Dames, gefeliciteerd met jullie zwangerschap... Ga er van genieten. Voor je het weet, zijn er al weer november mama's. Veel Geluk! een juli mama to be
6 februari de eerste echo al? Dat is snel. Ik heb gisteren een aantal websites van verloskundigenpraktijken in de buurt bekeken, daar las ik dat je een afspraak moet maken als je ongeveer 6 weken zwanger bent. Ik heb dus ook nog niet gebeld. Ik zie nog niets hoor aan m'n buik, behalve een vetrolletje, maar die zat er al . Ik heb vooral zere borsten en af en toe wat steken in m'n buik, soms een beetje misselijk.
Ik mocht van de gynaecoloog al van de week komen (dus bij 4 weken), maar dat vond ik nog al snel. Je hebt de kans dat je dan nog niks ziet en bij 6 weken is er meestal al een hartje te horen. Ik kan niet wachten tot het zover is, heb nu nog niet echt het idee dat ik zwanger ben!? Ja ik las ook later op een site dat je bij 6 weken kan bellen voor een afspraak, maar ja nu is de afspraak al gemaakt. Gisteren hebben we het tegen de ouders van mijn vriend gezegd...wel een beetje snel, maar we konden het niet voor ons houden...mijn schoonmoeder moest huilen van geluk...dat was echt lief Mijn misselijkheid is over en mijn borsten zijn al niet meer zo gevoelig...wel zeurende buikpijn en onderrug pijn. Ik wil ook graag sporten (op het gemakje dan he) maar heb er de puf niet voor. Wie van jullie sport er op het moment?
@ Lient, volgens mij heb ik dezelfde buik als die van jou... met een vetrolletje! Maar ik merk wel dat mijn broeken wat beginnen spannen... @ Bobbie, ik beperk mij tot 2 keer per week naar de fysio en daar doe ik dan wat fitness oefeningen. Maar moet wel zeggen dat ik voor vanavond een afspraak heb staan en nu al zo moe ben dat ik eigenlijk geen zin heb... Vandaag gaat de misselijkheid beter, maar heb ik weer meer last van wat buikkrampjes. En dorst dat ik heb... pfff denk dat ik alweer aan mijn 1,5 liter zit en dag is nog maar half!
@ Bobbie, wel schattig van je schoenmoeder! Hoop dat die van mij ook zo zal reageren, ... Ik heb vanmorgen tegen mijn moeder een leugentje moeten vertellen. Ze wist natuurlijk dat ik met de pil gestopt was en is nu zo nieuwsgierig, dus heb ik haar verteld dat ik ongi was geworden. Ik wilde haar niet via de telefoon vertellen dat ze oma wordt en bovendien zit mijn vader in het buitenland voor zijn werk. Dus wil hen volgend weekend samen verrassen met het nieuws... hoop dat ze mij dan het leugentje zal vergeven...
Ik ben ook te moe om te gaan sporten...ach ja DIK worden we toch Daar heb je wel gelijk in...dat is niet echt een bericht voor over de telefoon, beovendien is het leuker als je vader er ook bij is. Willen jullie trouwens weten of het een jongen of een meisje wordt?
Ja absoluut, ik ben veel te nieuwsgierig dus wil het helemaal weten wat het gaat worden. Mijn mannetje denk een meisje, ik denk een jongen. We zullen zien wie gelijk krijgt! Vanaf hoeveel weken kunnen ze dat zien eigenlijk? Denk wel niet dat ik ga vertellen tegen de buitenwereld wat het gaat worden! Zolang mijn nieuwsgierigheid maar gestild geraakt!
Naar wat ik heb horen zeggen, kun je het bij 20 weken zien, maar ligt er wel aan of de baby goed ligt Ik ben nog aan het twijfelen..ik wil het graag weten, maar mijn vriend niet. En ik weet zeker dat als ik het weet praat ik mijn mond per ongeluk voorbij! En dat is niet de bedoeling.
Dat geluk heb ik wel dat mijn vriend het ook wil weten, die is gewoon even nieuwsgierig als ik. Bovendien is hij arts dus als hij mee naar de echo gaat ziet hij het toch meteen wat het wordt dus eigenlijk heeft hij geen keuze Pfff, de dag lijkt weer vooruit te kruipen vandaag. Denk trouwens dat ik mijn fysio afspraak ga afbellen. Ben zo moe, ziet hier de hele tijd te geeuwen achter mijn computer.
haha je hebt gelijk...ik zou het ook afbellen. Zit ook steeds te geeuwen. Was van alles van plan vandaag, maar heb weer niks gedaan
Ik was van plan morgen gewoon naar de spinningles te gaan, ik heb nog geen last van vermoeidheid. Mijn moeder gaat denk ik ook huilen als ik het haar vertel, ik dan waarschijnlijk ook. Wanneer we het de familie gaan vertellen weten we nog niet, ik denk niet dat we wachten tot 12 weken, duurt me veel te lang! M'n schoonouders wonen in het buitenland, dus die zullen het nieuws via de telefoon te horen krijgen.
Hahaha, ik gok op tranen bij mijn vader. Die kan op zo'n momenten zo emotioneel worden. Hij kreeg al een krop in zijn keel toen ik hem vertelde dat ik met de pil ging stoppen... Ik zal het jullie volgend weekend laten weten of ik gelijk had of niet.
Mijn vader zou ook emotioneel zijn als hij geweten zou hebben dat zijn kleine meid in verwachtig is, maar helaas kan ik het hem nooit vertellen want hij is een half jaar geleden overleden maar ik zal mijn kindje naar hem vernoemen in zijn/haar tweede naam... Angel of my heart
@ Bobbie, oh meid ik kan me voorstellen dat op zo een momenten als dit het gemis aan je vader zwaar is. Sterkte meid! Wel een heel mooi gebaar dat je de tweede naam naar hem vernoemd, dat brengt het toch wat dichter bij.
Bobbie, wat erg voor je. Zulke belangrijke gebeurtenissen in je leven zou je natuurlijk graag met je vader willen delen. Helaas dat blijde gebeurtenissen dan tegelijkertijd ook weer verdrietig kunnen zijn.