Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo allemaal,

Even een teken van leven van mij! Ik heb gisteren de hele dag een bruiloft gehad en ben er erg moe van.
    Vandaag hebben we onze kinderwagen besteld bij de prenatal (20% korting kon ik niet laten liggen! ;) ). Het is de Mutsy 4rider geworden! Ik ben er echt nu al blij mee.

Alle muren in de kinderkamer worden waarschijnlijk gewoon wit. Met assecoires en eventueel wat vakken of een muurtje behang in de kleuren rood en oranje. Maar voorlopig is het nog een rommel/ logeerkamer, dus er moet nog heel wat gebeuren!

@Diaantje; wat spannend! Ik hoop echt dat het raak is!

@Floortje; welkom! Wat leuk dat je met ons meeleest! Tis hier natuurlijk ook wel erg gezellig! ;)

Ik ga weer snel op de bank liggen, want ik voel me echt niet goed vandaag. Na het weekend meer van mijn kant.
    Liefs, Maartje

2. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hey meiden, even een vraagje:
    Gaan jullie ook iets van zwangershapsgym/yoga/ doen? Ik weet niet echt waar ik uit moet kiezen, en per wanneer begin je daar mee, nu al, of pas later in de zwangerschapschap? Ik wil graag wel wat oefeningen leren voor tijdens de bevalling, (ademen etc.)maar moet ik dan nu al beginnen met een cursus, en wat?
    Tips, ervaringen?
    Let me know! (Ps: ik heb dit bericht op het bevallingsforum per ongeluk als 'nieuw bericht' geplaatst, weet iemand hoe ik dat weg kan krijgen?)
    Liefs,
    Liedel

3. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Liedel: ik deed al aan yoga en ik heb het inmiddels wat aangepast. Heb het mezelf aangeleerd. Wat betreft het bericht: even melden aan een moderator, het icoontje staat naast de quote icoon.

4. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    @ kissflower: da's inderdaad schrikken. Goed dat de verloskundige langs kwam. Ik had zelf een week geleden buikgriep en maakte me toen ook zorgen...

Wij hebben vandaag ook al de kinderwagen besteld, konden ook de 20% korting bij de prenatal niet laten liggen. We hebben de urban jungle van one tree hill. 15 weken levertijd! Maar dat bleek vooral voor de reiswieg te gelden. Het overige (wagen en adapter) was wel op voorraad, die hebben we nu dus al in huis. En en passant ook maar even een maxi cosi cabrio fis en easy fix gekocht. Ook daar wilde ik die 20% niet laten liggen. Maar ik vind het wel gek hoor. Goed 15 weken zwanger en dat soort dingen al in huis hebben....

Groetjes, Jetteke.

5. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Spannend Diaantje, ik hoop dat het raak is!

Wij hadden echt geluk vandaag! We hadden een showmodel babykamer gekocht, nu kregen we een hele nieuwe geleverd voor dezelfde prijs :D
    Weet ook niet precies waarom eigenlijk had iets met het demonteren van het showmodel te maken wat niet lukte ofzo, maar goed maakt mij niet uit. Wij hebben voor een mooie prijs een hele nieuwe kamer!

6. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedemorgen allemaal,

Zo ik ben weer vroeg me bed uit.
    Uitslapen is er echt niet meer bij sinds ik zwanger ben.
    Heb gisteren bijna heel de middag in bed gelegen voelde me niet helemaal lekker. Mijn hoofdpijn blijft ook lichtelijk aanwezig.
    Gisteren ook een angelsound gekregen. Was lang zoeken kon geen hartje vinden. Later nog een keertje geprobeerd toen met babyolie toen vrij vlug gevonden. wat is het toch een prachtig geluid.

@ maartje al opgeknapt ? Zo'n dag is sloppend
    @ martine dat is een meevaller

7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hai,

Hier nog zo'n vroege vogel... Maartje wat balen dat je je weer niet lekker voelt. Gelukkig heb je de bruiloft wel volgehouden. Ik ga vandaag verder niet meer achter de computer heb nog steeds hoofdpijn, het is echt niet te harden....Morgen maar aan de gyn vragen wat ik eraan kan doen, ik wil niet iedere dag aan de paracetamol zitten....:(

8. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Goedenmorgen, wij gaan vandaag beginnen met de babykamer, jippie!Wanneer het helemaal klaar is dan zet ik een foto in mijn album.Zal nog wel even duren want alles moet in de weekenden gedaan worden.

9. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    goede morgen dames.
    vrijdag bij de vk geweest, hartje voor het eerst gehoord! was wel nog zachtjes, maar dat was normaal zei de vk. het was wel lekker aan het schoppen, dat verstoorde af en toe de hartslag..
    echt schattig!

10. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Ik voel me eigenlijk nog slechter dan gisteren. Maar misschien trekt het wel bij als ik ga douchen. Ik wist niet dat een trouwfeest zo vermoeiend kon zijn!
    Vandaag dus maar een rustig dagje. Ik hoop dat ik de fut heb om nog even naar het strand te wandelen. Mijn strandhuisje staat namelijk sinds gisteren weer. Vandaag wordt er geschilderd en dan kunnen we deze week nog inrichten en daarna genieten! Heerlijk!
    Nu eerst maar even goed voor mezelf zorgen.

@Marieke; ik heb ook steeds zo'n hoofdpijn. Ben erg benieuwd wat jou gyn er van zegt!

@Martine; wat een mazzel! Heerlijk toch!

@Jetteke; ik vond het ook heel vreemd om al van die grote aanschaffen te doen, maarja met zoveel korting... Ben ergens wel blij dat onze wagen pas in juni komt. Kan ik nog even aan het idee wennen! ;)

@Liedel; ik zit heel erg te twijfelen of ik zwangerschapsyoga of gym wil gaan doen. Ik wil zeker een van de twee gaan doen, maar weet nog niet welke. Iemand al ervaring?!?! Volgens mij beginnen die cursussen rond de 25/27 week van je zwangerschap (toch?).

Geniet van het weer allemaal!

11. @Appeltje
    Ja ik heb Indische roots. Ik heb een Indische papa en een Nederlandse mama. En die blauwe vlek zal er wel komen hoor! ik had hem ook. Schijnt dat dat generaties lang zichtbaar blijft, dus ik ben benieuwd of ons kindje het ook krijgt.

Goh, dat jullie allemaal al met het kamertje bezig zijn! Wij hebben nog helemaal niks gekocht en weten ook nog niet welke kleuren enzo.
    Ik wil denk ik wel zwangerschapsyoga doen. En haptonomie lijkt me ook heel leuk.

12. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Wij hoeven niets te doen aan de babykamer.. Is net 2,5 jaar oud, dus onze dochter verhuist naar een "grote-meisjes kamer", met een eenpersoonsbed en dan kan de baby straks in de babykamer. We veranderen een paar dingen, wat leuke nieuwe accessoires erbij en het is klaar! Wil eigenlijk wel een nieuwe kinderwagen, hebben nu een quinny freestyle xl 3-wieler maar de banden zijn niet erg geweldig, lopen om de haverklap leeg... Kijken of we daar niet wat anders voor kunnen krijgen.

13. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hallo allemaal!
    Er word hier volgens mij steeds minder gekletst of niet? Misschien omdat iedereen steeds meer beseft dat je zwanger bent?
    Met mij gaat het alweer een stukje beter.
    Was vandaag de marathon in Enschede.. Kwam voor ons huis langs, dus gezellig buiten gekeken.. En nog een ijsje gegeten hihi..
    Echt weer lekker weer.
    Heb alleen nog steeds vreselijke hoofdpijn :(
    Ben ook alweer 14 weken zwanger, de tijd vliegt echt voorbij!

Wij zijn nog niet aan de babykamer begonnen, we zijn nog steeds aan het rond kijken wat we nou leuk vinden..

Liefs Kiss

14. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik ben al een tijdje niet meer geweest en ik kom nu ook niet meer zo vaak op het forum want ik ben ff te druk met andere dingen.
    17 april hadden we echt een geweldige echo! Het kindje schopte, sloeg en draaide continu. Echt heel erg leuk om te zien! Manlief was ook helemaal trots, hij begint zich volgens mij al steeds meer papa te voelen. Toen ik voor wat positiemode aan het kijken was, stond hij te kijken welke kinderwagen hij het handigst vind. Het kindje was goed gegroeid en we lopen precies op schema, geen dag voor of achter dus dat is wel heel netjes. Al had ik niet anders verwacht omdat ik mijn ei had gevoeld.

Hier ook nog steeds alles goed? Ik hoop echt dat het bij iedereen goed gaat en dat we nu geen afvallers meer gaan hebben.

@ Moon: Hoe is ie nu met jou?

Liefs Laura

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Goedeavond dame's
    Hier ook alles prima, we zijn net een weekendje naar mijn ouders in Friesland geweest :)
    De babykamer staat bij ons al :) en wij zijn niet zo van de kleurtjes, misschien met wat dingetjes als we weten of het een jongetje of een meisje wordt.
    Ben daarnet even aan het kijken geweest op internet voor een kinderwagen. Mijn ouders hebben aangeboden om deze te betalen.
    Hoeveel levertijd zit er gemiddeld eigelijk op een wagen?

Owja ik heb me opgegeven voor zwangerschapsgym. 15 lessen. 10 voor de bevalling en 5 na de bevalling. Kost €40 vond ik best meevallen!
    Word trouwens dood gegooit met folders over cursus borstvoeding, krijg er echt een benauwd opdringerig gevoel van! :(

16. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Even off-topic Sarkozy 29% en Royal 25% met de verkiezingen...6 mei tweede verkiezingsronde en weten we wie president(e) wordt....Hoop niet Sarkozy, vind het een heel eng mannetje...

17. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hallo iedereen.
    Wij hebben vandaag ook een kinderwagen gekocht. Een Quinny Freestyle, 2e-hands via Marktplaats. Alles er op en er aan, kben er echt super-blij mee.
    In de zomervakantie gaan we met de baby-kamer beginnen, maar de meeste dingen (ledikantje, commode, wiegje kinderstoel etc.) hebben we nu wel in huis.
    Nou meiden, morgen ga ik weer even bijlezen, kwou even mijn blijdschap met jullie delen over de kinderwagen ....hihi

Liefs,
    Liedel

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ laura

Hier best.
    Gisteren beetje geschrokken had wat bloed in m'n slip s'nachts met werken en later nog met naar de wc gaan wat roze.
    Maar is nu helemaal over.
    Morgen naar het ziekenhuis voor m'n diabetes.
    Ben benieuwd want echt super zijn m'n suikers niet vind ik.
    Hij doet soms in eens heel raar.

Wat leuk dat jullie kindje zo lekker bewegelijk was.
    Haha mannen kijken altijd naar dat soort dingen.
    Volgens marco is een 4wieler handiger dan een 3wieler :)

19. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Leuk om jullie verschillende ideeen te horen over de kinderkamer!

Ook alles over zwangerschapszwemmen/yoga/gym lees ik aandachtig mee, want ik heb ook nog geen idee!

@Xenas: Das wel super dat je vriendin ook zwanger is zeg!

Wij wachten tot na de 20 weken echo, en daarna ga ik helemaal los met inkopen doen voor de baby :D

@ Martine: das een leuke meevaller!

@ Choco: Lekker opgeschoten met de babykamer vandaag?

@ Denisse: Super dat je het hartje weer hebt gehoord!

@ Maartje: Ben je alweer een beetje opgeknapt? Wordt echt wel stinkend jaloers hoor als ik je zo hoor over jullie strandhuisje! 8)

@ Laura: Was al benieuwd hoe het gegaan was met je echo, maar super dat je je kindje weer hebt gezien!

@ Moon: Gelukkig dat het roze nu over is! Heb je ook al gauw weer een afspraak bij je gyn?

Wij zijn gister goed opgeschoten met de zolder, volgende week zaterdag weer verder! (en die zaterdag daarna, en die daarna enz.. ;) )

Vandaag lekker de hele dag buiten gezeten en genoten van het mooie weer!

Groetjes Doris

20. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Sofieke -> 21 April VK
    Bolletje -> 23 April VK (9.30 uur)
    Choco -> 23 April VK 2de Echo (12.00 uur)
    Mariekebalm -> 23 April 4de Echo
    Jetteke -> 25 April VK
    ElviraR -> 25 April VK (20.00 uur)
    Astrid85 -> 27 April VK 2de Echo (11.00 uur)

Kissflower -> 1 Mei VK
    Missyess -> 1 Mei VK
    Chrisje79 -> 1 Mei VK
    Anne36 -> 1 Mei Echo en Vruchtwaterpunctie (9.45 uur)
    Appeltje -> 2 Mei VK
    Andrea mv Ryan -> 3 Mei VK
    Ready -> 5 Mei VK
    Anne36 -> 9 Mei VK
    Liedel -> 9 Mei Gyn (13.45 uur)
    Misoh -> 11 Mei Gyn controle
    Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur)
    Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo
    Doris -> 14 Mei VK
    Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo
    Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur)
    Xenas81 -> 22 Mei VK
    Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur)
    Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo
    Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur)

Deel Deze Pagina