@ maartje: helaas is het enige idd rust houden. Vind ik erg moeilijk. Mijn man heeft al gezegd dat als ik weer ga werken ik maar maximaal halve dag mag. Anders is het gewoon teveel. Heb 't ook tegen m'n leidinggevende gezegd. Vind het wel lullig, helaas nix aan te doen. Vandaag gelukkig weer een iets betere dag. M'n buik begint me nu trouwens ook langzaamaan in de weg te zitten. Het begint echt een puntje te worden. Taille zit er nog steeds in en groei nog steeds alleen van voren. Geniet nog van 't mooie weer! Groetjes Silvie
Hallo dame's! @ anne, wat leuk een meid, gefeliciteerd! @ Moon, hoop dat je je snel weer wat beter voelt... Hier gaat het prima. Heb alleen af en toe wel steken in mijn buik Meer mensen hier last van? Vind het maar een beetje eng... Ook een drukkend en raar gevoel helemaal onderin de buurt van mijn schaambeen. Hier iemand oko misschien last van? Naarmate de 20 weken echo in de buurt komt, maak ik me toch wel een beetje ongerust. Hoop zo dat alles in orde is Ow en ik ga denk ik met 34 weken met zw verlof, ik moet elke dag met de trein naar het werk en zie het niet zo zitten om met een hele dikke buik met de trein te gaan. Ook moet je hier in het geweldige (!) arnhemse station 3 x 15 treden op en 3 x 15 treden af. Dat red ik nu al bijna niet, laat staan dan. En de lift is ook super traag dus dat schiet ook niet echt op. Owowow wat een geklaag weer, sorry dame's
geeft niks hoor astrid. ik ga ook met 34 weken al met verlof. laatste werkdag 31 augustus.. lekker! ik werk nu op uitzendbasis, en als mijn verlof erop zit, ben ik werkloos.. niet erg hoor kan ik nog effe van de kleine genieten....
Hoi Astrid! Ik ken de onzekerheid ook wel een beetje hoor! Ben blij dat we volgende week eerst nog een afspraak bij de vk hebben... Kan ik eerst nog mooi het hartje horen! Ik heb af en toe ook steken en soms ook krampjes onderin... Denk toch dat het er een beetje bij hoort! Niet teveel zorgen maken en lekker genieten! Hoop dat ik toch echt tot 4 wk van tevoren kan werken... Of misschien 5... Ben secretaresse, dus kan wel genoeg zitten, maar ja, of dat wat zegt! Weet iemand trouwens of je het nog moet melden bij je opticien dat je zwanger bent? Ik moet zometeen heen voor controle en dan weer een nieuw halfjaarpakket aanvragen... Nu denk ik niet dat ze om mijn zwangere buik heen kunnen, maar ik vroeg me af of zwangerschap nog invloed heeft op je ogen... Lekker genieten nog van het mooie weer dames! Liefs Chris
@ Anne, Gefeliciteerd met je meisje En die extra echo is natuurlijk nooit erg Geniet ervan, Groetjes Doris
Hoihoi @Moon: Het verschilt een beetje per vrouw wanneer je het hartje kan horen. Zo rond de 10 weken kan het soms en met 12 weken moet je het eigenlijk wel kunnen horen. Maar zelfs dan is het nog heel moeilijk te vinden vaak. Ik heb zelf een doptone en zat dus al vanaf 10 weken te luisteren, maar hoorde niks! Ik hoorde het echt pas met 12 weken voor het eerst. En dan moest ik lang zoeken. Ik denk dat mijn baarmoeder naar achteren ligt en het speelt ook mee of je een speklaagje hebt, hihi. Hier gaat alles goed. Heb vandaag alleen weer een hooikoorts aanval, bah. Verder niet veel bijzonders..
Hai hier ook wel steken af en toe hoor, zal wel ok zijn want.....Superecho gehad, helaas WEER geen foto's *%µ£$ want het apparaat had kuren. Mijn dokter had ook het idee dat het een meisje was, zag twee lipjes en een gleufje, hihi...Maar ze had haar beentjes bij elkaar dus wachten we nog even de echte 20wk echo af, dit was blijkbaar een gewone controle-echo. Volgende keer iig zeker weten foto's mee, is in dezelfde kliniek als de 12wk echo...Pfff, ingewikkeld hier allemaal zeg, maar krijg wel met twee weekjes weer een echo, yes...Kan er geen genoeg van krijgen, haha. Moet de afspraak nog maken, laat het zo gauw mogelijk weten wanneer precies (is wel als mijn papa komt, kan ie mooi mee! En mn tante ook, kan mij het schelen...Videobandje ook mee, dan neemt ie alles op joepie!Heb er nou al zin in...O ja ze weegt ongeveer 307 gram en lag met haar koppie naar beneden....En was normaal zei ie dat ik niks voelde, ze had lekker de ruimte... Kunnen jullie je ook zo slecht voorstellen dat er een echt BABY in je buik zit? O ja , Anne, zag dat je ook en meid verwacht! Gefeliciteerd! Verder eventjes niet zo heeeel veel tijd om alles te lezen en dus op iedereen te reageren maar jullie krijgen allemaal een dieke kuus zoals Fred zegt ...
Was even wat vergeten: uitslag van tripletest was wel ok, 1 op 1500 of zo..Vind het prima hoor, maak me geen zorgen...En heb ischias, paar tips en medicijnen meegekregen...Moet in een deurkozijn gaan hangen iedere dag een paar keer, hahahaha
Hoi allemaal! Even kort bericht van mij. We hebben namelijk vandaag opa begraven. De controle bij de VK was goed, alleen doordat ik zo ben afgevallen is mijn ijzergehalte sterk gedaald, nu nog net gezond. Ik mag het nog even zo proberen, maar als het de volgende keer lager is krijg ik pillen. Heeft iemand wel eens ijzerpillen gehad? Ik ben bang dat dan alles erna gaat smaken, zou me nu echt niet uitkomen, want ik krijg eindelijk na weken weer af toe trek in iets, of een beetje dorst. Ik hoop dat verder alles goed gaat bij jullie, ik lees binnenkort weer even bij. Liefs Laura
Chrisje, je kan tijdens je zwangerschap een andere traansamenstelling hebben en daardoor bijvoorbeeld eerder last hebben van je lenzen (of iets dergelijks). Volgens mij is er verder niet echt een reden om specifiek te vermelden dat je zwanger bent. Maar inmiddels ben je al geweest toch? Hier alles ok, druk en weinig energie. Vandaar dus ook even niet zulke uitgebreide reacties. Ben blij als het weekend is! Groet Nijnie
Agenda Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur) Andrea mv Ryan -> 24 Mei 20 Weken echo (11.40 uur) Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur) Denisse -> 24 Mei VK Nijnie -> 24 mei 20 Weken echo Anne36 -> 24 Mei 20 Weken echo (21.30 uur) Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo Astrid85 -> 25 Mei VK Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur) Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur) Missyess -> 29 Mei VK Chrisje79 -> 29 Mei VK Ready -> 29 Mei VK Floortje -> 29 Mei VK Nica -> 29 Mei 20 Weken echo Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo ElviraR -> 30 Mei 20 Weken echo (14.00 uur) Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur) Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur) Nijnie -> 30 mei VK Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo Andrea mv Ryan -> 31 Mei VK Klieke -> 31 Mei Pretecho Nica -> 31 Mei VK Jotim30 -> 2 Juni Pretecho Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 5 Juni VK Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur) Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur) Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur) Lievebeesje -> 6 Juni Gyn Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur) Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo Maris -> 8 Juni 20 Weken echo Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo Nynke -> 9 Juni VK Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur) Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur) Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur) Doris -> 12 Juni VK Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo Maartje06 -> 13 Juni VK Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur) Smeetje -> 14 Juni VK Xenas81 -> 19 Juni VK Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
Veel echo's en vk bezoekjes vandaag zeg! Liedel, Andrea, Nijnie en Anne geniet van jullie echo! Klieke en Denisseveel plezier bij de vk! Groetjes Doris
De 20 weken gepasseerd, dus weer een mijlpaal bereikt en dan straks de 20 weken echo. Ik vind het best spannend. Onze kruimel doet het goed daarbinnen, is zo actief als wat, maar toch... Bij Ryan kregen we met de 20 weken echo te horen dat hij een plekje op z'n hartje heeft en moesten we de volgende dag terug komen voor een extra echo. Het was niets, dat plekje, maar je maakt je zo'n zorgen. Ik hoop dus maar dat we nu niet weer zoiets te horen krijgen. Iedereen met echo's en bezoekjes aan de vk: Veel plezier! Ik kom straks even verslag uitbrengen.
@ anne36 een meisje gefeliciteerd. @ lvdwerfIn mijn vorige zwangerschappen heb ik ijzer moeten slikken en erna ook. Valt wel mee. Waren heel klein @andrea veel pelzier met de echo en je mijlpaal. Zo heb gisteren geshopt op marktplaats een box en een commode voor me dochter. Nu nog een juniorbedje en dan is het klaar. A.s. weekend gaat het echt gebeuren. Eerst de kamer van me dochter en dan de babykamer. Zal verlopig wel in de rommel zitten. verder alles goed hier iedereen veel plezier met de echo's spannend hoor
Goedemorgen meiden, Iedereen die vandaag een echo of VK afspraak heeft: VEEL PLEZIER! Geniet er lekker van! @Laura; mijn bloed is gisteren afgenomen om te checken op o.a. ijzer. IK moet dus misschien ook aan die pillen. Volgens mij hebben de pillen niet echt een nasmaak hoor. Ik kan me dat in ieder geval niet herinneren van vroeger (toen ik ze ook moest slikken). @Marieke; gefeliciteerd met je mooie echo! Fijn dat alle uitslagen goed zijn! Ik vind het ook heel onwerkelijk dat er iets in mijn buik groeit hoor. Mede omdat ik nog steeds niet echt iets voel. Het blijft gewoon een groot wonder dat ons lijf dit kan! @Astrid; ik schrik ook elke keer van kramp in mijn buik. Gisteren had ik het ineens na het plassen. Ik kon niet eens helemaal rechtop staan! @Misoh; ik vind het ook heel erg lastig om me rustig te houden. Ik ben normaal nogal een bezige bij! Maar ik word meteen gestraft als ik het niet doe, dus ik probeer me er toch maar aan te houden. @Andrea; fijn he, om de 20 weken voorbij te zijn. Wij lopen precies gelijk, dus ik had gisteren ook een klein feestje! We zijn over de helft! Joepie! Ik ga zo bij een vriendinnetje op de koffie. Tis degene die ook zwanger is en in het (psychiatrisch) ziekenhuis heeft gelegen. Zij is ook nog steeds beroerd, dus dan kunnen we net zo goed samen beroerd zijn toch?! Tot vanmiddag! Grts Maartje
Goedemorge allemaal, Hier nog een die het onwerkelik vind dat er een klein menje in m'n buik zit. Zo raar. Bij anderen vind ik het heel erg normaal en bij mezelf kan ik het me nauwlijks voorstellen. Hier gaat het allemaal wel redelijk. Nu ik me rustig houdt is de misselijkheid weer weg, nu alleen de vermoeidheid nog. Zal wel geduld moeten hebben. Morgen hebben de 20-weken echo. Blijft nog even spannend. Alle dames die 'm vandaag hebben veel succes en kijkplezier. Ga nu snel een boterham smeren... Groetjes Silvie
Goeiemorgen! @Laura: Je smaak veranderd niet als je ijzer slikt. Wel kun je meer last krijgen van obstipatie, dus is het belangrijk dat je veel vezels eet en veel drinkt. Wat wel heel vies is is het drankje floradix of roosvice ferro. Die smaken echt naar ijzer! Maar die krijg je meestal als tip als je ijzer een beetje laag is maar niet té laag en je voelt je niet zo goed. Ik vind het ook nog steeds een heel gek idee dat er een baby in me zit! Vroeger droomde ik er echt van, het leek me zo'n mooi gevoel. Maar nu het zo ver is, kan ik het nog niet echt geloven. Hij beweegt nu wel heel veel, zo schattig. Nou, ik ga even piano spelen, van het zonnetje genieten en dan werken! Doeidoei
Goeiemorgen dames! Hier nog één hoor.. ook al is het de derde.. het blijft een wonderlijk iets.. zo'n beeb in je buik... Ik werk vandaag... eerste vergadering achter de rug... fijne klusjes voor de rest van de dag... dus dat komt wel goed... Vanavond de één na laatste pilates les.. ben benieuwd of ik nog een beetje mee kan komen... zal wel niet.. Pukje gaat wat dat betreft al aardig in de weg zitten! Allemaal een fijne dag!