@Marieke Wat vervelend dat je je hondje moet terug brengen! Voel je niet schuldig, je hebt het geprobeerd en het gaat gewoon niet. Ze vinden vast een goed thuis voor haar. @ Sofieke Je kan ook even een beetje ochtend urine naar de huisarts brengen om te checken op blaasontsteking. Een blaasontsteking kan in de zwangerschap heel sluimerend zijn, dus zonder pijn bij het plassen of een branderig gevoel. Wat dan wel vaak ontstaat zijn harde buiken. Een andere oorzaak van harde buiken is dat je wat te druk bezig bent geweest. Even lekker ontspannen onder de douche of in bad kan helpen. Ik voel me iets beter vandaag. Maar ben dit weekend gewoon een kilo afgevallen! En ik was de hele zwangerschap al niks aangekomen. Deze week maar een beetje bijeten. Al heb ik nog steeds geen trek in eten vandaag, bah heb ook geen zin om te koken. Hebben jullie wel een gezonde eetlust? Ik nog steeds niet eigenlijk. Nergens trek in en geen zin om in de keuken te staan. Wat eten jullie zoal 's avonds? Ik ga vanavond maar stampot rauwe andijvie maken.
Missyess Ik moet mijzelf echt dwingen om te gaan eten. Heb totaal geen trek, heb juist de hele tijd een vol gevoel. vanavond maar gewoon makkelijk macaroni met ham-kaas saus,is me vriend dol op, hihi.. Liefs Kiss
Nou de echo was geweldig! Beebje is zo gegroeid in die 6 weken. Zag er allemaal prima uit. Hartje klopte ook goed. Over 5 weken 20 weken echo en op 25 juni weer controle bij gyn. Krijg dus ongeveer om de 4 weken echo! Mijn bloeddruk was goed. Was vrij hoog en omdat ik bij eerste zwangerschap zw.vergiftiging heb gehad nu dus extra controle daarop. Ik zit weer op mijn wolkje dus! Ben zeeeer gelukkig!
Hallo meiden, wat een weertje he? @ Sofieke: ik herken die krampen heel erg, dat zijn inderdaad harde buiken. Mijn verloskundige zei hierover dat het voor de baby geen kwaad kan, het is gewoon een verkramping van je baarmoeder, MAAR het is wel een teken van je lichaam dat je te intensief bezig bent. Dat kan 'geestelijk' zijn, of lichamelijk. Je niet te druk maken dus, en als je die harde buiken hebt even een stapje terug doen (was het advies van mn vk, maar ja, soms lukt dat niet altijd...) @Marieke: Wat jammer zeg dat je hondje weg moest. Voel je je al iets beter? Maar het is inderdaad wat Maartje zegt: je hebt het geprobeerd, en je veiligheid is natuurlijk het belangrijkste. Maar het blijft natuurlijk wel verdrietig dat ie weg moest, veel sterkte. @ Murizz: super! Fijn dat je echo goed was! Hier alles meer dan goed! Vanochtend naar de gynecoloog geweest en mn bloeddruk (onderdruk) was 88. Dat is niet heel laag, maar niet 'te' hoog, eigenlijk de laagste meting die ik tot nu toe gehad heb. Dus voorlopig hoef ik nog niet aan de medicijnen. Ook was met de baby alles goed, ik ben alleen 3 dagen minder ver als wat ze in eerste instantie dachten, dus mn uitgerekende datum is nu 6 oktober, oh kzal mn banner nog even aanpassen. Placenta zag er ook goed uit, en baby was lekker aan het rondzwemmen. Kortom: alles was perfect! Over 3 weken moet ik nog een keer naar de gyn, en als dan alles weer goed is hoef ik niet meer terug te komen, en mag ik weer helemaal terug naar mn vk. Nou meiden, mn berichtje is nu lang genoeg, kzal ff de afwasmachine inruimen. Kus, Liedel
JOEOEOEOEOEOEOEHHHHOEOEOEOEOEOEOEOE! BOEM-KEBOEM-KEBOEM-KEBOEM-KEBOEM-KEBOEM-KEBOEM... dat hoorden we vandaag! geweldig! toch weer een geruststelling, hoor! het hartje horen... het was toch wel 5 weken geleden dat we voor het laatst "leven waargenomen hebben"! maar een fantastisch geluid! nu ga ik (symbolisch) de kaartjes van de nieuw gekochte positiekleding eraf knippen. donderdag de nieuwe (gezinsauto) ophalen. (tsja, dat valt toch weer duurder uit dan je had gepland...) en met de buik naar voren lopen! genietennnnn! (en morgen 15 weken. toch wel weer een mijlpaaltje!)
Agenda Xenas81 -> 17 April VK Lievebeesje ->17 April 2de Echo (15.40 uur) Marianne30 ->17 April VK Sylvia -> 17 April VK Echo Laura -> 19 April VK & 2de Echo Doris ->19 April VK Smeetje -> 19 April VK Denisse -> 20 April VK Sofieke -> 21 April VK Bolletje -> 23 April VK (9.30 uur) Choco -> 23 April VK 2de Echo (12.00 uur) Mariekebalm -> 23 April 4de Echo Jetteke -> 25 April VK Astrid85 -> 27 April VK 2de Echo (11.00 uur) Kissflower -> 1 Mei VK Missyess -> 1 Mei VK Chrisje79 -> 1 Mei VK Anne36 -> 1 Mei Echo en Vruchtwaterpunctie (9.45 uur) Andrea mv Ryan -> 3 Mei VK Ready -> 5 Mei VK Anne36 -> 9 Mei VK Misoh -> 11 Mei Gyn controle Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur) Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur) Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo
goedemorgen meiden ben na een paar dagen erg druk geweest weer eindelijk op de rit wou julie even laten weten dat het met de baby van mijn dochter best goed gaat er is idd iets gevonden bij het hartje en de hersenene maar volgens de gyn niet iets om ons ongerust te maken , kwam waarschijnlijk door dat mijn dochter een paar epeleptische aanvallen heeft gehad ben erg opgelucht dus en kan nu opgelucht adem halen en na mijn echo van vandaag uitzien veel liefs,
Hallo meiden, Even een snel berichtje voordat ik twee uurtjes naar mijn werk ga. Iedereen die vandaag voor een echo of naar de VK gaat; veel plezier! @Lievebeesje; wat fijn voor jullie! Ik ben erg blij dat alles goed lijkt te zijn. Nu proberen er weer heel erg van te genieten he! Ik heb echt een rotnacht gehad. Ben dus eigenlijk doodmoe, maar ga toch maar naar mijn werk. Dan slaap ik vanmiddag wel even bij. Moet wel naar de dierenarts, want een van mijn katten heeft een ernstige allergie. Ze heeft daardoor allemaal open plekken op haar lijf, echt heel zielig! Ze hebben tot dusver nog weinig voor haar kunnen doen, maar ik kan het echt niet langer aan zien, dus ga toch maar weer heen. Iemand nog tips?! ZO, nu snel klaar maken en weg. Tot later! Maartje
Heb nog niet alles terug gelezen, maar Xenas, lievebeesje, Marianne en Sylvia veel plezier met jullie vk bezoekjes en echo's vandaag! En Lievebeesje, dat is een hele geruststelling dat het niks ernstigs is! Groetjes Doris
Hier ook nog niet alles bijgewerkt. Vandaag grote dag ik ga het aan mijn baas vertellen. Rest van de dag lekker vrij en omdat ik in Breda moet zijn voor dat gesprek mezelf denk ik maar eens lekker verwennen met wat nieuwe kleren. sorry voor dit ego bericht
Meiden met een echo vandaag: heel veel plezier en we horen van jullie he? Hier gaat alles redelijk. Ben enorm ziek geweest gisteren en nu is het nog niet echt over. Ik kon niets binnen houden zelfs geen water. Verloskundige maar even gebeld en bij de apotheek een of ander spulletje gehaald wat ik op moest drinken tegen uitdroging. Bleeh dat is vies zeg. Ik weet eigenlijk niet of het van mijn zwangerschap komt of dat ik een virusje of zo heb. Ik had nog niet eerder overgegeven in de zwangerschap maar gisteren was het dus niet normaal meer. Voel me een beetje slapjes nu. Verder geniet ik nog steeds na van de geweldige echo van vorige week en van het goeie nieuws. Heb net een afspraak gemaakt voor mijn 20 weken echo en die is op 7 juni. Ik vind het nu al spannend als ik eraan denk. Krijg je eigenlijk tussen de 12 en 20 weken helemaal geen echo meer? Dat duurt wel lang zeg! Liefs Irene
heey meiden! hier alles goed.. nou ja.. met de kleine wel.. vanmorgen naar vk geweest voor het hartje.. hij klopt! JEEH! was wel heel moeilijk te horen.. hij ligt nog behoorlijk diep! maar hij deed het hahaha! met mij wat minder... gisteren naar kuuroord geweest heerlijk laten vertroetelen.. toen ik thuis kwam bleef ik maar spugen (hebben daar buffet gehad) en vanmorgen weer.. dus vandaga maar even een dagje thuis gebleven!
@missyess gaat het al weer wat beter is je misselijkheid al weer wat gezakt. Ik eet eigenlijk de laatste weken weer heel weinig, ben erg van de magnetron en stoommaaltijden gewoon lekker snel klaar, omdat ik ook geen zin heb om in de keuken te staan. Het is zelfs zo erg soms dat ik gewoon de supermarkt weer uitloop omdat ik niet weet wat ik moet gaan eten. @moon85 - spannend hoor ik duim hier voor je @xenas81 Was benieuwd wat de vk heeft gezegd over het feit dat je last van je stuitje hebt, hier namelijk nog eentje die verrekt van de pijn daar. Wat vervelend dat je zo ziek bent geworden na je kuuroordje, heb je misschien iets verkeerd gegeten daar. Zon buffet is toch altijd link. @mariekebalm vervelend dat het niet samen gaat met wolf, maar je moet ook zeker rekening houden met een kleine die er straks rondkruipt. Denk dat je een verstandige beslissing neemt door haar terug te brengen, er komt zeker iemand voor haar waar ze wel op haar plek is. @Maartje06 Oh maartje wat vervelend die nachten he, hier nog eentje die om de 10 minuten wakker is en overdag dan weer moet bijslapen. @murizzz1 Gefeliciteerd met je mooie echo, en wel leuk hoor zo om de 4 weken een echo. Zeker nu verandert het zo snel. @martine Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis @Chrisje79 de misselijkheid is hier inmiddels verdwenen, en dan denk je alles gehad te hebben krijg je aambeien (grrrr) @Liedel Gefeliciteerd met je mooie echo, geniet er maar lekker van. Fijn dat je weer gewoon naar de VK kunt voor je controles @Annn Het blijft super he dat geluid van het hartje. @lievebeesje Fijn om te horen dat alles goed gaat met de kleine van je dochter en nu lekker genieten van je eigen echo. @Irene Wat vervelend dat je zo ziek bent en wat klinkt 7 juni ver weg he, maar het gekke is dan wel weer dat je dan al op de helft bent van je zwangerschap en dan lijkt het ineens niet meer zo ver. Even mijn update, na 13 weken ziek beroerd en misselijk geweest te zijn gaat het eindelijk stukken beter, ben al dagen niet meer beroerd heb stukken meer energie en zin om dingen te ondernemen. Wel heb ik daar voor in de plaats aambeien terug gekregen en nog steeds enorme last van mijn stuitje, wat erg vervelend is met mijn werk. Omdat ik steeds trappen op en af moet en veel door mijn knieen moet. Gister nog twee steun banden gekregen van een vriendin die zouden moeten helpen bij een bekken instabiliteit. En ook nog twee handige tussenstukjes die je gewoon aan je bh bandjes kunt zetten zodat je je bhs langer kunt doordragen. Verder had ik gisteravond en vanmorgen wat oud bloed verlies en wat gevoeliger buik dan normaal. Dus vandaag maar beetje rustig aan doen.
@murizz wat geweldig dat je zo een goede echo hebt gehad! @liedel, super dat alles goed was met je kleintje! @ann wat leuk dat zo genoten hebt van het hartje! @ Lievebeesje wat een opluchting dat het goed gaat met je kleinkind! @maartje06 wat zielig voor je kat! Hoop voor je dat ze toch iets kunnen doen! @ irene, hopelijk gaat het nu is beter met je! @ Xenas81 wat leuk dat je het hartje hebt horen kloppen! @ Anne36 Mooi dat het beter met je gaat, na 13 weken! Lievebeesje, Marianne30 en Sylvia veel plezier vandaag bij de vk en echo! Ben benieuwd! Met mij gaat het eigenlijk wel goed, vanacht heerlijk geslapen. Vond het wel even lekker een keer niet zo een benauwde en kleffe nacht! Liefs Kiss
had eigenlijk nog een vraagje aan jullie, weet niet of we het er al over hebben gehad, volgens mij niet.. maar willen jullie weten of het een jongen of een meisje word? of willen jullie wachten tot de suprise? Aan de ene kant wil ik het graag weten, maar een verassing lijkt me ook leuk.. Mijn vriend maakt het niets uit. ik mag kiezen
@ anne.. nee shit... dat moest ik dus vragen.. dna morgen maar even bellen! ik wist dat ik wat vergeten was! hahaha!
lijstje maken he haha, Nu heb ik net zelf even gebeld voor dat bloedverlies en dus de pijn aan mijn stuitje. Maar die pijn is waarschijnlijk overbelasting en kan inderdaad straks een bekken instabiliteit veroorzaken, moet dus opletten met bukken en zeker voldoende rust tussendoor nemen.
Hoihoi Ik voel me vandaag een beetje raar, heel erg slapjes en wat misselijk. Moet zo naar mijn werk, maar helemaal geen zin! Lievebeestje: Gelukkig dat alles goed was. Hopelijk heb je een mooie echo vandaag. Kissflower: Dat is idd een hele tijd terug al eens besproken, hihi. Maar wij zijn er nog niet helemaal uit! Ik weet nog niet of ik het wil weten.. Irene: Beterschap! Zal ook wel een virusje zijn geweest, of misschien heeft het met het warme weer te maken. Iedereen die het hartje heeft gehoord: Fijn he! Gefeliciteerd hoor.