Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames, kom ook nog even piepen na mijn verplichte platlig-sessie van vorige week. Mag weer rustig aan wat doen en werk even tot 20 weken half-tijds en de andere tijd moet ik echt veel liggen en rusten om die harde buiken weg te krijgen. Maar gelukkig was zaterdag bij de VK alles in orde met onze frummel. Lag de ganse tijd heerlijk te schoppen, met een stevige hartslag... Waarschijnlijk heb ik een infectie die die harde buiken met zich meebrengt, krijg nu vanavond de resultaten van de echo. Als het zo is moet ik gewoon pilletjes nemen en zou het over een week of 2 beter moeten zijn. Dus tot de 20 weken echo doe ik het gewoon rustig aan en overleg dan met de gynaecoloog!

Lees dat het met jullie allemaal ook goed gaat! Fijn om te horen! En nu met z'n allen aftellen naar de volgende echo's zodat we weten wat het gaat worden! Goh, ik ben echt nieuwsgierig aan het worden!

2. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Haalloow!
    Even een berichtje van mij.
    Ik heb 21 mei mijn 20 weken echo. Heb er erg veel zin in. Wil niet weten wat het geslacht is, maar ben wel erg nieuwsgierig! We zien wel wat het is in begin oktober. We hebben al een jongetje dus een meisje is leuk maar nog een jongetje lijkt me eigenlijk ook wel errug leuk....
    Verder niet echt veel kwaaltjes alleen de bekende. Heel erg moe, misselijk en veel hoofdpijn en veel plassen. Maar ik heb zo mijn dingetjes bedacht om te zorgen dat ik er niet zo veel last van heb.
    Ga nu snel naar mijn werk.
    Doei!

3. @ marieke.... jeetje meid wat een vervelend nieuws...
    Mag ik vragen waarom je dat heb laten testen.. of is dat in frankrijk normaal?

hier alles goed!
    Alleen vanmorgen weer gespuugd.. snap er niks van.. heb gegeten en gedronken op bed.. en daarna nog 15 min blijven liggen..
    ging zo goed de afgelopen paar dagen.. maar deze voelde ik ook echt niet aankomen!

maar goed..
    Gisteren avond een feestje gehad van de dochter van mijn vriendin.. is alweer 1 geworden..
    Gaat snel zeg!

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @:allemaal: Hoera iedereen is 12 weken! Fijn dat er niemand meer is afgevallen.

@Misoh: fijn dat het werken weer lukt en je je beter voelt.

@Andrea: gaat het al beter met je rug?

@Sofieke: rustig aan hoor meid. De beeb en jij zijn belangrijker dan het forum. ;)

@Floortje: welkom bij de oktober mama's, Lees meer lekker mee hoor!

@Kissflower: meid wat schrikken allemaal. Ik hoop dat je je nu weer beter voelt en snel het hartje mag horen.

@Smeetje: super geluid he dat hartje geniet ervan meid!

@Sylvia: doe je wel rustig aan op je werk? Je beeb is belangrijker dan je werk hoor meid.

@Martine: werken in de zrg is zwaar idd. k merk nu toch ook wel dat mijn BI weer erger word en mijn rug zeer gaat doen. Lastig maar ik hoop dat ik het nog volhoud. Let wl goed op je zelf hoor!

@Diaantje: meid ik duim voor je hoor!

@Jotim: heerlijk he die extra energie. Ik kan nu weer gewoon de dag doorkomen zonder dat ik om 14.00 uur denk was het maar avond. :)

@Doris: onze kinderkamer word lime groen. Een muur in die kleur en de rest met accesoires kleuren.

@Maartje: hoe is het met de misselijkheid? Kom maar lekker bij van zo'n vermoeiende dag.

@Liedel: ik ga met 25 weken naar zwangerschaps mensendieck. Puur voor mijn BI niet om technieken aan te leren voor de bevalling. Bevallen kan ik wel inmiddels :)

@Jetteke: ben wel een beetje jaloers hoor. Ik heb het meeste nog en hoef geen grote aankopen te doen. Maar het is super leuk om te doen en 20% laat je niet zomaar lopen.

@Marieke: wat balen van die hoordpijn meid ik hoop dat je gyn en oplossing weet. Leuk hoor een meisje! Gefeliciteerd!
    O, ik hoop dat de uitslag goed is straks. Bah wat een onzekerheid. Sterkte meid!

@Denisse: fijn hoor dat je het hartje kon horen. Is elke keer weer bijzonder.

@Laura: fijn dat de echo goed was meid.

@Astrid: afhankelijk van welke kinderwagen je wilt moet je rekening houden met zo'n 12 tot 16 weken levertijd.

@Xenas: lastig hoor die hoofdpijn. Ik heb dit bij de tweede ook gehad en wat mij erg hielp was voetreflex therapie.

@Chrisje: succes met de verhuizing.

@Annn: heb je nog wel wat voor ons overgelaten bij de prenatal? Leuk he, al die aankopen doen?

@Choco: fijn dat alles goed was en dat je je ukkie weer hebt gezien.

@Bolletje: super meid lekker genieten weer.

@Appeltje: ik moet nog vier dagen plassen en dan niet meer. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel zat ben. Maar het is voor het goede doel.

@Anne: ik slik geen vitamine. en ik ben nu 3 kilo aangekomen.

@Cornelieke: fijn dat alles goed was bij de vk. Ik ben ook jaloers hoor, je bent niet de enigste. ;)

@Irene: fijn te lezen dat het zo goed met je gaat. Heerlijk vakantie. Ik moet nog wachten tot na pinksteren dat ben ik een week vrij.

@Murizzz: wij willen het geslacht ook niet weten. Maar toch ben ik stieken heel benieuwd.

Zo ik hoop dat ik niemand ben vergeten. Met mij gaat het goed. Min bi begint wel te verergeren maar daar moet de therapeut maar naar kijken. Het weekend weg was heerlijk, we hebben erg veel gelopen en ik kon het goed bij houden. Merk dat ik weer wat meer energie heb. Nu hopen dat dit zo blijft. Meiden geniet van het mooie weer en tot later.

5. @Anne
    Ik slik die krengen niet meer hoor. Ik heb het 2 keer geprobeerd en ben er allebei de keren bijna in gestikt. Ik vind ze veel te groot! En als je ze doorbreekt dan voel je die scherpe randjes zo door je keel glijden, brrr.
    Verder ben ik nog niets aangekomen. Laatst was ik een kilo afgevallen, maar ik denk dat dat er nu wel weer bij zit.

@Marieke
    Wat spannend! Ik hoop dat alles goed is! Als ik het me goed herinner dan doen ze in NL die test niet, omdat de uitslag nogal dubbelzinnig is, of moeilijk te interpreteren.

6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Goede morgen (middag) Allemaal!

@mariekebalm jeejtje zeg nu zit je dus in spanning. Ik heb wel gehoord dat het in Frankrijk indd goed gecheckt word en in belgie ook geloof ik. Ik hoop voor je dat je een goede uitslag zal krijgen meid!

@Nynke echt tof dat je altijd op iedereen weet te reageren :)

Vandaag geen mensen die een echo hebben of naar vk moeten he?

Ik heb een prima nacht gehad. Alles is eigenlijk weer ok. Maar heb nog steeds flinke hoofdpijn. Slik af en toe als ik er echt nie meer tegen kan gewoon een paracetamol, dit verlicht de pijn behoorlijk!

Fijne dag allemaal!

Liefs Kiss

7. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hey meiden, ik wip ook weer even binnen.

Marieke; wat is dat schrikken zeg. Ik hoop dat het allemaal blijkt mee te vallen en dat je snel gerustgesteld mag worden!

Nynke; ook ik vind het enorm knap dat je zo uitgebreid reageert! Ik heb daar momenteel helaas de tijd even niet voor.

Fijn dat iedereen de 12 wkn grens gepasseerd is. Lekker gevoel. Ik hoop dat dit groepje lekker tot oktober mag verder genieten!

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik groei goed! Geniet erg van de reacties van mensen om me heen, die het duidelijk zien. Wat is het toch heerlijk om zwanger te zijn (sorry voor degenen waarvoor dat nog niet geldt)
    Morgen eindelijk weer naar de vk. Ben blij weer een teken van leven te horen...

Morgen ook mijn laatste werkdag op deze plek. Dan paar daagjes vrij en vanaf di nieuwe baan. Spannend.
    Ik wil ma eigenlijk graag naar babydum gaan kijken naar wandelwagen.
    Ben verliefd op de Quinny Speedy XS, dus denk dat het die zal gaan worden.

Ga weer snel aan het werk.
    Tot gauw!

8. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ marieke, jee meis dat ik wel balen. Wie weet valt het allemaal nog mee. Wat zijn de gevolgen voor het kindje als het wel zo zou zijn?
    Ik sta in belgie onder controle en mijn gynaecoloog heeft helemaal in het begin getest en heeft toen gezegd dat hij dat niet meer zou doen behalve als er op de echo aanwijzingen zouden zijn dat er iets mis is.
    Meid, ik duim dat alles goed komt!

9. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Lekker van genieten lieverd!
    Is niks mooiers dan zwanger zijn :)

Hihi ik ben ook helemaal weg van de Quinny speedy sx vooral de blauwe! :oops:

10. hey meiden!

is zeker lekker weer buiten vandaag

ik moet nog een uurtje werken..
    helemaal geen zin meer

maar goed...

Zwanger zijn is zeker het allerleukste!

11. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    ja hoor...

eindelijk! annn heeft ook een echt kwaaltje, volgens mij.
    heeft lang geduurt, en is een irritante:

volgens mij heb ik zwangerschapseczeem.
    de achterkant van mijn onderbenen, en vooral de knieholtes.
    pukkeltjes en jeuk.
    nooooooit eerder gehad.
    wel irritant!
    jeuk!

iemand een tip of ervaring?!?!

.

12. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    vooral niet krabben! en goed vet houden met creme of voor het slapen gaan vaseline.
    bij mij is de eczeem die ik normaal op mijn handen en voeten heb gelukkig genezen.. gebruik handcreme van purol..

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    even snel voor degenen die vragen hebben,

Idd, het wordt hier automatisch getest (net als trippletest (volgende week) en nekplooimeting) en ik wist dus dat ik niet immuun was. Ik heb echter wel heel erg opgepast met alle dingen, dus vraag me af hoe het in godsnaam kan...

Voor de gevolgen, gevoelige mensen even niet lezen... Als je toxo in de eerste drie maanden oploopt (is bij mij net op het randje) is de kans dat je het op je kindje overbrengt ongeveer 15%, maar de gevolgen zijn zeer ernstig. Het kan een waterhoofd, verkalking van delen van de hersenen en blindheid tot gevolg hebben....En in het ergste geval zelfs een miskraam.

De uitslag was bij mij echter volgens mij niet zeer hoog, dus hopelijk met medicijnen wel wat tegen te doen. Ik heb al van een collega gehoord dat zijn zus het ook tijdens haar zwangerschap heeft opgelopen en dat ze medicijnen heeft gehad en met de beebs alles ok, dus dat geeft hoop. Ze kunnen alleen niks doen aan het feit dat veel van de mensen die met toxo "geboren" zijn later zeer ernstige oogproblemen op kunnen lopen.

Fred en ik hebben ons er maar bij neergelegd, hoe verdrietig en bang we ook zijn, we kunnen toch niks anders doen dan afwachten en elkaar steunen.

Bedankt ook voor jullie lieve berichtjes, heb even geen tijd en geen puf om op iedereen te reageren, mijn excuses daarvoor.

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik dacht dat ook de hebben. Jeuk en bultjes op mijn buik, heupen en in de knieholtes. Dus de vk gebeld en die dacht toch dat het iets anders was. Maar ik smeerde me al 3 weken met de Weleda olie in, dus acht dat het daar niet van kwam. Toch even met Weleda gestopt en overgegaan op Zwitsal en toen was het zo weg. Maar waar die eczeem in mijn knieholtes vandaag kwam weet ik nog steeds niet, want dat smeerde ik niet in met die olie.

Ik moet zeggen dat de huid vet houden bij mij niet werkte. Dan gaat het zo broeien, vooral in een huidplooi zoals de knieholte. Ik heb babypoeder gebruikt... dat hielp ook goed tegen de jeuk.

Jeetje Marieke, wat een schrik. Ik hoop dat het bij jullie niet het geval zal zijn. Sterkte en ik duim mee!

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bij ons wordt het denk ik ook de Quinny Speedy XS 2007 en dan die pappilion (ofzo, ff geen idee hoe je het schrijft :oops: ) Die heeft iig allemaal leuke felle kleurtjes :D

Pfft ik zit op dit moment in een cursus op mijn werk, en geef zelf die cursus ook een beetje maar wat vermoeiend zeg!

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ marieke

Jeetje zit soms ook niet allemaal mee he.
    Ik duim dat het geen invloed op jullie kindje zal hebben.

Dikke knuffel

17. Klieke

Klieke Actief lid

26 feb 2007
    114
    0
    0
    @ marieke: spannend hoor... hopelijk krijg je goede uitslagen... al die spanning terwijl je juist in blijde verwachting wil zijn. Bah niet leuk!

@ nynke : leuk van die persoonlijke berichtjes. Een derde is toch weer heel anders he? Toch blijft de spanning. Zal het allemaal goed gaan? Klopt het hartje wel? Wat denk je wordt jouw man ook lid van de club van vaders met drie dochters? www.vadersvandriedochters.nl Of wordt het een zoon? :)

@ moon: spannend donderdag een echo. Durf je een beetje te hopen dat nu alles wel goed gaat? Of is dat nog heel moeilijk... Lijkt me naast heel fijn ook weer heel eng om zwanger te zijn. :(

@ annn: mijn dochter heeft ook eczeem en heeft daar van de dokter cremor vaseline lanette gekregen. Is echt supervet en laat geen vocht door, trekt zeer langzaam in de huid. Voor haar werkt het in iedergeval zo goed, dat de huid niet meer open gaat en zij zelf niet al te veel meer krabt. Ze heeft ook een hormoon zalf, maar daar ben ik zelf niet zo voor. Die smeer ik dus alleen in supernoodgeval als echt haar hele huid open licht, en ze niet slapen kan van ellende.
    :cry:

Nog 1 dagje werken en dan is het meivakantie! Ik hoef pas 8 mei weer te beginnen! Joepie! leve het onderwijs!

Groetjes,

Cornelieke

18. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ annn: probeer eens tea-treebalsem van De Tuinen. ik gebruik dit goedje zelfs voor mijn zwemmerseczeem en het werkt (tenminste, bij mij wel).

19. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Marieke: Dat is ook schrikken zeg, het valt valt allemaal mee! Wel apart eigenlijk dat het hier niet getest wordt..mn schoonma vroeg er ook al naar (is francaise) zij moest destijds zelf haar huisdieren weg doen omdat ze niet imuun was :(

Over het exceem je kan zo zonder recept bij de apotheek miconazolnitraat halen (creme ) volgens mij kan je dit gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap, maar vraag voor de zekerheid.
    (zelfde als wat je gebruikt bij voetschimmel)

En als je toch naar de apotheek gaat kan je hen natuurlijk vragen wat het beste is in jou geval.

20. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @sofieke - Tjonge dat was wel even schrikken zeker. Zou wel mooi zijn als het met medicatie opgelost kan worden, want een verdere zwangerschap plat liggen is ook geen pretje.

@xenas81 - ik heb ook nog met buien dat ik moet overgeven, elke keer als ik denk dat ik er vanaf ben zit er weer zo’n dag tussen dat het mis gaat.

@Nynke – Fijn he als je merkt dat het weer wat makkelijker gaat allemaal, en dat de dagen niet meer zo kort zijn, omdat je energie weer op was. Dit is de tijd dat we er echt van kunnen genieten zonder dat onze buiken in de weg gaan zitten.

@ElviraR - Spannend een nieuwe baan.

@annn - Ik kreeg vorige week een aantal potjes met zalf mee van een vriendin. En daar zit ook potje “Sudocrem”bij dit is eigenlijk voor luieruitslag, maar zou ook prima helpen voor mams met uitslag. Heb het nog niet geprobeert, maar zij wel. Het hersteld de rode huid en zorgt ervoor dat het weer zacht en glad wordt (dus eigenlijk een wondermiddel hihi)

Aan deze kant gaat het eigenlijk zijn gangetje, merk wel al met mijn werk dat ik af en toe rust moet nemen. Gelukkig heb ik veeeeeeelllll pauze bij klanten. Hebben momenteel veel storingen waardoor ik lang moet wachten. :)
    Merk wel dat ik echt om de zoveel tijd moet eten anders word ik echt misselijk van de honger.

Deel Deze Pagina