goedemorgen meiden! nog even mijn beautycase inpakken en dan wordt ik rond half 9 opgehaald! en rond 9 uur is de plannign dat we weg gaan rijden! JEEH heb er zin in!
Hallo, Lees dat jullie praten over het voelen van de baby. Ik heb hem volgens mij gister voor het eerst gevoeld. Maar weet het niet zeker, was in elk geval een gevoel dat ik niet eerder heb gevoeld zeg maar...heel apart. Groetjes Vanessa
Goeiemorgen dames! Het heeft even geduurd ,maar hoe gek ook ik zit nog steeds tot over m'n oren in het werk.(ik doe het ook zelf hoor) Gevaarlijk hè als je je zo goed voelt!Je doet toch stiekem iets meer als goed voor je is. Ik geloof dat onze beeb een echt waterratje is ,want toen ik van de week even gezellig met mijn mannetje in bad ging begon hij/zij toch ineens volop te bewegen! Ik zei al tegen mijn man volgens mij houd hij van water! Ik wil ook even reageren op de berichten en vragen over de placenta als ie aan de voorkant ligt. Bij de zwangerschap van mijn dochter was dat ook het geval ,maar ik voelde haar al met 16 weken heel duidelijk en later in de zwangerschap had ik wel degelijk last van gekneusde ribben van de voetjes ,want dat voel je evengoed hoor! Het enigste nadeel wat ik ervan heb ondervonden is dat mijn man de kleine pas veel later voelde (ruim in de 20 weken tegenover nu 16 weken) en dat ik van de buitenkant niet goed kon zien dat ze bewoog. Je hoort wel eens dat je dan ineens een voetje naar buiten ziet komen of de buik ineens naar rechts of links gaat hangen Dat zag je bij mij dus niet ,maar verder zit er geen nadeel aan en het is dus ook niet zo dat je per see de beeb later voelt. Dat wilde ik even kwijt ,zodat ik weer wat dames kan geruststellen. Verder lees ik hier een hoop leuke dingen als nieuwe banen, fietsen ,huwelijken enz. Geweldig! Ik kan weer met een gerust hart verder en lees/spreek jullie later weer!
Bolletje, fijn zo'n positief verhaal met een placenta aan de voorkant. Ik was al helemaal teleurgesteld en las verhalen dat je hem pas heel laat kan voelen en maar heel weinig terwijl ik eerst dus dacht (volgens mijn eigen verloskundige lag de placenta aan de achtekant en ze had me al blij gemaakt dat ik de baby snel zou kunnen voelen enzo!) dat ik hem snel zou kunnen voelen. Maargoed, na zo'n positief verhaal kan ik er weer tegen. Ben best stiekum een beetje jaloers op de meiden die de baby nu al gevoeld hebben, ik wil het ook zo graag! Maar ik vind het natuurlijk geweldig voor jullie.
Zo... ik ben al even niet geweest, maar kom nu tijdens werktijd even illegaal spieken. Na vandaag ben ik heerlijk 3 weken vrij, maar daarvoor heb ik dus 2 weken ontzettend lange dagen gemaakt om alles af te krijgen. Ik ga dus nog even snel door en maandag kom ik jullie weer updaten en reageren. Ik heb maandag mijn 20-weken echo en dan hoop ik te kunnen melden dat wij een gezond jongetje of meisje krijgen! Voor de werkenden onder ons.... kop op meiden, nog maar 6 uurtjes en dan weekend!
AGENDA Nynke -> 9 Mei VK Misoh -> 11 Mei Gyn controle Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur) Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo Ready -> 14 Mei 20 Weken echo Doris -> 14 Mei VK Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur) Marianne30 -> 15 Mei VK Stay Funny -> 15 Mei 20 Weken echo Smeetje -> 16 Mei VK (10.30 uur) Doris -> 18 Mei 20 Weken echo (12.45 uur) Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur) Murizzz1 -> 21 Mei 20 Weken echo Pjetje -> 21 Mei Pretecho Xenas81 -> 22 Mei VK Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo Lvdwerf -> 23 Mei VK Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur) Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur) Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur) Denisse -> 24 Mei VK Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo Astrid85 -> 25 Mei VK Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur) Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur) Missyess -> 29 Mei VK Chrisje79 -> 29 Mei VK Ready -> 29 Mei VK Floortje -> 29 Mei VK Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo ElviraR -> 30 Mei 20 Weken echo (14.00 uur) Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur) Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur) Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo Andrea mv Ryan -> 31 Mei VK Jotim30 -> 2 Juni Pretecho Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 5 Juni VK Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur) Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur) Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur) Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
Zo daar ben ik weer. Uitgeslapen en al! Ik had al weken last van mijn rug als ik 's morgens wakker werd. Nu heeft manlief mijn kant van het waterbed wat bijgevuld en slaap ik veel beter! Ik moest wel weer twee keer naar de wc, maar heb er gelukkig niet lang wakker van gelegen! @Jotim; onze mannen zijn tegelijkertijd jarig! Mijn man wordt maandag 35 jaar en wij vieren het zondag. Veel plezier morgen! En natuurlijk alvast gefeliciteerd! Is de felicitasdoos dezelfde als die van de prenatal?! Ik weet niet meer zo goed welke ik wel en niet heb aangevraagd! @bolletje; ik denk dat ik vandaag ook maar eens in bad ga! Misschien dat ik onze uk dan wat duidelijker voel! @Vanessa; Ik voel onze uk ook nog niet echt duidelijk hoor. Maar af en toe heb ik net als jij een gek gevoel in mijn buik waarvan ik denk dat het de baby is. @Xenas; veel plezier meid! Ik zit hier wel een klein beetje jaloers te zijn hoor! @Lievebeesje; Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben ook 'gezegend' met een spastische darm. Pffff, geen pretje! Denk om je voeding. Ik hoop dat het snel beter gaat! @Irene; ik kan me helemaal voorstellen dat je verliefd bent. Het is ook zeker een fantastisch mooie foto! En dat zit in jou buik! IK ga zwangerschapsgym doen heb ik vandaag besloten. Nu dus snel inschrijven anders ben ik straks te laat! @Sylvia; denk ajb om jezelf! Als ik dit zo lees, doe je veel meer dan je eigenlijk zou kunnen. Het gevaar is dat je straks helemaal de ziektewet in moet omdat eht echt niet meer gaat. Volgens mij is niemand daarmee geholpen. Ook je baas en collega's niet. Bovendien heb je als zwangere gewoon recht op meer rust en aangepast werk. Dat is niet voor niks! @Denisse; ik zat er ook over te denken om te gaan zwemmen. Mijn conditie is echt superslecht door al die weken thuis zitten. Ik zie alleen zo op tegen het aan- en uitkleden in het zwembad. Dat kost me zoveel energie! @Avalon; Pilates, dat klinkt ook leuk! Ik kan eht alleen hier in de buurt niet vinden! @Klieke; beter laat dan nooit: Gefeliciteerd met je nichtje! @Maris; ik heb geen cake gezien, wel tompoezen. Maar ik werk dan ook in de zorg en niet op een bank(voor zover ik werk op dit moment )! IK ga maar eens douchen. Ik moet zo echt even de stad in om het cadeau voor mijn man op te halen. Fijne dag allemaal! Maartje
Hallo meiden! Ik heb ook heerlijk de klok rond geslapen. Was echt nodig volgens mij. Wij gaan zo naar Leen bakker,daar is een matrasje in de aanbieding voor 40 We willen niet een matrasje van 150 aanschaffen. Lekker appeltje een paar weken vrij, geniet er maar van. Hopen dat het weer wat opknapt. Ik werk aankomende 3 weken lekker 24 uur. Dit ivm hemelvaart en pinksteren. En ik ben 24 mei jarig dus heb ik vrij gevraagd. Gaat best snel. Mijn mannetje is 19 mei jarig en we worden allebei 22. Kunnen we het mooi in 1 weekend houden!
Wat een goed nieuws allemaal: een nieuwe baan, goede echo's en weinig klachten Super toch! Ik lees ook dat jullie je beebje allemaal al voelen, hier twijfel ik nog of het mijn darmen zijn of toch de beeb... Vorige keer voelde ik het pas met 19 weken. Morgen gaan we nieuwe meubeltjes kopen voor onze dochter, die krijgt straks een echte "grote meiden kamer". Wij hoeven dus niet op zoek naar ledikantjes, boxen, kinderwagens enz..... Alles staat al klaar op zolder. Als onze dochter straks over is naar haar nieuwe kamer, gaan we een paar dingen nog veranderen en dan is de babykamer al klaar! Die is net 2,5 jaar oud dus we gaan niet opnieuw behangen enz. Er komen alleen nieuwe gordijnen te hangen. Wat een saai weer is het zeg... Vorige week zaten we nog lekker buiten en nu moeten we ons binnen vermaken, plakken, knippen, verven dus heerlijk knutselen. Ga straks nog even een kwarktaart maken (heb ik zo'n zin in!) Even alvast voor moederdag. Krijgen jullie allemaal al wat voor moederdag (degenen die nu het 1e kindje krijgen)? O ja, hebben jullie nog nieuwe verslavingen: ik drink ineens liters ranja! Vond ik eerder helemaal niet lekker! En jullie? Augurken, hahahaha!
Hallo allemaal @Sylvia: Meis je moet echt meer voor jezelf opkomen. Ik herken wel veel van mezelf in jouw verhaal. Ook te lief, kan moeilijk nee zeggen enz. Maar nu is het echt de tijd om wel aan jezelf te denken en jezelf en je baby op de 1e plaats te zetten! Jammer dan als je collega's je een zeur oid vinden! Nu hou je dat tillen misschien nog vol, maar als je straks wat verder bent dan kun je daar veel last van harde buiken van krijgen en dat is niet goed. Met het resultaat dat je misschien wel eerder moet stoppen met werken van de vk. Misschien om je collega's te overtuigen; beter dat je nu wat rustiger aan doet en hopelijk nog lang kan blijven werken. Ik loop ook wel veel met die baby's te zeulen maar ik hoef er geen 10 de trap op te tillen. En ik merk zelfs al dat ik last krijg van mijn buik! Dus kom voor jezelf op! Zo, ik hoop dat je wat hebt aan mijn peptalk @Irene: Ik twijfel ook nog steeds tussen haptonomie en yoga. Puffen heb ik al zoveel gedaan, dat weet ik nou wel, hihi. Maar ik zou best wat yoga technieken willen leren. En haptonomie lijkt me heel leuk omdat je dan echt contact maakt met de baby en je partner ook. In onze folder stond dat je bij haptonomie geen ademhalingstechnieken leert. Maar dat je de weeen op kan vangen door je op de baby te concentreren. Maar ik vind het wel een beetje duur allemaal! Voor yoga 140 euro. Haptonomie weet ik niet, maar dat schijnt ook duur te zijn. Dus allebei de cursussen gaat niet lukken. Verder gaat met mij alles goed. Alweer 17 weken! Wat gaat de tijd snel zeg. Ik groei nog niet zo hard, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb nogal aanleg voor striae, dus als het een beetje geleidelijk groeit is dat mooi meegenomen. Ik ga beginnen met koken. Aardappelgratin, jammie! Als je iets lekkers wilt eten en niet op de lijn hoeft te letten want er gaat een halve liter slagroom in! Een kilo aardappels koken in een halve liter slagroom, samen met knoflook, nootmuskaat, tijm, zout en peper. Dan een half uur in de oven met geraspte kaas erover. Ik ga vanavond naar het concert van Wibi in Rotterdam, voor moederdag, daarom moet ik vroeg eten. Groetjes!
@Lievebeest: gefeliciteerd met je nieuwe baan. @Maartje: ik hoop echt voor je dat je straks volop kan gaan genieten. Het zal best zwaar zijn op deze manier. @Irene: fijn dat je weer gerustgesteld bent. Nu echt gaan genieten he? @Ready: dan hebben we de zelfde vk praktijk! @Cornelieke: gefeliciteerd met je nichtje. Ik moet eerst nog maar zien of ze het door zet zo op het potje. Grappig, onze jongsten schelen dan maar 18 dagen. Van wanneer is je oudste? Sterre is van december. @Elvira: fijn dat je je zo goed voelt. Lekker genieten. @Jotim: let maar goed opjezelf. Ik hoop dat je snel weer opknapt. @Denisse en Avelon: het is fijn dat jullie af en toe een berichtje achter laten dan weten we dat alles nog goed gaat met jullie. Pilates lijkt me erg leuk. Helaas kan ik hier in de buurt niks vinden. @Xenas: veel plezier in Frankrijk. Ik hoop dat het weer er beter is als hier. Heerlijk he dat je de beeb voelt. @Sylvia: meis let echt goed op jezelf hoor. Tillen is erg zwaar voor je rug en je bekken. En je moet nog zolang met je rug door straks. @Saartje: welkom hier. @Anne: let jij ook goed op jezelf?(lijk wel en oud wijf sorry) @Liedel: was geen zeur verhaal hoor! Fijn dat je bloeddruk zo goed blijft. @Astrid: dan gevoel onder je navel kan heel goed de baby zijn hoor! Geniet er maar van. @Bolletje: lekker dat je je goed voelt en fijn om wat van te horen. @Appeltje: heerlijk zeg twee weken vrij. Geniet er maar van. @Smeetje: hier ook een knutselende moeder. Ik heb de hele dg al geplakt en zit onder de verf. @Missyess: dat klinkt erg lekker. Veel plezier bij wibi. Hier eindelijk een berichtje van mij. Bij de vk was alles goed. Mijn baarmoeder zit nu twee vingers onder mijn navel en de bloeddruk was 115/70. Verder ben ik nu heerlijk 10 dagen vrij en hoop ik wat te kunnen bijslapen. Met de therapie is de bi nu redelijk stabiel, ik hoop het zo te houden voorlopig. Allemaal en fijn weekend en tot later.
AGENDA Misoh -> 11 Mei Gyn controle Maartje -> 14 Mei 20 Weken echo (9.00 uur) en VK (11.00 uur) Appeltje -> 14 Mei 20 Weken echo Ready -> 14 Mei 20 Weken echo Doris -> 14 Mei VK Sofieke -> 15 Mei 20 Weken echo Lievebeesje -> 15 Mei Gyn (14.00 uur) Marianne30 -> 15 Mei VK Stay Funny -> 15 Mei 20 Weken echo Smeetje -> 16 Mei VK (10.30 uur) Doris -> 18 Mei 20 Weken echo (12.45 uur) Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur) Murizzz1 -> 21 Mei 20 Weken echo Pjetje -> 21 Mei Pretecho Xenas81 -> 22 Mei VK Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo Lvdwerf -> 23 Mei VK Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur) Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur) Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur) Denisse -> 24 Mei VK Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo Astrid85 -> 25 Mei VK Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur) Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur) Missyess -> 29 Mei VK Chrisje79 -> 29 Mei VK Ready -> 29 Mei VK Floortje -> 29 Mei VK Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo ElviraR -> 30 Mei 20 Weken echo (14.00 uur) Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur) Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur) Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo Andrea mv Ryan -> 31 Mei VK Jotim30 -> 2 Juni Pretecho Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 5 Juni VK Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur) Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur) Nynke-> 9 juni VK Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur) Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur) _________________
hey meiden ben ik weer ff ik had me van de week de moeder fiets bij kruidvat besteld en die was er vanmorgen al...mooi ding joh verder gaat het met mij heel goed maar ben alleen wat moe maar daar kan ik mee leven ben niet eens misselijk ofzo iets geweest en dat was bij me eerste wel anders was behoorlijk misselijk enzo dus deze zwangerschap is echt genieten liefs nica
Hoi hoi. Nou, ik heb me ingeschreven voor een "gewone" cursus zwangerschapsgym. Ik wist het echt niet, dit was niet zo duur dus als ik het niets vind dan ben ik ook zo weer weg. Pilates heb ik een tijdje gedaan, vond ik wel erg grappig (allerlei rare houdingen aannemen) maar denk dat bij de oefeningen die ik toen moest doen niet zou kunnen met een buik op gegeven moment. Zal wel aangepast zijn . Verder sport ik nu niet, maar ik fiets een half uur naar mijn werk, en wandel 2 per week, hoop dat dat voldoende is om een beetje in conditie te blijven. Bij mij groeit mijn buik nu opeens ook snel, vanmorgen schrok ik er echt ff van. zo van ow shit jah, dat hoort er ook bij, ik ga enorm worden! @ Nynke.. Haha, nou, dan moeten we maar op de lijst kijken of we elkaar tegen kunnen komen .
@Maartje06 - Ja ik mag zoiets wel weigeren, maar ja hoe vertel je een klant dat je een installatie niet wilt doen omdat het zo vies is. Ik doe dit ook nooit meer hoor, ik heb dus gister heel de dag over lopen geven en ben vandaag dus ziek thuis geblijven omdat ik gewoon buikpijn had van al het overgeven. Had toch een bacterie opgelopen daar. @Smeetje - helaas moederdag wordt hier overgeslagen, hebnamelijk nog steeds niets van de papa vernomen (sinds 21 maart) Mijn verslavingen zijn echt per week weer anders. Nu is het weer framboze jam en ranja. @Nynke - ik ga mijn best doen om toch wat meer op te letten, nadeel is als je je zo goed voelt dat je gewoon doorgaat, en ik ben altijd worcaholic geweest. tis voor mij al straf dat ik maar 40 uur werk. @Ready - grappig is dat he als je je buik gewoont bijna ziet groeien. Van de week bij de vk geweest alles was prima bloedruk, hartje klopte prima, en het zat nu ongeveer 2 cm onder mijn navel. Wat de pijn in mijn stuitje kon ze weinig van zeggen, het kan van de zwangerschap zijn, maar moet er maar even mee langs de huisarts, misschien krijg ik dan fysio. Gister dus toch nog iets opgelopen in dat smerige huis waar ik moest zijn, heb heel de avond en nacht liggen overgeven, vandaag rustdagje genomen omdat mijn buik zo zeer deed van al dat overgeven. Gelukkig kon het geen kwaad voor de baby en lijkt het beetje op voedselvergifteging qua symptomen. Morgen heerlijk dagje naar Apeldoorn even wat vrienden bezoeken, heb hier 6 jaar gewoond en even baby snuffelen bij een vriendin.
Hey meiden, ik kom ook weer even spieken. Leuk om zulke leuke verhalen van jullie te lezen! Ik vind trouwens dat er al veel zijn die vroeg hun beeb voelen, Ik begin nu soms te twijfelen of ik 'm voel, maar ben nog niet echt overtuigd hoor. Leuk dat de 20 wkn echo's nu ook allemaal dichtbij zijn of al geweest zijn, Ik duim dat we hier allemaal goed nieuws mogen komen melden. Ook ben ik zelf erg nieuwsgierig naar het geslacht! Petje af voor de mensen die op iedereen zo uitgebreid weten te reageren! Dat lukt me momenteel ff niet helaas... Meiden ik zal snel weer komen meelezen. Duim voor ieders echo; niet vergeten te genieten he Tot gauw!
goedemorgen wat vervelend anne dat je ziek bent geworden door het vieze huis , dus je bent in apeldoorn= ik heb daar 30 jaar gewoont al mijn familie en vrienden wonen daar zwaai je even na mijn dchter ?