Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Nynke: Ik heb een steunband gekocht voor mijn buik, wordt vaak vergoed door de verzekeraar. Ik kan dan een stuk langer staan en lopen. Sommigen beweren dat je buikspieren hiervan verslappen maar dit is niet waar. Je kunt ze gewoon dragen ter ondersteuning van je bekken en je onderrug. Ik draag de mijne alleen als ik weet dat ik even moet lopen, zoals in de stad ofzo. De banden zijn bij meerdere winkels te verkrijgen, ik heb die van Anita bij de Prenatal gekocht.

Verder gaat het hier allemaal weer een stukje beter. Mijn urine was onderzocht en ik bleek net tegen uitdroging aan te zitten, als ik zoveel blijf drinken als ik deed dan mag ik het zo thuis nog blijven proberen. Ik ben inmiddels zelfs iets meer gaan drinken, dus dat scheelt, ik moet nu tenminste ook weer plassen.
    Verder ben ik ook spiermassa kwijtgeraakt, ik ben nu 58 kg, terwijl ik normaal met een gezond vetpercentage 61 kg ben, en met gegroeide borsten en buik is dat dus toch wel te weinig. Ik heb soms ook echt de kracht niet om te kauwen, dus mijn avond eten gaat door de blender tot het babyvoeding is. Daarnaast eet ik nu veel babyproducten omdat die vaak makkelijk uiteen vallen in je mond en veel toegevoegde vitamines hebben. Het overgeven is gelukkig gestopt. En ik heb bijna geen stoelgang, maar als ik ga heb ik nu tenminste geen diarree meer, dus ik ben daar ook erg blij mee.
    Mijn lijf knapt dus gelukkig langzamerhand wat op. Scheelt wel dat ik mensen heb die zorgen dat ik steeds wat voor mijn neus heb om te drinken en te eten. Ik kan maar kleine beetjes kwijt in mijn maag, dus ik moet de hele dag door eten zo'n beetje om genoeg binnen te krijgen. Ik had ook geen smaak meer, dus daarom ook nergens trek in. Nu had ik gister voor het eerst een moment waarop ik weer even een beetje smaak kreeg, dus waardoor ik ook ineens zin ergens in kreeg.

Manlief is ook erg blij dat het weer beter gaat, want hij maakte zich echt erg zorgen. Soms val ik nog wel bijna ineens om omdat ik nog zo slap ben maar ook dat heb ik al iets minder vaak.

Ik had trouwens van de week ook ineens lekkende borsten. Ik stond echt raar te kijken, had ik niet verwacht. En uiteraard op een niet al te charmant moment, tijdens de sex, toen manlief aan mijn tepels zat. Dat was dus wel even een onderbreking want we stonden er allebei een beetje raar van te kijken. Al meer mensen die dit hebben?

Bedankt voor alle reacties die ik kreeg van jullie.

Liefs Laura

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Maartje: ik wou je niet bang maken maar ik weet hoe erg bi kan zijn/worden als je er te lang mee doorloopt. Succes bij de ha volgende week.
    Heel veel plezier bij Herman en doe rustig aan meis.

3. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    @ Laura: Tja hier ook lekkende borsten al een week of 2 nu denk, eerst alleen s nachts nu ook overdag , zit al te denken om van die kompressen te kopen, want mn bh is soms gewoon helemaal nat :confused:

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Laura: ik heb idd ook zo'n bekkenband maar zelfs dan komt de pijn opzetten helaas.
    Ben wel heel blij te lezen dat je heel langzaam wat opknapt. Doe rustig aan en let maar goed op jezelf. Het is niet niks.

5. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Hallo Dames,

Ik wil even iedereen een heel fijn weekend toewensen.

Hier gaat alles voorspoedig. Soms denk ik weleens te voorspoedig, omdat ik bij iedereen zoveel dingen lees die ik niet heb. Ik voel de kleine nog niet. Ik voel me eigenlijk weer bijna de oude, zoals ik was voordat ik zwanger werd.
    Ik heb geen lekkende borsten etc....

Soms maakt het me wat onzeker. Ik voel niets in mijn buik en wordt dan een beetje bang dat er iets niet in orde is met de kleine. Ik kan het wel weer snel loslaten en zo, maar bij tijd en wijle komt het terug, vooral als ik dan even hier wat berichten teruglees.

Ik denk dat dat een beetje de reden is, dat ik niet zo vaak online ben. Het maakt me te onrustig.

Maar ja, ik blijf ontzettend nieuwsgierig en ik vind het te gek dat iedereen zulke mooie berichtjes plaatst over echo's enzo.

Fijn weekend, Dames. Wij gaan zo richting Babymax in Veenendaal. Ze hebben een magazijnuitverkoop en we gaan eens kijken naar een goed matrasje enzo. Druk Druk Druk

Groetjes,

Marianne

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Marianne, ik vind het al fijn dat je zo af en toe even laet weten hoe het met je gaat. Op zich best lkker dat je e zo goed voet maar ik snap ook dat het je onzeker maakt. Hopelijk voel je de beeb snel dat zal je iets minder onzeker worden hoop ik. Veel plezier bij de babymax!

7. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    joehoe!
    de vloer ligt nu in de babykamer!
    (thanks to my husband...).
    maar nu wachten tot week 30(!) tot de babykamer komt... dat duurt echt nog lang!

merken jullie nu ook dat je buik toch echt wel FLINK begint te groeien!?!
    k vind t wel gaaf!

iedereen fijn weekend!

8. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hy meiden,

Wat wordt er toch een hoop geschreven hier! leuk voor de meiden die weten wat ze krijgen, Sofieke een meid, gefeliciteerd!
    Wij hopen dit 31 mei te weten te komen, wat ons kindje is; een jongen of een meisje...ben benieuwd maar natuurlijk maakt het niks uit! Deze echo is bij fontys.
    12 juni 20 weken echo bij vk..spannend!
    Gaat echt snel nu en mn buik blijft ook in razend tempo groeien, iedereen denkt steeds dat ik al verder ben. ben er wel heel trots op!
    Zal zo nieuwe foto in mn album plaatsen.

Super om te lezen dat het bij iedereen goed gaat.

Liefs
    Syl

9. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Tjeetje, ik heb 3 dagen niets gelezen en wat hebben jullie veel geschreven. Maarja, dat houdt zo'n saaie werkdag nog leuk.

Hier gaat alles zijn gangetje. Zondag gaan we een week op vakantie naar Turkije. Brr, mijn eerste keer vliegen. Ik laat het wel over mij heen komen.

Over een groeiende buik; mensen staan met open mond als ik vertel dat ik net op de helft ben, krijg zelfs wel eens de opmerking van " je bent er mooi voor de zomer vanaf" Hoezo ik mag nog tot 1 oktober. Hihi. Is een keer het tegenovergestelde van iemand waarvan het niet te zien is. Volgens de verloskundige ziet het er goed uit. Dusss.

Groetjes.

10. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    even klagen hoor.. ben mn werkgever zo ondertussen wel beu!
    werkte eerst op ma 5uur, di vrij, wo 5uur, do 3uur & vr 5uur! = 18uur per week
    maar 5 uur schoonmaken werd me teveel, vooral omdat de laatste 2uur met een machine waren (die ik vooruit moest duwen).
    nu heeft mn baas besloten dat ik op ma 3uur, di 3uur, wo 6uur, do 3uur & vr 3uur moet werken..

dus ik leg mn baas (tevens mijn oom) uit dat 2x 3 uur op woensdag wel zwaar is (doe het huishouden in 3 uur bij oudere)
    zegt ie doodleuk nou dan neem je toch 3 uur per week op! :confused:
    dat kan die toch niet nemen! ik heb m maar even uitgelegd dat HIJ voor vervangend werk moet zorgen!

en dat is dan familie! arggggg..

11. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Yes yes yes, heb mijn uitslag binnen van de vruchtwaterpunctie. "De uitslag van het chromosoomonderzoek in vruchtwater is normaal. Tevens werden er geen aanwijzingen gevonden voor een open rug/schedel bij de vrucht." Alles is dus prima in orde, ben helemaal blij.

Heb vandaag ook nog het eerste pakje gekregen wat de kleine aankrijgt van mijn mams. Mijn dag kan niet meer stuk.

Ik vergeet bijna de bandenpijn die ik sinds vanmorgen heb.

12. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    das indd goed nieuws! gefeliciteerd!

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Kissflower, goede instelling! Trots zijn op jezelf en genieten :).

@Mariekebalm, gezellig dat je moeder komt, wel jammer dat ze net weer weg is als je de 20 wk echo hebt.

@Martine, wat voor werk doe je als ik vragen mag? Haha, het klinkt wel grappig :).

@Jotim, mensen maken soms rare opmerkingen en menen zich met vanalles te moeten bemoeien. Opruimen, wij hebben vanmorgen wat lopen verplaatsen, maar ik kwam alweer zooi tegen wat ik eigenlijk zou moeten uitzoeken... inderdaad wat kan een mens een hoop rommel opslaan/bewaren...

@Nynke, die beebs zijn maar eigenwijs volgens mij. Die van ons die schopt en als ik dan de a.s. papa roep om te komen voelen is het gelijk stil, gaat hij weer weg dan wordt er vrolijk verder geschopt. Net alsof het nog even ons geheimpje is ;). Manlief raakt er een beetje gefrustreerd van geloof ik, hahaha.

@Maartje, vijfde locatiehoofd in 3,5 jaar... blegh. Fijn weekend!

@Lvdwerf, fijn dat je wat lijkt op te knappen! Hier lekt gelukkig nog niks!

@Avalon, nog geslaagd bij de babymax? Dat onzekere is wel herkenbaar, het is hier nu minder omdat ik onze kleine regelmatig voel. Hopelijk kan jij ook gauw je kleine voelen!

@Annn, wat voor vloer hebben jullie in de babykamer? Nog wel lang wachten op het kamertje, geduld is een schone zaak... Hier begint mn buik toch ook wel steeds zichtbaarder te worden.

@Sylvia, mooi zwanger buikje hoor!

@Floortje, lekker op vakantie! Als ik hier vertel dat ik al bijna op de helft ben, dan staan ze me aan te kijken alsof ik getikt ben ;). Goh, ik zie nog niks hoor, haha.

@Stay Funny, fijne werkgever... Pas goed op jezelf hoor, jij voelt wat je wel en niet kan!

@Anne, wat fijn nieuws!

Fijn weekend allemaal, groet Nijnie

14. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hee dames!

Vanmiddag onze 20 weken echo gehad en alles zag er helemaal goed uit!
    We zijn natuurlijk helemaal blij en trots want het was zo mooi! :D

En het wordt een............ Jongen

Ze zei er wel bij dat ze het nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen, maar dat wisten we ook wel.

Wij gaan de hele avond genieten 8)
    Morgen lees ik alles bij, maar wilde dit leuke nieuws alvast met jullie delen ;)

Groetjes Doris

15. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Sofieke (..) -> 30 September - .. - Meisje
    Floortje (..) -> 1 Oktober – 1ste – Verrassing
    Stay Funny (20) -> 1 oktober - .. – Meisje
    Appeltje (29) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen
    Doris (25) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen
    Liedel (24) -> 3 Oktober – 1ste - ..
    Murizzz1 (..) -> 4 Oktober – 2de - ..
    Ready (30) -> 6 Oktober – 1ste – Verrassing
    Nijnie (28 ) -> 6 Oktober – 1ste - ..
    Annn (26) -> 8 Oktober - .. - ..
    Klieke (28 ) -> 8 Oktober – 3de - ..
    Martine (25) -> 8 Oktober - .. - ..
    Elvira (28 ) -> 9 Oktober - .. - ..
    Andrea (29) -> 10 Oktober – 2de - Verrassing
    Maartje06 (29) -> 10 Oktober – 1ste - Verrassing
    Jetteke (34) -> 11 Oktober - .. - ..
    Misoh (29) -> 11 Oktober – 1ste - Verrassing
    Nynke (29) -> 11 Oktober – 3de - ..
    Salsabine (32) -> 12 Oktober - .. - ..
    Divanaatje (30) -> 13 Oktober - .. - ..
    NiCa (31) -> 13 Oktober – 2de -..
    Anz (25) -> 14 Oktober - .. - ..
    Mariekebalm (25) -> 14 Oktober – 1ste – Meisje
    Kirstenyana (21) -> 14 Oktober – 2de – Jongen
    Denisse (..) -> 14 oktober – 1ste - ..
    Lolli (..) -> 14 Oktober – 1ste - Verrassing
    Anne36 (36) -> 17 Oktober – 1ste - ..
    Avalon1972 (35) -> 18 Oktober - .. - ..
    Bolletje (..) -> 18 Oktober – 2de - Verrassing
    Missyess (24) -> 19 Oktober - .. - ..
    Jotim30 (32) -> 20 Oktober – 3de - ..
    Kissflower (19) -> 20 Oktober - .. - ..
    Rastagirl (..) -> 20 Oktober - .. - ..
    Xenas81 (25) -> 20 oktober – 1ste - ..
    Pol (..) -> 20 Oktober – 1ste – Verrassing
    Pjetje (27) -> 21 Oktober – 3de - ..
    Lievebeesje (36) -> 22 Oktober – 4de – Verrassing
    Maris (30) -> 24 Oktober – 1ste - ..
    Irene (..) -> 24 Oktober - .. – Verrassing
    Smeetje -> (33) 28 Oktober – 2de - Verrassing
    Marianne30 (32) -> 29 Oktober – 3de - ..
    Lvdwerf (31) -> 30 Oktober – 1ste – Geheim
    Astrid85 (21) -> 30 Oktober – 1ste – ..
    Choco (28 ) -> 2 November – 1ste - ..

3 Meisjes
    3 Jongens
    11 "Verrassingen"
    1 Geheim

16. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Marianne30 -> 15 Mei VK

Martine -> 21 Mei 20 Weken echo (8.30 uur)
    Bolletje -> 21 Mei VK (9.30 uur)
    Murizzz1 -> 21 Mei 20 Weken echo
    Pjetje -> 21 Mei Pretecho
    Xenas81 -> 22 Mei VK
    Mariekebalm -> 23 Mei 20 Weken echo
    Lvdwerf -> 23 Mei VK
    Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur)
    Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur)
    Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur)
    Denisse -> 24 Mei VK
    Nijnie -> 24 mei 20 Weken echo
    Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo
    Astrid85 -> 25 Mei VK
    Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur)
    Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur)
    Missyess -> 29 Mei VK
    Chrisje79 -> 29 Mei VK
    Ready -> 29 Mei VK
    Floortje -> 29 Mei VK
    Nica -> 29 Mei 20 Weken echo
    Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo
    ElviraR -> 30 Mei 20 Weken echo (14.00 uur)
    Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur)
    Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur)
    Nijnie -> 30 mei VK
    Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo
    Andrea mv Ryan -> 31 Mei VK
    Klieke -> 31 Mei Pretecho
    Nica -> 31 Mei VK

Jotim30 -> 2 Juni Pretecho
    Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo
    Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 5 Juni VK
    Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur)
    Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur)
    Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Lievebeesje -> 6 Juni Gyn
    Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur)
    Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo
    Maris -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nynke -> 9 Juni VK
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)

17. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Gefeliciteerd met jullie zoon!
    Fijn om te horen dat alles goed gaat!

Groetjes Stephanie

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

@Anne, fijn om te horen dat het in orde is!

@ Doris, gefeliciteerd met jullie kereltje! En nu lekker shopen ;)

Reinout is morgen jarig, en zondag vieren we het. Zie er echt tegenop om het hele huis vol te hebben, ik laat ze lekker buiten zitten denk ik!
    Heb wel duidelijk gemaat dat het niet de bedoeling is dat ze de hele dag blijven zitten, alleen in de middag. Zo'n hele dag trek ik niet :confused:
    En mijn schoonloeder ( :evil: ) wilde al soep en broodjes en weet ik veel wat voor onzin maken. Nou nee bedankt, het is niet de bedoeling dat mensen blijven eten.
    Zo frustratie's er ook weer uit :D

19. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Anne: super gefeliciteerd meid. Fijn dat alles goed is.

@Doris: gefeliciteerd met jullie mannetje.

@Astrid: wij vieren morgen de verjaardag van mijn jongste dochter en heb ook tegen iedereen gezegt dat ze rond 17.00 uur naar huis moeten. Zowel Ysa als ik trekken het niet als ze ook nog blijven eten. Je hebt gelijk dat je het zo oplost meid.

20. appeltje

appeltje Niet meer actief

Fijn dat alles goed was Anne!

En Doris... ook een jongen! Gefeliciteerd!

Ik zal hier de komende tijd even mijn neus niet laten zien, want ik ga zondagochtendvroeg op vakantie. Ik ga dus behoorlijk wat 20-weken echo's missen van jullie.
    Maar de Spaanse zon maakt veel goed. :D

Tot snel en allemaal veel plezier bij jullie echo's!

Deel Deze Pagina