Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @denisse - ik heb dat ook met die flessen hoor, vind het een enorm goed doel, maar zal blij zijn als ik ze niet meer hoef weg te brengen.
    Wat kleertjes betreft wil ik ook wachten tot ik weet wat het is, ik zie zoveel leuks, maar het is of voor jongen of voor meisje. Juist de neutrale dingen vind ik niet leuk om te kopen.

@Jotim30 – Ik weet ook niet of ik aan zwangerschaps gym ga doen, ten eerste moet ik dan alleen en daar zie ik beetje tegenop.

@xenas81 – Hoe was het bij de VK, weet je al iets meer

ff vraagje, wat voor vitamines slikken jullie nog.
    En hoeveel is iedereen nu aangekomen, ik ben dus 8 kilo kwijt en kom nu langzaam weer wat aan. Al gaat het niet zo heel hard moet ik toegeven. mijn buikomtrek is nog steeds minder dan voor ik zwanger was. wel handig want al mijn oude broeken passen me nu weer.

2. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hoi Allemaal

Nou ben eerlijk gezegd ook blij als de flessen de deur uit zijn, wat een stank komt er toch uit die dingen zeg :( Zou het de volgende keer wel zeker weer doen. Donderdag in de laatste dag voor mij.

Wat betreft spulletjes kopen, ik heb best al veel gekocht, kan het niet laten :oops: :D

Gaat een van jullie een pretecho laten maken?
    Ik krijg er een cadeau van mn pa, maar twijfel in welke week ik het zal doen, aangezien ik met 20 weken een in het ZH krijg.

heb eigenlijk de neiging om het daarvoor al te doen, maar weet niet of het dan al mooi te zien is, en of er niet een bepaald aantal weken tussen 2 echo's moet zitten?

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Martine, ik doe de pretecho ook al vroeg hoor.... meestal doe je hem zo rond de 25 weken. Dan past het kleintje nog goed in beeld en ligt hij/zij niet helemaal opgevouwen. Zelf laat ik hem al met 22 weken maken, want mijn schoonmoeder gaat die week erop voor 3 maanden naar Indonesië.
    Dan zitten er ook maar 2 weken tussen, want de 20-wekenecho heb ik uiteraard bij 20 weken. :)
    Ach.... de pretecho is dan wel in 3-D, dus dat is weer extra leuk!
    En ik zou het zo leuk vinden dat mijn schoonmoeder dan meekan, want die kan niet mee bij mijn 20-weken echo.

Je kan uiteraard eerder, maar hoe langer je wacht, hoe meer vet dat kleintje heeft. Dan zie je bij 3D al lekkere bolle wangen!

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Anne, ik probeer 2 maal daags de vitamines te slikken (soms vergeet ik ze...)
    Moet zeggen dat ik mij eetlust de laatste tijd achter uit gaat. En groente hoef je even niet mee aan te komen, wordt direct misselijk. Wel eet ik heeeeel veel fruit (maar woon ook in de betuwe ;)

En tot nu toe ben ik 3 kilo afgevallen, en heb ook niet het idee dat het er aan komt...Maar zo erg vind ik dat niet hoor :D

5. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hier alles ok, is waarschijnlijk een meisje!Weer geen foto's helaas, 23 mei 20-wk echo...

6. Ready

Ready Actief lid

31 okt 2006
    265
    0
    0
    Haha wat herkenbaar. Heb er net een berichtje over gepost op mijn log ;). Ik zocht ook naar het kannetje, maar nu moet ik eraan denken dat ik wel doortrek (dat vond ik alleen met papiertje niet nodig ;)).

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wat leuk!
    Wanneer mag je weer?

@ anne36

Bedankt voor je berichtje in het gastenboek :D

8. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hoi meiden,

@ choco: super dat je echo goed was, het blijft toch speciaal he, zo'n kijkje in je buik:)

@bolletje: fijn dat alles goed was bij de vk. Geniet ze!

@Mariekebalm: Heeft de gyn nog wat gezegd over je hoofdpijn? Wat leuk dat je al weet dat het een meisje wordt! Konden ze dat al zo duidelijk zien op de echo, dan lag ze zeker ook precies goed?!

@ Martine: wat een geluk! Leuk zeg!

@Maartje: voel je je al weer wat beter? Wat ideaal zeg, een strandhuisje. Ook leuk als straks de kleine er is.

@Denisse: geweldig he, dat hartje horen. Ik blijf het elke keer een vreemd idee vinden dat er een wezentje met kloppend hartje in mijn buik zit!

@ Laura: fijn dat alles goed was met je echo, leuk dat je man ook zo trots is.

@ Xenas: wat vervelend dat je nu al zo'n last van je rug en bekken hebt. je kan ook zo'n speciale band krijgen om je rug en bekken te ontlasten, moet je je vk eens vragen.

@Anne:
    Ik slik van die speciale vitaminen voor tijdens de zwangerschap, aangezien ik niet zo'n fruit-eter ben, maar eigenlijk hoeft dat volgens mij niet hoor. Als je gewoon gevarieerd eet, hoef je volgends mij alleen maar foliumzuur tot en met de derde maand te slikken, maar ja, dat gevarieerde eten schiet er bij mij nog wel eens bij in...

Hier verder alles ok. Nog 1 dagje werken en dan heb ik mei-vakantie, daar kijk ik wel erg naar uit, even een ruime week alleen maar leuke dingen doen!
    Mijn hoofdpijn gaat maar niet weg, tis bijna elke avond raak: ik ben sinds vandaag maar heel veel water aan het drinken, misschien helpt het..
    Nou, ik ga ff lekker douchen. Allemaal een fijne week toegewenst!
    Groet,
    Liedel

9. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hoi meiden,

@ choco: super dat je echo goed was, het blijft toch speciaal he, zo'n kijkje in je buik:)

@bolletje: fijn dat alles goed was bij de vk. Geniet ze!

@Mariekebalm: Heeft de gyn nog wat gezegd over je hoofdpijn? Wat leuk dat je al weet dat het een meisje wordt! Konden ze dat al zo duidelijk zien op de echo, dan lag ze zeker ook precies goed?!

@ Martine: wat een geluk! Leuk zeg!

@Maartje: voel je je al weer wat beter? Wat ideaal zeg, een strandhuisje. Ook leuk als straks de kleine er is.

@Denisse: geweldig he, dat hartje horen. Ik blijf het elke keer een vreemd idee vinden dat er een wezentje met kloppend hartje in mijn buik zit!

@ Laura: fijn dat alles goed was met je echo, leuk dat je man ook zo trots is.

@ Xenas: wat vervelend dat je nu al zo'n last van je rug en bekken hebt. je kan ook zo'n speciale band krijgen om je rug en bekken te ontlasten, moet je je vk eens vragen.

@Anne:
    Ik slik van die speciale vitaminen voor tijdens de zwangerschap, aangezien ik niet zo'n fruit-eter ben, maar eigenlijk hoeft dat volgens mij niet hoor. Als je gewoon gevarieerd eet, hoef je volgends mij alleen maar foliumzuur tot en met de derde maand te slikken, maar ja, dat gevarieerde eten schiet er bij mij nog wel eens bij in...

Hier verder alles ok. Nog 1 dagje werken en dan heb ik mei-vakantie, daar kijk ik wel erg naar uit, even een ruime week alleen maar leuke dingen doen!
    Mijn hoofdpijn gaat maar niet weg, tis bijna elke avond raak: ik ben sinds vandaag maar heel veel water aan het drinken, misschien helpt het..
    Nou, ik ga ff lekker douchen. Allemaal een fijne week toegewenst!
    Groet,
    Liedel

10. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Hihi liedel 1 keer is genoeg hoor

@choco super van je echo zal de datum vandaag of morgen aanpassen.

@ marieke een meisje. Wat leuk tot zover 1 meisje 1 jongen

@ Anne je zou samen kunnen gaan met degene die je ook bij de bevalling hebt. Ik zelf heb er nog nooit het nut van in gezien. Ben ik misschien toch wel wat te nuchter voor

@ ik weet het niet meer. Maar leuke kamer de miami bij de babydump. Heb je toevallig je bon ingeleverd voor gratis doos. Zo ja wat zit er in ben heel nieuwsgierig.

Hier vandaag verder wel goed wat moe maar dan gaan we gewoon vroeg na bed

11. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb vandaag weer nieuwe flessen ontvangen van MvM.. Nog 2 weekjes, en ik ben dr ook klaar mee!
    Vind het er nu wel bijhoren, en heb er niet zoveel last van. Tsja die geur is niet zo lekker, maar heb maar heel even de deksel eraf.
    Maar zal wel blij zijn om er dan strax toch vanaf te zijn.

@mariekebalm, wat leuk dat je waarschijnlijk een meisje krijgt!
    Ik ben ook zo benieuwd wat het zal zijn..
    Eerst had ik heel sterk het gevoel dat het een jongen werd. Maar sinds een week of 3 weet ik bijna zeker dat het een meisje is.. Waarom weet ik niet, tis gewoon een gevoel.

@anne36 ik slik vitamines voor zwangere vrouwen, 1 per dag. Maar ik eet gevarieerd en eet genoeg fruit. maar toch als aanvulling slik ik die vitamientjes..
    Ben nog maar 1,5 kilo aangekomen, vind ik zelf niet zo veel. terwijl mijn buik al zichbaar is. Word ook steeds harder. Maar moet zeggen dat ik wel op let wat ik allemaal eet hoor. Wil niet teveel snoepen en toegeven aan mijn eetbuien, want volgens mij kom ik nu 2 x zo snel aan. En ben bang dat ik het er strax misschien niet meer af kan krijgen..

@ liedel, wat fijn dat je strax een weekje vrij bent zeg!

Nou fijne avond allemaal, Gtst staat weer voor de deur, hihi.. dus ik ga even gtst kijken!

Liefs Kiss

12. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    [
    Oeps.. :oops: per ongeluk 2 keer op 'verzenden' gedrukt..

13. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Morgen de laatste flessen van MvM inleveren. Heerlijk, weer gewoon in de wc kunnen plassen! Ik moet zeggen, van de geur heb ik nu niet zoveel last gehad als bij mijn 1e zwangerschap, nu alleen in het begin en toen juist de laatste weken.

Ik ben nog niets aangekomen, blijf keurig op gewicht voorlopig. Zal snel genoeg wel veranderen ben ik bang. Alhoewel, bij Ryan ben ik maar 10 kilo aangekomen en een week na de bevalling was er al zo'n 12 kilo af. :confused: Ryan dronk me gewoon helemaal leeg. :)

De babykamer krijgt nu echt kleur. Vanmiddag voor de laatste keer de oranje muur gedaan en meteen de radiator voor het eerst gelakt. Hopelijk lukt het om deze week alle muren te verven, dan ben ik daar van af.
    Morgen zal ik wel foto's plaatsen.

14. Klieke

Klieke Actief lid

26 feb 2007
    114
    0
    0
    Hallo allemaal,

Kan het me goed voorstellen van die m&m flessen. Ik ben verhuisd naar een ander dorp en hier halen ze die flessen niet op. Dus dit is mijn eerste zwangerschap dat ik er niet aan doe. (bevalt ook wel en omdat ik de vorige 2 keer wel heb meegedaan voel ik me niet zo schuldig.) ;)

Vanmiddag bij de Vk geweest, samen met Sanne.
    Hartje gehoord zoef-zoef-zoef. :D baarmoeder is 1/2 NV. Zal wel halverwege navel betekenen.
    Sanne vond het allemaal erg interessant maar ook wel eng.
    Bloeddruk meten was ook eng. 65/110. 8)
    Ik ben tot nu toe 3 kilo afgevallen, maar heb wel een buikje.

Die erge buikpijn aan de zijkanten als je gaat staan (ik vouw helemaal dubbel van de pijn) herken ik ook. Was bandenpijn. Heb ook voor t eerst last van harde buiken. De VK zei dat dat normaal was als je in 4 jaar tijd voor de derde keer zwanger bent. Nou daar moet je het dan maar mee doen.
    Volgende controle is 24 mei 19:30.

Nou best veel over mezelf... maar ik leef ook ontzettend met jullie mee hoor, maar heb niet zoveel tijd meer om te reageren. Ik werk nu voor 70% en na de meivakantie gewoon weer voor 100%

Ben trouwens best wel eens jaloers op die meiden die een nieuwe babykamer en kinderwagen mogen uitkiezen. Lijkt me leuk om nog eens te doen, maar dat is natuurlijk veel te duur...
    Wij hebben trouwens een bugaboo frog. Ideaal wagentje voor bos, strand en stad. Licht van gewicht en compact in de auto. (wel gekregen van ouders anders voor ons veel te duur...)
    Gelukkig mag ik nu door de verhuizing wel de babykamer schilderen en aankleden met assecoires. Maar idd eerst ff afwachten wat het wordt.

Tjonge wat een geklets.. :(

Groetjes,

Cornelieke

15. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Sofieke -> 21 April VK
    Jetteke -> 25 April VK
    ElviraR -> 25 April VK (20.00 uur)
    Astrid85 -> 27 April VK 2de Echo (11.00 uur)

Kissflower -> 1 Mei VK
    Missyess -> 1 Mei VK
    Chrisje79 -> 1 Mei VK
    Anne36 -> 1 Mei Echo en Vruchtwaterpunctie (9.45 uur)
    Appeltje -> 2 Mei VK
    Andrea mv Ryan -> 3 Mei VK
    Ready -> 5 Mei VK
    Anne36 -> 9 Mei VK
    Liedel -> 9 Mei Gyn (13.45 uur)
    Misoh -> 11 Mei Gyn controle
    Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur)
    Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo
    Doris -> 14 Mei VK
    Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo
    Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur)
    Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur)
    Xenas81 -> 22 Mei VK
    Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo
    Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur)
    Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur)
    Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo
    Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur)
    Denisse -> 24 Mei VK
    Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur)
    Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur)

Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo

16. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    helleu,

Hoofdpijn was volkomen normaal, je mag gewoon paracetamol slikken, als je maar niet overdrijft, zie ook kopje "erg hoofdpijn" bij de verloskundige op deze site...

Nu ik weer een beetje van de schrik bekomen ben, moet me even een ding van het hart, heb vanochtend uitslag bloedonderzoek gehad en heb misschien toxo opgelopen.... Was niet immuun en test was positief, maar....uitslag erg raar. Erg laag en je hebt twee soorten anti-stoffen tegen toxo en daar was er maar één van positief...Over acht dagen mag ik weer prikken...

Ondertussen dus maar afwachten, dit worden erg lange dagen denk ik. Als het positief blijkt te zijn moet ik een vruchtwaterpunctie om te kijken of het bij het kindje is gekomen of niet en dan evt een beslissing nemen...Bah, wil ik nog niet aan denken, ga er maar van uit dat ik niks heb en dat alles goed is.

Trusten meiden!

17. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Degene die ik bij mijn bevalling wil hebben woont aan de andere kant ven het land, denk niet dat hij elke week even op en neer komt. IK denk dat ik het maar oversla en gewoon puf op commando :)

18. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    goedemorgen allemaal

ow bah wat naar mariekebalm , je nog maar niet al te veel zorgen gaan maken hoor

19. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hallo allemaal.

Hoe gaat het met jullie? Hier gaat alles prima. Langzaam aan voel ik me steeds beter, de misselijkheid wordt minder, de moeiheid wordt minder en ik voel me weer wat lekkerder in mijn vel. Heb gisteren nog even met de angelsounds geluisterd (dit doe ik bijna nooit meer omdat ik nog steeds niet zeker weet of dit nou goed is of niet) maar ik vond het hartje heel snel en mijn babe zat al ietsje hoger als de vorige keer. Ik hoorde het heel duidelijk, zo gaaf! Dat is toch elke keer weer een geruststelling. Oh lekker as donderdag heb ik 1,5 week meivakantie! Heerlijk hoor, dat is echt een voordeel aan werken in het onderwijs. En voordat je het weet is het zomervakantie en dat is helemaal geweldig natuurlijk! Wat gaan jullie eigenlijk doen met werk als de kleine er is? Ik werk nu 4 dagen maar ga 2 dagen minder werken dus nog maar 2 dagen, en daarnaast studeer ik nog dus het is druk genoeg!

20. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

goedemorgen allemaal,

Zo laatste schooldag voor de kinderen hier, zal wel wat meer rust brengen. Smorgens even blijven liggen dat is wel lekker.
    Krijg steeds meer opmerkingen over me buik en de vraag goh hoelang moet je nog en je hebt het lang verstopt kunnen houden. Als ik dan zeg dat ik pas 3 en halve maand ben vallen ze bijna achterover.

@ irene de angelsound is gewoon goed in de beschrijving staat zelfs 3 x op een dag max. op de website www.babysound.nl staat het ook duidelijk.

@ anne36, nou je lichaam doet tijdens de bevalling zoveel dat je echt wel lukt er is er nog nooit eentje blijven zitten. Zwangerschapsyoga is wel zonder partner misschien dat dat wat is.

@marieke hoopelijk dat de volgende uitslag goed is.

Deel Deze Pagina