@liedel ik heb die tussenstukjes van een vriendin gehad, zij heeft ze iets meer dan een jaar terug in belgie gekocht, vroeger zouden ze die ook bij de hema hebben. Maar misschien een lingerie zaak of prenetal ofzo. Even een vlugge update van vandaag, Aangekomen in de wachtkamer kwam net een vrouwtje terug van haar punctie. Ze vertelde dat het enorm was meegevallen het was minder erg dan de tandarts, dus dacht oke dat overleef ik wel. gelijk mocht de volgende en ook die kwam terug met ja viel inderdaad mee. Vol goede moed ging ik naar binnen, lekker echo kijken. Helaas was het kindje wat minder goed zichtbaar dan vorige echo, wel was er goed te zien dat de placenta ervoor lag, wat inhoud dat ik voorlopig nog even geduld zal moeten hebben om het kindje te kunnen voelen. Kindje werd opgemeten, het hoofd dan geen idee waarom, was te gespannen om dat te vragen. Mijn buik werd weer ontdaan van alle rotzooi en ontsmet voor de naald. Jemig wat zag ik er tegenop. Heb niet gekeken naar het beeldscherm, gelukkig hadden ze het ook weggedraaid voor me. En ja daar kwam de naald, ik verstijfde helemaal jemig wat een rotprik, nou als de tandarts dit zo deed kwam ik nooit meer terug. Het vruchtwater afnemen viel daarintegen weer mee, maar toen moest de naald er nog uit echt ik heb gegild van de pijn. Zag bleek en de gyn is in de wachtkamer nog paar keer komen checken of het wel ging met me. Je moet namelijk nog 15 min. blijven zitten daar om te kijken of alles goed is gegaan. Nu enorm het gevoel dat ik bandenpijn heb, heb ook heel de middag op bed gelegen. Echt ben zo blij dat het voorbij is.
Ooh meis.. wat een verhaal. Word er helemaal beroerd van. Gelukkig heb je het gehad! @all Euhm nog ff vraagje.. Ik heb last van m'n spieren boven m'n navel.. lijkt net of het soms trekt wat is dat?
@ Moon: dat heb ik ook af en toe, ik denk dat het met het oprekken van je buikspieren te maken heeft. Je hebt namelijk buikspieren van onder naar boven die als ik het goed zeg tijdens de zwangerschap naar de zijkant verhuizen. Vandaar dat je ook geen buikspieroefeningen dan mag doen of zwaar mag tillen. Daarnaast veranderd er geloof ik ook wel wat bij je navel. @ allemaal: Ik heb al een paar pbtjes binnen van mensen die wel of niet de screeningsecho met 20 weken laten doen. Ik hoop op meer reacties, dan kan ik jullie een beetje een realistisch beeld geven van hoeveel mensen wel of juist niet deze echo laten doen. Dus graag even pb'en. Liefs Laura
@marieke Het is vast wel goed hoor met je kindje in je buik! Vergeet niet dat het gemiddelde om je kindje voor het eerst bewust te voelen rond de 20 weken ligt! Mijn vriendin voelde hem pas met 23 weken, haar placenta ligt aan de voorwand. Maak je daar dus niet ongerust over. Het is nu nog zo klein! Tussen de 10 en 15 cm, dus niet zo gek als je het nog niet voelt. @Appeltje: Ja alles met mate idd. Oeh jammie spekkoek! Je brengt me op een idee, hihi. Ik had de laatste weken helemaal geen trek in Indisch. Werd al misselijk bij de gedachte aan rendang met sambal goreng boontjes. Terwijl ik daar normaal echt gek op ben. @Maartje: Veel beterschap voor je kat! Hopelijk gaat het met het nieuwe voer beter. @Astrid: Beterschap! @Anne: Wat vervelend dat het zo is tegengevallen! Het hoofdje wordt opgemeten om de zwangerschapsduur te bepalen. Dus offie goed gegroeid is. Bij de termijn echo meten ze ook het hele kindje van stuit tot kruin op. Maar nu past hij niet meer helemaal in beeld dus meten ze het hoofdje. En het is logisch dat je last van je buik hebt, er is ook heel wat mee gebeurd! Je kan idd een beetje harde buiken gevoel krijgen. Doe maar lekker rustig aan en laat je verwennen! @Moon: Daar klagen meer zwangeren over. Wordt ook weleens navelpijn genoemd maar het is onduidelijk waar dat van komt. Waarschijnlijk groei, hormonen, verandering of iets dergelijks. Wie van jullie gaat er zwangerschapscursus volgen? En wat precies? Ik twijfel tussen yoga en haptonomie. Heeft iemand hier ervaring mee?
De tussenstand tot nu toe: Ik heb nu in totaal (inclusief mezelf) van 11 mensen of ze wel of geen screeningsecho (20 weken echo) laten doen: Geen screeningsecho: 3 (27%) Wel screeningsecho: 8 (73%) Ook leuk om te weten is dat ik tot nu toe van 1 iemand heb gehoord dat het daar standaard gebeurd. Ik hoop op nog meer pbtjes want dan wordt de lijst nog nauwkeuriger. Liefs Laura
Hallo iedereen! Nou, daar ben ik dan eindelijk ook weer een keer! Gisteren naar de verloskundige geweest ter controle. Alles was prima, gelukkig! Hartje gehoord, wat is dat een gaaf geluid zeg! Bloeddruk prima, alle bloeduitslagen waren goed. Mijn ijzergehalte was zelfs erg hoog, dat betekent (zei de vk) dat ik wel wat bij te zetten heb tijdens de zwangerschap. Zojuist een afspraak gemaakt voor de 20 weken echo; ik mag woensdag 30 mei om 21.30uur. Verder moet ik zeggen dat het met mij erg goed gaat, geen klachten, niets. Ik ben ook nog niets gegroeid qua buik, of kilo's en kan mijn gewone kleding nog steeds aan. Liefs, Divanaatje
Agenda ElviraR -> 25 April VK (20.00 uur) Kissflower -> 1 Mei VK Appeltje -> 2 Mei VK Floortje -> 3 Mei 20 Weken echo Andrea mv Ryan -> 3 Mei VK Ready -> 5 Mei VK Anne36 -> 9 Mei VK Liedel -> 9 Mei Gyn (13.45 uur) Nynke -> 9 Mei VK Moon85 -> 10 Mei Echo Misoh -> 11 Mei Gyn controle Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur) Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo Doris -> 14 Mei VK Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur) Smeetje -> 16 Mei VK (10.30 uur) Doris -> 18 Mei 20 Weken echo (12.45 uur) Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur) Murizzz1 -> 21 Mei 20 Weken echo Pjetje -> 21 Mei Pretecho Xenas81 -> 22 Mei VK Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur) Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur) Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur) Denisse -> 24 Mei VK Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur) Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur) Missyess -> 29 Mei VK Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur) Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur) Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
Hallo allemaal, Ik kon vandaag mijn bed niet uitkomen. Ik had namelijk de tv aangezet en viel in een EO documentaire over een jonge vrouw (ongeveer 18 jaar denk ik) die zwanger was geraakt. Zij werd drie jaar (vanaf zwangerschap) gevolgt door de EO. Zelf had ze vroeger ook in een pleeggezin gezeten omdat haar moeder niet voor haar kon zorgen en aan het einde van deze docu werd haar zoontje uit huis gehaald (toen 2 jaar en drie maanden oud) na jaren aanmodderen. Het was echt zo schrijnend om te zien! En het ergste was nog dat het AMK niks deed! Ze werd uit haar begeleidwoon project gezet, had 30.000 euro schuld, zat in het verkeerde circuit en nog werd er niks gedaan. Vreselijk! @Nynke; ik ben wel weer aardig opgeknapt. Ik vind het gewoon nog steeds heel moeilijk om mijn energie te verdelen, omdat ik gewoon zo graag weer iets wil doen! Ik hoef niks van jou borsten hoor. Heb van mezelf meer dan genoeg(75G)! @Floortje; wat fijn zeg! Dat is morgen al! Heel veel plezier en we horen graag hoe het geweest is! IS dat dan de eerste 20 weken echo?!?! @Annn; ik ben met je eens dat je voorzichtig moet zijn mt maxicosi's, maar toch krijg ik ook een tweedehands. Ik kan hem over nemen van een vriendin. Bovendien ben ik ook wel iemand die graag in het goede van mensen gelooft (misschien naief, maar ja ik heb dat nou eenmaal). Ik zou zelf NOOIT een maxicosi te koop aanbieden waar ik een ongeluk mee heb gehad en hoop dan dat anderen dat ook niet doen. @Doris; ik ben uitgerekend op 10 oktober ipv 12 oktober. Het geslacht blijft een verrassing en het is ons eerste kindje! @Astrid; jammer dat hij niet veel voor je kan doen. Wel fijn dat het dus niks ernstigs is! Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben die groenten niet weg kan krijgen. Ik vind echt alles vies op dit moment (behalve sla). @Anne; wat vervelend dat het zo'n rotonderzoek was! Gelukkig heb je het nu achter de rug. Wanneer krijg je de uitslag?! @Moon; ik zou het ook niet weten. Als ik moet gokken zou ik zeggen dat je buik ruimte aan het maken is voor je organen. Ik heb in de eerste weken ook vreselijk veel last van mijn buik gehad. Alles knelde en elke beweging deed zeer. @Missyess; Ik wil wel een cursus volgen. Ik twijfel tussen de gym en de yoga. Ik hoor graag de ervaringen van de meiden die al wat gevolgd hebben in het verleden! @Laura; bij ons werd de screeningsecho ook niet als een keuze gebracht. Ik heb er wel heel bewust over nagedacht na de berichten op dit forum, dat je er voor kon kiezen. Als ik dus niet op dit forum had gezeten had ik niet geweten dat er een keuze was! @Divanaatje; fijn dat het zo goed met je gaat! Geniet er lekker van! Zo, nu snel douchen! Tot later! Maartje
De volgende tussenstand: Wel screeningsecho: 13 (76,5%) Geen screeningsecho: 3 (17,6%) Weet nog niet: 1 (5,9%) Daarnaast is de screeningsecho blijkbaar in Frankrijk en België standaard, maar zijn er ook mensen in Nederland die er niet van op hoogte zijn dat het een keuze, blijkbaar zien veel VK's in Nederland het ook als iets dat standaard gebeurd. Mijn cijfertjes worden al steeds betrouwbaarder omdat de aantallen groeien, maar blijf gerust pb'en dan krijgen we een zo nauwkeurig mogelijk resultaat. Liefs Laura
@maartje06 Ik heb dit ook gezien. Ik vond het verschrikkelijk om te zien. Voor haar en haar kind. Dan kun je pas zien hoe de hulpverlening in Nederland kan falen. Heel erg.
He hallo meiden.... Vandaag weer eens op de foto met 18 weken en 1 dag. (zie album) Wordt al wat hè?! Ik zie hier ook al flink wat mooie buiken voorbij komen. Ik kom net bij de verloskundige vandaan en alles was goed. Het staat nu niet meer 100% vast dat het een ziekenhuisbevalling wordt. Mijn bloeddruk blijft laag 100/66 en mijn urine is schoon.... dus misschien mag het toch wel thuis. Maar we moeten kijken hoe de zwangerschap vordert, je weet nooit wat er over een paar maandjes gebeurd. Ze zijn toch iets voorzichtiger met mij vanwege mijn ene nier. Ik heb kleintje nog even gehoord. Maar zijn/haar hartslag daalde toen ik ging liggen. De verloskundige zei dat vind mijn kindje het niet zo fijn vond als ik op mijn rug lig, want dan worden er door het gewicht van mijn baarmoeder wat aderen afgekneld. Het kindje geeft aan hoe je ligt in bed. En dat is grappig (en het klopt ook), want normaal lig ik graag op mijn rug of buik, maar nu is het nog alleen op mijn zij. Eergisteren heeft mijn vriend de kleine ook gevoeld. Heel toevallig dat ie net een behoorlijk hard schopje gaf toen hij zijn hand er op legde. Normaal krijg ik maar 2 of 3 van die schoppen op een dag, de rest blijft blij gefriemel, geplop en gedraai. Hij helemaal in de wolken. Ik ga even bijlezen (zit nu ziek thuis, dus heb even de tijd). Allemaal een hele fijne en zonnige dag toegewenst! Liefs, Appeltje
@Maartje06 krijg de uitslag per post over ongeveer 3,5 week als het fout is bellen ze. Hier gaat het eigenlijk heel goed, heb weinig last meer van mijn buik, doe wel nog rustig aan. Heb net mijn werk gebeld dat ik morgen en overmorgen ook vrij neem, ik mag niet tillen en toen ik vanmorgen mijn gereedschapskoffer op de weegschaal zette schrok ik eigenlijk beetje van het gewicht dat ik dus dagelijks meezeul naar klanten. Ding weegt gewoon 12 kilo en dat is nog maar 1 koffer.
Goede middag all Zo ben ff niet geweest omdat mijn moeder hier 2wk was en we heel veel hebben ingepakt omdat we gaan verhuizen eind juli. Alles van zolder en boven wat we niet meer nodig hebben zit al in dozen scheelt straks mooi veel werk. Hier gaat alles lekker begin alleen last van isias te krijgen, had ik bij de andere 2 ook en kan dus soms bijna niet meer lopen. Heb morgen een pretecho omdat mijn vorige zwschap met 14 wk misging en ik het heel graag wil zien, en het ziekenfonds wil niet meer vergoeden omdat er de vorige keer geen reden is geweest dat het mis ging, dus ben niet medisch volgens hun. Luister wel met af en toe met de angelsound, vanmorgen ook nog en het hartje klopte erg mooi. @moon Ik heb met spanning je verhaal gelezen, sjonge zeg wat een grove fout van de gyn niet te geloven, ben enorm blij dat alles ok is, en weet zeker dat het dit keer goed gaat. @iedereen die mooie echo''s had en het hartje bij de vk gehoord heeft toppie! @anne36 Fijn dat je je al weer beter voelt van de punctie @mariekebalm Gelukkig dat alles ok was en je geen toxoplasmo had Iedereen een fijne dag verder en vanaf vandaag zal ik weer reageren op iedereen heb het nu weer wat rustiger gr Marianne
Heey allemaal! Ben gisteren bij de VK geweest. Ik schijn niet genoeg anti stoffen tegen rode hond in mijn bloed te hebben. Wat ik dus erg raar vind, ben als kind gewoon ingeent.. Hebben meerdere van jullie dit? Verder is alles in orde! Heb mijn placenta aan de voorkant liggen, dus waarschijnlijk duurt het iets langer voordat ik mijn kindje kan voelen! Ook het hartje weer gehoord, wat geweldig is dat toch! Ook ging ze mijn buik voelen, wat blijkt.. Mijn baarmoeder komt al boven mijn navel uit. Heb een hele grote baarmoeder volgens de verloskundige, ze zei dat hij zo groot is als iemand die 20 tot 24 weken zwanger is. Dat verklaart waarschijnlijk ook die dikke buik, hihi.. (zie fotoalbum). Maar ze zei dat het verder niet erg was. Me kindje ligt al in de stuit vertelde ze, haha hij is vast aant oefenen voor de bevalling.. Ben weer erg opgelucht dat ik het hartje heb kunnen horen, al duurde het wel even. Ze zat eerst heel laag.. Toen ze naast mijn navel ging luisteren was hij heel goed hoorbaar.. Dus kindje ligt al hoog! Verder eventjes alles bijgelezen. @moon, jeejtje dat is echt erg! Wat een fout zeg! Maar gelukkig is het goed afgelopen..! veel succes nu tijdens je zwangerschap, en nog maals van harte gefeliciteerd! Fijne dag allemaal! Liefs Kiss
hey meiden! zoo dat was even bijlezen! ik heb vanmiddag een afspraak staan bij de huisarts! ik heb al voor mijn zwangerschap last van oorsuizen! neusspray ervoor gehad.. toen ik zwanger raakte dat spul niet meer gebruikt.. was ook minder aan het worden.. uiteindelijk toch weer erger geworden en nieuwe neusspray gehad die je voor zwangere wel mag hebben! Maar het houdt niet op! heb nu ook al een week lang blijvende hoofdpijn...wat gisteren resulteerde in een mega migraine.. ik dacht echt dat ik door de grond zakte..w as zo erg! dus toch maar even een afspraak gemaakt! Mijn moeder is gisteren en vandaag bezig geweest om het behang eraf te halen in de kamer! moet vandaag helemaal klaar zijn denk ik! daarna kan ze het gaan stucken! en kunnen wij gaan verven enzo! heerlijk! kijk er al helemaal naar uit!