Ik had hetzelfde, had ook niet genoeg anti-stoffen tegen rode hond. Vreemd hè? Dat wordt uitkijken geblazen, niet in aanraking komen met kinderen die rode hond hebben. Gelukkig komt het bijna niet meer voor...
@Laura: In principe zijn vk's verplicht om goede voorlichting te geven over de reden, voor- en nadelen van de screeningsecho. Het moet voor elke vrouw duidelijk zijn dat de echo een eigen keus is. Ik kreeg bij mijn vk een informed consent brief mee die ik moet ondertekenen. Daar staat op dat ik info heb gekregen en me bewust ben van het feit dat er afwijkingen gevonden maar ook gemist kunnen worden. Wel een goeie zaak vind ik. Mijn moeder en oma hebben hier net grote schoonmaak gehouden. Alle ramen gezeemd en flink gesopt, fijn hoor. Verder is ons rommelkamertje nu gewoon leeg! En heb ik een heleboel rommel weggegooid, haha. Ik kwam echt van alles tegen dat ik al 1,5 jaar kwijt was. Morgen gaan we het behang eraf halen en de posten schuren. Het wordt steeds echter allemaal he? En het gaat ook echt opschieten. Over 4 weken alweer op de helft!
Ah ja, zo'n formulier moest ik vandaag ook tekenen (net bloed geprikt voor tripletest). Doen ze bij jullie ook niet zomaar toch, die bloedtest? Hier dus wel standaard....
Wat ik mij nog afvroeg; zijn er hier ook mensen die als er een bepaalde afwijking bij de screeningsecho wordt geconstateerd die het kind dan alsnog weg zouden willen laten halen (voor zover dat kan)? Ik zou dit namelijk echt niet kunnen. Hooguit als het niet levensvatbaar is. De twijfel die ik nog heb om het wel of niet te laten doen zit er vooral in dat als er een bepaalde afwijking zou zijn waardoor je beter in het ziekenhuis kunt bevallen, dat je dat beter nu kunt weten dan wanneer je thuis ligt te bevallen. Maar ja, ik zit ook niet te wachten om blij te worden gemaakt dat alles goed is en dat bij de geboorte blijkt dat er iets mis waarop niet is gecontroleerd. Of in de stress zitten omdat ze denken iets te zien, terwijl er niets aan de hand is. Snappen jullie? De enige reden dat ik ben gaan twijfelen, we waren eerst overtuigd het niet te doen, is dat ik merk dat er hier toch wel heel erg veel jonge fitte mensen zijn, net als ik, die ook de echo laten doen. Manlief twijfelt niet, maar ik toch een klein beetje... Blijf trouwens gerust mailen, ik zal vanavond weer even een nieuwe lijst doorgeven. Liefs Laura
Hoi Laura, Zou je wel een pretecho laten maken? Daar ben ik benieuwd naar. Daar kan nl ook vanalles op gezien of juist gemist worden.
Weet niet laura, als het echt iets heel ergs is misschien, maar daar denk ik gewoon ook nog helemaal niet over na. Zie eerst wel wat de uitslag is. Normaalgesproken moet alles goed zijn, dusss...
net even naar de huisarts geweest voor mijn hoofdpijn en oorsuizen. wat denken jullie.. moet iknaar de fysio toe.. hmmm heel vaag! tis voor mijn rug.. hij denkt namelijk dat er wat in mijn rug vastzit! waardoor ik die suizen blijf houden!
Das apart! Mijn moeder heeft een beetje hetzelfde gehad, pijn in haar voet ging maar niet over, bleek ook dat haar rug vastzat. Naja, baat het niet...
@ missyess: Ja we willen wel rond die tijd een pretecho laten maken. Maar volgens onze VK is het verschil tussen de screeningsecho en de pretecho als volgt: - screeningsecho: is puur zakelijk kijken of alles goed is, meestal niet echt leuk, er wordt vanuit gegaan dat alles mis is totdat ze zien dat het goed is - pretecho: ze gaan er vanuit dat het kindje gezond is, vertellen je veel over het kindje en laten het je uitgebreid zien, alleen als er echt iets mis lijkt te zijn word je doorverwezen. Onze VK leek dan ook een beetje tegen op de screeningsecho, en ze raadde ons dan ook aan om rond die tijd een pretecho te doen in plaats van de screeningsecho. Liefs Laura
Oja en wat betreft pijn in een ander lichaamsdeel terwijl het uit je rug komt; dat is heel normaal. Er lopen namelijk allemaal zenuwen vanuit je rug naar alle uiteinden. Je kunt hoofdpijn omdat je nek vast zit of een blokkade in je onderrug waardoor je pijn in een been of voet hebt. Andersom kan ook; veel mensen krijgen steunzolen zodat ze beter op hun voeten staan waardoor de rug weer rechter wordt en er daar minder problemen zijn. Alles staat met elkaar in verbinding. Als je enkel scheef staat, dan waarschijnlijk je knie ook om het te corrigeren, je heup ook en je rug dus ook. Pijntjes die dus ergens anders zitten komen vaak vanuit een punt op de rug. (Sportopleiding gehad, dus dan krijg je dit ook) Groetjes Laura
Hoi Laura Hmm eigenlijk niet zo netjes van je vk om je keuze te beinvloeden of je iets aan te raden. Nu heeft ze de screeningsecho heel negatief geschetst voor je, maar dat hoeft niet zo te zijn! Bij ons krijg je de screeningsecho in een nieuw verloskundigcentrum dat beheerd wordt door alle vk praktijken in de buurt. De echo wordt dus door mijn eigen vk gemaakt, dus niet door een chagie gyn in het ziekenhuis. Dus daar wordt net zoveel uitgelegd en verteld. Nou succes met je keuze iig! Heeft er iemand ook hyves? Misschien ook wel leuk om elkaar zo eens te zien! Veel liefs, Esther
@Moon, ik zie dat alles toch goed is, gelukkig meid, ben echt blij voor je! Sorry meiden voor mn ego bericht maar duik zo weer lekker mn bedje in...ben weer bek af! vandaag weer drukke dag en mn collega;s houden er steeds minder rekening mee dat ik niet te veel wil doen....ik ben dan ook altijd veel te lief en zeg er niet veel van (behalve van tillen zeg ik dat ik dat niet wil, al is het vandaag toch paar keer gebeurd...moest wel en waren de wat zwaardere kinderen op de dreumessengroep.... ) Heb echt veel gedaan, collega's vroegen steeds of ik 'dit en dat' wilde doen....heb vandaag een kwartiertje gezeten....dit was om 12.45uur...moest echt even eten en drinken hoor....terwijl ik zat te eten kwamen ze weer van alles vragen..heb toen maar gezegd dat ik nu echt even mijn brood wilde eten en mn melk opdrinken....tja..daar ha dik dan wel gelijk in...zucht... ik durf het zo slecht aan te geven maar wil graag minder werken...ben bang dat mn werkgeefster het onzin vind ofzo en collega;s ook..alleen alle ouders zeggen steeds: denk goed aan jezelf hoor, en niet tillen! Gelukkig hebben die er wel bgerip voor! pff..ben altijd veel te zacht en te lief denk ik zo..ik ben niet iemand die snel ergens nee tegen zegt al vind ik het wel goed van mezelf dat ik dat nu wel steeds vaker doe (nee tegen tillen ) Liefs Syl welterusten meiden...morgen gelukkig maar half dagje werken
@ miss yess mijn hyves is xenas81.hyves.nl en de jouwe? slaap lekker allemaal ik heb morgen cursus in utrecht dus ben er pas morgen avond weer! trouwens marieke ik ga volgende week naar frankrijk (mijn ouders hebben daar een vakantie boerderij) en het is in ladignac le long.. dat ligt vlakbij limoges! ken je dat?
Ah, ladignac ken ik niet, zus van Fred woont vlak bij Brive, is daar geloof ik niet zo ver vandaan, er waren erg mooie dorpjes daar, vraag zo nog even de namen ervan, was echt de moeite waard, hij is nu even de hond uitlaat, als ie terugkomt zeg ik het je... Dusss, Terrasson en Sarlat was het.... Heb ook even wat msn adressen op mijn messenger toegevoegd, hoop dat jullie dat goed vinden. Voor de mensen die hem niet op de site hebben staan om verschillende redenen maar toch op msn willen of voor degenen die ik nog vergeten ben, ff pb'tje...
Hoi Allemaal, iedereen zal wel al lekker slapen, ga ik zo ook maar eens doen. heb mn avondritme er nog in door de late diensten. @Sylvia: Kan er helemaal in komen in jou "probleem"van niet snel nee zeggen. Ik werk in de zorg en moet daar uiteraard ook veel til/buk/etc werk doen. Heb snel de neiging om alles zelf te doen. Mijn verloskundige zegt dat het geen kwaad kan voor de baby, je moet alleen wel op de signalen van je eigen lichaam letten ivm rug/bekken klachten. Zo te lezen gaat het met iedereen (redelijk) goed, dat is fijn om te horen Hier ook alles ok, morgen is mn vriend jarig, heb een fiets voor hem gekocht hoop dat ie het wat vind. Ook beetje eigen belang kan ie eens mee fietsen, wel gezellig! Deze dagen geloof ik voor het eerst bandenpijn mogen ervaren zat op mn hurken en kreeg toch in een keer een steken aan de zijkant van mn buik..niet fijn, maar ja schijnt normaal te zijn. Nou dan vind ik het allang best.
Hallo meiden, Heb even niet alles bij gelezen. Dinsdagmiddag begonnen met overgeven en koorst en alles erop en eraan. Mijn mannetje een paar uur later ook. We hebben een voedselvergiftiging opgelopen. Heb gisteren heel de dag plat gelegen. Nu weer een beetje bij leven maar het is nog niet veel. Voel me nog erg slap morgen na de vk, denk dat ik een paar kilo kwijt ben.
@denisse ik werk voor een groot telecom bedrijf, hier instaleer ik op dit moment internet + bellen bij particulieren en bedrijven. Wat inhoud dat ik dus veel op mijn knieen zit in moeilijke hoekjes en meterkasten. En dus veel kabels moet trekken van beneden naar zolder etc en vaak onder buros zit om dingen aan te sluiten. @lvdwerf Tja als er echt iets mis zou zijn wat uit mijn vruchtwaterpunctie zou blijken, denk ik wel dat ik het weg zou laten halen. Mijn situatie is op dit moment gewoon niet zo dat ik dat aan zou kunnen. Maar goed ik beslis pas als ik wat weet, ik ga er nu vanuit dat alles gewoon goed is. @Sylvia doe je wel beetje rustig aan, en denk aan jezelf he. Ik ben ook iemand die altijd maar door gaat, maar nu denk ik toch meer van tja ben nu niet meer alleen, ze moeten er maar rekening mee houden. Als het mis gaat zijn ze er ook niet om je te helpen. @Jotim30 ojee das niet zo mooi, laat je maar goed onderzoeken he bij de vk. Hier heerlijk aan het genieten van mijn vrije dagen. Heb gister op internet wat geboortekaartjes uitgezocht. Weet iemand hoever je die van tevoren moet bestellen. Krijg als het goed is van de week een paar proefdrukken thuis en ik kan nu al niet meer kiezen. Het gekke is wel dat ik toch wel bij kaartjes uitkom die een jongens tintje hebben hihi. Nog 3,5 week dan weet ik eindelijk wat het gaat worden.
@ Anne: Fijn dat die punctie voorbij is. Heb je er vandaag nog last van? En bedankt voor de tip van de bh's, ik moet er nl nog een! Zal morgen is gaan kijken. @ Moon: denk idd dat dat komt omdat alles aan het verplaatsen is daar binnen, moeten allemaal weer een plekkie zoeken. @ Missyess: Ik twijfel nog. Er is hier alleen zwangerschapsgym, denk dat ik dat wel ga doen, maar zal is rond gaan kijken. @ Divanaatje: Fijn dat alles weer goed was bij de vk en dat alles met jou goed gaat! @ Appeltje: je buikje wordt al echt wat! Bij mij begint ie ook goed te groeien, iedereen die het weet kan het nu wel zien, en mensen die het niet weten ook wel denk ik maar die zijn nog wat voorzichtiger haha Fijn dat alles weer goed was bij de vk! En jij beterschap! @ Marianne30: Veel plezier met je pretecho vandaag! @ Kissflower: Super om het hartje weer te horen he! @ Lvdwerf: Wij zouden ons kindje ook niet weg kunnen laten halen, tenzij het idd iets is waardoor het kindje niet levensvatbaar is. Maar ik denk dat dat sowieso een moeilijke vraag is om vooraf te beantwoorden. @ Xenas: Hopelijk helpt de fysio, wanneer ga je ermee beginnen? @ Sylvia: Goed dat je al nee zegt tegen tillen! Maar let wel goed op jezelf hoor, je collega's hebben er ook niks aan als ze straks helemaal zonder je moet omdat je in de zw zit met een zere rug bijv. @ Jotim: Oh, das vervelend, hopelijk ben je snel weer opgeknapt! Hier verder alles goed, mn buik is al aardig gegroeid en ik heb het idee dat ie steeds sneller gaat groeien! Voel het ook wel aan de zijkanten als ik veel heb gelopen of heb gestaan, dan gaat dat trekken ofzo. Meiden die vandaag een afspraak hebben bij de vk of een echo, veel plezier! Groetjes Doris
Agenda ElviraR -> 25 April VK (20.00 uur) Floortje -> 3 Mei 20 Weken echo Andrea mv Ryan -> 3 Mei VK Marianne30 -> 3 Mei Pretecho Ready -> 5 Mei VK Anne36 -> 9 Mei VK Liedel -> 9 Mei Gyn (13.45 uur) Nynke -> 9 Mei VK Moon85 -> 10 Mei Echo Misoh -> 11 Mei Gyn controle Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur) Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo Doris -> 14 Mei VK Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur) Marianne30 -> 15 Mei VK Smeetje -> 16 Mei VK (10.30 uur) Doris -> 18 Mei 20 Weken echo (12.45 uur) Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur) Murizzz1 -> 21 Mei 20 Weken echo Pjetje -> 21 Mei Pretecho Xenas81 -> 22 Mei VK Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo Lvdwerf -> 23 Mei VK Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur) Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur) Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur) Denisse -> 24 Mei VK Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur) Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur) Missyess -> 29 Mei VK Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur) Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur) Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo