Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Vraag dat heel goed na aub ,want in mijn 1ste zwangerschap kreeg ik zwemmerseczeem en mocht ik dit niet gebruiken!

De jeuk kan wel goed verholpen worden met menthol zalf of poeder.Ik heb altijd wel iets staan voor mijn dochtertje ,maar voor mij is het ook geweldig spul :)

De jeuk kan ook van de warmte komen (de hittebultjes) en zelfs van de processierups ,want die is ook alweer aanwezig!
    Ik heb altijd erg veel jeuk van die rupshaartjes en dan met name in mijn knie- en armholtes ,maar ook bv tussen mijn borsten en geloof als je dan moet krabben ziet dat er behoorlijk lullig uit :( ;)

Het beloofd iig weer een hele mooie dag te worden dus jeuk of niet we gaan er lekker van genieten!
    :)

2. Niet meer actief

Hallo!

Ik kom ook weer ff om het hoekje kijken!

@@MArieke...wat naar dat je dit moet meemaken, ik wil je even geruststellen...ik ben zelf geboren met toxo..vroeger was dat nog niet zo bekend en van mijn moeder hebben ze dus ook nooit geweten dat ze een besmetting heeft opgelopen, ze heeft dus ook nooit medicijnen gekregen...toen ik 16 was kreeg ik erg stekende hoofdpijn aan de linkerkant, steeds meer kwamen er zwarte stipjes in mijn zichtsveld, totdat ik al voor de helft niets meer kon zien met mijn linkeroog, toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan, niemand wist wat ik had, ben met spoed doorgestuurd naar een ander ziekenhuis, ook daar wisten ze het niet toen met spoed door naar het oogziekenhuis in Rotterdam..daar bleek na veel onderzoeken dat ik toxoplasmose in mijn oog had, deze bacterie was mijn oogzenuwtjes aan het opvreten...ik heb toen een paar maanden hele zware medicijnen moeten slikken, maar op een stipje na heb ik mijn hele zicht weer terug...het is dus niet zo dat je ineens helemaal blind wordt, tegenwoordig kennen ze de symps en kunnen ze dus ook nog sneller handelen...en met medicijnen is het goed te verhelpen, mits je er optijd bij bent...het is wel zo dat deze bacterie altijd weer de kop op kan steken, maar de kans is zeer klein.. hoop dat je er een beetje hoop uit kan putten, zonder dat mijn mam medicijnen heeft gehad en ze niet gelijk wisten wat ik had, ben ik er goed vanaf gekomen...!
    Sterkte meis hoop dat het allemaal meevalt!

Verder gaat het hier heel goed, kan elke dag even luisteren naar ukkie, we horen ukkie ook vaak heel veel bewegen, hihi dat is echt heel erg leuk! mijn buikje begint al goed zichtbaar te worden, iedereen vraagt al voorzichtig of ik zwanger ben :)
    21 mei heb ik een pretecho gepland voor geslachtsbepaling van onze uk...ben ontzettend nieuwschierig ;) en 11 juni heb ik mijn 20 weken echo spannend allemaal!

ik lees straks even bij, heb heel veel gemist ;) hoop dat iedereen het goed maakt!

liefs Pjetje

3. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Marieke wat is er precies met je aan de hand. Ik heb iets gemist geloof ik maar ik zie dat iedereen je sterkte en succes wenst dus maak ik me zorgen. Kan iemand me even bijpraten? Verder gaat alles prima hier. Ik geloof dat ik nu toch echt een buikje krijg, maar het verschilt wel per dagdeel, soms denk ik echt tjonge die kan ik niet meer verbergen en soms is het opeens wat minder. Maar mensen zien het wel opeens aan mij. En ik loop nu in zomershirtjes van vorig jaar en die zitten opeens wel erg strak! Hebben jullie al positiekleding gekocht of kopen jullie gewoon eerst een maatje groter van kleding? Positiekleding zal nu toch nog wel heel erg ruim zitten? En hoe zit het met de maten daarvan. Ik heb normaal maat 36/38 welke maat heb ik dan van positiekleding, zijn dat ook de 'gewone' maten? En heb je dan niet verschillende maten nodig tijdens de zwangerschap? Je word natuurlijk steeds dikker.

4. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    @ marieke: sterkte meis, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. De kans dat je het aan je baby overdraagt is idd niet eens zo heel groot dus: hou moed!

Ik ben net bij de verloskundige geweest. Bloed was helemaal goed. Het hartje kon ze met de doptone niet vinden, daar had ze me al voor gewaarschuwd, er zit nl wel wat cm vet voor :( ... Maar op de echo was het hartje meteen te zien en kon ze ook de hartslag weergeven in een grafiekje.. Mooi om te zien en hoewel ik het best spannend vond: het is natuurlijk wel leuk dat ik daardoor een echo kreeg. Zagen we het kindje weer volop bewegen. Het is een druktemaker hoor!
    Mijn onderdruk blijft wel aan de hoge kant maar gelukkig nog wel onder de grens. Ik had nu 82, wel (iets) lager dan de vorige keer.

Op 31 mei heb ik de 20- weken echo (attentie door degene die de agenda bijhoudt), die doen ze bij onze verloskundigepraktijk zelf. Klinkt wel weer ver weg....

Voor degenen die deze week een echo hebben, naar de verloskundige gaan veel succes!

Groetjes,

Jetteke

5. goedemorgen meiden!

vanmorgen weer een goede dag --> niet gespuugd dus haha!

Weet iemand eigenlijk of je Yakult mag?

6. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Volgens mij mag je Yakult, Xenas. Is ook een topic over, ik dacht onder het onderwerp gezondheid en zwangerschap!

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Elvira: geniet van je vrije dagen. Het weer heb je al mee en succes met je nieuwe baan.

@Moon: hoe is het met je, kan je een beetje genieten van je zwangerschap?

@Annn: volgens mij is dit niet het leukste kwaaltje die je kan krijgen. Ik hoop dat je wat hebt aan de tips van de andere dames. En sudo creme is echt heel fijn spul.

@Marieke: meid ik heb een kaarjes voor je aangestoken en duim op een goede afloop.

@Klieke: het is anders een derde maar toch niet minder spannend idd. Ik denk dat ook deze baby weer een meisje gaat worden. Dus manlief mag zich ook gaan aanmelden. :) Geneit van je vakantie.

@Anne: dit is idd de tijd om te genieten. voor je het weet lopen we met dikke buiken en kunnen we onze veters niet meer zelf strikken. :)

@Pjetje: fijn weer wat van je te lezen. En fijn dat het zo goed gaat. Kan je nu echt genieten van je zwangerschap of blijf je angst houden?

@Jetteke: fijn dat je dan toch een echo krijgt. Leuk hoor zo'n bewegend kind, dat belooft nog wat. ;)

@Irene: Marieke is mogelijk besmet met toxoplasma. Je kan er even op googlen als je meer wilt weten.

@Doris: al in het bos geweest met de hond? Even voor de agenda: 9 mei vk en 30 mei 20 weken echo.

Ik ben heerlijk twee dagen vrij en kan genieten van het mooie weer. Ik krijg ook steeds meer reactie van mensen die vragen of ik zwanger ben. Heerlijk vind ik dat. Ik kan ook echt mijn eigen kleding niet meer aan. Maar gelukkig had ik nog kleding van de vorige zwangerschappen en daar loop ik maar in. Moet ook zeggen dat dat veel lekkerder zit dan mijn eigen broeken. Ik ga weer heerlijk in de zon/schaduw zitten. Tot later.

8. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Marieke: Das wel ff schrikken zeg! Maar als ik de verhalen zo lees is de kans dat er niks aan de hand is een stuk groter dan dat er wel wat is.
    Maar kan me voorstellen dat je er wel even door van slag bent.
    Ik ga voor je duimen voor een goeie uitslag!

@ Irene: Fijn om het hartje weer even te horen he!
    Ik ga als de kleine er is 1 dag werken. Kan als ik later weer meer ueren wil dit altijd aangeven, maar in he begin ljkt het me heerlijk om thuis bij de beeb te zijn!

@ Sofieke: Hoe waren de uitslagen van je echo?

@ Murizzz1 en Pjetje, : Ik heb jullie ook op de agenda gezet! (als dat niet de bedoeling was moet je het ff laten weten! )

@ Annn: Ik heb geen tips voor je , maar hoop dat je snel iets tegen de jeuk vindt, want als iets vervelend is is het wel jeuk!

@ Jetteke: Fijn dat je je beeb weer even hebt gezien! Donderdag kan ik eindelijke een afspraak maken voor de 20 weken echo, kan niet wachten :)

@ Nynke: Fijn dat het weekend leuk was (kon natuurlijk ook eigenlijk niet anders ;) ) Wij zijn nog steeds niet naar het bos geweest, duurde iets langer dan we dachten... Maar denk dat we vanavond even gaan! Denk dat de aandacht van de mannen nu wel over is!

Verder allemaal geieten van het mooie weer, ga ik nu ook doen :D
    En dan vanmiddag nog even werken :(

Groetjes Doris

9. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    AGENDA

ElviraR -> 25 April VK (20.00 uur)
    Astrid85 -> 27 April VK 2de Echo (11.00 uur)

Kissflower -> 1 Mei VK
    Missyess -> 1 Mei VK
    Chrisje79 -> 1 Mei VK
    Anne36 -> 1 Mei Echo en Vruchtwaterpunctie (9.45 uur)
    Appeltje -> 2 Mei VK
    Andrea mv Ryan -> 3 Mei VK
    Ready -> 5 Mei VK
    Anne36 -> 9 Mei VK
    Liedel -> 9 Mei Gyn (13.45 uur)
    Nynke -> 9 Mei VK
    Misoh -> 11 Mei Gyn controle
    Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur)
    Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo
    Doris -> 14 Mei VK
    Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo
    Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur)
    Smeetje -> 16 Mei VK (10.30 uur)
    Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur)
    Murizzz1 -> 21 Mei 20 Weken echo
    Pjetje -> 21 Mei Pretecho
    Xenas81 -> 22 Mei VK
    Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo
    Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur)
    Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur)
    Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo
    Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur)
    Denisse -> 24 Mei VK
    Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur)
    Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo
    Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur)
    Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo

Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo

10. @ jetteke.. klopt had zelf ook al een topic erover geopend..
    maar wou het lekker ook aan jullie vragen hahaha
    !

11. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ik vind Yakult niet te drinken.

12. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
  13. @Irene
    Je moet gewoon even gaan passen in de winkels. Ik had zelf twee broeken van Noppies gepast, maat S, maar die zaten nog vrij ruim. Daarna ging ik naar de H&M en probeerde ik maat 36, nou mijn kuiten kwamen er nog niet eens in! Dus nu heb ik er één in maat 38. Maar echt heel lekker zit hij nog niet hoor. Het elastiek van die band zit precies bij je maag, dus dat knelt lekker. Als je buik straks wat groter is zal het wel beter zitten allemaal. Nu pas ik mijn gewone spijkerbroeken nog. Ik zag ook dat niet alle zwangerschapsbroeken zo'n band hebben. Sommigen zijn gewoon een heupmodel!

Wie heeft er hier nog meer hooikoorts?
    Normaal slik ik vrij zware medicijnen en ik heb zelfs 5 jaar lang elke maand een injectie gekregen tegen mijn hooikoorts. Maar nu mag ik natuurlijk niks nemen en sinds deze week heb ik er flink last van. Weet iemand iets wat je wel in de zwangerschap mag gebruiken?

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ nynke

Ja redelijk haha.
    Blijft toch spannend.
    Elk wc bezoek het papier bekijken en als ik iets voel lopen dan meteen naar de wc :oops:
    Maar verder geniet ik wel :)
    Morgen echo.. dan weet ik eindelijk hoe ver.. ben nu van het kortste uit gegaan dan valt het altijd mee.

M'n moeder gaat mee maar die is al helemaal in de stress.
    Ze wilde me oma mee nemen want wat als het mis is en ik raak over m'n toeren :confused:
    Heb tegen haar gezegd dat ze positief moet denken en dat deze er gewoon gaat komen.
    Dus geen oma mee.. ga niet met de hele familie hoor...
    En als ik echt 4w4d ben morgen dan klopt het hartje toch nog niet.

Verder lekker moe en soms misselijk.

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Moon: ik hoop dat je echo morgen goed is en de spanning straks wat af neemt.

@Missyess: ik heb ook hooikoorts en gebruik nu een neusspray en oogdruppels. Als ik deze om de drie a vier uur gebruik houd ik het redelijk onder controle. Ik gebruik natriumcromoglicaat neusspray en oordruppels. Dit was het enige wat mijn huisarts kon vinden voor me. Is zonder recept te verkrijgen bij de apotheek. Ik hoop dat je er wat aan hebt want het is vreselijk op het moment. Zit stiekem te hopen op regen vannacht.

16. joepie!

29 mei heb ik de 20 wk echo!
    YES

17. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    @Missyess: ik heb ook al jaren lang last van hooikoorts, maar tot nu toe blijft het vrij rustig!
    moet wel wat vaker niesen, maar verder nog geen vreselijke rode jeuk-ogen.
    maar... "mijn pollen" zijn meestal wat later in het voorjaar (ik weet zo niet welke...), dus ik vrees nog wel, met grote vrezen!

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ xenas

Spannend joh!
    Wil je weten wat het is?

19. Ja denk het wel.
    Op dit moment willen we graag weten wat het wordt!
    Maar aan de andere kant is het ook wel weer een verrassing voor straks!

20. hebben jullie dat ook... soms heb ik het idee dat ik wat voel onderin mijn buik.. zijn kleine kieteltjes.. en het kriebelt niet.. beetje moeilijk uit te leggen.. soort tinteltjes....

dat kunnen mijn darmen denk ik echt niet zijn toch?

Deel Deze Pagina