Ik ben gister naar de vk geweest en we hebben het hartje gehoord! Ze kon het eerst niet vinden en ik werd alweer helemaal bang. Maar uiteindelijk hoorden we het luid en duidelijk. Heb het idee dat ik nu echt kan gaan genieten. De 12 wk. zijn voorbij en het hartje klopt! Ik had trouwens te weinig anti-stoffen tegen rode hond in mijn bloed, moet uit de buurt blijven van kinderen/volwassenen die rode hond hebben en als het heerst bij het kdv, dan was het verstandig dat ik daar niet kwam.... Als de baby geboren is, moet ik direct een spuit tegen rode hond halen. Ik dacht altijd dat je met ong. 12 jaar een spuit kreeg zodat je er de rest van je leven tegen bestand was?
@ kissflower. Dan schrik je wel even. Misschien ben je druk geweest en heb je een harde buik gekregen.
@ Sylvia: Fijn dat je weer aan het werk bent. Ik werk sinds kort ook op de babygroep van een kinderdagverblijf. Ik vind het erg leuk, maar het kan ook best zwaar zijn. Vooral het tillen enzo, ik heb altijd last van mijn rug als ik thuiskom. Gelukkig werk ik maar halve dagen. @Appeltje: Wij hebben wel een wiegje gekocht. Een heel leuk wiegje via marktplaats, het komt oorspronkelijk uit Indonesië, dus dat vond ik wel symbolisch. Het is voor de eerste weken, dan kunnen we de baby op de slaapkamer leggen, rooming-in. En daarna zetten we hem in de woonkamer, het is een schommelwiegje dus dat vind ie misschien wel lekker. @Jotim: Ja, idd nog maar een half jaartje! Maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ie nog een half jaartje blijft zitten hoor. Dan kan ik nog een beetje meer aan het idee wennen. @Kissflower: Wat vervelend dat je je zo ziek hebt gevoeld. Maak je maar niet teveel zorgen hoor. Er heerst buikgriep, dus misschien had je wel een virusje te pakken. Je zei dat het na het eten kwam.. Ik had het dit weekend ook en nu is mijn vriend ziek. @Smeetje: Ja, bijna iedereen wordt ingeent, maar bij de één ontwikkelen de antistoffen beter dan bij de ander. Wel lastig dat je op een kinderdagverblijf werkt dan! Bij ons heersen er nu waterpokken. Vandaag alweer 14 weken! Wat gaat de tijd hard. Ik vind dat ik al best een buikje krijg als zeggen anderen nog van niet. Maar je ziet het zelf toch het beste! Ook je houding veranderd een beetje, je gaat ineens als een eend staan! Mijn vk belde of ik maandag voor een extra echo wilde komen, ze willen het nieuwe echoapparaat uitproberen. Maar helaas moet ik werken, jammer hoor.
Kissflower, meisje toch wat een ellende. Maar gelukkig is de pijn weg en wat een geweldige verloskundige heb jij zeg! Maak je geen zorgen, het komt heel vaak voor dat ze het hartje niet kunnen vinden als je blaas leeg is en je pas 13 weken bent. Het komt allemaal goed hoor echt!
ja het was echt schrikken, ik dacht meteen het ergste. Het waren geen steken, maar echt zo'n druk op me buik.. en het werd niet minder, alleen maar erger. maar ik ben echt blij met mijn verloskundige, dat ze zo ontzettend lang bleef om mijn gezeur aan te horen, en zo lang moeite doen om het hartje te horen. ze heeft mij echt gerustgesteld, mijn vriend ben ik daarom ook dankbaar dat ie ff gebeld had. had eerst zoiets van, ach misschien vind ze mij wel een aansteller dat ik voor zoiets ga bellen. maar ze zei dat je beter kunt bellen als je je zorgen maakt dan wanneer je niet belt en er blijkt echt iets te zijn. tsja, ik wist niet dat ze hartje ging luisteren, anders was ik niet vooraf wezen plassen natuurlijk. en inderdaad buikgriep heerst hier ook, heb ik vanmorgen ook al even aan zitten denken. omdat ik ook zo erg moest overgeven.. Maar gelukkig ben ik, op hoofdpijn na, weer de oude. Liefs Kiss
@ kissflower.. jeetje meid.. dat was even schrikken.. bij mij konden ze afgelopen di ook heel moeielijk het hartje te pakken krijgen., ik schrok me ook rot.. omdat ik de avond ervoor zooo ziek ben geweest alleen maar heb lopen spugen enzo! dus weet precies wat je bedoelt.. lieve vk heb je zeg! helemaal TOP!
@kissflower: dat was schrikken dan zeg..ze kunnen het hartje idd niet altijd snel vinden..hangt ook van je bouw af. Bij mij is het hartje steeds erg snel gevonden, binnen een paar tellen..Ik vertrouw er ook wel op dat het goed gaat deze keer bij ons maar mijn vriend die staat steeds 'doodsangsten' uit als de doptone tevoorschijn gehaald wordt. Zelf heb ik ook een Angelsound en hiermee kan ik ook snel het harje vinden, maar heb mn blaas niet altijd vol..maar misschien dat dit ook per persoon verschilt. Meis, maak je niet te druk, geen bloedverlies gehad gelukkig dus dat is een goed teken!Fijn ook dat je zo'n super vk hebt en dat je eerder mag komen voor nog een keer het hartje proberen te vinden! Doe rustig aan!En ik denk ook dat het een buikgriepje ofzo is geweest! Niet druk maken hoor! MissYess: het is idd echt zwaar vind ik, vooral ook omdat bij ons de bedjes allemaal boven zijn. Ik heb nu wel aangegeven dat ik geen kinderen in bed leg boven, dat dit te zwaar is. Dus ik doe echt rustig aan, gelukkig houden ze er allemaal rekeing mee...want als ik teveel doe en te lang achter elkaar word ik meteen weer harstikke beroerd, krijg ik hoofdpijn etc...Vandaag ook weer, dacht lekker even op de fiets weg te gaan, klein boodschapje doen maar ook dit was schijnbaar toch iets teveel van het goede, ben alweer de hele middag beroerd.. Nouja, komt wel goed! Maar erg leuk dat jij ook op de babygroep werkt! Ik werk al wel wat langer op de babygroep, heb op ander kdv ook op babygroep gewerkt, vind dit oko erg leuk werk Liefs Syl
Hoi allemaal @Kissflower: dat si vast schrikken geweest zeg, gelukkig gaat het nu weer beter! @Sylvia: Lastig als je steeds zo beroerd wordt, gelukkig houden je collega's er rekening mee. Vraag me ook af hoe lang ik mijn werk in de zorg vol kan houden, merk dat mijn rug het niet zo fijn vind zo eind van de dienst. Twijfel soms nog steeds of het geen kwaad kan voor de baby, maar mn verloskundige zegt van niet..
Agenda Laura -> 19 April VK & 2de Echo Denisse -> 20 April VK Sofieke -> 21 April VK Bolletje -> 23 April VK (9.30 uur) Choco -> 23 April VK 2de Echo (12.00 uur) Mariekebalm -> 23 April 4de Echo Jetteke -> 25 April VK ElviraR -> 25 April VK (20.00 uur) Astrid85 -> 27 April VK 2de Echo (11.00 uur) Kissflower -> 1 Mei VK Missyess -> 1 Mei VK Chrisje79 -> 1 Mei VK Anne36 -> 1 Mei Echo en Vruchtwaterpunctie (9.45 uur) Appeltje -> 2 Mei VK Andrea mv Ryan -> 3 Mei VK Ready -> 5 Mei VK Anne36 -> 9 Mei VK Liedel -> 9 Mei Gyn (13.45 uur) Misoh -> 11 Mei Gyn controle Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur) Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo Doris -> 14 Mei VK Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur) Xenas81 -> 22 Mei VK Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur) Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur)
Kissflower en Jotim, wat een schrik. Doe maar rustig aan! Missyess, heb jij Indonesische roots? (omdat je dit symbolisch vindt?) Mijn kindje wordt ook een klein indootje, want mijn vriend is Indo. Er wordt in de familie al gewed of ie met de blauwe vlek op zijn stuit wordt geboren. Leuk hoor zo'n wiegje. Sommigen hoor ik wel over het gebruik van de bak van de kinderwagen als wieg. Ik probeer of die kleine gewoon in zijn/haar grote bed wilt slapen. Als dat nog te groot is, dan pas ik de truc van mijn tweelingzusje toe... die rolde een handdoek op en verkleinde het bedje zo, zodat mijn nichtje zich veiliger voelde... Nou ja, we zien wel. Misschien zie ik nog wel wat moois op Marktplaats, want een wieg ga ik niet nieuw kopen. Hartstikke duur.... Vond een bed al duur. We hebben kunnen afdingen van 530,00 tot 295,00, maar dat vind ik eigenlijk nog veel. Maar het is wel een doorgroeibed waar hij/zij tot 6 jaar in kan liggen. Zitten ook handige lades onder. De kast en commode kopen we bij Ikea (is eigenlijk een gewone kledingkast en een ladenkast), dus daar schikken we dan wel een beetje in. Een kind krijgen is sowieso een aderlating.... Gisteren een rekensommetje gemaakt hoeveel ik achteruit ga als ik van 5 naar 3 dagen werken ga plus de kosten van 3 dagen creche. De kindertoeslag die we terugkrijgen is ook niet superveel. Slik..... Maar we hebben het allemaal voor die kleine frummel over hoor!
goedemorgen Het beloofd weer mooi weer te worden dit weekend. Allemaal lekker genieten ervan. Ik voel me echt met de dag beter. gelukkig maar iets meer energy vind ik wel lekker.
Goedemorgen dames, Zo hoe gaat het hier? Volgens mij is iedereen nu over de 12 weken grens heen..Gefeliciteerd... Ik heb ff een vraag als je zwanger bent dan mag je toch een paracetamol slikken? Denk namelijk dat het hier ook weer raak is... Temp is gestegen van 36.8 naar 37 gr en een heeeel licht 2e streepje, iets te vroeg getest denk ik...Ga maandag opnieuw testen... Liefs Diaantje
Diaantje spannend hoor Paracetamol mag je tijdens de zwangerschap wel slikken. De gewone normale paracetamol. Hou je ons op de hoogte
Jotim bedankt dan weet ik dat....Ik hou jullie zeker op de hoogte. Ga nu een weekendje weg en laat maandag wel weer wat van me horen! Iedereen een fijn weekend.. Liefs Diaantje
Goedemorgen iedereen, Wij gaan vandaag beginnen met de babykamer. Heb er erg veel zin in. Ook slaap ik weer stukken beter dan voorheen. Lig niet meer 2 1/2 uur wakker. Vandaag komt een van de trotse opa's langs om even te helpen om wat spullen te halen want wij hebben geen auto. @ Diaantje: het wordt spannend dus.
@ Misoh: Fijn dat je weer kan werken, nu zeker wel blij dat je weekend hebt?! @ Choco: Gefeliciteerd met je 12 weken @ Andrea: Hoe was het bij de ha, heb je nog wat kunnen krijgen tegen de pijn? @ Sofieke: Jeetje meid, dat is heel vervelend zeg! Heel veel sterkte er mee en laat je nog weten hoe het bij de gyn is gegaan? Hopelijk ben je snel weer op de been. @ Floortje: Welkom hier! @ Kissflower: Jeetje, das echt schrikken zeg! Gelukkig gaat het nu weer beter met je. En wat een lieve vk zeg! @ Smeetje: Fijn he om dat hartje weer even te horen, het maakte mij ook weer helemaal blij @ Jotim: Fijn dat je weer wat meer energie krijgt en je beter gaat voelen! Maakt alles toch een stuk leuker! @ Diaantje: Owh wat spannend weer! Klinkt wel heel positief! Ik ga voor je duimen en houd je ons op de hoogte?! @ Laura: Hoe was je echo? @ Denisse: Hoe was het bij de vk? Zo, had een tijdje niet gereageerd, maar nu ben ik geloof ik wel bij. Sorry als ik iemand vergeten ben, er wordt ook zoveel gekletst Met mij gaat alles nog steeds prima, ga lekker genieten van het mooie weekend. Vandaag wordt er bij ons begonnen met klussen op zolder en uiteindelijk komen we dan vanzelf beneden aan bij de babykamer. Maar dat zal nog wel wat weekjes gaan duren! Hebben jullie al een idee over welke kleur jullie de kinderkamer of de accesoires maken? Ik probeer dat alvast te bedenken (terwijl manlief zich in het zweet klust ) Zit zelf te denken aan 1 klein muurtje een kleur en de rest gewoon wit en dan aankleden met dezelfde kleur accesoires als die muur. Tot nu toe ben ik blijven steken bij de kleuren aqua blauw, dat felle of aubergine... Ben wel benieuwd welke kleuren jullie in gedachten hebben! Groetjes Doris
Wij hebben gekozen voor de kleuren: bladgroen, lichtgroen (geen pastel) en donkerbruin. De muren worden lichtgroen, de deuren worden bladgroen en de omlijstingen dus donkerbruin. Tegen een muur komt een posterbehang met een bosachtergrond (tenminste, dat is de bedoeling). Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat hij de kamer voor rekeing neemt en ik de babyspulletjes.
@ choco.. goeie deal hahaha! wij ons wordt het lime en aqua.. 1 muur met als achtergrond waarschijnlijk bruin of beige.. en dan stuk of 5 vlakken erop.. 4-kant of rond.. in verschillende formaten en dan in de kleuren aqua en lime... de rest van de muren creme.. de acc. worden ook lime en aqua dat hebben we allemaal al.. kamertje is maar klein zodat we niet alles in felle kleuren hoeven te doen! vandaag alweer 14 weken.. schiet lekker op.. mannetje heeft vandaag een vrijgezellenfeest... gisteren te horen gekregen dat mijn vriendin ook zwanger is.. 10 weken alweer.. maandje na mij! eerste wat ze zei.. jeeeeeh dan kan ik met wendy zwangerschapsgym doen jahahaha! te grappig toch! samen verlof enzo wow dit is echt tof!
Paracetamol mag je slikken in aangepaste hoeveelheid. Ik ben gisteren bij de ha geweest en zij raadde mij aan om er maximaal 4 op een dag te nemen, eventueel 2 tegelijk bij veel pijn. Ik heb namelijk een spiertje verrekt in m'n rug. Vanacht eindelijk een beetje redelijk kunnen slapen. Onze babykamer wordt met meerdere kleurtjes, gisteren alle verf gehaald. Drie muren worden wit met één baan behang horizontaal geplakt. Hierop staan strepen in de kleuren groen, oranje, geel en rood. Eén muur wordt oranje met een gedicht erop. De aankleding is ook met die kleuren. Zometeen ga ik aan de radiator beginnen. Even in de grondverf zetten. Morgen gaan we de radiator aflakken en de deurpost pakken we meteen even mee en het leukste van alles: De oranjemuur wordt voor de 1e keer gedaan.