Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiCa

NiCa Bekend lid

graag gedaan meis was een kleine moeite :D

liefs nica

2. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Annn: Ik voel de kleine nu al regelmatig, behalve als het naar achter ligt bij mijn rug. Bij mij voelt het nu zelfs niet altijd even prettig. Waarschijnlijk komt dit omdat ik vrijwel geen vet meer heb bij mijn buik en dergelijke, ik heb nu ook uitpuilende ribben. Volgens mijn moeder zou ik er daarom nu ook al meer hinder van kunnen hebben omdat de baby nergens eerst langs vet hoeft.
    Voor mij voelt het vaak ook gewoon als een schopje, van iets ter grote van het topje van mijn pink of kleiner. Ik denk dat het voor iedereen anders voelt, dat vlindergevoel heb ik zelf ook maar heel even gehad.

Verder had ik van het weekend helaas weer wat terugval, toen we bezoek hadden en ik iets te lang niet at begon mijn maag meteen weer alles te weren. Gelukkig ben ik daar nu weer aardig van herstelt. Ik hoop dus dat het nu langzamerhand beter blijft gaan. Morgen moet ik naar een diëtist, dus ik ben ook erg benieuwd wat die voor ideeën heeft.
    Manlief maakt zich nog wel steeds veel zorgen.

Vrijdag is ook nog mijn stiefopa overleden, zeer onverwachts. We hebben het hier dus ook nog ineens vrij druk, want we moeten dinsdag bij de condolatie zijn en woensdag bij de begrafenis.

Liefs Laura

3. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Annn, Ik denk ook dat dat je beeb is hoor. Om mij heen had iedereen het over kriebeltjes en vindertjes, nou zo voel ik het niet 8)
    Net als Nynke meer klopjes en schopjes, je gaat het vast snel duidelijker voelen en dan weet je het zeker :D

Groetjes Doris

4. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Iedereen die echo heeft vandaag geniet ervan,

Hier heeft de nesteldrang toegeslagen, heb heel mijn huis op zijn kop staan (haha).
    Ben ook geen type om stil thuis te zitten als ik ziek ben. Zolang ik geen zwar dingen til of veel trap loop gaat het goed.

Moet zometeen naar een crematie van de vader van een oud vriendinnetje heb haar al 15 jaar niet meer gezien, we hadden net weer contact via schoolbank.nl toen dus haar vader ziek werd. Ben benieuwd zal wel hoop oude bekende tegen komen.

Vanavond Collecte lopen voor Astma Fonds, mijn goede daad van het jaar. Kan ik gelijk even zien hoe mijn heup het doet na een eind lopen.

Zo nu eerst aankleden en naar de verloskundige vragen wat het gaat worden Jongen of Meisje, weet je dat ik eigenlijk nog niet weet of ik het idereen nu al ga vertellen of dat ik ze nog even laat wachten.

Vraagje, hoelang van te voren nemen jullie op met jullie zwangerschapsverlof, moest van de week aangeven of ik 4 of 6 weken wilde. 6 weken is wel lekker, maar het is nog leuker als je 2 weken langer bij je kindje mag blijven als het geboren is.

5. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    dank je voor de reacties!

anne, ik neem 5 weken van tevoren.
    maar... ik zit in een luxe positie:
    zit in 't onderwijs, en heb eerst 7 weken zomervakantie.
    dan 1 week naar school (maar stelt niet veel voor: eerst brugklas-introductiedagen, en dan nog 2 dagen lesgeven/nieuwe collega inwerken).
    dan dus verlof tot aan de kerstvakantie, en na de kerstvakantie (2008!) pas weer naar school...
    ik moet nu nog 7 weken lesgeven, en dan nog 1 afrond-week, en dan is eigenlijk het grootste werk voor mij, voor dit jaar 2007 gebeurt!
    hihi! het idee...

.

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Anne: laat je hier wel weten wat het word? Ben niet nieuwschierig hoor wil alleen graag alles weten.
    Sterkte bij de crematie en met het lopen vanavond.
    Ik neem 6 weken op vooral omdat ik het met mijn bekken niet ga volhouden en dan toch weer terug naar 6 word gezet. Je kan nu gewoon 4 aangeven en als het echt niet gaat word je terug gezet naar 6 weken. Ik neem zelf na mijn verlof nog twee weken vakantie op.

@Annn: meid wat een luxe positie zeg. Heerlijk van gaan genieten.

@Laura: gecondoleerd en sterkte met de crematie. Denk wel goed aan jezelf nu hoor.

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi,

Ik ben weer terug.
    Was dezelfde avond weer opgenomen het ging niet.
    Nu ben ik gisteren weer thuis gekomen.
    Leef wel op zetpillen en hoop dat het goed blijft gaan.

Liefs

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Moon, ik hoop dat je gauw opknapt en volop kunt gaan genieten. Bij Maartje hielp accupunctuur goed tegen de misselijkhei ed. Mischien een idee?

9. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Astrid, 45 euro per maand klinkt wel als heel weinig... Afhankelijk natuurlijk van hoe vaak je het kindje brengt... Voor 2008 kan je het nog niet aanvragen toch? Tenminste de laatste keer dat ik op de belastingsite keek zag ik alleen 2006 en 2007 staan.

@Lolli, wat vervelend dat je je zo naar voelt. Misschien ben je inmiddels alweer op de terugweg. Lijkt me een behoorlijke onderneming zo even heen en weer naar Amerika. Hopelijk ga je je gauw beter voelen!

@Xenas, klinkt leuk dat fotogebeuren!
    Wat voor cursus is dat, 4 keer? En wat vond je ervan, want als je zegt: ben er dus bijna vanaf klinkt het bijna opgelucht ;).

@Mariekebalm, gefeliciteerd met je verjaardag! 26, jonkie ;), hihi. Geniet van het bezoek van je moeder!

@Doris, dat schoppen komt inderdaad zomaar ineens... :). Leuk dat je mannetje het ook al gevoeld heeft!

@Annn, hooikoorts... hier ook. Ik kon vanmorgen mn lenzen niet in... Mijn huisarts zei aan het begin van mn zwangerschap nog heel enthousiast dat sommige vrouwen dan ook gelijk een stuk minder last hebben van hooikoorts. Ik geloof niet dat ik wat dat betreft in de prijzen val ;). Was voor mn zwangerschap bezig met zo'n desensibilisatiekuur, maar daar moest ik mee stoppen volgens de bijsluiter. Er zijn wel medicijnen die je kan gebruiken tijdens je zwangerschap, even goed overleggen met de huisarts. Ik probeer het nog even zonder.
    Het was vast beeb die je gevoeld hebt! Wat ik voelde was een soort "plopje", het voelde anders dan borrelende darmen. Ik vond het geen vlinder-gevoel, misschien dat het op een spattende zeepbel leek. Maar ook niet echt. Als het beeb was dan voel je het vast gauw nog eens hoor!

@Nynke, fijn he nichtjes van 11 ;). Maar toen we zelf die leeftijd hadden vonden we 30 ook oud... toch. Ik mag nog anderhalf jaar tegen die 30 aanhikken ;). Lukt het een beetje om aan het opruimen en poetsen te komen?

@Laura, gecondoleerd met het overlijden van je stiefopa. Probeer je een beetje goed op jezelf te passen?!

@Anne36, hoe was het bij de VK? Wat betreft verlof, ik heb geen idee. Ik heb eind van de maand een gesprek met mn leidinggevende en dan zullen we dat soort dingen ook moeten bespreken. Toen ik heel enthousiast tegen een vriendin zei dat ik wel tot 4 weken voor, door wilde werken zei ze: dat ga je niet redden dat is veel te zwaar. Maar die 2 weken extra naderhand lijkt me best lekker... Ik ga kijken of ik het zo kan afspreken dat ik tot 6 weken voor die tijd werk en dat er dan vervanging voor me komt of als ik het allemaal nog wel zie zitten dat diegene als ondersteuning komt meedraaien 2 weken... Maar eens zien of er een mouw aan te passen is. Ik heb straks eerst zomervakantie en daarna zou het nog een paar weken (2 tot 4 denk ik) werken zijn tot mn verlof. Moeilijk hoor om nu al te beslissen wat je dan wilt. Omdat je totaal geen idee hebt van hoe het tegen die tijd gaat. Hoe mobiel je nog bent enzo. Net als annn begin ik dan waarschijnlijk ook pas na de kerstvakantie, dus in 2008 weer.

@Moon85, ik hoop met je mee dat het goed blijft gaan, sterkte!

Dames die vandaag voor een echo gaan, veel kijkplezier en hopelijk goede uitslagen!

Nijnie

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @Mariekebalm, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik moet even iets kwijt..

IK HEB MIJN KINDJE GEVOELD!
    haha sorry hoor, maar ik ben nu zo opgelucht..
    Iedere avond smeer ik mij in met mama zwitzal, al 5 weken ofzo.. Maar gisteren avond voelde ik ineens tsja hoe leg je dat uit.. Een kwast waarmee je schilderd een iets dikkere zeg maar die eerst langs de binnenkant veegt en dan nog een keer zachtjes drukt.. Hihi, kriebelde wel een beetje.. Nou en dat bleef nog wel ff doorgaan gisteren avond.. Ik bleef dus smeren met zwitzal, en overal waar ik kwam met me handen, kwam me kindje ook heen zwemmen... Zoooo lief!

Sorry maar ben nu zo blij! Mijn placenta ligt namelijk voor en had verwacht dat ik nog wel een hele tijd zou moeten blijven wachten, maar dit was echt helemaal super! haha!

Verder iedereen met echo, heeeeeeel veel plezier! En geniet ervan, ik wil namelijk ook! Maar moet nog even wachten..

Fijne dag allemaal! Liefs Kiss

11. NiCa

NiCa Bekend lid

hihi fijn gevoel is dat he :(: ik smeer me 2x daags in met zwitsal voor mama 's morgens en 's avonds maar ik heb niet dat me beebje naar me hand toe zwemt misschien komt dat nog :) ik ben dat gaan gebruiken omdat me buik zo jeukt grrrr en nu jeukt het minder en de zwitsal ruikt ook zo lekker :p
    geniet er van meis als je je beebje voelt ik voel me beebje wel hoor maar niet dat hey naar me hand te zwemt enzo :)

liefs nica

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Daar ben ik weer na een druk weekend. Ik heb mijn goede daad weer gedaan! Vader, schoonmoeder en schoonzus weer blij gemaakt. En een geweldig optreden van Herman van Veen gezien. Echt super! Die man is 62 jaar en staat nog steeds op het podium alsof hij 30 is! Het was wel emotioneel, want hij zong mijn moeders lievelingslied als eerste toegift. In totaal is hij drie keer terug gekomen. De derde keer was de zaal al bijna leeg en zaten we nog met ongeveer 30 man te genieten. Was echt heel speciaal.

Ik heb nog niet alles teruggelezen, dus geen reacties op iedereen deze keer.
    WEl even kort:

@Moon; meid, hou je sterk en blijf drinken. Het wordt uiteindelijk echt dragelijker! En inderdaad, misschien werkt acupunctuur bij jou ook!

@Anne; collecte lopen met je zere lijf?! Die hard!
    Ik neem zes weken van te voren verlof. Mijn werk is echt niet langer vol te houden. Bovendien ziet het er naar uit dat ik nog in de ziektewet zit en dan heb ik geen keuze.

@Laura; gecondoleerd met het verlies van je stiefopa. Pas goed op jezelf en put jezelf niet uit, anders heb je straks weer een terugval!

@Marieke; gefeliciteerd! Fijne dag vandaag!

@Alle echo's en Vk-bezoeken vandaag: Veel plezier!

Zo, nu lekker eeven uitrusten. Tot later!
    Grts, Maartje

13. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemiddag allemaal!
    Zo, een heerlijk lang weekend gehad... Alhoewel het niet echt superleuk was helaas... Vrijdagmiddag is de warmwaterleiding van één van onze 2 kranen in de badkamer gesprongen. Gelukkig was ik thuis met een vriendin en ik hoorde ineens water stromen... Ik dacht nog: "Hmm... we hebben de wasmachine niet aan staan volgens mij..." Ik trok de badkamerdeur open en het water golfde de drempel over, zo de overloop (met onze pas gelegde laminaat er op) over, zo de eerste treden van de trap over... Gauw mijn vriendin geroepen en die heeft overal handdoeken neergelegd terwijl ik op zoek ging naar een handige kerel om ons te helpen (wist echt niet wat ik moest doen...) Oh... ons hele mooie nieuwe badmeubel stond in beide lades helemaal vol met water... Aangezien het binnenwerk allemaal spaanplaat is, kunnen we 'm weggooien... Alles is uitgezet... Het laminaat op de overloop en de toekomstige babykamer is er ook uit voor 't grootste gedeelte en moeten we weer opnieuw leggen... O ja, ook nog vochtkringen op 't plafond in de woonkamer en hal, waar het water door naar beneden drupte... Kon wel janken... Hoop dat alles met de verzekering goed komt... 'T is gewoon zo balen, we hoefden alleen nog maar te behangen op zolder en het tapijt komt vanavond op de trap en dan waren we klaar.... :cry:
    Er zijn ergere dingen, ik weet het... maar toch word ik er wel een beetje verdrietig van...
    Volgende week donderdag ga ik naar iemand die voetreflex doet... Ben heel benieuwd of zij me van mijn misselijkheid, hoofdpijn en vermoeidheid kan afhelpen!
    Pfff... moest even mijn verhaal bij jullie kwijt hoor, sorry voor 't zeuren! Ik ga gelijk alles van 't weekend ff teruglezen tussen 't werk door! Alle echo's: Heel veel plezier vandaag!
    Dikke knuffel Chris

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Kissflower: wat gaaf voor je meid. Heerlijk is het dat gekriebel in je buik.

@Maartje: wat heerlijk dat jullie zo hebben genoten bij Herman van Veen. Hoe gaat het verder met je, denk je echt dat je tot de bevalling in de ziektewet moet blijven? Ik hoop dat je toch wel kan genieten van je zwangerschap.

@Nijnie: het schoonmaken doe ik in fase's. Maar stop er nu mee moet straks weer werken nl.

Ik heb voor 12 juni toch maar een afspraak gemaakt bij de bedrijfsarts. Het werken valt me steeds zwaader te combineren met thuis en mijn bi. Baal er wel van maar mijn lijf gaat voor.

15. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Wat knap val sommige meiden dat ze op iedereen reageren, ik kan soms niet meer onthouden wie wat heeft geschreven, zal wel zwangerschapsdementie zijn! Een paar dan:

Laura: gecondoleerd met je stiefopa...

Mariekebalm: gefeliciteerd met je 26e verjaardag, lekker jong nog! Dat is bij mij alweer een eeuwigheid geleden!

Moon: Ga voor je duimen, doe maar rustig aan en sterk maar goed aan!

Iedereen met een echo: succes! Moet zelf nog heeeel lang wachten (12 juni)

Iedereen die de beeb al voelt: Volgens mij voel ik hem/haar nu ook. Als ik savonds even op de bank lig, kan ik het goed voelen, wat een heerlijk idee!

Verder is de week niet zo denderend begonnen, onze dochter heeft buikgriep en heeft vannacht alles tot 3x toe er onder gespuugd. Zo zielig! Vanmorgen was ze wel een stuk beter te pas, oma heeft even een paar uurtjes opgepast zodat ik wat af kon handelen op het werk, maar toen had ze oma er onder gespuugd! Nu ligt ze heerlijk te slapen en er komt alweer wat kleur op haar gezichtje. De waslijn hangt nu vol met lakentjes en dekentjes..... Heb fijn 5 uur gesnipperd zodat ik bij mijn meisje kon zijn.

Ik kijk met verwondering naar alle buikfoto's, mijn buik valt helemaal nog niet zo erg op als bij jullie! Volgens de vk draag ik "naar binnen", vandaar dus, maar kan er nog niet echt mee showen... Kunt er nog zo weinig van zien: Het lijkt nog meer een "vet-buikje" hahahaha! Nog even geduld hebben dan maar!

16. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Laura: sterkte

Mariekebalm: gefeliciteerd met je 26ste!

Moon: beterschap!

Vanmorgen de 20 wken echo gehad! was echt super mooi, je kon de kleine al zien drinken heel mooi om te zien.
    Alles zag er ook goed uit, frummel lag nu al in een stuit..haha maar dat komt vast nog goed.

foto's moet ik nog inscannen, heb namelijk zelf geen scanner maar mn pas wel, zal ik binnenkort even doen!

We weten wat het wordt maar durf het hier nog niet zo goed neer te zetten want je weet maar nooit wie er mee leest...is toch een openbaar gebeuren hier.

17. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    Laura: sterkte

Mariekebalm: gefeliciteerd met je 26ste!

Moon: beterschap!

Vanmorgen de 20 wken echo gehad! was echt super mooi, je kon de kleine al zien drinken heel mooi om te zien.
    Alles zag er ook goed uit, frummel lag nu al in een stuit..haha maar dat komt vast nog goed.

foto's moet ik nog inscannen, heb namelijk zelf geen scanner maar mn pas wel, zal ik binnenkort even doen!

We weten wat het wordt maar durf het hier nog niet zo goed neer te zetten want je weet maar nooit wie er mee leest...is toch een openbaar gebeuren hier.

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Chris: o meid klaag maar even hoor. Wat balen zeg ben je bijna klaar krijg je dit.
    Ik heb ook voetrefelex gehad bij mijn tweede zwangerschap ook voor hoofdpijn en bij mij heeft het geholpen ik hoop bij jou ook.

dikke knuf nynke

19. @Nynke;
    Ja we zijn lekker opgeshoten hoor. Het kamertje is nu klaar om geverfd en ingericht te worden. Mijn vriend heeft ook nog de lelijke archiefkast geverfd, dan kan die in de woonkamer staan.
    @Xenas;
    Nou spannend hoor! Is dat dezelfde missverkiezing als die je nu veel op tv ziet? Waar een donker meisje heeft gewonnen? Die zat bij Jensen.
    Veel plezier dan vanavond. en succes!
    @Marieke; Gefeliciteerd met je verjaardag!
    @Martine, Bolletje, Murizzz1 en Pjetje; Succes bij de echo en veel plezier!
    @Annn; Ik heb ook nooit een vlinder gevoeld hoor. Plopjes is wel een aardige omschrijving en een vissestaart heb ik ook weleens gehoord! Het lijkt idd op geborrel in je darmen, maar dan toch net anders. Eerst durfde ik ook niet te geloven dat het de baby was die ik voelde, maar nu weet ik dat het hem-haar toch echt was. Waarschijnlijk voel je je kindje al en ga je het de komende tijd steeds vaker en duidelijker voelen.
    @Laura; Gecondoleerd met het verlies van je opa. :(
    @Kissflower; Joepie! Leuk hoor dat je hem gevoeld hebt!
    @Moon; Ik hoop dat het nu weer wat beter gaat. lekker rustig aan doen hoor! Het is ooko zo´n drukke en emotionele tijd voor je geweest.
    @Chrisje; Wat een pech! Logisch dat je daar verdrietig van wordt hoor, zou ik ook zijn.
    @Smeetje; Deze tip kregen we van Nynke; Gewoon twee pagina´s openen en dan lezen en reageren tegelijk.

Hier verder geen bijzonderheden...

20. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hey meiden, thanks! Jullie medeleven beurt me weer een beetje op :)

Nynke, ik hoop echt dat het helpt! In ieder geval ook maar eens aan de vk vragen of ze nog tips heeft...

Martine, gefeliciteerd met je mooie echo! Geniet er lekker van, ben heel benieuwd naar de foto's!

Liefs Chris

Deel Deze Pagina