@ Doris: je kan antagel halen bij de apotheek. Dit legt een laagje op je maag zodat het zuur niet omhoog kan komen. Bij mij werkte dit prima.Je kan het veilig gebruiken tijdens de zwangerschap. Sterkte ermee het is erg lastig dat maagzuur.
Zucht, wat zie ik toch allemaal mooie zwangere buikjes. Bij mij zal het nog een tijd duren voordat er wat te zien is, omdat ik van nature al een dikke buik heb en dus zie je nog weinig. Wel jammer, maar dat komt nog wel.
Hier alles ok, blijkbaar was de afwashulp vandaag langsgekomen op ht werk, gelukkig heb ik haar net gemist...Blijkbaar wilde zij het wel houden, maar heeft haar vriend haar "gedwongen" om het weg te laten halen....Raaaar verhaal...Zeker omdat hij al dertig is, ze samen een huis willen kopen etc.... Maar goed, willen jullie trouwens even duimen voor mijn collegaatje/vriendinnetje donderdag? Ze is 23 en ze hebben verdorie net borstkanker bij haar geconstateerd, erg hè? Heeft een zoontje van net een jaar en voedt hem alleen op. Ze moet donderdag geopereerd worden en ik ben de enig die het weet, zelfs haar ouders nix verteld... Ik ga even uitpuffen op de bank en wens jullie een fijne dag toe! Kusjes, Marieke
Hé Marieke, tuurlijk ga ik duimen! Wat erg zeg! Zo zie je maar dat dat dus op elke leeftijd voorkomt! Daarom: Zoveel mogelijk genieten! Mijn duimen draaien voor haar donderdag! Doris, ik heb er ook last van... echt heel vervelend! Rennies helpen bij mij dus ook niet! Heb gelijk de tips van jullie opgeschreven Nynke en Missyess, thanks! Nog een vraagje, hebben jullie soms ook nog wel last van krampjes? Liefs Chris
Jeetje Marieke, wat een heftig verhaal! En dat ze dat helemaal voor zichzelf houdt! Je hebt toch de mensen om je heen nodig om je te steunen! Nou ja, iedereen maakt daar natuurlijk zijn eigen keuze in, maar ik zou het alleen niet trekken. Ik steek een kaarsje voor haar op!
@ Nynke, ik hoop idd binnenkort toch echt anders te piepen Kan ook niet wachten tot mn kerel de kleine kan voelen, dan is het voor hem ook heel erg "echt" Jeetje marieke, veel sterkte daarmee! Ik mis het mooie weer nu alweer het regent, regent, regent en regent.... Van mij mag het zonnetje nu alweer komen hoor! Ow miujn buikje groeit en groeit, ben er echt trots op. Steek m zover mogelijk vooruit! Zal vanavond maar weer eens even een buik foto maken, is alweer even geleden
hallo allemaal, Wat leuk zeg om te lezen dat zoveel hun beebje al voelen. Ik heb zelf maar 1x gedacht iets gevoeld te hebben. Het waren hele kleine kriebeltjes, maar daarna eigenlijk niet meer, maar ben ook pas in week 15 dus het zal vast wel komen. Ik moet as woensdag naar de gyneacoloog voor een echo. Ik had wat bruinverlies gehad 1,5 geleden en kan as woensdag pas terecht. Ik maak me inmiddels al geen zorgen meer omdat ik regelmatig het hartje heb gehoord met de angelsounds en verder zijn er geen rare dingen gebeurd. Maar ik vind het toch wel spannend die echo. Eerst s'ochtends naar de VK voor controle en dan 's middags naar het ziekenhuis. Weten jullie of je een volle of lege blaas moet hebben voor een echo bij ruim 15 weken? Dat weet ik dus echt niet. Ik begin nu een beetje dikker te worden, mensen beginnen het al te zien. Maar ik vind het zelf nog niet zoveel voorstellen hoor het is echt een bescheiden buikje. Maar dat komt vast nog wel!
Hallo allemaal, Even een tijdje niks van me laten horen maar ik leef wel mee hoor! Ik zal voor je vriendin duimen hoor Marieke! Wat een naar verhaal zeg. Gelukkig maar dat we verhuisd zijn he Nynke? Kunnen we in iedergeval de babykamer opnieuw inrichten. (Hebben we ook nog iets ) Mijn man voelt ons kleintje nu ook al. Als hij 's avonds zijn echt warme hand op mijn buik legt, kruipt de kleine als het ware in zijn handpalm. Heel lief. Bij mijn vorige zwangerschappen zei ik altijd kom voelen het schopt en vervolgens, voelde hij dus helemaal niks. En deze komt helemaal uitzichzelf naar zijn hand gezwommen en geeft mijn man dan wat schopjes. smelt.... Veel plezier met de komende controles en echo's! Groetjes, Cornelieke
Kwam dit lijstje tegen. Wanner wat te doen misschien wel makkelijk. 16 weken tot 24 weken Einde urine inzameling Moeders voor moeders Beginnen met opknappen babykamer Foto's van je buik Aanschaf babymeubels (houdt rekening met lange leveringstijden) Babykleertjes kopen (of maken) Niet getrouwd? erkennen door de vader bij de burgerlijke stand Namen bedenken Bij notaris opstellen testament Naar zwangerschapscursus Zwangerschapsverklaring regelen voor werkgever Datum zwangerschapsverlof regelen met werkgever Pretecho laten maken 24 weken Bedenken hoe je wilt bevallen Foto's van je buik Bedenken wie je bij de bevalling wilt hebben 26 weken Geboortekaartjes regelen ( jullie weten waar he ) Foto's van je buik 30 weken Accu's opladen van fototoestel en/of videocamera Aanschaffen voldoende filmpjes voor fototoestel en/of videocamera Babykamer afmaken Foto's van je buik Je buik is nu goed geschikt voor een bellypaint Babywas doen (hydrofielluiers en kleertjes wassen)geen wasverzachter 36 weken Adressen geboortekaartjes schrijven op enveloppen Foto's van je buik 37 weken Bed verhogen Klaar maken vluchtkoffertje Telefoonlijst opstellen Foto's van je buik Beschuit en muisjes halen Babykamer gereed maken Babykleertjes klaar leggen Alles voor de thuisbevalling klaarleggen Ziekenhuistas inpakken Zorg dat je partner altijd bereikbaar is Invriezen borstcompressen
Hoi meiden, Kmoet ff zeuren hoor. Ik mis mijn familie, bah. Ik woon in Z-Limburg, en mijn familie in Friesland, dus ik zie mn ouders en broertje echt heel weinig. Ik vind het ineens veel erger ofzo, nu ik zwanger ben. Ze beleven het toch allemaal wat minder 'intens' mee, omdat ik ze gewoon weinig zie. .. Mijn vriend wil na de geboorte van de kleine hier in de buurt, of in Belgie net over de grens, samen een huis gaan kopen (we zitten nu gehuurd), en ik wou dat ook, maar sinds ik zwanger ben , ben ik hier over aan het twijfelen... Ik woon hier nu vanaf afgelopen juli, hiervoor studeerde ik in Groningen, en ik moet echt nog heel erg wennen. Mijn vriend heeft de jaren van mijn studie ook in Groningen gewoond, en we hadden besloten om als mijn studie klaar was naar het zuiden te verhuizen, waar hij vandaan komt, en nu zit ik hier dus... Op zich bevalt het me wel hoor, maar ik vind het zo erg dat mijn ouders straks ver van hun kleinkind vandaan wonen, en dat ik niet zomaar 'even op de koffie' bij mijn moeder kan. Ik weet het: misschien had ik me dit eerder moeten bedenken, maar het is pas sinds mijn zwangerschap dat ik dit heel erg als gemis zie, gek he? Ik ben gewoon een beetje verdrietig, want eigenlijk is het natuurlijk onzin, Nederland is zo klein. Wat is nou 3 uurtjes rijden, maar ik mis de spontane bezoekjes en 'zomaar' even bij elkaar binnenlopen..zucht Hebben jullie ervaring met hoe lang het duurt voor je ergens 'gewend' bent? Ik heb met mezelf en mijn vriend afgesproken dat als ik het echt niet zie zitten we terug naar het noorden gaan, maar ik vind wel dat ik het een kans moet geven. Maar hoe lang.. 1 jaar, 2 jaar? ik heb een goede baan, leuk huis, lieve vriend, we zijn gezond, kindje op komst, kortom: alles wat je je maar wensen kunt, maar kvoel me echt k@t momenteel, slecht he? Er zijn mensen die het veel slechter hebben.. Nou, kzal ophouden met mijn klaagzang. Sorry, kmoest het ff kwijt. Normaal ben ik een vrolijk mens hoor. Mariekebalm: hoe doe jij dat, jij woont toch ook echt ver weg van je familie, mis jij ze ook niet ontzettend? Liefs, Liedel
lieve Liedel, Mijn ouders wonen ook in Friesland en wij niet. Ik weet echt wat je voelt. Had dat ook heel erg toen ik zwanger werd en een kindje kreeg. Terwijl ik daarvoor prima woonde. Het is de helft minder reizen, maar toch ff binnen wippen doe je niet. En het is juist heel logisch dat als je zwanger bent je de mensen die je het meest aan je hart gaan dicht bij je wilt hebben. Zet 'm op meid! En als je echt niet kunt wennen merkt je mannetje dat ook en wil hij vast ook terug. Hij ziet jou toch het liefst gelukkig? Ik heb een super oplossing op het moment. Mijn moeder past (betaald) op en maakt mijn huis schoon. Twee dagen in de week en dan logeert ze hier. Helemaal top. Mijn vader werkt dan en gaat naar de sportschool en kan haar best ff missen zegt hij. Wel lief he? Ze heeft het zelf aangeboden toen mijn vaste oppas een beroerte had gekregen. Sterkte en neem je gevoelens wel serieus hoor! Geef het wel de tijd want hormonen zijn ook rare dingen. liefs, Cornelieke
@Marieke: ik heb een kaarsje aangestoken voor je vriendin. @Doris: ja hoor kan je zonder recept halen. @Cornelieke: jij bent ook verhuisd dus? Is idd leuk zo'n kamertje opknappen. @Irene: je hoeft geen volle blaas meer te hebben hoor. Je baarmoeder zit nu boven je schaambotje en is makkelijker te vinden/zien op de echo. @Jotim: handig lijstje. Ik heb hem opgeslagen. @Liedel: ik ben net verhuisd van het westen naar het oosten. We hebben ons toch wel twee jaar de tijd gegeven om te wennen. Nu scheelt het dat de oudste al naar school gaat en je zo we contacten op doet. Toch blijf ik ook nog mijn ouders en vrienden missen. Geef jezelf de tijd, praat erover met je vriend en als het niet gaat ga je lekker dichterbij je ouders wonen.
Hoi allemaal, Zo, voortaan moet ik opschrijven waar ik zelf wat gepost heb, want ik heb even moeten zoeken voor ik het begin weer gevonden had! Vandaag hadden we dus weer een echo. Het was megadruk bij de verloskundige, allemaal mensen die al kindjes hadden dus wij voelden ons zonder buik en zonder kind nogal misplaatst in de wachtkamer. We moesten best een tijdje wachten, maar de echo was helemaal gaaf! We hebben alle vingertjes en teentjes kunnen tellen, het maagje gezien terwijl ons kind slikte (mooi!) en gezien dat het kind hersens, ogen, rugwervels, etc. heeft. Jammer dat het maar vijf minuutjes duurde, maar toch echt wel de moeite waard. Vooral over die hersens maakte ik me sinds kort zorgen omdat er zo'n eng berichtje op Nu.nl stond. Dat ging over een 17 jarig meisje in Ierland dat geen abortus mocht laten uitvoeren terwijl haar kind niet levensvatbaar was ivm het ontbreken van de hersenen. brrrrrrr.... Hebben jullie ook dat je elke keer als je zoiets leest meteen alle horrorscenario's dat het bij je eigen kind ook zo is al klaar hebt? Ik mag trouwens ook de Etos-doos al ophalen, vond het ook best vroeg. Het is vast die andere doos die je pas bij zeven maanden krijgt. Als het prenatal kado niet zoveel voorstelt ga ik daar geen moeite voor doen. Ik zou er speciaal aan moeten denken in de binnenstad en dat is me dan wat veel van het goede. Vandaag was niet alleen echo-dag, maar ook de laatste MvM dag. Weer een feestje dus, ik vind het een leuk serviesje! Verder wel heftig dat jullie al bezig zijn met de kinderwagen en zo. Daar zijn wij nog niet naar op zoek geweest, maar dat komt vast wel goed. Ik vind dat er leuke kleuren te koop zijn, ik ben wel benieuwd wat het voor ons gaat worden qua type en kleur. Groetjes! Maris ps ik zet meteen even onze tweede echo in mijn album!
Maris, maak je geen zorgen, als er iets mis is kunnen ze dat heel goed zien op een echo dus als jij een mooie echo gehad hebt is er niks aan de hand! Bedankt voor de lieve berichtjes. Ik ga de hele woensdagmiddag bij haar babyspulletjes uitzoeken, ze heeft dozen vol voor me schijnt, leuk! Ze heeft het erg zwaar, slaapt slecht natuurlijk en is al 6 kilo kwijt. haar ouders zijn met haar zoontje bij de (over) grootouders op bezoek aan de andere kant van het land, maar dat komt eigenlijk wel even goed uit. Ze wil het liefst even alleen zijn, kan het wel begrijpen... Liedel: Ja, ik mis mijn familie vreselijk. Gelukkig komen ze min. één keer per jaar langs en proberen we iig één keer per jaar naar NL te gaan. Maar ik heb voor mijn gevoel wel de goede keus gemaakt. In Nederland kon ik op een of andere manier mn draai niet vinden... Af en toe wel heimwee hoor, zeker nu: mis nml ook de zwitsal produkten, kroketten, loempia's, zoute drop, gerookte makreel, Indonesisch eten, sausjes, kaas, etc etc... Irene, je hoeft idd geen volle blaas meer te hebben, maar ik had het toch gedaan omdat ik het ook niet zeker wist, en mijn gyn was er eigenlijk wel blij mee, kon ze het gewoon nog beter zien allemaal... Ik denk trouwens dat ik haar een beetje voel sinds een paar dagen. Halverwege de avond, terwijl we hartstikke druk hadden natuurlijk :s , werd ook ineens mn buik hard, en begon het te borrelen en volgens mij zelfs te schoppen! Was niet echt aangenaam, als ik stopte met afwassen hield ze op. Denk dus niet dat het mn darmpjes waren! Was aan de rechterkant...Grappig hè? Ik ga nu lekker slapen (heb geen voeten meer over) en morgen hoef ik lekker pas om 12 uur te beginne, mn baas doet de strijk voor me, lief hè?! Trusten allemaal!
@ Liedel ik weet hoe je je voelt. Sinds vorig jaar april ben ik vanuit friesland naar het zuiden van Gelderland verhuisd. In het begin had ik het vreselijk moeilijk maar na een poosje iets minder. Maar nu ik zwanger ben voel ik me soms echt heel erg schuldig. Mijn ouders zijn supertrots en blij dat ze opa en oma worden, maar ze zullen hun kleinkind minder vaak zien als dat ze willen We hebben afgesproken dat we zoiezo 1x per maand daar heen gaan voor een weekend, of zij naar ons. Dat doen we op dit moment ook. En ook willen we de kleine in de toekomst weekendjes daarheen brengen. Zodat ze lekker die kleine eventjes voor hun 2e hebben. Heb ook al 100 keer gezegd dat ze hier maar moesten komen wonen, maar dat zien ze niet zitten. Het zijn echt een stelletje friese boeren Ik ook nog steeds trouwens hoor!
Hoi, Ik heb alles teruggelezen, maar ik zal vanaf deze pagina weer reageren, anders wordt het wel erg veel Missyess & Nynke: bedankt, ga het in huis halen! Sinds vanochtend is het gelukkig over, hopelijk blijft het even weg... @ Marieke: Veel sterkte met je vriendin/collega! En ik denk dat je meisje je even liet weten dat je het wel een beetje rustig aan moet doen @ Klieke: Wat super dat je man de beeb ook al voelt! Mijn manneteje kan niet wachten (en ik ook niet ) Denk dat het dan voor hem ook nog weer wat echter wordt! @ Liedel: Kan me voorstellen dat het nu wel extra moeilijk is hoor! Ik kan er niet over meepraten, maar zo te lezen genoeg meiden hier met wie je dat gevoel kan delen! Je mag hier altijd je hart komen luchten! @ Maris: Gefeliciteerd met je mooie echo! Groetjes Doris
Agenda Ready -> 5 Mei VK Anne36 -> 9 Mei VK Liedel -> 9 Mei Gyn (13.45 uur) Nynke -> 9 Mei VK Moon85 -> 10 Mei Echo Misoh -> 11 Mei Gyn controle Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur) Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo Doris -> 14 Mei VK Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur) Marianne30 -> 15 Mei VK Smeetje -> 16 Mei VK (10.30 uur) Doris -> 18 Mei 20 Weken echo (12.45 uur) Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur) Murizzz1 -> 21 Mei 20 Weken echo Pjetje -> 21 Mei Pretecho Xenas81 -> 22 Mei VK Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo Lvdwerf -> 23 Mei VK Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur) Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur) Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur) Denisse -> 24 Mei VK Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur) Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur) Missyess -> 29 Mei VK Chrisje79 -> 29 Mei VK Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur) Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur) Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo Andrea mv Ryan -> 31 Mei VK Jotim30 -> 2 Juni Pretecho Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur) Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur) Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur) Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo