@ pol, ik ben in belgie in behandeling en daar is het standaard dat je 3 echo's krijgt, een eerste op 12 weken, dan rond 20 weken en een laatste op 32 weken. Waarvoor die laatste precies is weet ik eigenlijk niet. Waarschijnlijk voor de ligging te bepalen ofzo... @ stay funny, moet er ook wel op letten hoor dat ik mezelf niet verspreek. Dacht altijd dat het een jongen zou worden dus sprak meestal over hij. En nu probeer ik dat vol te houden, maar zal wel moeilijker worden want thuis spreek ik natuurlijk wel over zij... Och ja, iedereen denkt dat ik gelijk gekregen heb met mijn gevoel omdat ik zei dat ik er zo blij mee was, dus laat ze voorlopig allemaal maar geloven dat het een jongen wordt! Dames, een heel fijn lang weekend allemaal! Lekker genieten van de mooiste maanden van onze zwangerschap!
Ik heb het mijzelf maar niet aangedaan om voor me te houden of het een jongen of meisje is. Ik ben zo'n flapuit! Ik twijfelde vlak voor de echo wel even of we het toch niet stiekum wél voor ons zouden houden, maar toen ging vriend tegensputteren. Daarnaast hadden wij al bij de 11-weken echo gehoord dat het waarschijnlijk een jongen zou worden en dat hadden we ook al her en der verteld. Trouwens, ik krijg bij 28 weken nog een pretecho en bij 34 weken nog een medische echo voor de niertjes (extra check omdat ik een aangeboren nierafwijking heb). Dus nog 2 keer een mogelijkheid om wat te zien daar tussen die benen. Na 4 echo's met een piemeltje ben ik straks wel 100% overtuigd! Ach.... dan krijgen we misschien ook wat gerichtere cadeautjes straks. Ik heb nu allemaal van die unisex rompertjes en ik heb wel wat behoefte aan wat meer echte jongensdingen.
goede morgen meiden ik wil jullie allemaal een heel fijn en lang weekend toe wensen en geniet van de zwangerschap want voor jullie het weten heb jullie je kleintje in jullie armen liefs nica
ik voel het de ene keer vaker dan de andere keer en dat vind ik wel eens angstig dadelijk is er toch iets mis maar dan zeg ik tegen me eigen dat ik me niet zo moet aanstellen,ik heb de vk ook al eens gebeld hierover en ze zei de kleine is nog zo klein dat ie wel richting je rug ligt en dat je het gewoon niet voelt bewegen enzo maar als ik het voel dan geniet ik helemaal liefs nica
@ astrid en laura: gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! @ lydia: oppassen hoor, uitdrogen is best gevaarlijk. Hopelijk gaat het al weer beter met je! @ Maartje: wat een ellende in 1 week zeg. Ik heb dat afgelopen oktober ook gehad, dus weet denk ik wel wat voor drukte het in je hoofd zal zijn nu met al die dingen die je moet verwerken! Hier gaat alles prima. Ik weet nu zeker dat ik zo nu en dan een schopje voel, want gisteren ging ik voor de gein mijn buik opblazen om hem voor mijn man wat indrukwekkender te maken, en toen ZAGEN we gewoon een schopje! echt bizar, maar wel heel gaaf! Verder heb ik ook wel het gevoel dat mensen het niet waarderen dat wij graag willen weten of ons kindje een jongen of een meisje is. Vreemd hoor, wij zelf vinden dat niet zo'n punt. Je kan het zichtbaar maken, en als wij het alvast willen weten, waarom is dat dan een probleem voor "buitenstaanders"... Met moederdag heb ik van mijn broer en zijn vriendin van die "mama" spullen van zwitsal gekregen met een lieve kaart er bij. Van mijn man niets, maar daar krijg ik als we tien jaar samen zijn (bij onze 20 weken echo) een hele sjieke handtas van (waarschijnlijk van Chick on a Mission). Dus ik klaag niet. Ik heb vandaag een blouseje aangetrokken dat ik bij mijn promotie in januari ook aanhad. En da's schrikken want het zit niet echt mooi meer. Ik had niet het idee dat dat al zo'n verschil zou uitmaken nu. Over kleren gesproken, ik vertelde laatst dat ik een Mamalicious Bermuda gekocht had als eerste positiekleding... nou die wou ik dus zondag aantrekken, scheurt verdorie meteen de halve tricot band er af! grrrrr... dus nu kan ik zaterdag terug naar de winkel. Ik ga er wel van uit dat ik een nieuwe krijg,maar ondertussen is het toch wel flink balen, ik was er zo blij mee en dan zoiets. O trouwens: @ Anne: succes met je bil/rugpijn. Ik heb er zelf ook last van, maar bij vlagen. Hopelijk weten ze er bij jou iets aan te doen, want om vanaf nu al thuis te gaan zitten lijkt me niet echt lekker! En @ alle dames die al hun 20 weken echo gehad hebben: Super om jullie berichten te lezen! groetjes Maris
@Lievebeesje: Wat jammer dat de gyn het hartje niet willaten horen. Volgens mij moet ie gewoon een doptone hebben hoor, beetje flauw. hopelijk wil de andere gyn het wel laten horen! Hij snapt toch wel dat dat leuk is voor een vrouw om te horen! @Appeltje: Als je idd nog een paar echo's krijgt dan weet je eigenlijk wel zeker dat het een jongetje is. Misschien dat je een paar leuke meisjesnamen kan bedenken, just in case. @Sofieke: Wat leuk een meisje! gefeliciteerd. Hier gaat alles prima. Ik voel de baby nu af en toe bewegen. En mijn vriend heeft het laatst ook een keer gevoeld. Gisteren hadden we een bruiloft van goede vrienden. Kon ik eindelijk eens mijn buikje showen. Al waren er nog steeds mensen die het niet zagen 'oh, ik dacht dat je gewoon een strak jurkje aan had!' Ik heb wat nieuwe buikfoto's in mijn album gezet. Het is toch echt een zwangerbuikje of niet? Oh ja, ik heb op mijn site een nieuw kopje links gemaakt met babysites. Dus als je het leuk vind om er ook tussen te staan stuur dan even een pbtje met het adres, dan zet ik hem erbij. De site wordt goed bezocht, dus wie weer weer extra pageviews voor die van jullie! hihi. Veelliefs, esther
Missyess dat is zeker een zwanger buikje hoor. Bij mij ziet het er precies zo uit als bij jou, sommige zien het ook niet maar de mensen die mij goed kennen zien het echt wel, want normaal is ie plat! Ik kan niet wachten tot ik de baby ook voel, al die verhalen over iedereen die de baby al voelt, supergaaf hoor, dat wil ik ook. Maar het is nog een beetje vroeg natuurlijk, ben morgen pas 17 weken!
Vandaag mn beste vriendinnetje op bezoek gehad die nu toch echt wel kon zien dat ik begin uit te dijen... Heupen zijn breder en vooral mn buik vond ze toch wel duidelijk, haha. Maar goed mensen die me minder goed kennen zullen het misschien nog niet zo zien. Mn shirtjes beginnen wat te kort te worden, maar mn ene zwangerschapsbroek heeft een donkerblauwe band en dan lijkt het haast of ik een donkerblauw shirt onder mn andere shirt aan heb . Dus het kan nog net, eventjes .
hallo allemaal! Weer even een tijdje niets van me laten horen, maar heb wel af en toe bijgelezen. Zie dat er alweer prachtige 20 weken echo´s voorbij zijn gekomen! Echt super, gefeliciteerd allemaal! Helaas moet ik nog een hele tijd wachten, tot 14 juni, maar gelukkig vliegt de tijd voorbij. Vond het heel erg jammer dat het niet eerder kon.. Maar ze hadden echt niet eerder een plekje vrij.. Mijn vriend en ik willen heel graag weten wat het wordt. We denken dat we het gewoon vertellen aan de buitenwereld hoor. Dan is het voor hun makkelijker om kado´s te zoeken en me vriend en ik kunnen waarschijnlijk onze mond toch niet dicht houden, hihi.. De namen hebben we sinds 3 weken ongeveer. voor jongen en meisje. Was wel een hele opgave hoor! Alles wat ik leuk vond, vond hij niets en andersom. Maar de meisjes naam heb ik bedacht in een droom! ik droomde dat ik was bevallen en geen naam had. ik moest dus snel een meisjes naam bedenken die ik opschreef op een blaadje in het ziekenhuis. De ochtend dat ik wakker werd heb ik die naam weer opgeschreven.. en ja hoor.. een prachtige naam! Dus dat ging aardig gemakkelijk, hihi.. Ik voel me kindje nog steeds niet schoppen. Maar ik maak mij daar niet teveel zorgen om, want mijn placenta ligt voor.. dus misschien duurt het nog wel 3 weken. Lijkt me wel geweldig om te kunnen voelen hoor! Mijn buik begint ook aardig te groeien. De laatste keer dat ik bij de vk was heeft ze mijn buik gevoeld. en meteen zei ze, je hebt een hele grote baarmoeder, hij zit al 2 vingers boven je navel.. dat is een baarmoeder van 20 tot 24 weken zwangerschap.. Ik was toen 15 weken zwanger. ben dus benieuwd of het er niet stiekem toch 2 zijn, hihi.. Ben eigenlijk vergeten te vragen of ik mij er zorgen om moest maken.. maar ja.. Vast niet, anders had ze het vast wel gezegt. De eerste stomme opmerking heb ik al gehad! De ex vriendin (die ik als klein kind al niet mocht) van mijn vader heb ik verteld dat ik zwanger ben. Mijn vader was hierbij. Ze vond het belachelijk dat ik zwanger ben op 19 jaar. Toen zei ze er nog achteraan dat het natuurlijk wel leuk is 'zulk speelgoed'. Ik dacht echt (*&(**%^% Maar ja... Ik al misschien nog wel meer opmerkingen te horen krijgen. verder heb ik geen nieuws.. Iedereen met nog komende 20 weken echo's, heel veel plezier! Allemaal een fijn weekend! Liefs Kiss
@ Kissflower, wat een sch**twijf zeg. Bahbah... Maar niets van aantrekken toch? Ik wordt soms niet goed van bepaalde blikken van mensen, als ik op het station loop word er echt met medelijden naar mij gekeken door sommige figuren Net alsof ik perongelijk zwanger ben geraakt en het allemaal heel erg is. Ik steek dan nog verder mijn buik vooruit en loop super trots verder, wehehehe Ik moet trouwens de laaste tijd echt heeeel vaak piesen... Ben vanavond al 4 x geweest Zou de kleine op mijn blaas dansen ofzo? Ik heb gister echt een schop van de kleine gekregen, en de namen hebben we ook al uitgezocht!
@Kissflower, wat een raar mens zeg... Zulk soort opmerkingen maar het ene oor in en het andere nog harder uit laten gaan! @Astrid, hier ook een kleine die in mn blaas zit/ligt te porren, ik moet vaker naar de wc dan eerst, of ik ben net geweest en het voelt of ik alweer moet. Wilde net wat zooi op de zolder verplaatsen, maar ik krijg het niet voor elkaar in mn eentje... en lief zit vastgeplakt aan zn pc dus die krijg ik er nu ook niet voor mee . Morgen maar weer...
Astrid ik moet ook zoooo vaak plassen.. Vooral als ik loop dan moet ik iedere keer plassen.. Net alsof er een bal op drukt.. Zal indd kindje wel zijn ofzo hihi.. En indd een sch**twijf! Maar ja.. Ik ben trots op alles wat ik tot nu toe heb bereikt.. en zal trots blijven.. Ik weet dat ik het goed voor elkaar heb.. En ze zeggen ook eerst genieten van je leven.. Nou geloof me, ik geniet.. Ik geniet al sinds het moment dat ik geboren ben. En ook met mijn kindje geniet ik! Het hoort nu al bij me Liefs kiss
Nou, belachelijke opmerking zeg...Ik ken er genoeg die op hun 19e beter voorbereid zijn dan anderen op hun 40e!Wil toch niets zeggen! Hier alles nog steeds lekker druk....Pfff, kan geen stof meer zien, hihi.... Binnenkort ik ook 20 wk echo, wel jammer dat mn moeder dan net weg is, het vliegtuig vertrekt op ongeveer hetzelfde moment dat ik mn echo heb...Naja, in ieder geval gaan we dit weekend lekker genieten en morgen om dezelfde tijd is ze er al!Ze heeft trouwens als zwangerschapsbh alleen een Anita van 60 kunnen vinden....Pfff, zelfs bij jullie zijn die krengen in 85F duur en moeilijk te vinden dus... Kusjes en welterusten voor straks!
Hoi allemaal tja sommige opmerking van mensen.......laten we er maar om proberen te lachen! Ik moest vanavond wel erg lachen om een opmerking van een client op mijn werk. Ze stond me zo aan te kijken en zei " nou meid je mag wel eens een korset gaan dragen, zon buik op jou leeftijd!" whaha ze dacht dus dat ik ineens zo dik wat geworden Heb in een deuk gelegen met collega's. Ik vertelde dat ik niet dik werd maar zwanger ben, ohhh zegt ze ja ik dacht al! wat vreemd, maar ja ik zag geen ring.... pfff de ouderengeneratie af en toe En ja hoor half uur later bij een andere client... "goh meid, let een beetje op je houding je staat zo met je buik naar voren" haha
Goedemorgen allemaal. Zo wat een opmerkingen allemaal. Probeer het naast je neer te leggen. Heb het ook gehad toen ik 16 was en was bevallen ( was een ongelukje ) maar toch. Als je bij de slager was vroegen ze altijd lust je broertje een stukje worst. Nu nog op het school plein. Goh de 2de. Nee de 3de. Een puber al zo jij was er vroeg bij. Of waar begin je nu nog aan. Kan er bijna een boek over schrijven. Zolang wij hier binnen het gezin er geen problemen mee hebben, dan anderen ook niet. Zelf ben ik ook erg uit aan het kijken na de pret echo. Ben heel nieuwsgierig. Gisteren begonnen met ruimen. We moeten toch ruimte gaan maken voor de verbouwing. Wat een rommel kan een mens opslaan he. Vandaag maar weer verder met alles.
@Maartje: even over de bi: heb je last met lopen, traplopen, uitbed komen, omdraaien in bed? Dan zou ik even contact zoeken met de ha of een fysio oid. Wat een mooie duidelijke echo's Maartje. Rust lekker uit en knap maar snel wat op. @Laura: hoe gaat het nu met je? @Lievebeest: gefeliciteerd met je mooie echo. @Doris: ik krijg het kraampakket automatisch bij aanvraag van de kraamzorg. @Nijnie: mijn voeten zwellen s'avonds heerlijk op, maar dat hoor er bij zullen we maar zeggen. @Martine: fijn dat alles goed was bij de vk. @Choco: fijn he, dat je de beeb voelt, maakt het weer wat echter. @Irene: samen bevallen is een leuke cursus. Ik heb dit gedaan bij mijn eerste. @Bolletje: ik heb idd ook weer mijn bandenpijn. Voel ook wel dat mijn baarmoeder weer aan het groeien is. Hij zit nu nog maar krap een vinger onder mijn navel. @Appeltje: heerlijk zeg naar Spanje. En met drie namen boeken moet het gaan lukken. @Sofieke: leuk hoor een meid! @Smeetje: mijn dochtertje reageerd net zo. Heerlijk vind ik dat. Fijn dat alles goed was bij de vk. @Liedel: snel gaat het ineens he, eerst tel je vooruit naar de 20 weken en nu ga je al bijna aftellen. @Maris: ik merk wel dat de oudere generatie het raar vind dat je het geslacht wilt weten de jongeren snappen het beter lijkt het wel. @Missyess: mooi buikje hoor. En echt wel een zwangerschapsbuikje vind ik. @Kissflower: trek je niks aan van al die opmerkingen. Het is jullie beslissing en niet die van de buitenwereld. @Astrid: ik snap niet dat mensen het raar vinden dat je "jong"moeder wilt worden. Vroeger was het niet anders en nu moet je ineens eerst carriere maken ed. Ik krijg zelf nu ik 29 ben nog de opmerking: je derde al? Zo das veel! Ik reageer al niet meer. Laat men maar kijken en denken. @Marieke: heel veel plezier met je moeder. En succes met de verdere verbouwing. @Martine: dat zijn idd leuke opmerking om te horen. @Jotim: jammer dat mensen zo bekrompen kunnen denken.. Succes met opruimen. Zo ik ben weer bij dacht ik. Sorry als ik mensen vergeten ben. Hier gaat alles zijn gangetje. Ik merk dat ik niet meer lang kan lopen na een half uur gaan mijn bekken zeer doen. Erg jammer vind ik dit want ik loop zo graag met het hondje. Verder heeft manlief de beeb gisteren ook gevoelt een schopje en toen gelijk niks meer. Uit de namen zijn we nog niet maar dat komt vanzelf wel. Allemaal een fijn weekend en tot later.
Hallo meiden, Hier ben ik weer even! Ik merk dat het de laatste dagen weer wat minder met me gaat, dus daarom ben ik ook wat minder achter de pc te vinden. @Nynke; ik moet volgende week toch naar de huisarts, dus dan overleg ik wel even met hem. De dingen die jij opnoemt komen me toch wel ernstig bekend voor @Kissflower; zolang jij weet hoe het zit is het goed toch!? Mensen kunnen zo rot uit de hoek komen. Ik merk dat ook nu ik kwakkel met mijn gezondheid. Vaak is er op het eerste gezicht niet veel aan mij te zien en dus denken mensen al snel dat je het verzint. Ik ga er maar niet meer op in. Ik weet hoe het zit en de mensen dicht om mij heen ook (inclusief baas) en dat is het belangrijkst! @Maris; bedankt voor je lieve woorden! Het zijn allemaal geen mensen die ik heel vaak zie, maar ik merk toch dat het meer met me doet dan ik had gedacht. Mijn hoofd is er in ieder geval vol van ja! Misschien dat het daardoor lichamelijk ook wel weer even minder gaat. @NiCa; ik voel helemaal nog niks omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Geen paniek dus! Ik heb eergisteren gehoord dat ons locatiehoofd een andere baan heeft. Dat wordt dus mijn vijfde locatiehoofd in drie en half jaar! IK baal er echt stevig van. Ik had gehoopt dat ik eindelijk op een stabiele plek zat! Nu moet ik na mijn verlof weer aan een nieuw iemand wennen. Ik zit er over te denken om dan maar te gaan solliciteren zodat ik ook van de onregelmatige diensten af ben. WE zien wel. Eerst een gezond kindje op de wereld zetten! Ik ben de komende dagen weinig online, want ik ga een nachtje naar mijn schoonmoeder met mijn man en vader. WE gaan zaterdagavond allemaal naar het theater (Herman van Veen). Is een cadeautje van ons. Ik hoop dat ik het allemaal een beetje vol hou. We slapen bij mijn schoonmoeder (megahuis) omdat het te ver is om heen en weer te rijden. Dus, als ik jullie niet meer spreek......fijn weekend allemaal! Liefs, Maartje