag ziek in bed gelegen..bleh, wat voelde ik me ontzettend beroerd weer! Gisteren, dus zonddag viel het wel weer mee, alleen af en toe een vlaag van misselijkheid maar wel ontzettend moe. maar toen ik s avonds in bad ging voelde ik de misselijkheid weer opkomen..ben s avonds nl heel vaak misselijk (vooral als ik in bed lig) dus ja..kon er weer slecht van slapen en ook weer vaak geplast (zeker wel zo'n 2a3 keer minstens s nachts..) Morgen om 16.30uur de echo bij Fontys! Heb er veel zin in! Mijn vriend gaat het opnemen met onze digitale camera, tenminse als het beeld duidelijk genoeg is,w ant heb ook wel eens gelezen dat uitwendige echo's niet altijd duidelijk zijn bij 10 weken en 5 dagen..al is het meestal wel het geval. Schijnt er ook va af te hangen hoe 'dik'je zelf bent..wist ik helemaal niet. Ik ben slank van mezelf, alleen heb ik nu al wel een zwangerschapsbuikje haha. Maar kon het hartje ook al snel horen dus denk dat de echo dan ook wel lukt..ben heel benieuwd! Dan hoop ik dat de kleine zich goed laat zien! maar we zijn nu al trots op ons kleintje Ik eet en doe ook geen dingen die risico op kunnen lopen. Alcohol drinken doe ik al net meer sinds ik gestopt ben met pil (april 2006) en roken ook niet. Ook kom ik niet in rokerige ruimtes al kan het soms helaas niet anders. Als we bijvoorbeeld ergens op bezoek gaan er er wordt gerookt. Gelukkig zijn er maar 2 vrienden die in huis roken dus dat scheelt. Bij ons in huis wordt dus ook echt niet meer door bezoek gerookt, mocht eerst wel namelijk maar sinds ik zwanger ben geweest, de eerste keer in augustus 2006, mag het niet meer. De miskraam met 8 weken speelt ook mee en daarna natuurlijk ook nog innestelingsfout met 5 weken gehad..dusja, ben nu extra voorzichtig. Brie die niet au lait cru is mag je gewoon eten, het is dan gewoon au lait pasteurise of te wel zachte kaas met gepasteuriseerde melk dus gewoon veilig. Hier ket ik dan wel op natuurlijk, maar in nl zijn de meeste kazen niet au lait cru. natuurlijk eet ik niet zulke dingen als het er niet duidelijk op vermeld staat. Liefs Sylvia
Hoi allemaal wat vervelend zeg maartje, zou er ook niet blij van worden nee, ach over een tijdje kan je er hopelijk om lachen! Ik had echt leuk nieuws vandaag, een vriendin van me is ook net zwanger! helemaal geweldig, ben echt blij voor haar. Ze heeft vorig jaar een miskraam gehad, dus is heel spannend voor haar.
hallo dames! eens even een vraagje, n.a.v. dit mooie weer. als ik dan zo in de tuin zit, zie ik mezelf over een poosje alweer op de boot zitten, en dan denk ik aan dat sangria-tje in mijn hand... dus vraag aan jullie: wie gaat er tijdens haar zwangerschap misschien een enkel glaasje drinken?!?! ik weet het nog niet! denk wel dat ik het zal missen
Ik heb tijdens de vorige zwangerschappen heel enkel wel eens alcohol gedronken. Tijdens de eerste waren we op vakantie in Spanje. Mooi weer iederen zat te roken en drinken en toen werd de verleiding erg groot(zwak ik weet het) Gerookt heb ik niet maar wel in de drie weken dat we weg waren drie biertjes gedronken. Daar voor en daar na niet meer. Tijdens de tweede zwangerschap alleen een wijntje tijdens een bruiloft en een zomaar feestje. Als je werkelijk met mate drinkt kan het, vind ik, weinig kwaad.
Dat denk ik ook Nynke, bovendien heeft de gynaecoloog gezegd bij mij dat het echt mocht zolang het met mate is! Het is veel gevaarlijker om rauwe dingen te eten dan een enkele keer een wijntje te drinken. Dus op een feestje of bij een speciale gelegenheid moet het wel kunnen vind ik, zolang dat er natuurlijk niet iedere week een feestje of speciale gelegenheid is
Roken doe ik al een paar jaar niet meer gelukkig. En ik ben ontzettend dronken geweest in de 3e week van mn zwangerschap. Maar toen wist ik dus niet dat ik zwanger was (had ook echt GEEN vermoeden) We waren toen bij mijn ouders op visite en die fles wijn was zo leeg Maar ja ik wist 't niet, anders had ik niet gedronken En ik denk dat 1 glaasje wijn echt geen kwaad kan hoor, maar liever niet.
Hoihoi! Ik denk ook niet dat het kwaad kan... Toch doe ik het niet... kan denk ik wel een paar maanden zonder, al zal de verleiding erg groot worden als het zulk mooi weer blijft, haha! Nee, wil het risico (is er niet waarschijnlijk, maar toch) liever niet lopen... Maar ik kan me voorstellen dat sommigen wel heel enkel een wijntje drinken hoor! Liefs Chris
Ik ga er deze zwangerschap ook wel weer voor om het niet te doen. Maar als ik het wel zou doen voel ik me daar niet schuldig om en ga ik niet gelijk het ergste denken. Ik ben zwanger ok maar daar voor wil ik nog wel graag gewoon leven. Op mijn werk mag ik al niet eens meer de boodschappen doen omdat het te zwaar is. Wel leuk, thuis moet ik wel manlief is veel weg en er is niemand anders die ze naar binnen draagt. Alles met mate en het komt goed!
Ik ga het in ieder geval niet doen, want er is geen veilige hoeveelheid bij alcohol, zie ook onderstaand stukje. Tijdens de zwangerschap In ieder stadium van de zwangerschap kan alcoholgebruik de foetus beschadigen. In de eerste drie maanden kan het voornamelijk tot anatomische en organische afwijkingen (Coles, 1994) leiden en in het laatste trimester vooral van invloed zijn op de groeiontwikkeling (Coles et al, 1991). Aangezien het centrale zenuwstelsel gedurende de hele zwangerschap in ontwikkeling is, is blootstelling aan alcohol gedurende de volledige zwangerschap risicovol
hey meiden... Mijn vakantie was echt heerlijk! heb lekker in de zon en sneeuw gelezen.. en gewandeld en met de skilifjtes om hoog geweest! De laatste paar dagen is de verveling wel toegeslagen maar goed.. Ik heb wel ergens een beetje spijt van.. Heb 2 keer smiddags brie op mijn broodje gehad.. Nu was het wel gepasteriseerde brie.. (stond erop) en 1 avond een mini stukje van iets waar camembert inzat... maar het was dan wel in de oven geweest... Maar toch.. beetje spijt.. morgen echoooooo! Om 9 uur volgens mij... Spannend!
hee xenas, maak je daar maar geen zorgen over hoor! verhitte kaas kan zowieso geen kwaad. en als die andere geen au lait cru was, geen probleem hoor! je moet het niet gaan overdrijven he eet ook nog gewoon mozarella en feta kaas hoor...
@ lolli: Dat heb ik ook inderdaad gehoord. En er was een tijdje terug ook een documentaire over kinderen van moeders die alcohol hadden gedronken tijdens de zwangerschap. Die kinderen hadden vaak een raar gevormd gezicht en waren zeer klein. Ook hadden ze vaak ernstige gedragsstoornissen. In deze documentaire werd ook duidelijk gemaakt dat er géén veilige hoeveelheid alcohol is. Het kindje krijgt namelijk wel de alcohol maar kan het niet afbreken. De tijd dat de alcohol in je bloed zit, heeft het kindje het benauwd. Ik drink nu dan ook echt geen alcohol. Zeker na het zien van deze documentaire niet. Ik kreeg ook de indruk dat de kans uiteraard groter is als je grotere hoeveelheden drinkt, maar dat het net zo goed mis kan gaan als je maar 1 glaasje hebt gedronken. Daarnaast heb je natuurlijk altijd mazzelaars die veel hebben gedronken, maar toch een gezond kindje hebben. Men kan alleen nu ook nog niet zeggen waar het vanaf hangt of 1 glaasje schadelijk is voor je kindje, of alleen overmatig gebruik. Dit schijnt wel per persoon te verschillen, maar er is nog onbekend hoe dit verschil ontstaat. Liefs Laura
ja klopt heb die docu volgesn mij ook gezien.. 1 kindje had ontzettend piephuil.. zoooo zielig.. maar zijn moeder was dan ook alcohol en drugs verslaafde Dit kindje was gewoon helemaal verslaafd! ik ga lekker naar huis fietsen! tot vanavond
he xenas, feta mag, en alle andere kazen, ZELFS au lait ecru mag, als het langer dan 1 minuut verwarmt is, boven de 60 graden... dus die camembert kan totaal geen kwaad! ik had hetzelfde meegemaakt op vakantie, hoor! ik helemaal stressen. bleek 2 weken later dat het totaal niet schadelijk was, zei mijn VK... zucht...
Hallo allemaal, Veel geklets weer hiero, Mijn broer is bio-proces technoloog en heeft daar ook wat onderzoekjes naar gedaan. Hij zegt op het verkeerde moment 1 wijntje kan kwaad doen. Maar ja wat is het verkeerde moment? Dus doe ik het niet. Wat zijn nu 9 mnd. op een mensenleven? De rest van alle maanden heb ik nog lol en gezelligheid genoeg... En xenas, maak je niet druk. Verwarmde kaas mag echt en ook brie als hij maar gemaakt is van gepasteuriseerde melk. Ik heb vandaag gewerkt! van half 10 tot 14:00... Moest vanochtend wel eerst twee keer mijn ontbijt eruit gooien. Gelukkig bleef het derde zitten. Was wel weer erg gezellig met de collega's enzo. De leerlingen hadden ook allemaal vragen. (heb ze nog maar een beetje ontlopen) Het blijven toch pubers uit het speciaal onderwijs en hun vragen zijn dan ook niet voor de poes... (lekker direct zeg maar gewoon) Wat ik dus normaal erg leuk vind, maar nu even niet aan moest denken... Groetjes, Cornelieke
Hoi meiden! wask weer Sorry maar ik heb zo weinig tijd om te reageren en als ik al kom kijken moet ik elke keer zoveel bijlezen dat tegen de tijd ik wil reageren hier op het werk de telefoon gaat of het is alweer 17.00 Ik wilde wel even laten weten dat ik vanmorgen weer een echo heb gehad en het was werkelijk waar in 1 woord FANTASTISCH Druk baasje daar binnen hoor,rekken, strekken volgens mij net als mamma een salsadanser(es) We zagen de armpjes en beentjes, vingertjes, teentjes en profiel van het gezicht...werkelijk schitterend gewoon! We hebben het opgenomen op camera dus straks als ik thuis kom ga ik weer kijken hoor...ongelooflijk want een wonder is dit toch dat dit in je buik allemaal gebeurd. Ik wil iedereen die vandaag of morgen...of deze week natuurlijk een echo heeft net zoveel plezier wensen als wij hadden vandaag
Middag allemaal... Geen goede middag vandaag. Ben weer ziek. Benauwd, verstopte neus, koorts, het hele rataplan. Twee keer binnen 6 weken vind ik toch wel wat teveel van het goede. Nix meer aan te doen nu. Weer gewoon uitzieken. Hoop dat ik deze keer wat vlotter herstel dan van de vorige verkoudheid. Was net weer halve dagen aan het werk en nu weer de hele dag thuis. Gelukkig komt mijn man zo thuis. Heb ik weer wat te kletsen. Wat betreft het drinken van alcohol. Heb mezelf voorgenomen om de eerste 12 weken niet te drinken en is me ook gemakkelijk afgegaan. Merk dat ik nu wel wat minder streng wordt voor mezelf. Heb van het weekend een inimini slokje bruin bier op. Gewoon voor de smaak. Had ook niet de behoefte enorme hoeveelheden te gaan drinken hoor. Denk dat het inderdaad niet zo'n kwaad kan om zo nu en dan een klein glaasje wijn of een slokje bier te drinken. Denk dat met zeer grote mate het devies is. Daarnaast ook belangrijk om rustig te drinken. Kun je extra genieten van je kleine 'zonde'. Ik ben niet bang dat mijn kindje foetaal alcohol syndroom krijgt als ik eens in de paar weken een paar slokjes wijn drink. Natuurlijk is er geen bewezen hoeveelheid alcohol die geen kwaad kan. Dus het advies om helemaal niet te drinken, daar kan ik helemaal inkomen.
Ook ik heb vandaag de echo gehad, eindelijk konden we onze kruimel bewonderen! Helaas lag die in een diepe slaap met de handjes naast het gezicht (Lief!), maar het hartje knipperde mooi en hebben we even gehoord, geweldig! De beentjes waren niet goed te zien, dus ook even inwendig gehad met meteen een nóg mooier beeld. Volgens 2 metingen ben ik een paar dagen verder, bij de 1 13 weken en 4 dagen en de ander 13 weken en 1 dag. Ik ga donderdag even met de vk overleggen wat we nu aan moeten houden, gezien het verlof. Ik ga nu de foto's plaatsen...