Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé Samantha, welkom hier! En jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Gezellig dat je mee komt kletsen!
    Irene, ik denk idd dat het de kleine wel eens kan zijn! Zo begon het bij mij ook... 't is tegenwoordig zelfs echt een een "beweeglijk" gevoel...Echt iets wat van positie verandert in mijn buik. Echt prachtig!
    Ga inderdaag maar even een weegschaal aanschaffen denk ik... Toch maar even bijhouden wat er aan komt ;)

Chris

2. NiCa

NiCa Bekend lid

hihi das idd een eindje uit elkaar maar gelukkig is er internet...lang leve internet :)
    ik ben ook soms nog wel bang nu eigenlijk ook een beetje nu is het net of ik wat bloed verlies en heb nergens last van en beebje voel ik soms zachies bewegen en heb ook het idee dat ik soms zo in me broek plas zal wel zo zijn de beebje daar tegen aan trapt opzo

liefs nica

3. NiCa

NiCa Bekend lid

hihi das idd een eindje uit elkaar maar gelukkig is er internet...lang leve internet :)
    ik ben ook soms nog wel bang nu eigenlijk ook een beetje nu is het net of ik wat bloed verlies en heb nergens last van en beebje voel ik soms zachies bewegen en heb ook het idee dat ik soms zo in me broek plas zal wel zo zijn de beebje daar tegen aan trapt opzo
    tuurkijk hou ik je op de hoogte :p
    liefs nica

4. hoi samantha!

welkom hier!

en gefeliciteerd met je zwangerschap he!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Iedereen bedankt voor de felicitatie's! :thumup:

Wij zijn vanochtend weer naar de VK geweest, en schoonma was ook ff mee...
    Mijn bloeddruk was iets hoger geworden, maar nog steeds binnen de marge's.
    En we hebben het hartje weer gehoord, mijn hartslag ligt best dicht bij de kleine. Ik had een hartslag van 120 ( de zenuwen; elke keer weer!) en die van de kleine rond de 140.... Weet iemand trouwens of een lage hartslag een jongen of een meisje was? NIet dat je daar van uit kan gaan natuurlijk, maar het is wel ff grappig om te weten ;)

6. Hoi allemaal,

We zijn net terug van de 20-weken echo. Alles ziet er goed uit. Twee niertjes, maag en blaas gevuld, twee armpjes twee beentjes, hartje met 4 kamers, schedeltje met hersentjes, bovenlipje leek dicht te zitten. Dus alles prima in orde. Ook de groei ligt binnen de normen. De kleine past net niet helemaal meer in beeld. Hebben 1 plaatje meegekregen.

Ik was weer veel te zenuwachtig natuurlijk, gelukkig waren we meteen aan de beurt. Ging lekker vlot en heb een paar keer weggekeken om niet het geslacht te kunnen zien. Hij/zij lag met de beentjes opgetrokken en daardooor had je steeds het kruis vol in beeld. Weten dus niet wat het wordt en dat was ook de bedoeling.

Zijn na de echo nog even het centrum in gegaan en hebben nog wat babyspulletjes gekocht bij de HEMA. Errug leuk allemaal.

Nu even lekker slapen. Vanavond nog even op stap. Naar het Frisofeest in de Effenaar in Eindhoven.

Iedereen een fijn weekend alvast.

7. Hallo!

Hier is alles goed. Alweer 19 weken vandaag, volgende week al op de helft. :confused:
    Ik weet nog niet hoeveel ik kan werken na de bevalling, want dan heb ik niet eens werk! Ik werk nu tijdelijk op een kinderdagverblijf, heb daar een halfjaarcontract. En dan hoop ik dat ik na mijn bevalling gewoon in mijn eigen vak aan de slag kan en als dat weer niet lukt ga ik nog een keer bij het kinderdagverblijf proberen. Wel vervelend hoor dat ik steeds om werk moet lopen leuren. Terwijl mijn vriendje het zo goed doet op zijn werk! Hij heeft gisteren promotie gemaakt, ben heel trots op hem. Dus we hebben maar besloten dat we zijn carierre even op de 1e plaats zetten.

@Chrisje: Don't worry, het is logisch dat je je baby nog niet elke dag voelt. Je hoeft de baby pas met ongeveer 26 weken elke dag te voelen. Als je dan minder voelt bewegen moet je idd de vk bellen.
    Eigenlijk is wegen niet meer nodig, maar bij veel vk praktijken doen ze het nog wel. Bij ons ook, het is meer voor jezelf.

@Astrid: Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

@Smeetje: Gek is dat he, dat je nu ineens minder kan? Ik had dat ook woensdag, ik was lekker in huis bezig, stoffen, zuigen, dweilen. En toen deed alles toch zeer, ik leek wel een oud vrouwtje!

@Irene: Je mag gewoon paracetamol nemen. Dus zeg maar de minst zware, daar mag je er gewoon 6 per dag van. Neem je die zwaardere dan mag je er geloof ik 3 per dag, maar dat staat in de bijsluiter. Je mag er echt vanuit gaan dat paracetamol geen kwaad kan en dus de bijsluiter volgen.

@Samantha: Welkom op het forum! En nog gefeliciteerd.

Zo nu ben ik weer aardig bij geloof ik.
    Veel liefs, Esther

8. PS:
    @Astrid: Lage hartslag is een jongen. Boven de 150 is een meisje en eronder een jongen. Maar is wel een bakerpraatje natuurlijk.. ;)

9. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé meiden, voordat ik het vergeet! Kreeg via een collega de tip dat Prenatal morgen tussen 8 en 11 uur een vroege vogel actie heeft! 20% korting op het assortiment! ff op de site kijken of jullie vestiging er tussen zit, maar als je nog iets in gedachten hebt, is 't leuk meegenomen!

Misoh, gefeliciteerd met je mooie echo! Fijn om te horen dat alles goed is!

Liefs Chris

10. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Nijnie: Gefeliciteerd met jullie goeie echo!

@ Anne: idd raar dat ze niet even afgebeld hebben! Heb je er zelf nog achteraan gebeld vandaag?

@ Lvdwerf: Fijn dat je weer wat aan het opknappen bent, hopelijk zet het door en kan je snel volop gaan genieten!

@ Maartje: Wat vervelend zeg dat je je na 2 uurtjes werken zo beroerd voelt! Daar heb je natuurlijk niks aan! Hopelijk heb je vandaag nog een beetje kunnen genieten van je rust!

@ Xenas: Wij willen het kamertje ook zien als ie af is hoor!

@ Chrisje: Ik mocht kiezen bij mn vk of ik bij elke controle op de weegschaal wilde. Toen gezegd dat ik het wel wilde, maar bij elke controle krijg ik meer spijt ;)

@ Samantha: Welkom, leuk dat je gezellig mee komt kletsen :D Ik zal je op onze oktobermama's "bevallingslijst" bijzetten!

@ Astrid: En, goed verwend gister?
    fijn dat je het hartje weer even gehoord hebt! Volgens mij zeggen ze dat de hartslag van een meisje sneller gaat, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo in geloof 8)

@ Misoh; gefeliciteerd met jullie mooie echo!

@ Missyess: Gefeliciteerd met de promotie van je vriend! Wees maar lekker trots op hem ;)

Hier weinig bijzonders, alleen dat ik steeds meer last krijg van mn onderrug. Maar nu lekker lang weekend, dus daar gaan we flink van genieten! :D

Groetjes Doris

11. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Sofieke (..) -> 30 September - .. Meisje
    Floortje (..) -> 1 Oktober – 1ste – Verrassing
    Stay Funny (20) -> 1 oktober - .. – Meisje
    Appeltje (29) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen
    Doris (25) -> 2 Oktober – 1ste – Jongen
    Liedel (24) -> 3 Oktober – 1ste - ..
    Murizzz1 (30) -> 4 Oktober – 2de - Verrassing
    Ready (30) -> 6 Oktober – 1ste – Verrassing
    Nijnie (28 ) -> 6 Oktober – 1ste - Verrassing
    Annn (26) -> 8 Oktober - .. - ..
    Klieke (28 ) -> 8 Oktober – 3de - ..
    Martine (25) -> 8 Oktober - .. – Geheim
    Elvira (28 ) -> 9 Oktober - .. - ..
    Andrea (29) -> 10 Oktober – 2de - Verrassing
    Maartje06 (29) -> 10 Oktober – 1ste - Verrassing
    Jetteke (34) -> 11 Oktober - .. - ..
    Misoh (30) -> 11 Oktober – 1ste - Verrassing
    Nynke (29) -> 11 Oktober – 3de - ..
    Salsabine (32) -> 12 Oktober - .. - ..
    Divanaatje (30) -> 13 Oktober - .. - ..
    NiCa (31) -> 13 Oktober – 2de -..
    Littledream (21) -> 13 Oktober - .. - ..
    Anz (25) -> 14 Oktober - .. - ..
    Mariekebalm (26) -> 14 Oktober – 1ste – Meisje
    Kirstenyana (21) -> 14 Oktober – 2de – Jongen
    Denisse (..) -> 14 oktober – 1ste - ..
    Lolli (..) -> 14 Oktober – 1ste - Verrassing
    Anne36 (36) -> 17 Oktober – 1ste – Meisje
    Avalon1972 (35) -> 18 Oktober - .. - ..
    Bolletje (..) -> 18 Oktober – 2de - Verrassing
    Missyess (24) -> 19 Oktober - .. - ..
    Jotim30 (32) -> 20 Oktober – 3de - ..
    Kissflower (19) -> 20 Oktober - .. - ..
    Rastagirl (..) -> 20 Oktober - .. - ..
    Xenas81 (25) -> 20 oktober – 1ste - ..
    Pol (..) -> 20 Oktober – 1ste – Verrassing
    Pjetje (27) -> 21 Oktober – 3de - Geheim
    Lievebeesje (36) -> 22 Oktober – 4de – Verrassing
    Maris (30) -> 24 Oktober – 1ste - ..
    Irene (..) -> 24 Oktober - .. – Verrassing
    Nienke07 (39) -> 24 Oktober – 1ste - Verrassing
    Smeetje -> (33) 28 Oktober – 2de - Verrassing
    Marianne30 (32) -> 29 Oktober – 3de - ..
    Lvdwerf (31) -> 30 Oktober – 1ste – Geheim
    Astrid85 (21) -> 30 Oktober – 1ste – ..
    Choco (28 ) -> 2 November – 1ste - ..

4 Meisjes
    3 Jongens
    14 "Verrassingen"
    3 Geheim

12. jaaa ik kreeg een mail van prenatal.. en daar stond het in.. is wel handy als je je zelf aanmeldt voor de nieuwsbrief.. ben je gelijk op de hoogte!

13. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Agenda

Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur)
    Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur)
    Missyess -> 29 Mei VK
    Chrisje79 -> 29 Mei VK
    Ready -> 29 Mei VK
    Floortje -> 29 Mei VK
    Nica -> 29 Mei 20 Weken echo
    Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo
    Andrea -> 30 mei extra 20 weken echo i.v.m. niertjes (9.30 uur)
    ElviraR -> 30 Mei 20 Weken echo (14.00 uur)
    Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur)
    Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur)
    Nijnie -> 30 mei VK
    Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo
    Andrea -> 31 Mei VK
    Klieke -> 31 Mei Pretecho
    Nica -> 31 Mei VK

Jotim30 -> 2 Juni Pretecho
    Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo
    Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 5 Juni VK
    Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur)
    Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur)
    Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Lievebeesje -> 6 Juni Gyn
    Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur)
    Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo
    Maris -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nynke -> 9 Juni VK
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Xenas81 -> 19 Juni VK
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
    Denisse -> 28 Juni VK

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Had ik laatst al gehoord, toen we bij de prenatal waren. We stonden wat te onderhandelen over de prijs en toen hebben ze het voorstel gedaan om het spul vast te bestellen en dat we het dan morgen zouden komen afrekenen. Dus dat ga ik morgenochtend gezellig doen ;) .
    Ik vrees dat het best druk gaat worden, dus misschien ga ik toch maar vroeg mn bed uit om daar een beetje op tijd te zijn...

Groet Nijnie

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Agenda

Choco-> 29 Mei Echo (9.10 uur)
    Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur)
    Missyess -> 29 Mei VK
    Chrisje79 -> 29 Mei VK
    Ready -> 29 Mei VK
    Floortje -> 29 Mei VK
    Nica -> 29 Mei 20 Weken echo
    Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo
    Andrea -> 30 mei extra 20 weken echo i.v.m. niertjes (9.30 uur)
    ElviraR -> 30 Mei 20 Weken echo (14.00 uur)
    Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur)
    Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur)
    Nijnie -> 30 mei VK
    Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo
    Andrea -> 31 Mei VK
    Klieke -> 31 Mei Pretecho
    Nica -> 31 Mei VK

Jotim30 -> 2 Juni Pretecho
    Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo
    Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 5 Juni VK
    Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur)
    Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur)
    Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Lievebeesje -> 6 Juni Gyn
    Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur)
    Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo
    Maris -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nynke -> 9 Juni VK
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Xenas81 -> 19 Juni VK
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
    Astrid85 -> 22 Juni VK
    Denisse -> 28 Juni VK

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Misoh: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen. Fijn dat je echo zo goed was, lekker genieten nu.

@Kikkie: ik zou toch de 20 weken echo nog even afwachten daar kunnen ze het geslacht hopelijk beter zien. Welkom terug.

@Moon: meid wat een ellende allemaal. Ik hoop dan ook dat het echt genieten snel kan beginnen voor je.

@Xenas: heerlijk weer om het hartje te horen lijkt me. Ik kijk nu uit naar de echo het duurt soms allemaal zo lang.
    Ik werk nu 18 uur en blijf dat na de bevalling ook doen.

@Klieke: hier is het hetzelfde deze zwangerschap verloopt heel anders dan de vorige. Zou het dan toch een jongetje worden? :D

@Anne: gefeliciteerd! Leuk hoor een meid! Hen je de vk nog gebeld over je echo?

@Maartje: meis ik hoop dat er iets uit je bloedonderzoek komt. Maak je een foto als de commode klaar is? Denk maar mooi aan je zelf meid, je werk loopt niet weg.

@Lievebeestje: flauw hoor dat je het hartje niet mocht horen. Ik hoop dat je nieuwe gyn wat aardige is.

@Astrid: ik ga ook met 34 weken al met verlof, als ik het al zolang volhoud. Ik heb ook last van steken etc. Ik denk toch dat het banden zijn. Mijn buik groeit enorm en mijn baarmoeder ook dus vandaar dat ik dacht aan banden.
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Fijn dat alles goed was bij de vk.

@Missyess: gek word je van die hooikoorts of niet?

@Marieke: fijn dat de echo goed was en jammer dat je geen foto kreeg. Maar de volgende keer kan je je baby elke dag zien dobberen. Geniet je met je moeder om je heen?
    Fijn dat de triple test ok was. Weer een zorg minder.

@Laura: mss kan je eerst roosvice ferroo proberen? Ik vond het prima te drinken. Mocht je wel pillen krijgen moet je ven op je stoelgang letten. Je eten gaat er niet naar smaken.

@Andrea: fijn dat de echo goed was en extra controle kan geen kwaad toch? Mooie echo's hoor.

@Nijnie: fijn dat de echo goed was. En wat gaat het worden? :)

@Annn:heel fijn weekend meid!

@Denisse: fijn dat alles goed was bij de vk.

@Smeetje: lastig he, dat je ineens zo weing kunt doen. Rust maar lekker uit.

@Nica: lekker is dat als je alles zo compleet hebt. Je bent er mooi op tijd bij.

@Chrisje: wegen doen ze bij ons niet meer. Ik houd het thuis wel bij. Ben nu nog maar 5 kilo aangekomen. Is voor mijn doen erg weinig.

@Littledream: welkom hier. Heerlijk hoor dat je geen klachten hebt. Lekker van genieten.

@Doris: geniet van je heerlijk lange weekend. Lekker met hond naar het bos?

Zo ik hoop dat ik niemand ben vergeten. En zowel sorry, sorry, sorry.

Hier gaat het niet goed. Ik was donderdag bij de therapeut en die vertelde me dat mijn bekken nu al flink aan het verweken zijn en dat ik daar zo'n pijn van heb. Ik moet goed gaan nadenken of ik wel kan blijven werken. Ik heb me nu ziek gemeld en heb vanaf maandag een week vrij. Daar ga ik maar van genieten en goed nadenken over hoe nu verder. Bah, ben er echt beroerd van, had zo graag gewoon door gewerkt.
    Verder gaat het prima hier, ik voel de beeb veel en mijn buik groeit mooi. Meiden geniet van het weekend en ik hoop dat het weer snel weer beter word.

Dikke knuf Nynke

17. Dop07

Dop07 Bekend lid

goeienavond meiden!
    Ik zit even in de meeleeshoek.. druk gehad vandaag met thuiswerk, bekkenfysio (nuttig!), paard en huishouden... nu moe en op de bank... wel bijgelezen, maar even geen puf om te reageren!
    Sterkte wie sterkte nodig heeft...
    Allemaal fijn weekend!

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Getver Nynke, das wel vervelend! Maar doe wat je aankan en meer ook niet! Mama is al weer weg, was er maar een paar daagjes..Dit weekend weer flink aan de klus...Hier ischias, ook erg vervelend, zeker omdat ik bij de belastingen de helft van de tijd in een kast met van die hangmappen doorbreng om dingen te archiveren, die dingen zitten veels te vol, met als gevolg dat ik de hele dag loop te trekken en te duwen, grrrrr... Wie had gedacht dat het bij de belastingen fysiek zwaar zou zijn? ;)

19. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Weet niet meer wie het vroeg, maar hier nog geen hoofdpijn klachten.

@Chrisje79 – Hier worden we ook niet meer gewogen bij de vk.

@xenas81 – mij hebben ze vorige week ook gelijk op suiker geprikt. Ook overgewicht houden ze het toch wat meer in de gaten.

@littledream – Welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap

@Doris en Nynke– Was dus miscommunicatie, ik denk weet je wat ik ga vandaag gewoon weer even kijken, misschien heb ik het wel verkeerd verstaan. En omdat ze morgen ook echo’s deed. En ja hoor licht brande dus ik naar binnen en het was dus gewoon vandaag. Zal wel zwangerschapdemensie zijn ofzo hihi.

Ik kom dus net terug van mijn echo, ik ben zo verliefd op mijn meisje. Heb gelijk bewijs gekregen dat het een meid is ze lag met de billen naar boven. Verder heeft ze gewoon wat foto’s staan maken om wat dingen te testen, nou mij mogen ze elke week wel bellen voor zo’n test en ik krijg dus 7 juni gewoon mijn 20 weken echo. Het blijft heerlijk om die kleine zo lekker te zien bewegen, en ze was nu al eigenwijs hihi toen ze het hoofdje wilde meten zat ze er precies met haar handjes voor en ook bij het hartje ging ze weer met haar handje voor het beeld. Bij het meten van d’r buik dacht ze ik zwem lekker ff de andere kant op hihi.

Zit trouwens nu ook thuis tot waarschijnlijk aan mijn bevalling, mijn werkgever heeft geen aangepast werk en ik kan eigenlijk ook niet zo heel veel meer. Hooguit een half uur op een stoel zitten en lopen tja als je geen haast hebt gaat het prima hihi anders moet je echt geduld met me hebben.

Heb vandaag ook nog een mailtje gehad van de pappa hij komt volgende week hierheen om te praten, ben benieuwd wat meneer te vertellen heeft.

20. NiCa

NiCa Bekend lid

ja dat dacht ik ook lekker op tijd er bij zijn want voor je het weet is het zover ;)
    en ben er erg happy mee

liefs nica

Deel Deze Pagina