Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    @ Ann, ik weet het ook niet zeker hoor, ik vind die CAO-taal zo onduidelijk.. Ik heb het zonet nog eens gelezen en ik denk dat het inderdaad klopt wat jij zegt, alleen de zomertvakantie...Mn zwangerschap tast mn hersens aan..:)
    Nou meiden, ik heb rijles, bleh. Ik vind het echt verschrikkelijk, dat stomme rijles, ik hoop toch echt dat ik het heb voor oktober, anders wordt het straks wel een beetje onpraktisch.
    Daarna ga ik ruim 5 uur in de trein zitten om naar mn ouders te gaan en een vriend te bezoeken die jarig is, en morgen weer 5 uur terug..Zucht, wel een beetje zonde met dit mooie weer...als ik nou mijn rijbewijs had ging het sneller (maar 3 uur met de auto:))
    Nou meiden, geniet van jullie weekend!

Liefs, Liedel

2. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    hey mn banner is opeens weg...strange...

3. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen meiden,

Ik ben ook elke dag zo vreselijk vroeg wakker. En dat voor iemand die het uitslapen heeft uitgevonden! Ik moet steeds plassen en kan dan echt de slaap niet meer vatten. Meestal blijf ik nog wel een tijdje liggen, maar ik merk dat ik daar zelfs steeds meer moeite mee krijg! :(

@misoh en nynke; fijn dat alles goed was bij de VK!

@Annn; ik snap je keuze, maar het blijft een beetje een raar systeem. Ook voor de leerlingen. Maarja, ze kunnen de grens natuurlijk niet blijven verleggen en de week voor de kerst lijkt mij ook een ramp. Die periode sla ik ook lekker over dit jaar (werk met verst geh kinderen)!

Ik hou het verder kort. Ik ga lekker douchen en naar buiten. Moet vanmiddag naar het ziekenhuis naar mijn vriendinnetje, dus nu nog ff van het mooie weer genieten!
    Liefs, Maartje

4. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Volgens mij waren alle oktobermama's van het mooie weer aan het genieten vandaag ;)
    Ik iig geval wel. Wel voorzichtig natuurlijk, want ik wil geen vlekken 8)

Weet iemand hoe dat zit met die zwangerschapsvlekken door de zon?
    Kun je die ook krijgen als je in de schaduw zit, of alleen in de volle zon? Ik word nl vrij snel bruin (ook in de schaduw) vandaag wel ingesmeerd, dus hoop dat dat genoeg helpt..
    Heb iig wel een lekker kleurtje gekregen vandaag 8) Jullie ook?

Groetjes Doris

5. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Doris:zou het niet weten. Ikzelf heb een hele lichte huid en ik hou absoluut niet van de zon. Zit altijd in de schaduw maar ik smeer me wel in want zelfs in de schaduw kun je verkleuren.

6. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi meiden,

Had even een vraagje.
    Ik heb vorige week zaterdag uit mezelf een eisprong gehad :D maar nou had ik gisteren roze slijm en net weer.
    Zou dat innesteling wezen?
    Heeft iemand van jullie dat ook gehad?
    Ik heb het bij de rest niet gehad nl.
    En om ongesteld te worden is het nu nog te vroeg.

Liefs

7. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hey Moon dat is mooi nieuws zeg!

Tja ik zou niet niet met zekerheid kunnen zeggen maar heb wel eens gehoord van andere meiden die roze slijm verlies hadden bij een innesteling. Hoop voor jou dat het ook het geval is! [-o<

spannend hoor!

8. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Morgen wordt een spannende dag hier.
    Wij zijn al een tijdje op zoek naar een andere woning, mede omdat deze woning te klein is, en volgend jaar gesloopt gaat worden...

Deze week kreeg ik een brief voor een woning. Hier in de buurt, 4 kamers en niet te duur, dus zou helemaal geweldig zijn :D

Morgen tussen 10.00 en 11.00 kan ik bellen en dan hoor ik welk nummer ik ben (wie het hoogst op de lijst staat)

Nu maar hopen dat ik nummer 1 sta, of dat de rest boven mij de woning niet wil hebben [-o< [-o< dan ga ik echt een ronde dansje houden :whistle:

Fijne dag allemaal!

9. @doris: ik denk dat het wat betreft de zwangerschapsvlekken afhangt van je huidtype. De vlekken komen door meer pigment in de cellen. Door in de zon of schaduw te zitten ga je pigment aanmaken. Hierdoor wordt je ook bruin n.l. Dus denk dat het beide kan. Goed insmeren en proberen de zon uit je gezicht te houden lijkt me het enige wat je kunt doen met dit weer.

@martien: ik duim voor je. erg spannend ja. Ons huis wordt ook volgend jaar gesloopt. Wij wonen net lang genoeg in de wijk om in de nieuwbouw een huis met korting te kunnen kopen. Wij hebben net vorige week te horen gekregen dat we een woning toegewezen hebben gekregen.

Over dat zwangerschapsverlof van 26 weken. Heb het opgezocht in de kabinetsplannen. Dat gaat over ouderschapsverlof verlening van 13 naar 26 weken en niet het zwangerschapsverlof. Wel jammer natuulrijk. Heb nog liever dat papa ook een maand verlof krijgt van de overheid. Die kan je volgens mij wel goed gebruiken na de bevalling.

Hier gaat alles verder prima. Gisteren heerlijk genoten van het zonnetje en hard gewerkt. Sinds vorige week heeft mijn mannetje een stukje grond in een volkstuinen complex. Moet nog helemaal worden omgespit en klaargemaakt voor gebruik Gisteren daar naartoe geweest. Heb natuurlijk niet gespit. Veel te zwaar. Lekker in het zonnetje gezeten en gekeken hoe hij zich in het zweet stond te werken.

Nu is het tijd voor de afwas en dan weer hard aan het werk in de tuin. Iedereen een fijne dag vandaag.

10. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Hier geen mogelijkheid gehad om van het weer te genieten want heb een buikgriep. Is nu hopelijk bijna voorbij.

Mijn man had het woensdag al en in de nacht van donderdag op vrijdag was ik aan de beurt. Overgeven en buikloop. Heel rot en ik maakte me ook wel zorgen vooral omdat ik dus geen slok water binnenhield. Van de huisarts uiteindelijk ors voorgeschreven gekregen. Nu gaat het beter, af en toe nog misselijk en ben zo nog ontzetend moe...

@lievebeesje: heel veel sterkte. Enorm rot zeg als dat uit de echo komt. Ik hoop dat je dochter maandag al terecht kan en zo snel mogelijk duidelijkheid heeft...

11. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Moons, ik heb het zelf niet gehad, maar wel vaker gehoord idd! Wat spannend!
    Ik ga voor je duimen en hou je in de gaten ;)

@ Martine, dat zou mooi uitkomen als je nu dat huis toegewezen zouden krijgen! Spannend morgen, ga voor je duimen! Laat je het morgen even weten?

@ Jetteke, beterschap! Hopelijk ben je snel weer opgeknapt!

En bedankt voor jullie antwoorden, zal goed smeren en niet in de volle zon. Zal van de week ook even een petje ofzo aanschaffen.
    Hopelijk krijg ik er dan geen last van!

Fijne dag allemaal!

Groetjes Doris

12. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Liedel -> 16 April Echo (9.15 uur)
    Xenas81 -> 17 April VK
    Lievebeesje ->17 April 2de Echo (15.40 uur)
    Marianne30 ->17 April VK
    Sylvia -> 17 April VK Echo
    Laura -> 19 April VK & 2de Echo
    Doris ->19 April VK
    Smeetje -> 19 April VK
    Denisse -> 20 April VK
    Sofieke -> 21 April VK
    Bolletje -> 23 April VK (9.30 uur)
    Choco -> 23 April VK 2de Echo (12.00 uur)
    Mariekebalm -> 23 April 4de Echo
    Jetteke -> 25 April VK
    Astrid85 -> 27 April VK 2de Echo (11.00 uur)

Kissflower -> 1 Mei VK
    Missyess -> 1 Mei VK
    Chrisje79 -> 1 Mei VK
    Anne36 -> 1 Mei Echo en Vruchtwaterpunctie (9.45 uur)
    Andrea mv Ryan -> 3 Mei VK
    Ready -> 5 Mei VK
    Anne36 -> 9 Mei VK
    Misoh -> 11 Mei Gyn controle
    Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur)
    Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo
    Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur)
    Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo

13. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Hallo dames,

niemand hier, prima allemaal genieten van het mooie weer.
    zo wil ik het zien.
    Iedereeen fijne dag.

14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hier ook eindelijk lekker, onweer van gisteravond heeft regen weggejaagd! Wordt deze week superweer en....Marieke moet na 5 mnd thuiszitten weer werken vanaf morgen, hahahahaha, dat heb ik weer! Maar wel fijn hoor, met al die vieze regen doe je ook niks hè...Vandaag lekker huisje uitsoppen, dan is ie schoon voor de drukke weken die komen...Geniet ze!

(Moon en lievebeesje, duim heel hard voor jullie allebei deze week, moon voor de posi-test en lievebeesje voor een goede uitslag van je dochter...)

15. Bah ik ben ziek! Denk buikgriep of iets verkeerd gegeten. Ben al het hele weekend misselijk en heb amper wat gegeten. Heb nu al meer gespuugd dan de hele zwangerschap bij elkaar.

Moon: Fijn dat je een eisprong hebt gehad! Nog even afwachten dan weet je meer. Spannend hoor.

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goeiemiddag dame's!

Wat is het waaruuumm :D Ben ff naar binnen gevlucht, heb al een lekker kleurtje gekregen.
    Ik heb mijn gezicht ingesmeerd met factor 50+, en ik ben al heel donker van mezelf. Heb tot nu toe geen vlekken gekregen.
    Maar wil het niet te warmhebben, lijkt me niet goed voor de beeb.

Nog 1 dagje dan ben ik 12 weken! :D :D :D

@ Moon, ik had geen roze slijm, maar wel de dag voor mijn NOD een heel klein beetje oud bruin bloed....
    Ik denk trouwens wel dat ik de innesteling heb gevoeld, had toen heel erg veel krampen :)

17. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ astrid

Ja had er ook krampen gisteren bij.
    Ben er best zenuwachtig onder hihi.

18. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Wordt wel weer spannend voor je Moon. Ik hoop dat het raak is.

19. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    @ moon:
    Wat spannend. Ik heb zelf geen licht bloedverlies gehad tijdens de innesteling, maar ik heb het inderdaad wel eens vaker gehoord. Ik duim voor je, hou je ons op de hoogte?

@ Martine: ik hoop voor je dat je goed nieuws krijgt morgen, succes!

Morgen moet ik weer naar de gynecoloog. Ik ben echt nerveus...allemaal kleine vlindertjes in mn buik...bah.. Morgen hoor ik of het kindje goed groeit, en of ik dus wel of niet medicijnen moet..Als het kindje te klein is moet ik medicijnen, maar ik hoop op goed nieuws.
    Denken jullie even aan me, misschien helpt het :)
    Ik laat jullie morgen wel weten wat de uitslag is.
    Liefs,
    liedel

20. heeey meiden!

het is alweer een tijd geleden dat ik wat gepost heb!
    maar ik heb het afgelopen weekend zooo druk gehad..
    rennen en vliegen..

Vrijdag: heb ik iets ontzettend leuks gedaan voor mijn schoonzus.. kan niet te veel vertellen je weet immers nooit wie er mee leest dan is de verrassing eraf..
    maar het was voor haar trouwen..
    en we hebben heel de dag door rotterdam gesjeest!
    savonds uit eten geweest met een vriendin in daarna nog 2 verjaardagen gehad...
    je kon me opvegen...en het was natuurlijk zooo warm..

zaterdag: heb ik meegedaan met een miss verkiezing plus size..
    dat was zoo fantastisch!
    een beetje over de catwalk te paraderen!
    echt super..
    ben het helaas niet geworden.. maar het was echt een ervaring!
    en natuurlijk bloedje heet.. te veel gesjouwd met mijn overvolle tas (met kleding)
    en behoorlijk rugpijn aan overgehouden..
    savonds naar excelsior en daarna weer een verjaardag!

vandaag heerlijk uitgeslapen..even bij mijn schoonouders geweest en chinees gegeten bij mijn schoonzus..

morgen heel de dag een cursus van me werk.. en daarna door naar Elysium .. een kuuroord.. ga me heerlijk daar laten verwennen.. dmv een massage.. zeg er wel even bij dat ikz wanger ben.. want op bepaalde drukpunten mogen ze niet komen geloof ik..
    ik vraag het eerst wel even!

en daarna dinsdag.. ben ik weer van de partij..

verder alles goed.. ben alleen bang voor bekken instabiliteit..
    ik heb last van mijn heupen en mijn stuitje..
    dinsdag gaan we ook naar de vk 2e controle.. dan zal ik het gelijk even vragen!

houd jullie op de hoogte..

voor nu.. ga ik lekker slapen!

ohhh ja.. heb dan ook nog niks terug gelezen!
    ga ik dinsdag allemaal doen!

Deel Deze Pagina