Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiCa

NiCa Bekend lid

he meiden we hebben vandaag de box op gehaald en we hebben ook gelijk een badset en een voedings kussen van die mensen over genomen :p dus we hebben nu al bijna de grootste dingen compleet

liefs nica

2. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Atrid gefeliciteerd.

Andrea mv Ryan @ heb net je foto's zitten kijken op je site, was blij dat je bij de derde erbij had geschreven wat het was. Ik kwam net verder dan dat alfred J kwak bij je in de buik zat (hihi)

Gister zou ik dus echo krijgen omdat ze dat app. moesten testen, sta ik daar om 21.20 voor de deur alles donker. Grrr heb ik het nu zo verkeerd begrepen of waren ze er gewoon echt niet. Ga ze straks wel even bellen voor uitleg, want ze hadden toch wel even kunnen bellen als het niet doorging. Misschien mag ik dan zaterdag nog wel dan zouden ze ook testen.

3. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Agenda

Liedel -> 24 Mei 20 Weken echo (8.30 uur)
    Klieke -> 24 Mei VK (19.30 uur)

Misoh -> 25 Mei 20 Weken echo
    Astrid85 -> 25 Mei VK
    Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur)
    Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur)
    Missyess -> 29 Mei VK
    Chrisje79 -> 29 Mei VK
    Ready -> 29 Mei VK
    Floortje -> 29 Mei VK
    Nica -> 29 Mei 20 Weken echo
    Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo
    ElviraR -> 30 Mei 20 Weken echo (14.00 uur)
    Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur)
    Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur)
    Nijnie -> 30 mei VK
    Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo
    Andrea mv Ryan -> 31 Mei VK
    Klieke -> 31 Mei Pretecho
    Nica -> 31 Mei VK

Jotim30 -> 2 Juni Pretecho
    Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo
    Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 5 Juni VK
    Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur)
    Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur)
    Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Lievebeesje -> 6 Juni Gyn
    Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur)
    Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo
    Maris -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nynke -> 9 Juni VK
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Xenas81 -> 19 Juni VK
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
    Denisse -> 28 Juni VK

4. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Hallo meiden, zijn er nog echo's vandaag? Wat zijn er al veel die de 20 weken echo hebben gehad zeg, en allemaal goeie berichten! Ik kan niet wachten tot 7 juni, dan heb ik de echo. Ik heb de laatste dagen echt weer last van extreme hoofdpijn, ik word er helemaal gek van. Ik heb dit minstens 3 dagen per week. Vannacht was het weer zo erg dat ik 2 paracetamol heb genomen. Maar elke x als ik dat doe voel ik me er niet goed bij, maar zonder is het niet uit te houden! Mijn verloskundige heeft gezegd dat je dat wel mag nemen, maar in beperkte mate, maar ja wat is beperkte mate. Ik neem nu elke weel zo'n 2 tot 3 paracetamol. Zou dit teveel zijn? En hebben jullie ook last van hoofdpijn. Het zal toch wel met de zwangerschap te maken hebben?

5. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Ik heb wel een keertje hoofdpijn had tijdens de zwangerschap, maar na 2 dagen ging dit vanzelf weer over. Ben er ook niet zo gek op om paracetamol in te nemen nu ik zwanger ben.
    Drink je wel genoeg? Want dat helpt ook erg goed. Veel water drinken.
    Sterkte ermee iig :(

6. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Irene: Je kunt tijdens je zwangerschap de normale dosis paracetamol gebruiken, dus maximaal 3 maal daags 2 tegelijk. Hoofdpijn kun je normaal krijgen door te weinig drinken, of spierpijn in je nek (spanningshoofdpijn. Daarnaast kun je tijdens de zwangerschap ook af en toe hoofdpijn hebben van de hormonen, maar als je het regelmatig hebt of zelfs dagelijks, dan is de kans groot dat het om een ijzertekort gaat. Bij een ijzertekort zou je daarnaast ook bijvoorbeeld steeds duizelig kunnen zijn als je opstaat. IJzertekort is op te lossen door ijzerpillen te slikken.
    Ik raad je aan om hier je VK even over te bellen als je twijfelt waardoor het komt.

Met mij gaat het gelukkig steeds heel ietsje beter. Ik ben nog lang niet de oude, maar ik kan in ieder geval al weer een stuk meer. Ook krijg ik nu af en toe zelf trek of dorst, dus daar ben ik ook erg blij mee.

Wat geweldig al die goede 20 weken echo's! Wij wilden geen 20 weken echo laten doen, alleen toen we contact opnamen met een pretechobureau (want we wilden wel rond die tijd een pretecho), zei ze dat de 20 weken echo bij hun ook vergoed wordt door de verzekering en meestal net zo leuk is als een gewone echo. Dus toen hebben we daar maar voor gekozen. Wij krijgen dus toch een 20 weken echo. Met 26 weken krijgen we nog een 3D echo en dan gaat toekomstige oma ook mee.

Liefs Laura

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen,

Ik heb net mijn werk afgebeld. Ik vind het zo frustrerend om daar voor twee uur heen te gaan en dan de rest van de dag kapot te zijn. Ik voeg niks toe, want in twee uur doe je net niks en het kost me al mijn energie. Volgende week krijg ik de uitslagen van mijn bloedonderzoek en moet ik naar de bedrijfsarts, dus dan kan ik mooi meteen overleggen.
    Ik hou me vandaag maar weer rustig. Misschien lekker chillen in de hangmat in de tuin of heel misschien wel naar mijn strandhuisje (als ik het red).

Nog een tip om katten uit de box e.d. te houden; schoteltjes met peperpoeder erin zetten. Werkt prima en is minder werk dan ballonnen!

Ik hou het even kort vandaag. Volgende keer weer meer van mij.
    Liefs, Maartje

PS Misoh; veel plezier vandaag met je echo! Astrid; veel plezier bij de VK en nog gefeliciteerd!

8. hoi meiden...
    voel me best weer beroerd.. moest vanmorgen ook weer overgeven... ongelofelijk...
    het gaat na een bak thee wel weer... maar tis niet heel lekker..

Gisteren verf gekocht voor het kamertje..
    ga ik waarschijnlijk dit weekend mee beginnen joepie!

mijn moeder vertrekt volgende week weer voor 5 maanden naar frankrijk..
    echt jammer..

Wij hebben daar een vakantie huisje(s)... en tja het zomer seizoen begint weer he..
    dus we willen deze week nog ebgin maken me tkamertje.. kan ze het nog zien!

9. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Hier ook al 1 met de laatste week dagelijks hoofdpijn, ik word er niet goed van. Als ik lig voel ik het echt nauwelijks, als ik zit gaat het wel, maar zodra ik opsta... :( Ik drink genoeg maar blijf het houden, dus misschien ijzertekort. Zal het volgende week eens aankaarten.

Ik pak geen paracetamol, ben daar geen voorstander van, maar toen ik laatst met mijn rug zat, vertelde de ha mij dat ik er max. 4 op een dag mag, eventueel 2 tegelijk.

10. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen!
    Jep, ik heb ook veel hoofdpijnklachten! Altijd dezelfde soort pijn, achter mijn linker oogkas... Als het echt heel zeer doet, neem ik toch wel 2 paracetamolletjes hoor...Heb het natuurlijk eerst gecheckt bij de ha en dat was geen probleem.... Meer water drinken gaat voor mij niet op, want ik drink anderhalve liter water op een dag en nog minstens een liter rooibosthee... genoeg lijkt me ;)
    Weten jullie trouwens of pastrami onder rauw vlees valt? Volgens mij niet he... Ze hebben hier in Zwolle namelijk een heerlijk italiaanse sandwichcompany en het allerlekkerste broodje ( ;) vind ik) is een warm broodje pastrami met kruidensaus... En die gaan we lekker tussen de middag op 't werk bestellen... heerlijk... Maar ik begon toch een beetje te twijfelen...
    O ja, nog een vraagje: worden jullie nog gewogen bij de vk? Bij ons doen ze dat namelijk niet en wij hebben zelf geen weegschaal in huis... Toch maar ff eentje halen!

Fijne dag!

Liefs Chris

11. NiCa

NiCa Bekend lid

hey meis op je eerste vraag kan ik je helaas geen antwoord geven maar op de 2de wel,mijn vk weegt me wel elke keer en daarna bloeddruk meten en dan gaat ze voelen en het hartje luisteren.
    dus als ik jou was ging ik toch vragen van hoe en wat :)
    succes

liefs nica

12. bij mij doen ze ook ff wegen.. en bloedrruk meten..

volgende keer moet ik trouwens nuchter aankomen.. gaan ze weer bloed prikken,.. vanwege suiker volgens mij (overgewicht)

13. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Ik drink ook wel genoeg, echt heel veel water en rooibosthee. En ik neem ook al ijzerpilletjes. Het is echt van die bonkende hoofdpijn die steeds erger word (als ik geen paracetamol neem) en dan op het laatst trek ik het echt niet meer en moet ik toch een pilletje nemen. Ik hoop dat het een keer stopt want echt leuk is het niet. Maar ik ben niet de enige las ik al.....Ik twijfel nog steeds of ik mijn beeb al voel. Ik voel nu bijna dagelijks een heel licht soort gekriebel helemaal rechts best laag, net boven mijn schaambotje. Het is bijna elke dag op dezelfde plek en het houdt even aan en dan stopt het weer. Zou dit mijn beebje zijn?

14. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Tegenwoordig wegen de vkpraktijken niet overal. Vaak moet je het zelf bijhouden als je dat wilt. Het gaat meer om de bloeddruk. Mijn vk praktijk weegt ook niet, dat mag ik zelf doen.

15. @ irene.. denk het wel.. ik had 2 weekjes geleden ongeveer ook steeds kriebel onderin..is de beeb die aait las ik in het boek van Moeders voor moeders hahaha

16. littledream

25 mei 2007
    31
    0
    0
    Harmelen
    Hoi hoi

Ik wilde eerst even iedereen feliciteren met de zwangerschap :D
    Ik ben net nieuw op dit forum en vind het echt helemaal geweldig!
    Ik ben 13 Oktober uitgerekend en kan echt niet wachten!
    Ik heb helemaal nog geen last van zwangerschaps kwaaltjes gehad...
    En de baby voel ik ook nog niet bewegen...soms best wel vervelend want ik zit me steeds af te vragen of er dan iets mis is maar de vk zegt me dat het allemaal wel goed zit :)

Groetjes samantha

17. NiCa

NiCa Bekend lid

Welkom Samantha,
    je bent als ik op 13 okt uitrekend :)
    jij ook gefeliciteerd meis en geniet er van en ik had ook geen last van kwaaltjes terwijl bij me eerste(die is nu al weer 8jaar)behoorlijk "ziek"ben geweest en nu geniet ik dubbel op :D .
    heel veel plezier op dit gezellige forum :)

liefs nica

18. littledream

25 mei 2007
    31
    0
    0
    Harmelen
    Wat leuk om te horen dat we dezelfde uitgerekende datum hebben :D
    En dat het bij jou ook zo lekker gaat!
    Weet je wat het wordt? wil je het niet weten?

groetjes samantha

19. NiCa

NiCa Bekend lid

ja das idd leuk en het leuke zal zijn als we ook nog een beetje bij elkaar in de buurt wonen,dat zal wel niet ik woon in omg groningen.nee dat weten we nog niet,maar krijg dinsdag de 20 weken echto dus ik word wel heeeeeeeeeeeeeel schienierig :p wat het word me vriend zegt een meisje en het zijn er meer die het zeggen en van de ene kant ben ik best angstig is alles wel goed met ons propje enzo maar ik moet gewoon genieten en me eigen niet gek maken door me angsten of alles goed is ja of nee,heb jij die angsten ook?

liefs nica

20. littledream

25 mei 2007
    31
    0
    0
    Harmelen
    Ik woon in de omgeving van utrecht dus dat is toch een aardig eindje weg :p
    Ja ik ben er af en toe ook wel een beetje ongerust over omdat ik nergens last van heb en ook het kindje nog niet voel bewegen maar de vk zegt dat alles wel oke is.
    Spannend dat je dinsdag de 20 weken echo krijgt hou me op de hoogte want ben wel benieuwd ;)

groetjes samantha

Deel Deze Pagina