Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Heb zaterdag geweldige spulletjes voor de babykamer gekocht bij de Prenatal!
    Groene klamboe maar dan geen ronde maar een vierkante. Zo mooi. Jasje, shirtjes en allerlei leuke spulletjes in lime groen. Ben er zo blij mee.
    Geweldige muziekdoos, soort giraffe waar mijn zoon ook helemaal gek van is.
    Kan niet wachten totdat beebje er is. Maar goed elke dag die voorbij is is er een dichter bij het beebje.

2. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hoi Meiden,
    weer terug uit Londen, twas leuk maar wel vermoeiend..
    Ik ben docente Engels en ben met mn leerlingen 2 daagjes naar Londen geweest. Echt leuk, Londen is denk ik echt mn favoriete stad.

@ Anne: super dat je het hartje hebt gehoord!

@Maartje: wat fijn dat de accupuntuur aanslaat, hopelijk blijft het effect 'doorwerken'.

@Jottim: proficiat met je nichtje!

Hier verder alles goed. Mn ouders zijn gister en eergister geweest en ik mocht op hun kosten een commode uitzoeken, echt heel lief. Ook had mijn moeder een mand gemaakt met 40 pakjes er in. Ik woon zelf in Zuid-Limburg en mijn ouders in Friesland, dus ik zie ze niet heel vaak, en zo kon mn moeder me toch elke week een kadootje voor het babietje geven, echt heel schattig. (Ik mocht er dus al 14 uitpakken!).
    Morgen weer werken, bleh, maar ja, de week is gelukkig al 1 dagje korter!
    Nog een fijne paasdag meiden.
    liefs,
    Liedel

3. Hoi allemaal!

Ben weer terug van weggeweest. Weekend weg was erg vermoeiend maar wel ontzettend gezellig. Heb net alles weer zitten bijlezen. Iedereen met een goede echo gefeliciteerd!

Hier gaat alles prima. M'n buik blijft groeien als kool. Gelukkig alleen aan de voorkant. Verder weinig klachten. De echte misselijkheid is weg, moet nu alleen wel iedere morgen meteen na het opstaan iets eten of een beker melk drinken om me ok te voelen. Wordt anders meteen slap en misselijk van de honger en een beetje last van maagzuur. De kleine zal al dat eten wel hard nodig hebben. M'n buik wordt ook steeds harder. Volgens mij is m'n baarmoeder al een flink stuk boven het schaambeen uit. M'n plasfrequentie wordt ook aardig hoog...

@ Maartje: wat fijn dat de acupunctuur zo goed helpt! hopelijk blijft het zo!

Wat betreft aankomen, de teller staat bij mij nu op 3 kg (vorige week een kilo kwijk geraakt met het ziek zijn). Ben nu trouwens ook aan de mama vitamines van VSM begonnen. Twee keer ziek in 6 weken leek me een duidelijk teken dat ik niet genoeg binnen krijg met het eten. Eet wel genoeg groente en fruit... blijkbaar niet genoeg. Volgens m'n schoonmoeder zag ik er wel erg goed uit. Blozend en rond... :)

4. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Kissflower -> 10 April Echo
    Anne36 -> 10 April Echo & Vlokkentest (10.20 uur)
    Irene -> 11 April 3de Echo (10.40 uur)
    Sylvia -> 12 April Echo (nekplooimeting)
    Misoh -> 13 April VK
    Liedel -> 16 April Echo (9.15 uur)
    Xenas81 -> 17 April VK
    Lievebeesje ->17 April 2de Echo (15.40 uur)
    Marianne30 ->17 April VK
    Sylvia -> 17 April VK Echo
    Laura -> 19 April VK & 2de Echo
    Doris ->19 April VK
    Denisse -> 20 April VK
    Mariekebalm -> 21 April 4de Echo
    Bolletje -> 23 April VK (9.30 uur)
    Choco -> 23 April VK 2de Echo (12.00 uur)
    Astrid85 -> VK 2de Echo (11.00 uur)

Kissflower -> 1 Mei VK
    Anne36 -> 9 Mei VK
    Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur)

5. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Een goedenmorgen allemaal...
    Vandaag is de grote dag..om half 8 wordt de eerste stap gezet voor de niertransplantatie van mijn moeder, namelijk het verwijderen van de nier bij mijn stiefvader. Als alles goed verloopt dan ontvangt ze de nier vanmiddag om half 1. Ik hoop dat alles goed gaat en dat er weinig complicaties bij komen. Daar gaan m'n nagels, ik heb zo mijn uiterste best gedaan om ze een keer lang te laten maar vandaag gaan ze eraf van de spanning. Ik hoor pas vanavond of alles goed is gegaan. Zucht.....wat moet ik al die tijd doen :(

6. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal.

Hier gaat alles prima voel me met de dag iets fitter in de ochtend.
    Daarna gaat het wel wat minder maar oke we dat nemen we er maar bij.
    Ga straks nog even naar me petekindje, de geboortekaartjes brengen. Ben zo trots. hihihi.
    Ik heb de laatste dagen veel last van me onderrug en van mijn buik. Of ik weet niet hoelang buikspieroefeningen heb gedaan. Het zal wel bandenpijn zijn maar het is wel vervellend.
    Ik ben blij dat het beter weer wordt. Heerlijk wat makelijker kleren aan. Het zit me toch allemaal een beetje in de weg hoor.

@ choco spannend allemaal. Ik hoop dat alles goed gaat.

7. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Iedereen een goed paasweekend gehad? Ik zal straks (als ik hier tenminste even wat tijd kan inruimen) alles weer bijlezen! Ben ook weer terug van ons weekendje op 't circuit... Allemachtig, wat een aanslag op je lijf is dat zeg! Het was wel echt ontzettend top, maar oh, wat ben ik gesloopt... En nu ook lekker weer aan 't werk ;) en vanavond weer aan de klus in ons nieuwe huis....

Iedereen een hele fijne dag vandaag!

Liefs Chris

8. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    hallo ik ben ook weer terug van weekend weg heb nog niet alles gezien maar wel dat ik choco heel veel sterkte wil wensen voor haar moeder en stiefvader en iedereen met een echo veel plezier

yes yes 12 weken voorbij! :D

9. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

@Anne en Kissflower; veel plezier met de echo vandaag! Anne, succes met de vlokkentest. Toch wel weer spannend meid!

@Choco; ik brand een kaarsje voor jullie! Hoop dat alles goed gaat vandaag. Zorg in ieder geval dat je wat afleiding hebt, anders duurt de dag helemaal zo lang!

Ik mag zo weer naar de acupunctuur. Ben er wel blij om, want mijn lijf gaat wel weer achteruit. Kan natuurlijk ook komen doordat ik meteen weer veel meer ben gaan doen dit weekend.
    Vanmiddag moet ik ook voor het eerst naar de bedrijfsarts. Ik zit morgen al acht weken thuis, dus ik vind het eigenlijk heel laat. Of is dat normaal? Daarna wil ik eigenlijk ook nog naar een vergadering op mijn werk, maar dat weet ik nog niet zeker. Tis misschien wel weer wat veel op een dag.

Fijne dag allemaal!
    Maartje

10. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    goede morgen dames..
    meld me ook maar weer eens..
    zaterdag geprobeerd om wat leuke kleding voor mijzelf te vinden.. wat een drama! heb uiteindelijk twee leuke rokjes gevonden bij h&m,
    maar wat een lelijke positiekleding zeg! :confused:
    gelukkig pas ik nog wat broeken...

11. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @Choco: Heel veel succes vandaag! Wachten duurt altijd zoo lang...

@Lievebeesje: Gefeliciteerd met je 12 weken! (en 1 dag ;) )

@Kissflower & Anne : Veel plezier met jullie echo!

Groetjes Doris

12. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames, na 3 dagen training vorige week en een zalig lang weekend kom ik ook weer even piepen!
    Lees zo meteen al jullie belevenissen even terug, weet alleen niet meer op welke pagina ik gestopt was.

Hier niet veel nieuws te melden, voel me echt super goed. Veel energie, al weken niet meer misselijk en een buik die lekker aan het groeien is. Ben echt aan het genieten van mijn zwangerschap!

@ Doris, nog een aanvulling op je agenda. Moet op 21/4 naar de VK en heb op 15/5 mijn 20 weken echo.

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hey! We zijn de septembermama's aan het inhalen! Wat kunnen wij toch goed ouwehoeren met zijn allen ;)

14. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hahaha, we zijn echt goed bezig idd Maartje!
    Choco, heel veel sterkte! Hoop dat alles helemaal goed mag gaan!
    Jotim, van harte gefeliciteerd met je nichtje!

Heb ook nog een aanvulling op 't lijstje, wij mogen 1 mei weer naar de verloskundige! Gaan we 't hartje beluisteren... heel spannend toch weer!
    Alle dames met de echo: HEEL VEEL PLEZIER!

Liefs Chris

15. heeey meiden!

hier alles goed.. de paasdagen goed doorgekomen.. al hoe wel ik gisteren heel de dag op een braderie heb gestaan.. en savonds behoorlijk ben ingestort.. ik zou nog het haar verven van mijn schoonzus...maar ik kon niks anders meer dan huilen.. ik was zooo moe..
    maar kreeg helaas niet echt heel veel begrip... maar goed..

vandaag al een paar dagen niet meer misselijk...
    al hoewel.. ik net op mijn werk best misselijk was.. denk dat ik kraanwater van mij collega heb gehad.. werd ik de laaste keer ook al zo misselijk door..

@ choco... hoe gaat het met je moeder?

@ maartje... fijn dat de accapunctuur zo goed aanslaat bij je!

@astrid.. heb ook een kat een zwarte,.. en hij is ook behoorlijk aan het verharen!

@jotim... gefeliciteerd met je nichtje.. dat je peettante mag zijn.. en natuurlijk met onze 12 weken!

@ bolletje...mijn uitslag was ook een meisje!
    dat is wat ik ook denk.. mijn mannetje denkt dat we een jongen krijgen..

@ anne...leuk die namen.. bij de onze kwam de jongen meer voor de laaste tijd.. bij het meisje juist de laaste tijd niet meer...
    feli met je goede echo!

16. jaaaa... hier ook de 12 weken voorbij!
    YES!

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Kissflower -> 10 April Echo
    Anne36 -> 10 April Echo & Vlokkentest (10.20 uur)
    Irene -> 11 April 3de Echo (10.40 uur)
    Sylvia -> 12 April Echo (nekplooimeting)
    Misoh -> 13 April VK
    Liedel -> 16 April Echo (9.15 uur)
    Xenas81 -> 17 April VK
    Lievebeesje ->17 April 2de Echo (15.40 uur)
    Marianne30 ->17 April VK
    Sylvia -> 17 April VK Echo
    Laura -> 19 April VK & 2de Echo
    Doris ->19 April VK
    Denisse -> 20 April VK
    Mariekebalm -> 21 April 4de Echo
    Sofieke -> VK
    Bolletje -> 23 April VK (9.30 uur)
    Choco -> 23 April VK 2de Echo (12.00 uur)
    Astrid85 -> VK 2de Echo (11.00 uur)

Kissflower -> 1 Mei VK
    Chrisje79 -> VK
    Anne36 -> 9 Mei VK
    Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur)
    Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo

18. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@ Doris, bedankt dat je mij er ook bij hebt gezet! Wel heel fijn en overzichtelijk zo''n lijst!

Ik mag nog even wachten tot donderdag, dan ben ik ook 12 weken! Vanochtend weer heeel mooi het hartje gehoord met de Angelsound! Ik hoorde het nu ook meteen. Ik had de Angelsound op mijn buik gezet en toen aangezet en meteen was daar luid en duidelijk het hartje! Super! ook kon ik nu heel goed horen hoe ons kleintje aan het bewegen was en aan het schoppen was ofzo, wat geweldig om te horen zeg! :D

Verder is mijn misselijkheid en beroerdheid nog steeds niet weg....:(
    Ik lees dat er al aantal dames zijn die zich super voelen,echt fijn!
    Ik heb al wel op mn werk gezegd dat ik het 25 oktober toch weer rustig aan wil gaan proberen, voel me zo schuldig erover!' Maarja, mijn vriend zegt, als het niet gaat dan gaat het gewoon niet, klaar! Heb nu nl ook sinds paar dagen snel last van hoofdpijn.
    Maarja, ik kan misschien ook gewoon paar uurtjes werken als het nog niet over is dan..
    Komt wel goed :)

dames die 12 weken zijn: gefeliciteerd!
    @maartje, goed dat die accupunctuur goed werkt bij je!

Liefs

Sylvia

19. @ sylvia.. je bedoelt zeker 25 april?

20. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hebben jullie je kraamzorg al aangevraagd?
    Ik heb het 2 weken geleden aangevraagd en heb daarbij een voorkeur voor een kraamzorg bureau opgegeven. Nu kreeg ik bericht dat die voorkeur niet kon en dat ik een andere toegewezen heb gekregen.

Deze is voor mij onbekend, en heb er ook nooit van gehoord.
    iedereen die ik ken had die waar ik mijn voorkeur aan had gegeven.

Nu twijfel ik een beetje wat ik moet doen.
    Aan de ene kant denk ik, ach ik heb zelf met geen een ervaring, en deze lijkt best goed aangeschreven te staan, dus ik laat het wel zo.
    Aan de andere kant geeft het ook wel een fijn gevoel als je mensen kent die (goede) ervaring met zo'n bureau hebben vind ik...(en dit is het bureau wat de vk me aanraadde omdat ze daar veel mee samenwerken)

Beetje lang verhaal, maar ik vraag me af hoe jullie tot je keus zijn gekomen voor welke kraamzorg.

Groetjes Doris

Deel Deze Pagina