Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ Xenas, vond ik ook meid dat moederdagpakketje bij prenatal, was niet echt geweldig. Nuja, kijk dan maar uit naar die echte dozen! Wij hebben op donderdag een huwelijk van vrienden en vind het ook zo sneu voor hen, zo lang mooi weer en nu ineens zo slecht!

Wat fijn dat er zoveel dames de baby voelen. Hier ook meerdere keren per dag zelfs, is van zachte kriebels overgegaan naar van die schattige plopjes en net toen ik in bed lag een echte schop die ik duidelijk aan de buitenkant voelde. Jaja, wij krijgen volgens mij een hevig mannetje of vrouwtje! ;)) Nog een weekje geduld want volgende week hebben we de 20 weken echo en kunnen ze het hopelijk zien, ben nu echt ongelooflijk nieuwsgierig

Nog een vraagje, heeft één van jullie ervaring met de kinderwagen van STokke? Wij vinden hem wel fijn maar zijn nog wat in twijfel. Ziet er wel apart uit natuurlijk. in het begin vond ik hem echt niet mooi, maar nu ik hem meer en meer bekeken heb heeft hij wel wat. Mijn mannetje is best groot (1.98) en ik zie hem niet meteen achter een bugaboo lopen, dus vonden we die Stokke wel wat. Best wel trendy ook... Maar moesten jullie nog positieve/negatieve verhalen hebben dan hoor ik ze graag natuurlijk. Gaan het op zaterdag waarschijnlijk bestellen!

2. Niet meer actief

Goede morgen dames!

@xenas...leuk ik heb niks gehoord van een moederdag pakketje! maar dat geeft niet, vind de grote doos van prenatal ook wel wat tegenvallen, lijkt ieder jaar wel minder vol te zitten, maar goed je moet een gegeven paard niet in de bek kijken he, alles wat je gratis krijgt is leuk meegenomen ;) verder heb ik die van babydump ook nog niet gehaald, zitten daar nu wel leuke dingen in? ik had m vorig jaar, maar vond het ook wat tegenvallen..
    suc6 met je cursus!

@Sofieke...tis dat ik al een kinderwagen heb, maar vind die stokke echt gaaf! hij is ook super practisch, als het kindje in de gewone stoel komt te zitten kun je hem gewoon aanschuiven aan tafel als je ergens op terrasje zit of uit eten gaat, ik vind m echt geweldig!
    Leuk man dat je je kleintje al aan de buitenkant kan voelen! op naar de 20 weken echo, nog maar een weekje voor jou lekker zeg!

liefs pjetje

3. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ Pjetje, ja hij is eigenlijk wel cool die stokke, je moet er wel aan wennen, maar je ziet hem nu wel regelmatig rijden. Gisteren nog in de kalverstraat... Dus denk dat ik er toch maar voor ga gaan, bovendien wordt het een kadotje van mijn ouders dus over de prijs hoef ik mij ook geen zorgen te maken. Het wordt dan denk ik die beige, daar was ik zaterdag eigenlijk meteen weg van!
    Hoop dat jij ook snel mag genieten van een paar stevige schopjes. Geeft je toch iedere keer zo een zeker gevoel van dat alles in orde is daar binnen, dan lijken die controles van om de 4 weken ineens minder lang te duren! Hoewel ;))

4. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    goedenmorgen allemaal , kom ook weer even langs ben 10 dgn weg geweest heb dus niet alles doorgelezen maar zal proberen om het weer bij te houden , ik voel ook af en toe al leven wel heel erg fijn gevoel

5. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Sofieke: Wij hebben ook getwijfeld over de Stokke, maar hebben dit niet gedaan vanwege dat je er zeer lastig spullen in kwijt kunt, je kunt er bijvoorbeeld ook lastig een kleine boodschap mee in de supermarkt doen omdat je geen mandje aan de onderkant hebt. Wij vond het systeem wel mooi, maar hebben er toch vanaf gezien, ook omdat we dachten niet vaak gebruik te maken van de mogelijkheid om het in hoogte te verstellen. Wij kozen voor de Mutsy 4 rider. Alles Mutsy's hebben een duwstang die erg makkelijk verstelbaar in hoogte is. Ik ben 1.61 en manlief is 1.93, dus voor ons was het wel belangrijk dat de duwstang makkelijk in hoogte verstelbaar is. Daarnaast heeft de Musty naar verhouding ook nog een redelijk hoge zit. Maar een Stokke is natuurlijk wel lekker apart. Veel succes met uitzoeken!

Liefs Laura

6. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    Anne36 -> 9 Mei VK
    Liedel -> 9 Mei Gyn (13.45 uur)
    Nynke -> 9 Mei VK
    Moon85 -> 10 Mei Echo
    Misoh -> 11 Mei Gyn controle
    Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur)
    Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo
    Doris -> 14 Mei VK
    Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo
    Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur)
    Marianne30 -> 15 Mei VK
    Smeetje -> 16 Mei VK (10.30 uur)
    Doris -> 18 Mei 20 Weken echo (12.45 uur)
    Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur)
    Murizzz1 -> 21 Mei 20 Weken echo
    Pjetje -> 21 Mei Pretecho
    Xenas81 -> 22 Mei VK
    Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo
    Lvdwerf -> 23 Mei VK
    Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur)
    Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur)
    Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur)
    Denisse -> 24 Mei VK
    Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo
    Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur)
    Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur)
    Missyess -> 29 Mei VK
    Chrisje79 -> 29 Mei VK
    Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo
    Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur)
    Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur)
    Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo
    Andrea mv Ryan -> 31 Mei VK

Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo
    Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo
    Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur)
    Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Marianne30 -> 14 juni 20 weken echo

Heb mezelf even toegevoegd bij de 20wk echo

gr Marianne

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen,

@Kirstenyana; wat een prachtige buik! Echt supermooi! En wat een prachtige dochter heb jij in augustus gekregen. Heel onwerkelijk om te bedenken dat ze er niet meer is. Op de foto's ligt ze er zo mooi en rustig bij! Ik hoop dat je ondanks de ellende toch een beetje van deze zwangerschap kan genieten!

@Nica; wat handig, jij hebt al een oppas-grote-broer! ;) Hoe vindt hij het dat er een baby bij komt?!

@pjetje; de regen werkt ook goed mee nu. Ze ligt de hele dag al vredig in de vensterbank te slapen. Mijn hartje is weer gerust! Hoeveel boxen kan je eigenlijk bestellen?! Ik heb alleen de prenatal besteld!

@Jotim; fijn he, al die vrije dagen. De kids raken helemaal ontregeld door alle gebroken weken (of is dat echt iets wat alleen in een kinderhuis speelt?)

@Sofieke; ik ben een van de mensen die de stokke wagen niet mooi vind, sorry. :oops: Bovendien vond ik de wieltjes erg klein aangezien wij meerdere keren per week op het strand komen. Ook wij hebben de Mutsy 4rider oa ivm de banden en verstelbare duwstang.

@Lievebeesje; was jij op vakantie?! Of heb ik dat verkeerd onthouden?!

@Laura; gaaf he, die mutsy! Wij hebben hem ook besteld en krijgen hem in juni. Ik hoorde dat er nu 14 weken levertijd op zit! Das nog een maand langer dan wij hadden! Wij hebben ook de funseat erbij (gekregen van mijn schoonmoeder). Die is ideaal voor naar het strand en aangezien wij een strandhuis hebben is dat geen overbodige luxe(moet de kleine wel voor kunnen zitten, dus voorlopig blijft hij op zolder)!

Verder heb ik niet veel te melden. Ik hou vandaag een rustdag, omdat ik het weekend weer teveel heb gedaan.
    Manlief is vanmorgen begonnen met het leeghalen van de kinderkamer. Ik ga zo onze slaapbank te koop zetten op marktplaats, want die kunnen we niet meer kwijt.
    Fijne dag allemaal!
    Maartje

8. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ Maartje, hahaha, geen probleem hoor ik moest er in het begin ook niet echt van weten van die stokke. Maar langzaam ben ik eraan gewend geraakt en nu vind ik hem wel iets hebben.

@Laura, onderaan zit toch zo een boodschappenmandje, waarvan ik gehoord heb dat je er best wel wat ik kan stoppen. Nu voor ons is dat nie zo een belangrijke, voor dat kleine stukje kan hij/zij wel in de maxicosi op het winkelkarretjes. Ga in ieder geval die Musty ook nog eens bekijken want ook hier een grootte verschil van meer dan 20 cm!

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hallo allemaal,

hier weer een berichtje van mij. Alles gaat redelijk hier. Ik voel de baby steeds beter en vaker. Nog twee dagen en dan weer naar de VK blijft altijd leuk :) Mijn BI is erg aanwezig maar daar moet ik mee leren leven. Ik heb nu wel veel plezier van mijn bal daar voel ik de pijn niet op. Het komt allemaal goed!

@Andrea: fijn dat alles goed was bij de vk.

@Avelon: lief van de Vk dat ze een echo wou maken. Het is nu mijn derde zwangerschap en het is dat ik leven voel anders zou ik niet denken dat ik zwanger was. Ik voel me, op de bi na dan, verder heerlijk, heb genoeg energie etc. We moeten er maar van genieten voor we het weten lopen we te zuchten en te steunen dat we het zat zijn. :D

@Floortje: fijn dat alles goed was meid!

@Laura: het is waar dat ze sommige afwijking niet of slecht zien. De afwijking aan de darmen is wel duidelijk waarnembaar en dat geeft voor mijn man de doorslag om het wel te doen.

@Xenas: als je moeder tijd over heeft is ze welkom hoor. (lol) Succes met de cursus.

@Bolletje: o wat speciaal voor je man zeg! Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Hier ook al nesteldrang hoor. De schuur en zolder zijn opgeruimd, de badkamer heeft een super grote beurt gehad en de keuken is helemaal schoen zelf in de kastjes en op de kastjes. Ik den maar zo nu kan het nog straks word het lastiger.

@Jotim: fijn dat je weer bent opgeknapt. En fijn dat alles goed was bij de vk. Mooi overzicht weer.

@Maris: welkom terug. ;) Fijn dat je toch nog een echo krijgt. Is altijd leuk. Succes met je huis kind klaar maken.

@Maartje: het is wat he, als je een grote cup maat hebt. Ik heb ook een bh van Anita en hij zit heerlijk. Ik moet nog achter een bikini aan helaas. Meid het is even een lastig tijd deze weken, maar ga er maar van uit dat het allemaal goed is hoor.

@Sofieke: hoe gaat het nu met je? Heerlijk gevoel he die kriebel in je buik!

@Marieke: werk je niet te hard meid 11 uur staan is veel hoor! Knap dat je zo rustig bent gebleven ik was heel boos geworden na zo'n verhaal denk ik! Het weer is hier nu ook omgeslagen hoor!

@Meiden die de baby voelen: wat een heerlijk gevoel he? Zo voel je je steds meer zwanger vind ik.

@Chrisje: mijn navel komt ook al meer naar buiten. Hij zal er aan het einde van de zwangerschap wel weer duidelijk uitkomen. Gelukkig trekt dit na de bevalling wel weer weg.

Missyess: nog gefeliciteerd met alle mijlpalen.

@Marianne: wou wat fijn zeg zo'n mooie echo!

@Anne: ik drink me suf aan limonade siroop en eet ineens erg veel bruin brood met kaas. Fijn dat je vrij dagen je goed hebben gedaan.

@Elvira: fijn te lezen dat alles goed gaat meid!

@Pjetje: wat een mooie buik. Ik ben heel benieuwd of de mediums gelijk hebben.

@Sylvia: hoe gaat het met je, lukt het nog op je werk? Als je placenta voor ligt dan voel je de baby pas later. Dat is wat ik er van weet.

@Liedel: dat is even schrikken als je het hartje niet hoort. Gelukkig was alles goed!

@Smeetje: Leuk weer dat shoppen he? Gaat verder alles goed?

@Nica: welkom terug meid! Alles goed met jou en de baby?

@Choco: wat een leuke banner. Meid nog een paar weekjes en dan voel je de baby ook hoor!

@Misoh: wel rustig aan doen hoor. Jij en de baby zijn belangrijker.

@Doris: vaker in bad gaan liggen meid dan voel je de beeb vanzelf wel meer. :D Het is lastig nu vind ik om je energie te doseren. Je voelt je goed maar kan toch minder raar eigenlijk.

@Astrid: je bent niet de enige met dat gevoel meid! Kop op hoor voor je het weet piep je wel anders. ;)

@Kirstenyana: mooie buik al hoor en wat leuk een jongetje! Ik kan me voorstellen dat deze zwangerschap moeilijk is. Wat was jullie Yana*een mooi meisje. Ze zal nu waken over haar broertje.

10. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Hoi Allemaal

Astrid: we hebben inderdaad dezelfde wagen, super mooi he!

KirstenYana: leuk zeg een jongetje!, en wat een verhaal zeg...en inderdaad, ik denk ook dat zij over haar broertje zal waken.

Ps ik vond zon klein flessenwarmertje, heel handig kan zo in je tas en zorgt altijd voor de perfecte temp voor je flesje, en een potje eten kan je er ook in verwarmen. Mischien leuke tip..

11. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik heb net ff een plaatje van onze wagen in mijn album gezet, ik kon toevallig een plaatje vinden in de goede kleur. Wat ik trouwens ook nog handig vond is dat de Maxi Cosi er gewoon op past. We hebben de buggy er ook al wel meteen bij gedaan, in dezelfde kleur.
    Wat leuk die funseat zeg Maartje! Die wil ik ook wel! Moeten we misschien nog maar even een keer erbij bestellen!

Fijn om te horen dat het bij iedereen nu weer zo goed gaat.

Liefs Laura

12. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    ja ik was op vakantie bij me vriend :) gaan begin juli samenwonen dus was wel even heel erg leuk alvast een voorproefje is dan niks aan om weer alleen te zijn

13. NiCa

NiCa Bekend lid

ja meis lekker handig een grote-oppas-broer en volgens mij vind hij het leuk en hij zou graag een broertje willen hebben want daar kan hij zo lekker mee stoeien later :p

14. NiCa

NiCa Bekend lid

dank je meis met mij en de baby is alles goed ben vorige week donderdag naar de vk geweest en toen was beebje lekker spring levend nu ook hoor pfffff soms issie zo drukkies niet normaal meer :p
    ben wel blij hoor dat er wat leven in de brouwerij zit anders had ik er denk niet zo'n fijn gevoel gehad

15. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    @ Nynke, met met gaat het heel goed nu. Een beetje aan het genieten van mijn laatste rustige week waar ik halftijds werk. Voel mij weer heel goed met minder harde buiken dus ik hoop dat de gyn mij volgende week zegt dat ik weer voltijds kan gaan werken voor de laatste 3 maanden.

16. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Ik heb weer even wat foto's in mijn album geplaatst.
    :idea: Mijn nieuwe buikfoto. Het begint eindelijk wat te worden!
    :idea: Onze bestelde oranje Mutsy 4 rider
    :idea: De Mutsy funseat (wat is hij leuk he!)

@Laura; de funseat was 79 euro en voor ons is hij ideaal omdat ik anders met een bolderkar moet gaan slepen en die zijn heel zwaar. In de funseat kan ik veel meer troep kwijt!

@Lievebeesje; wat leuk! Op vakantie bij je partner! Ben blij dat het goed bevallen is, anders ging ik me toch wel een beetje zorgen maken! ;)

@Nynke; tja, het valt niet mee om het allemaal mee te zeulen. Mensen zijn altijd heel verbaast als ze mijn cupmaat horen, omdat het er niet heel groot uit ziet (kwestie van goede bh's kopen en een goede houding). Ik heb me erbij neergelegd dat ik nooit goedkoop uit ben voor lingerie of badkleding.

17. Hallo!
    Wat hebben jullie weer veel geschreven in een paar uur tijd!
    @kirstenyana:
    Wat een mooie buik heb je al! Kan me voorstellen dat je er trots op bent. En wat een verdrietig verhaal over je dochter, dat wist ik nog niet. ik heb even op je site gekeken, ze is echt heel mooi.

Hier gaat alles goed. Ik heb steeds meer het idee dat ik de baby voel, maar het is nog zo lichtjes. Dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik voel ook geen vlindertje hoor, maar meer plopjes. Zou dat gewoon bij iedereen anders zijn?
    Ik denk dat ik morgen even in Breda ga kijken bij aktiebaby. Daar heb je een soort testbaan voor de wandelwagens. Kunnen we eindelijk de knoop doorhakken.
    Hoe kom je trouwens aan zo'n pakket van etos enzo? Moet je die aanvragen? Ik heb me alleen aangemeld voor zo'n blije doos.

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Sofieke: fijn dat het beter met je gaat. Geniet nog van je halftijds werken deze week.

@Maartje: wat een mooi buikje! Die funseat is erg leuk zeg!

Ik ben wel jaloers op jullie leuke nieuwe aankopen hoor. Ik heb alles nog van de eerste twee zwangerschappen. Maar ik koop wel wat kleine dinge nieuw en het kamertje word ook helemaal nieuw omdat we verhuisd zijn.

Wat een weer ineens he, ben al twee keer flink nat reregent omdat de hond toch uit moet. Ik hoop maar snel dat het weer beter word.

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
  20. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Ik heb sinds eergister erg last van zuurbrand. Heb ik wel vaker last van, maar tot nu toe hielp een rennie altijd wel voldoende. Nu heb ik er steeds erger last van en rennies helpen niet meer :(
    Heeft iemand nog een tip voor me wat ik kan proberen?

Groetjes Doris

Deel Deze Pagina