goedemorgen meiden! hoe gaat het met jullie! Hier weer een spuugloze dag haha heerlijk! en alleen maar een glaasje jus op! en geen kaakie.. hoop dat het de goede kant op gaat! Wat een weer he vandaag! En wij zitten gewoon weer op kantoor nog 2 dagen werken.. en het is weer weekend... Gaan jullie nog iets leuks doen met koninginnedag?
Ik heb zelf ook behoorlijk last van Hooikoorts. Ik had ook niets wat ik ertegen kon innemen. Vorige week maandag kreeg ik daardoor een voedselallergie erbij. Ik ben opeens allergisch voor appel. Op het internet heb ik gevonden, dat de eiwitten in de appel, lijken op de eiwitten in de berkpollen. En ben je dus allergisch voor de Berk, dan kan je lichaam de eiwit in de appel aanzien voor berk en daar allergisch op reageren. Ik voelde opeens mijn mondslijmvliezen opzwellen na het eten van appel. Vorige week dinsdag had ik doordat mijn hooikoorts 'out of control' was, opeens acute voorhoofdsholte-ontsteking. Ik moest me helaas weer ziekmelden omdat ik zo'n pijn had. Donderdag ben ik bij de huisarts geweest en deze heeft me Loratadine voorgeschreven. Ze had het uitvoerig overlegd met de Apotheker en het blijkt dat ze nu zover zijn dat ze aan kunnen geven dat Loratadine 99,9% zeker veilig is voor het kind. Ik moet zeggen dat het weer een enorme opluchting is, dat ik iets tegen hooikoorts heb. Phew. Als je huisarts hier tegen is, kun je om Tavegil vragen. Dit is een 1e generatie anti-allergiemiddel en van deze weten ze 100% zeker dat het niet schadelijk is. Het nadeel van dit middel is dat je na het gebruik heel duf wordt. Veel artsen willen het daarom niet voorschrijven. Sterkte met je hooikoorts. Groetjes, Marianne
@ Andrea: Jaah, nu heb ik ze gezien Jullie hebben al heel wat werk verzet zeg! En die oranje muur vind ik erg mooi! @ Xenas: Ik hoop ook voor je dat dat spugen nu eindelijk is over is! Hopelijk kan je in je pauze nog ff lekker van het weer genieten! Groetjes Doris
Agenda ElviraR -> 25 April VK (20.00 uur) Astrid85 -> 27 April VK 2de Echo (11.00 uur) Kissflower -> 1 Mei VK Missyess -> 1 Mei VK Chrisje79 -> 1 Mei VK Anne36 -> 1 Mei Echo en Vruchtwaterpunctie (9.45 uur) Appeltje -> 2 Mei VK Andrea mv Ryan -> 3 Mei VK Ready -> 5 Mei VK Anne36 -> 9 Mei VK Liedel -> 9 Mei Gyn (13.45 uur) Nynke -> 9 Mei VK Misoh -> 11 Mei Gyn controle Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur) Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo Doris -> 14 Mei VK Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur) Smeetje -> 16 Mei VK (10.30 uur) Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur) Murizzz1 -> 21 Mei 20 Weken echo Pjetje -> 21 Mei Pretecho Xenas81 -> 22 Mei VK Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur) Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur) Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur) Denisse -> 24 Mei VK Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur) Xenas81 -> 29 Mei (10.00 uur) Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur) Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
Goedemorgen allemaal Andrea wat een mooi knallend kleurtje Marieke heel goed nieuws wat fijn voor je hier alles zijn gangentje
Marieke: fijn dat alles goed is! Ga vanavond naar een wiegje kijken via marktplaats, zon celine rotan wieg echt heel leuk. Vond ik toch wel leuk om zo de eerste maanden te gebruiken ipv bedje, maar vond beetje duur om nieuw te kopen voor die paar maanden dat je het gebruikt.
Hallo meiden, Ben even een paar dagen afwezig geweest, omdat ik weer heel ziek was. Ik ben keihard in de valkuil gestapt en heb veel meer gedaan dan ik kon. Ik voelde me de afgelopen twee weken veel beter en ben meteen van alles gaan ondernemen. O.a. de hele dag naar de bruiloft van vrienden, kleding shoppen, vier logees in huis, halve cursusdag gevolgd, enz. Vervolgens ben ik helemaal ingestort en was ik terug bij af (Lees: overgeven, doodmoe, megamisselijk en vooral op bed liggen ). Ik moet gewoon leren om beter voor mezelf te zorgen en niet meteen van alles te gaan doen als het even wat beter met me gaat. Rust is voor mij op dit moment het toverwoord. Mijn nieuwe dagritme ziet er daarom alsvolgt uit: rustig opstaan, 's morgens iets ondernemen (wandeling, visite, schoonmaakklusJE, oid), lunchen en daarna rusten. Als ik dit niet doe hou ik het niet vol. Gelukkig zijn er ook leuke dingen te melden: Mijn strandhuisje staat weer! Dit weekend gaat manlief het verder inrichten en dan kunnen we lekker gaan genieten. De bruiloft was superleuk. Prachtige bruid en bruidegom en een hele gezellige dag. Mijn buikje begint eindelijk wat te groeien. Kan het nu nog maar moeilijk verbergen. Koud eten (dus brood, salade, e.d.) gaat heel goed en ik ben daardoor weer vijf kilo aangekomen. Nog één kilo en dan zit ik op mijn oude gewicht! WE hebben tijdens de mamma mazzeldagen onze oranje mutsy 4-rider bestelt! Echt super! Al met al heel positief dus. @Marieke; ik ben erg opgelucht dat alles goed blijkt te zijn. Jammer dat je in de rats hebt gezeten om niks, maar fijn dat het allemaal meevalt! Nu weer lekker genieten! @Moon; succes met je echo vandaag. Ik heb er alle vertrouwen in! @Jotim; mijn banner staat wel goed op jou site, maar de uitgerekende datum niet. Ik ben 10-10-2007 uitgerekend. @Avalon; wat een ellende! En dat alles van een 'onschuldige' appel! Ben blij voor je dat het nu weer onder controle is. @Xenas; wat fijn dat jij ook wat betere dagen krijgt! Heerlijk he, om een dagje niet te spugen! Ik denk dat ik met koninginnedag op het strand zit! @Andrea; wat een verandering zeg! En een supercoole kleur! Wij willen ook oranje (en rood) op de kinderkamer en onze kinderwagen is ook oranje. @Anne; wat onwijs lief van je nieuwe collega's! Dat is nog eens lekker binnen komen! Liefs, Maartje
@Marieke Pfew! Gelukkig goed nieuws! @Andrea: Lekker kleurtje hoor! Wij gaan volgende week ons rommelkamertje leeg maken. Geen idee waar ik alle troep kwijt kan... @Xenas: Wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Ik hoop dat het vanaf nu gewoon beter gaat! Met mij gaat het de laatste week echt heel goed. Ik voel me weer precies zoals voor dat ik zwanger was. Niet meer moe, niet meer misselijk, kan alles weer eten. Lekker hoor. @Avalon: Jeetje, vervelend he die allergieën! Ik ben wel heel allergisch voor een boom, maar weet niet meer of dat de berk was. Zou ik niet zo fijn vinden, want ik eet echt graag appels op dit moment! Ik ben wel ook allergisch voor druiven. Als ik die at merkte ik ook dat mijn mond begon te jeuken enzo. En daardoor moet ik dus ook oppassen met wijn!
goedemoregn allemaal he wat leuk die muur wij hebben hem in de woonkamer manderijnoranje met de babykamer nog wachtten tot de verhuizing
hee dames even een vraagje. mijn vriend en ik zijn niet getrouwd wel een samenlevings contract. hoe moet je regelen dat de vader wel erkend is enzo? kan je dan geregistreerd partnerschap doen alleen of toch beter trouwen? weet iemand dit? wij hebben echt geeeen idee, en ook geen idee waar je hierover info kan vinden..
Hallo Denisse Er zijn verschillede topics hierover op het forum Bij de Vk heb je ook verschillende folders over erkennen. Volgens mij moet de papa het kind erkennen voor de bevalling. Willen jullie biede zegenschap moet je dit bij het katontgerecht aanvragen. Je kan ook naar de burgelijke stand bellen van jou gemeente voor dit soort vragen.
Wij zijn ook niet getrouwd en hebben ook een samenlevingscontract. Volgens mij is een geregistreerd partnerschap net zoiets als trouwen en hoef je daarna ook geen erkenning enzo te regelen. Maar als je ooit nog van plan bent te trouwen vind ik het een beetje dubbelop, het is nl ook niet goedkoop! Voor nu kun je gewoon een afspraak maken bij het gemeentehuis en de erkenning regelen. Je moet dan met z'n 2en langskomen en je ID meenemen. Na de bevalling moet je ook ouderlijke macht regelen voor de vader. Als jou namelijk iets overkomt dan heeft hij geen rechten! Idd, veel geregel en toestanden, maar goed. Je kan natuurlijk ook nog trouwen hihi! Maar wij willen dat nu nog niet. Dan komt het echt zo over als een 'moetje'. En ik wil ooit wel een echt bruiloft!
in de zwangerschap kan je samewn met je partner na de burgelijke stand gaan en daar je ongeboren kindje laten erkennen als de baby dan geboren is kan hij met dat papiertje jullie kindje aangeven en erkennen voor het gezamelijke gezag krijg je na aangifte van de baby ook weer een formuliertje . wij zijn ook nog niet getrouwd maar willen het wel graag doen voor de baby er is maar dit wist ik nog van mijn eerste kindje
Hallo allemaal, Net mijn eerste positiekleding gekocht! Ik dacht waarom ook niet. Ik ben echt dikker aan het worden en mijn zomershirtjes zitten allemaal erg strak nu en kruipen steeds omhoog. En er zijn nog leuke dingen te krijgen ook! Wat echt heel erg handig is, is dat tuniekjes in zijn! Dus buiten de positiekleding heb ik er daar ook maar een paar van gekocht. Verder gaat alles prima hier, ik voel me steeds beter en meer zwanger (vooral door mijn beginnende buik!). Ik voel me echt supertrots en als mensen het aan me zien dan straal ik helemaal. Echt zo bijzonder om zwanger te zijn, ik geniet er volop van. Marieke echt geweldig nieuws hoor. Ga nu maar lekker weer genieten! Liefs Irene
heeey! @ andrea: super mooie kamer meid! echt lekker kleurtje! @ doris: we hebben vandaag afscheidsluch gehad van een collega.. 2 uur buiten staan in de zon.. heeeel vervelend @ maartje: fijn dat je bijna wee rop je oude gewicht zit... je moet wel ff wat rustiger aan doen hoor meid! enne.. ik wil ook een strandhuisje!
Nou heb weer heel wat beleefd. Er was wel iets te zien maar hij kon niet zeggen hoe ver ik ben en of ik wel zwanger ben durfde ie niet met zekerhied te zeggen Dus baalde als een stekker! Maar ja hoe komt je dan aan positieve testen. Ja dat kon van een eisprong zijn. Ik hem uitgelegd dat ik toen met de eisprong ovu test en zwangerschap test gedaan had. En dat ie toen aan gaf dat ik een eisprong had en bij de zwangerschaps test niks aan gaf. Naja moest m'n HCG laten prikken en krijg ik morgen de uitslag. Dan kon ie pas vertellen of ik zwanger ben en dan dinsdag weer en dan kon ie het voor 100% zeggen. En het gekke is dat we gewoon het vruchtzakje zagen zitten. Ik heb nog nooit zo iets mafs mee gemaakt