Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Had Sylvia vandaag ook geen echo trouwens?

2. @ irene..
    Volgens mij washet 5 cm...
    ik heb de papieren niet hier...
    manlief heeft ze meegenomen naar zijn werk!

maar ze dacht wel dat ik 10 w5 d was ipv 11w3d ...

Maar moest me daar niet zo aan houden zei ze.. kan altijd nog veranderen!

Met die uitslag zou ik 25 okt uitgerekend kunnen zijn.. Kan zelfs nog nov kindje worden haha!

Ach we moeten allemaal afwachten toch!

3. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    he murizzz1 !
    swollenaer!
    waar woon jij in zwolle, als ik vragen mag?!
    ik in holtenbroek, de nieuwbouwwijk...

voor de kinderkamer zat ik te denken om misschien alles op te blazen.
    ik zag laatst bij de tuinland een heeeele (1,5 meter) grote gerbera (bloem).
    toen dacht ik "een baby ziet alles natuurlijk heel groot!"
    dus waarom niet een MEGA bloem in de kamer, en een heeeele grote paddestoel (rood met wit...)

maar... dat zijn ideetjes...
    iemand anders leuke originele ideeen?!?!

4. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames, kom ook nog even piepen!

@ irene, wat balen meid dat ze je zo onzeker hebben gemaakt. Maar het hartje klopte toch weer stevig toen hij/zij heen en weer sprong dus ik zou me niet al teveel zorgen maken. Ter info, die van mij was op 12w en 3d van kop tot kont 5,8 cm groot/klein...

@ Xenas, wat leuk dat de echo zo goed was. Dan ga je weer even op die roze wolk zitten, he?!

Hier nog geen idee wat betreft de kleuren, maar dat zal nog wel komen want we gaan ook nog verhuizen en moeten dus ons nieuwe huis helemaal gaan herschilderen dus we zullen genoeg ideeën kunnen opdoen in de interieurwinkels. Wil in ieder geval zoiets met leuke sjablonen op de muur die ik zelf kan maken. Dat lijkt me wel fijn om te doen... Trouwens heb ergens gelezen dat de kleur geel een baby aan het huilen zou brengen. VOor de dames die hier rekening mee willen houden zou het dus wel eens handig kunnen zijn!

5. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    hebben jullie tips waar je ideeen op kan doen voor je kinderkamer?!?!
    en dan niet de meubeltjes, maar de verdere stijl...
    want de meubels die in krantjes aan worden geboden, en dus de stijl waar ze in staan, kennen we nu wel ;)

een soort 101 woonideeen voor babykamers, ofzo!?!

.

6. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

@ Annn Swollenaer!
    Ik woon in de Aalanden. Vlak bij jou dus.
    Naar welke vk ga jij als ik vragen mag? Ik ging in Zuid maar sta nu onder behandeling bij gyn.

Leuk idee om de babykamer op te blazen!

Onze huiskamer is rood met zwart en rvs. Kamer van zoon is blauw met Nemo aan de wanden.
    Babykamer wordt dus lime groenig. Vind het niet erg dat het niet matched met woonkamer.
    Elke kamer heeft zijn eigen sfeertje dus dat vind ik ook wel weer leuk.

Mag morgen weer naar gyn. Heb er zo'n zin in maar ben ook weer beetje zenuwachtig... Zeur...

7. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Wij hebben de babykamer nog van de vorige
    blauw met beuken.
    Ik wacht even tot ik weet wat het wordt.
    Dan ga ik na me schoonmoeder toe en vraagt of ze alles wilt maken.
    Gordijnen hemeltje enzzz.

8. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    ik weet niet of jullie er een in de buurt hebben, maar bij de kids factory hebben ze baby kamertjes compleet ingericht in hokjes.. erg dure winkel, maar voor inspiratie... een aanrader..

9. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier even een snel bericht van druk druk drukke Elvira...

Salsabine, Xena en mamavanryan; supers dat jullie echo's zo mooi waren! Zo hoort dat!

Irene; balen dat je zo in onzekerheid moet zitten. Ik denk dat het iig een heel goed teken is dat je je kindje hebt zien bewegen en het hartje hebt zien kloppen. Misschien was je ei gewoon wat later, waardoor je wat korter zwanger bent dan je dacht? Ons kindje was bij 10 wkn 35 mm en bij 12 wkn 61 mm.

Wb alcohol en roken tijdens de zwangerschap; daar ben ik op tegen. Heb sowieso nooi gerookt en dronk voorheen af en toe een wijntje. Wil dat de hele zwangerschap niet doen. Heb er geen moeite mee.

Mijn buik heeft dit weekend besloten te groeien! Alle collega's viel het op. Ik heb dit weekend dan ook positiekleren gekocht. Heb helaas nog geen foto's kunnen maken omdat mijn man het fototoestel meehad naar Japan. Moet toch snel maar eens gaan knippen en in mijn album plaatsen.

Tot gauw maar weer allemaal!

10. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Hoi allemaal,

@ salsabine, Xenas en mamavanryan: Mooie echo's! Goed gevoel he!

@ Irene: wat jammer van zo'n echo zeg. Nu blijf je met twijfel die waarschijnlijk helemaal niet nodig is. Probeer vertrouwen te houden!

@ maartje: een collega van mij heeft acupunctuur gedaan, ook op aanraden van de verloskundige. Het hielp haar wel maar uiteindelijk toch niet genoeg. Toen heeft ze toch reistabltjes geslikt. Dat hielp bij haar. Maar volgens mij is het goed om het te proberen. Kan heel goed zijn dat het bij jou wel werkt.

Wij willen de babykamer graag in een cremekleur, tegen wit aan. Ik was eerst helemaal weg van lime groen als tweede kleur maar zag laatst zo'n leuk kamertje met allerlei accenten (voetjes en zo) in bruin, daar ben ik ook helemaal weg van.. Nog maar even goed over denken.
    We moeten ook nog even denken over de kast. Wij hebben nl een kamer met heel schuine kanten. Misschien is een inbouwkastsysteem dan toch beter. Gaan we ons ook op orienteren...

Roken en drinken doe ik trouwens niet. Roken al lang niet meer, drinken niet sinds ik zwanger ben. Durf het gewoon niet aan. Gisteren wel uit eten geweest waarbij er wat wijn in een gerecht verwerkt was. Ik ging er maar vanuit dat de alcohol voldoende verdampt was!

Groetjes!

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Wij willen graag rode en oranje accenten in de babykamer. We gaan zeker geen heel nieuw kamertje kopen. Een wieg hebben we zeker al (wieg van oma) en een ledikant waarschijnlijk ook. Bovendien zitten wij ook met een schuine muur, dus er komt zeker een inbouwkast tegen de wand ipv een 'baby'kast.

@Jetteke; bedankt voor je reactie! Ik ga morgen bellen en het gewoon proberen!

12. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik heb de verloskundige gebeld om toch wat meer duidelijkheid. Ik mag nu volgende week woensdag weer een echo. Maar het is eigenlijk alleen maar onduidelijker geworden. De verloskundige zei nu: ik kon gewoon gisteren niets duidelijk genoeg zien op de echo dus ook niet hoe groot ie was. Dat kon ze moeilijk opmeten. En eerst zag ze geen hartje, toen een vertraagde hartslag en daarna toen ie volop in beweging was ging zijn hartje heel snel. Het goeie teken vond ze wel dat ie heel erg bewoog maar verder kon ze niets uit de echo opmaken. Nou ja, wat moet ik hier nou weer mee?

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Irene, vervelend hoor! Nu ben je nog niets opgeschoten. Hoop dat ze je volgende week meer kunnen vertellen....

Ben vanmiddag lekker bij de buuf wezen buurten. Ze hebben 2 kleine, 1 van 4 jaar en 1 van 11 maand. Erg gezellig!

Nog 2 nachtjes dames en dan heb ik EINDELIJK mijn echo....

14. Hallo!
    @Irene: Wat vervelend dat het allemaal zo onduidelijk is! Maar ik denk dat het wel meevalt. Als ze nu al zegt dat ze het kindje moeilijk kon opmeten dan ligt het waarschijnlijk daaraan dat het zo klein is. Waarschijnlijk kreeg ze hem gewoon niet goed of niet helemaal in beeld. Probeer positief te denken, hij bewoog en het hartje klopt goed! Wel vervelend dat dat nu precies bij jou gebeurd terwijl jij al zo onzeker bent.

@Xenas: Fijn dat je een mooie echo had! Mooi he om dat zo te zien.
    Ook de andere dames met een mooie echo gefeliciteerd!

Over alcohol: Ik drink eigenlijk altijd al heel weinig. Nu helemaal niet. Maar ik moet zeggen dat ik het soms best wel eens mis. Wij gaan bijvoorbeeld in de zomer op vakantie naar Frankrijk. We gaan met de auto rondtrekken en hebben al een paar accomodaties besproken. Vaak met een arrangement met een diner erbij, of een picknick met een flesje champagne. Ik denk dat ik me daar echt moet inhouden! Geen lekker wijntje, kaasplankje of biefstukje, hihi.

Verder voel ik me niet goed de laatste dagen. Ik ben net begonnen met mijn nieuwe baantje op de babygroep op een kinderdagverblijf. En al die kinderen zijn snotverkouden! Ze hebben me dus aangestoken. Heb al 2 nachten slecht geslapen. Bovendien heb ik ook nog steeds weinig energie dus als ik thuiskom van werken dan ben ik echt doodmoe. Ik moest vanmorgen van 7 tot 13.00 werken. En ik ben daarna gewoon weer naar bed gegaan! Heb tot half 5 geslapen! Hoop dat de energie snel weer terug komt.

15. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hallo meiden,
    jullie zijn weer lekker aan het kletsen geweest zag ik:)
    @irene: wat een @#*#*echo. Ik hoop dat de echo van volgende week je meer zekerheid kan geven. Blijf positief!

@Xenas: super zo'n mooie echo, geniet er maar lekker van. (En natuurlijk alle andere meiden ook met een mooie echo, ik weet niet precies meer wie er nou allemaal een echo had gehad.. :oops:

Over roken en drinken:
    Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt met roken, het gaat me goed af, hoewel, net als Doris, met dit mooie weer de gedachte aan een sigaret weer wat meer door mn hoofd speelt. Maar het is gewoon geen optie meer voor mij. kwil de gezondheid van mn kindje niet op het spel zetten, want ik weet gewoon dat ik weer verslaafd ben, zelfs al rook ik maar 1 sigaret.
    ik drink, vanaf de 12e week heel soms een slokje bier of wijn uit het glas van mijn vriend. gewoon, om even te proefen en echt niet meer dan 1 slokje, en ook niet elke dag / week ofzo, gewoon af en toe. Misschien als ik wat verder in mn zwangerschap ben dat ik eens een glaasje wijn drink, maar nu durf ik het gewoon nog niet, en ik heb er ook nog niet zo'n behoefte aan.
    FF een update:
    Ik ben vandaag naar de gyn geweest in het ziekenhuis vanwege hoge bloeddruk. Omdat mn bloeddruk een 'grensgeval' is (onderdruk 90 / 95) wil de gyn het nog even afwachten: over 2 weken moet ik weer naar hem toe, en gaat hij mn bloeddruk weer meten en krijg ik een echo waarbij ze extra op de groei van het kindje gaan letten(bij de vorige 2 echo's was de groei trouwens prima), en dan beslissen ze of ik medicijnen moet of niet. Als ik medicijnen moet, mag ik niet bij mn verloskundige blijven, maar moet ik op controle bij de gyn, maar de komende 2 weken mag ik nog bij mn vk blijven. Tis dus nog even afwachten.
    We zien het wel, ik voel me verder prima, en ik blijf gewoon positief en neem mijn rust. Verder is het toch, net als de hele zwangerschap, afwachten, afwachten afwachten..

Nou meiden,
    ik heb wel weer lang genoeg gekletst. iedereen die deze week nog voor een echo gaat veel succes en plezier! Ik ga deze week voor mn werk naar Londen en ben na het weekend weer terug.
    Een fijne week allemaal!
    Groet,
    Liedel

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Liedel: veel plezier in Londen

Iedereen die een echo heeft gehad: super hoor nu gaan genieten he?

@Irene: meid wat een onzekerheid. Probeer toch een beetje rustig te blijven. Stress is ook niet goed.

@Maartje: ik hoop de accupuncteur voor ej gaat werken.

@Iedereen die ik vergeten ben: sorry.

Hier word de babykamer lime groen. Meubels heb ik nog koop alleen wat nieuwe dekentjes etc.

17. hey meiden!
    foto in mijn album!

18. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Mooi hoor Xenax

Gefeliciteerd met alle mooie echo's!

vevelend zeg Irene, hoop dat je snel duidelijkheid krijg, en probeer maar van het positieve uit te gaan, maar ja weet dat dat ook makkelijk gezegd is..

Mijn buik is ook opeens een stuk gegroeid, echt niet normaal zeg, iedereen zegt er ook wat van, wel leuk natuurlijk :D

Over 2 weekjes het hartje luisteren, vind het toch wel weer een beetje spannend, twijfel om zon ding bij de kijkshop te kopen maar ben bang dat ik dan steedswil luisteren..

19. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Hey Murizzzz: veel plezier vanmiddag bij je echo!

20. goedemorgen meiden!

gadsie .. ik blijf misselijk.. vanmorgen gelijk gegeten toen ik wakker werd.. maar nu ben ik al heel de tijd misselijk.. maar ok.. niet overgegeven!

Vandaag heerlijke dag weer

ik ga over 2 weken shoppen,... heb begin mei bruiloft... iemand nog leuke iedeeen waar ik kleding kan kopen?

Deel Deze Pagina