Als je geregistreerd partnerschap aangaat (wat wij gaan doen), dan moet je alsnog erkennen. Het enige verschil is dat je niet daarna nog via het kantongerecht gezag hoeft aan te vragen. Dat moet je wel doen als je alleen een samenlevingscontract hebt, of niets hebt geregeld. Wij zaten ook te twijfelen tussen trouwen en geregistreerd partnerschap. Maar omdat we toch nog (ooit) eens willen trouwen met alles erop en eraan en dat nu niet willen, gaan we toch voor het geregistreerde partnerschap. Dat kunnen later toch nog laten omzetten in een huwelijk met de bijbehorende ceremonie. Het enige verschil is dat er dan geen getuigen hoeven te tekenen, omdat dit al bij het partnerschap gebeurd is. We kunnen het trouwens niet aan de balie zoals ik hoopte, maar we moeten dan echt een trouwlocatie kiezen. Beetje overdreven maar goed... Het kost ons trouwens niet al te veel 150 euro. Als je nog partnerschapsvoorwaarden of huwelijkse voorwaarden wil laten opmaken, dan komen die notariskosten er nog bij. Marieke, wat een goed nieuws van die hooikoorts. En een meid, wat leuk!!!!
Moon, bizar verhaal..... maar ik geloof dat die gyn het zekere voor het onzekere neemt. Morgen krijg je gewoon een vet hoge hCG uitslag in je bloed. Ik voel het...
Hallo allemaal! Heb 2 dagen niet gereageerd en er is weer genoeg gekletst! Wat is het weer ontzettend mooi weer vandaag! Al vond ik het vannacht wel benauwd! Iedereen is de 12 weken grens voorbij! Jippie! @ElviraR, ik las dat je dinsdag mag beginnen bij je nieuwe baan! Wat spannend zeg! @ Annn wat vervelend dat je zwangerschapseczeem hebt! Heb er geen ervaring mee, dus kan je helaas ook geen tips geven. Die link die je gaf over gratis kindergidsje heb ik ook aangevraagd  toch gratis, hihi. En lees dat ook jij hooikoorts hebt  Wat lijkt mij dat vervelend zeg! Maar gelukkig heb je er op het moment nog niet veel last van. Wat lief van je collegas zo een kaartje! en gefeliciteerd met de geboorte van de dochter van je vriendin! @ Klieke lekker hoor meivakantie! En helemaal met zulk mooi weer! @ Irene, ik heb al wel 1 positiebroek gekocht, zit heel erg lekker moet ik zeggen! Verder draag ik nu leuke zomerse jurkjes, al is mijn buik daar behoorlijk zichtbaar in, maar dat vind ik natuurlijk niet erg, hihi. @ Jetteke, wat fijn dat je bloed goed was en dat je toch nog weer een echo gehad hebt, en dat alles goed was met je kindje! @ Xenas81, je mag gewoon Yakult tijdens de zwangerschap en als je borstvoeding geeft! Wat gaaf dat je 29 mei al een 20 weken echo hebt! Ik moet nog een afspraak maken. Ik voel mijn kindje nog niet, ook nog geen kieteltjes, zoals jij omschrijft. Hoop dat het snel komt! Ik ga niets bijzonders doen met koninginnedag, denk gewoon lekker de stad in! @ missyess, wat vervelend dat je hooikoorts hebt. Ik heb er (gelukkig) geen last van. Weet zo dus ook niet wat je wel en niet mag gebruiken. @ Nynke, ook erg vervelend voor jou dat je hooikoorts hebt! Mijn vriend heeft het ook, vind het altijd zo zielig. Vooral in de auto, als hij raampje open heeft met dit weer, dan is het weer goed mis! @avolon1972, jij ook al hooikoorts, en dan ook nog allergisch voor appel!  @ Denisse, ik ben het met jou eens, een verrassing zal het altijd zijn! En ik denk dat op het moment dat het kindje geboren word veel meer van belang is of het gezond is en niet of het een jongen of een meisje is. Wij willen het waarschijnlijk ook gewoon weten met de 20 echo, verrassing zal het voor ons toch wel zijn! @appeltje, wat leuk zeg, dat je je kindje al echt kan voelen! @ mariekebalm, wat geweldig goed zeg dat de uitslag goed heeft uitgepakt. En inderdaad wat zit de wetenschap toch raar in elkaar soms, heb je nu last van hooikoorts dan? Fijn dat je nu eigenlijk opgelucht bent! @ Andrea mv ryan, wat een super mooie kleur, wij hadden ook oranje in gedachten! En jeejtje wat hebben jullie al veel werk gehad met die kamer zeg! @ maartje06, ben echt jaloers op je strandhuisje! En fijn dat je weer bijna op je oude gewicht zit! @Choco, zag inderdaad ook dat de januari mamas er al zijn! Gaat echt super snel! @ Moon85, Jeejtje, dat is nou ook wat! Echt wel heel apart zeg! Maar hopelijk krijg je morgen gewoon geweldig nieuws te horen! Ik gun het je zo! Nou het is weer een lange lijst geworden zeg! Ik heb eigenlijk niet echt iets nieuws te vertellen, alles gaat zn gangetje! Liefs Kiss
ja dacht ik ga hem meteen ff maken die afspraak! goed he.. 22 mei dus controle en dan week later de 20 wk echo! dus nog een maandje wachten! YES
@Moon, wat raar dat hij zo reageert, wel een vruchtzak zien, maar niet zeker weten of je zwanger bent. Nou, volgens mij krijg je morgen gewoon een hele mooie uitslag!
he bah moon wat een rotgevoel zeg mijn gyneceloog deed ook heel vreemd toen ik direct na mijn miskraam weer zwanger was , eerste keer zei hij dat het naresten waren van de miskraam wat er zat en toen ik de week er op terug kwam vertelde hij dat hij dacht dat het misschien wel weer een miskraam werd en die week erop was hij erg verbaasd dat er een kloppend hartje te zien was laat de moed niet zakken hoor meisje
@ Maartje: Kan me wel voorstellen dat je als je je eindelijk goed voelt je meteen te veel doet. Maar je moet goed op jezelf passen hoor! Ga maar lekker geieten van je strandhuisje! @ Irene: Groot gelijk dat je positiekleding gekocht hebt, lekker van genieten! @ Moon: jeetje, das idd raar zeg! Maar ik duim gewoon voor je door en hopen op een goede uitslag morgen! Ik heb net een afspraak gemaakt voor mn 20 weken echo! 18 Mei is het zover! Kan niet wachten, wij willen ook graag weten of het een jongetje of een meisje wordt. Niet dat het ook maar iets uitmaakt, maar we zijn gewoon veel te nieuwsgierig Groetjes Doris
Ja de assistente had ook gezegd tegen mij dat het een restje was toen ik gebeld had. Maar mevrouw had mooi wel in m'n status gezet dat ik zwanger ben. Ik hoop dat morgen m'n HCG hoog is dan ga ik er toch iets van zeggen. Want het vruchtzakje was er gewoon na 2 eerdere zwangerschappen en de controles met de hormonen weet ik alles wel te zitten.
Maartje, vervelend dat je je weer zo ziek voelt en idd fijn van je gewicht. Moon, komt wel goed, is normaal dat ze weinig zien nu en denk dat met je verleden de dokter heel voorzichtig met je wil zijn. Maak je geen zorgen meis, je bent gewoon lekker zwanger hoor! Irene, heb al sinds 9 wk positiekleding aan, in het begin vooral ' s avonds. Nu pas ik écht nergens meer in, hihi, heb een enooorme buik.... En ja, heb een beetje last van hooikoorts, maar niet heel erg hoor, heb zoveel allergieen dat ik het inmiddels gewend ben om een verstopte neus en dikke/traan/prik-ogen te hebben... Was vandaag een dochtertje van collega op werk...Zo'n scheetje! Begon helemaal te kriebelen van binnen, hebben jullie dat ook? Fijne avond allemaal! Marieke
Ja dat heb ik ook steeds als ik een baby zie! Stom he. Op mijn eerste werkdag op het kinderdagverblijf smolt ik helemaal als zo'n baby'tje naar me ging lachen. En laatst zag ik een vrouw met een pasgeboren baby in haar armen en ik kreeg er gewoon tranen van in mijn ogen. Stomme hormonen! hihi
Hoi meiden, Ik heb nog steeds weinig tijd om vaak hier te komen..ik werk nu weer 32 uur in de kinderopvang en is echt zwaar....heb nog steeds last van mn heupen, rug en trekkend gevoel steeds...ook erg moe dus lig op tijd in mn bedje altijd.. Verder gaat alles goed, mn buik blijft groeien zeg..ik vind het wel leuk hoor! iedereen verbaast zich erover dat ik al zo'n flinke mooie zichtbare buik heb. Mensen die het niet wisten weten het nu dus ook, zo duidelijk zie je het nu wel gelukkig @Moon, wat vervelend zeg meis...ik denk dat de gyn idd nog voorzichtig is met uitspraken, denk echt wel dat het goed is hoor, als ik dat zo van jou lees allemaal! Zal voor je duimen! Overhooikoorts: ik heb er helaas ook last van en heb dokter ff gebeld vandaag. Ze hebben recept voor me klaargelegd, is iets wat zwangeren 100procnt veilig kunnen gebruiken (voor mn neus en ogen). Volgens mij heb ik al nieuwe bukfoto in mn album staan anders zet ik er zo wel 1 op (ben al trots op mn buikje Liefs Syl @Moon
He moon ik ga heel hard voor je duimen meid. Vanmiddag briefje binnen van etos heb meteen me doos opgehaald wel vroeg dacht ik zo. Maar beter nu dan straks komen nog genoeg dozen aan toch zeker. Altijd weer leuk wat er in zit. Dan wordt het ook allemaal steeds echter. Heb vanmorgen bloed laten prikken nogmaals om te kijken of me suiker nu weer goed is. Volgende week mag ik weer na de Vk. Heb ook al gebelt voor de 20 weken echo alleen konden ze die nog niet plannen want de agenda was nog niet zo ver Maartje heerlijk hoor zo'n strandhuisje geniet lekker van het weer en doe rustig aan. Iedereen die nog wilt kijken zag op marktplaats verschillende magazijnverkopen aangekondigd en veel babyzaken hebben op 30 april extra kortingen
@moon - komt vast allemaal goed het is nu nog zo pril. Ik had mijn eerste echo ook met week of 4/5 (zie album)en toen riepen ze ook van alles. Maar het is nog zo klein dat ze daar gewoon niets van kunnen zeggen.
@ MissYess en Marianne, Ik heb ook last van hooikoorts en mag inderdaad mijn normale medicijnen niet slikken. Ik heb het van april tot november zo ongeveer, berken, grassen en wat daar dan ook maar na komt. Maar berken het ergst en als het goed is is dat nu een beetje over. Ik heb nu prevalin, helpt niet zo goed als mijn normale medicijnen maar moet het er maar doen. Ben al wat extra duf (door de zwangerschap wrsch) dus medicijnen waar ik nog slaperiger van wordt lijkt me niet zo bevorderlijk als ik niet de hele dag wil zitten suffen op mijn werk. Wat opvallend trouwens dat je dat schrijft over die appels! Ik heb dat ook vaak als ik een appel eet, dan krijg ik na de tijd ontzettende jeuk rond mijn mond en in mijn keel. Ik vond het altijd wel vreemd maar nooit gedacht dat het iets met de hooikoorts te maken kon hebben. (Ik ben ook allergisch voor honden, katten, huisstofmijt, dus dacht gewoon NOG een allergietje erbij.)
zo he, even een ranzig verhaaltje, met beetje zorgen. moest net voor de grote boodschap naar de wc, en na een tijdje ("de eerste lading was eruit, zeg maar") buikpijn! wow! mijn hele buik! daarna een wat dunnere poep (sorry...) en dit ging een paar keer zo door. maar zo'n enorme buikpijn erbij! oh, dan ga ik wel gelijk weer stressen, hoor! als ik maar niet iets verkeerds heb gegeten wat de kleine ook binnen heeft gekregen! en ik ga nu ook bijhouden hoe vaak ik per week moet. want "het was nogal een lading"(sorry2). misschien dat het daardoor kwam... zucht maar nu wel weer opgelucht! .
Goedemorgen allemaal, Daar ben ik even snel. Mijn baas had bedacht dat hij de vergadering van vandaag maar een uurtje moest vervroegen. Ik moet dus om 8.30 uur op mijn werk zijn! IS meteen de laatste keer dat ik dat doe, want het is echt te vroeg voor mij nu. Ik moest mijn wekker al om 6.30 uur zetten om op tijd te kunnen zijn! Pffff. @Annn; ik heb daar ook regelmatig last van hoor! Mijn darmen zijn gewoon een beetje de weg kwijt. Geen zorgen, het hoeft niet meteen te betekenen dat je iets verkeerd gegeten hebt (of ik moet wekelijks verkeerde dingen eten ). @Sylvia; pas je wel goed op jezelf! Als ik je verhaal zo lees doe je veel meer dan je eigenlijk aan kan (misschien heb ik het verkeerd, sorry dan). Je baas heeft er niks aan als je straks acuut bedrust moet houden he! @Moon; Wat een vreemd verhaal. Ik ben het met Marieke eens; volgens mij willen ze extra voorzichtig met je zijn vanwege je 'verleden'. Ik geloof er nog steeds helemaal in hoor! @'velen'; een strandhuis is duur, maar elke cent waard! Wij hebben ons huisje als huwelijkscadeau gehad vier jaar geleden en mijn ouders hebben al sinds mijn vierde jaar een huisje. Ik kan me dus echt geen leven zonder strand voorstellen! Heerlijk! 8) Voor degene die nog geen afspraak hebben gemaakt voor de 20 weken echo en ervoor naar het ziekenhuis moeten. Ik moest al bijna op de wachtlijst toen ik met 13 weken belde! Ik weet niet of dat in elk ziekenhuis is, maar misschien is het verstandig om alvast te bellen! Mijn screeningsecho heb ik al met 18w5d, maar dat moest kunnen volgens het ziekenhuis. Ik ben overigens ook van de MvM flessen af! Ik vond het geen probleem om te doen, maar wel heeeeeerlijk dat ze weg zijn zeg! Zo, nu snel douchen anders red ik het alsnog niet! Tot later en geniet van het mooie weer! Ik trek lekker mijn nieuwe positiezomerkleding aan! Liefs, Maartje Edit: Wauw! Ik ben ook een keer de eerste van de dag! hihi
Goeiemorgen dames! Nou sinds 2 dagen slaap ik dus echt niet goed meer Of het aan het warme weer ligt of aan de hormonen weet ik niet ,maar vervelend is het wel! Moon ik geloof nog steeds dat het wel goed zit met je kleintje!Deze heeft zoooo graag willen komen dat hij/zij zich ook niet zomaar laat afstoten of weg sturen! (ik ben misschien een beetje bijgelovig , maar zo denk ik erover) Ik maak het niet te lang ,want ik wil vandaag echt proberen om iets gedaan te krijgen. Tot later!
Agenda ElviraR -> 25 April VK (20.00 uur) Astrid85 -> 27 April VK 2de Echo (11.00 uur) Kissflower -> 1 Mei VK Missyess -> 1 Mei VK Chrisje79 -> 1 Mei VK Anne36 -> 1 Mei Echo en Vruchtwaterpunctie (9.45 uur) Appeltje -> 2 Mei VK Andrea mv Ryan -> 3 Mei VK Ready -> 5 Mei VK Anne36 -> 9 Mei VK Liedel -> 9 Mei Gyn (13.45 uur) Nynke -> 9 Mei VK Misoh -> 11 Mei Gyn controle Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur) Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo Doris -> 14 Mei VK Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur) Smeetje -> 16 Mei VK (10.30 uur) Doris -> 18 Mei 20 Weken echo (12.45 uur) Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur) Murizzz1 -> 21 Mei 20 Weken echo Pjetje -> 21 Mei Pretecho Xenas81 -> 22 Mei VK Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur) Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur) Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur) Denisse -> 24 Mei VK Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur) Xenas81 -> 29 Mei (10.00 uur) Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur) Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
goedemorgen meiden.. wordt zo opgehaald om 8.15 heb vandaag een cursus ergens in almere.. is voor mij een uur rijden! met file niet bijgerekend aaah vanmorgen even nieuwe buik foto in mijn album geplaats! wat vinden jullie ervan? tot vanmiddag of vanavond! en maar weer lekker van het weer genieten!
Meiden, op het april topic is vanaf pagina 331 een leuk live verslag van loeki die sinds vanmorgen vroeg aan het bevallen is. Haar vliezen zijn om 4.45 gebroken na gister gestript te zijn. Ik zal proberen hier de link neer te zetten. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... start=4950 Mijn bevalling is 2jaar geleden ook 11 dagen te laat begonnen na gestript te zijn bij de gyn. dat maakt het extra leuk om ze mee te lezen!