Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littledream

25 mei 2007
    31
    0
    0
    Harmelen
    Hoi hoi

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties :D
    Vind het echt geweldig dat zoiets als dit bestaat!
    Spreek jullie snel weer ;)

Groetjes Samantha

2. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Hallo meiden,
    ik ben al een tijdje niet geweest, want jammergenoeg heb ik een roerige paar dagen achter de rug.
    Ik heb de hele week al heel erg last van harde buiken / vroegtijdige weeen. Afgelopen woensdagavond / nacht was het zo erg dat ik in het ziekenhuis ben opgenomen. Daar kreeg ik weeenremmers en hielden ze me goed in de gaten. Mijn lichaam reageerde goed op de medicijnen en gelukkig deed ons kindje (een meisje!) het hartstikke goed, die leek nergens last van te hebben. Ook was mijn baarmoedermond gewoon gesloten, dus dat was ook erg positief. Toevallig had ik al een afspraak die donderdag voor de 20-weken echo, en toen bleek dat na die echo alles prima was met onze kleine meid en de krampen gestopt waren, mocht ik donderdagmiddag weer naar huis. Natuurlijk moest ik wel veel rust nemen, en meteen weer komen mocht het terug komen. Gister had ik wel de hele dag een zeurderige pijn in mn rug, maar niet echt krampen. Totdat ik op bed ging en de ellende weer helemaal van voren af aan begon...Wel minder heftig dan woensdagnacht (toen kon ik echt niet zitten of liggen, alleen maar heen en weer lopen) maar toch nog erg pijnlijk. Dus hup weer naar het ziekenhuis. Daar moest ik vrij lang wachten op een gyn, en toen ze er eindelijk was waren de weeen gelukkig gestopt. Omdat ze me geen weeenremmers kan geven als ik die niet heb, en omdat ik heel moe was en graag thuis wou slapen en niet in het ziekenhuis omdat ik daar zo moeilijk slaap, mocht ik weer naar huis. Nu mag ik dus ECHT niets meer doen (wel jammer...zondag zou ik naar Pinkpop!) en is het gewoon afwachten. We zijn wel ontzettend geschrokken, maar ook erg opgelucht dat alles wel gewoon goed gaat met de kleine. Toch heb ik constant zo'n angstig gevoel van 'als het maar niet doorzet'. Nu moeten we gewoon positief blijven en moet ik gewoon zo min mogelijk doen. (Wel lastig hoor, kben nogal een bewegelijk typje :))
    Lieve meiden, sorry voor mijn lange verhaal en dat ik verder nog niks heb teruglezen, maar ik moest even mn verhaal kwijt. Willen jullie alsjeblieft voor me duimen dat mn baarmoeder rustig blijft de komende tijd, een beetje positieve energie helpt natuurlijk altijd:)
    Ik heb straks tijd genoeg om al jullie verhalen terug te lezen, maar nu moet ik echt weer even plat, zelfs zitten mag niet te lang.
    Tot schrijfs!
    Liefs,
    Liedel

3. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @liedel - Jeetje, nou hier duimen we hard voor je dat alles voorlopig nog week of 20 rustig blijft.

4. littledream

25 mei 2007
    31
    0
    0
    Harmelen
    Wat rot voor je zeg ik hoop dat het allemaal goed komt!
    Veel sterkte!

Kus Samantha

5. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Oh Liedel, wat vervelend! Doe heeeeel rustig aan hoor, het belangrijkste is dat je kleine wondertje in orde is... En jij zelf natuurlijk ook, dat gaat samen!

6. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo allemaal,

Na een verdiende rustdag op het strand gisteren, meld ik mij weer even. Ik heb mijn lijf gisteren onder begeleiding van mijn vader naar het strand gesleept. Dat ging vrij redelijk, ik had alleen wel lange hersteltijd nodig. Ik was er om 12.00 uur en om 17.00 uur was ik weer een beetje hersteld. Net toen ik me lag op te peppen om terug te lopen (ongeveer 15 minuten), hoorde ik ineens water stromen. Bleek de waterslang in het huisje naast mij (van vrienden van ons) losgeschoten te zijn! gelukkig heb ik de sleutel en kon ik het water afsluiten en de schade beperken. Het halve huisje stond onder water! Dus ben ik samen met mijn vader maar begonnen met hozen en spullen veilig stellen. Het gevolg was wel dat ik daarna weer doodmoe was. Manlief heeft dus het avondeten naar het strand gebracht zodat ik nog lekker even kon rusten en eten voor de wandeling. Uiteindelijk was ik om 20.00 uur weer thuis en lag ik na een bad om 21.30 uur in mijn bedje. Wat een dag!
    Vandaag dus nog maar een beetje rustig aan doen en niet naar het strand helaas.

@Xenas; wat rot dat jij ook nog zo beroerd bent meid!

@Andrea; ik heb ook regelmatig erge hoofdpijn en er is mij echt bezworen dat af en toe een paracetamol echt geen kwaad kan, dus doe ik dat ook. Je moet natuurlijk vooral doen waar je je goed bij voelt!

@Chrisje; Pastrami mag gewoon hoor. Bij een andere site staat er zelfs een belegtip mee voor zwangere vrouwen.
    Wegen is inderdaad niet meer standaard. Geen zorgen dus. Ik ben alleen de eerste keer gewogen en verder niet. Pas als het uit de hand dreigt te lopen gaan ze naar je gewicht kijken.

@Irene; das vast je kindje die je voelt.

@Samantha; welkom op dit gezellige kletsforum! En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Weet je al wat je krijgt?! Wij niet, want wij houden het een verrassing.

@NiCa; ik ken geen enkele zwangere vrouw die zich niet af en toe zorgen maakt. Als het maar niet de overhand gaat worden!

@Astrid; fijn dat alles weer goed was joh! Mijn hartslag is ook vaak erg hoog. Soms zelfs zo hoog dat ik er echt last van heb. Voelt heel onprettig, een soort hartkloppingen.

@Misoh; gefeliciteerd met je mooie echo! Heerlijk meid, dat alles zo goed is! Blijft het geslacht geheim?!

@Missyess; Waarvoor ben je officieel opgeleid?!

@Doris; Heb jij ook vooral last vna je onderrug als je ligt?! Ik wel! Af en toe is het om gek van te worden en kan ik er niet van slapen.

@Nijnie; is het nog gelukt om vroeg op te staan?! Mij niet! ;)

@Nynke; ik zal zeker foto's maken. Hij wordt wel gewoon wit hoor, dus de foto wordt pas echt leuk als je hem ziet met het behang op de achtergrond en dat zal nog wel even duren vrees ik.
    Wat vervelend dat je BI zo opspeelt! Denk goed na over wat je gaat doen. Je moet nog de rest van je leven met dit lijf toe!

@Nienke; bezige bij! Ik zou willen dat ik het nog kon! Jij ook een fijn weekend!

@Marieke; belastingdienst...leuker kunnen we het niet maken, wel zwaarder ;) haha

@Anne; wat fijn dat de echo toch nog door ging! Lekker he, zo'n eigenwijs kind! Dat wordt nog wat later! ;) Heb je enig idee wat de papa zou willen?!

@Liedel; jeetje meid wat een ellende! Gelukkig is het goed afgelopen! Moet je nu de hele dag plat liggen? Of mag je nog wel wat bewegen? Ik ga heel hard voor jullie duimen dat alles vanaf nu heel goed blijft gaan.

grts, Maartje

7. littledream

25 mei 2007
    31
    0
    0
    Harmelen
    Hey maartje06

Dank je wel! Jullie ook gefeliciteerd :D
    Nee weet nog niet wat ik krijg :( Maar wil het echt graag weten afgelopen dinsdag zou ik eigelijk een pretecho gehad hebben en tegelijk de geslachtsbepaling maar mij was de verkeerde weg gewezen naar het echo-bureau dus ik was 5 minuten te laat :( :(
    Dus toen wilden ze me niet meer helpen ik had er zo naar uitgeken om schatje weer te zien!
    Een tegenvaller dus. Maar maak weer een nieuwe afspraak.

groetjes samantha

8. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Nou zeg, voor 5 minuten!? Ik ben wel eens een kwartier te laat geweest hier, maar aangezien de afspraken toch altijd uitlopen was het geen probleem, moest alleen even wachten tot degene die normaal na mij kwam was geweest, want die was net naar binnen... Belachelijk gewoon!Stel dat je van ik weet niet hoever moet komen! Sorry, word daar zo kriegelig van hè.. ;) laat je weten wanneer je nieuwe afspraak is?

9. goedemorgen meiden!

hier alles goed.. vanmorgen lekker een ontbijtje op bed gekregen van mijn schat..
    daarna ff gezellig met marieke op msn gezeten.. en nu duik ik even snel de stad in..

sorry dat ik even niet reageer op iedereen.. die ik vanavond of morgen weer!

10. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Nou zeg, wat raar! 5 Minuten is ook niet heel veel toch?! Ik zit soms 45 minuten op de VK te wachten!

11. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
  12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Badkamer (tje)

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Gaat alweer vooruit hè (zie pagina 341) ...Dinsdag nog weer meer....

14. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    @ Nynke:wat vervelend dat je er al zoveel last van hebt!
    We gaan het weekend tussen de buien door zeker nog even wandelen met de hond! Dat zal je zeker ook wel missen, of gaat het lopen nog wel redelijk?

@ Anne: leuk dat je toch die echo nog gehad hebt, mij mogen ze ook wel bellen ;)

@ Liedel; Jeetje meid das schrikken zeg!
    Fijn dat alles met jullie meisje goed gaat!
    Natuurlijk ga ik voor je duimen dat het rustig blijft!

@ Maartje: Ik heb het meest last van mn onderrug als ik iets in een bepaalde houding langer doe, maar kt niet uit welke houding. Ik ben dus veel aan het afwisselen van lopen, zitten naar liggen en weer terug :)

@ Marieke: hmm, wij zijn zo te zien niet de enige die nog wat werk te doen hebben voor de beeb komt ;)

Groetjes Doris

15. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @ Maartje06 _ tja wat de pappa wil, ik hoop eigenlijk niets. Maar voor de kleine zou het wel lekker zijn als hij zich er toch een beetje mee wil bemoeien, blijft de pappa.

Wordt hier trouwens wel gek van mijn nesteldrang, mijn huis is nog nooit zo schoon en opgeruimd geweest.

16. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Marieke; dat schiet lekker op! Wat een verschil met de vorige foto's!

@Doris; nou, doe maar voorzichtig aan dan! Ik probeer ook te blijven bewegen, anders zit het straks helemaal vast.

@Anne; ik kan me helemaal voorstellen dat je liever hebt dat hij er niks mee wil, aangezien jij verder geen relatie met hem wilt ofzo. Maar zoals je zelf al zegt, het zou voor de baby wel goed zijn als er in ieder geval de mogelijkheid tot contact is!

Ik heb ook vreselijke last van nesteldrang. Ik kan er alleen zo weinig mee. Ik heb net twee laatjes van onze commode geschilderd(manlief heeft geschuurd) en ben alweer helemaal gesloopt. Laat staan dat ik het hele huis ga soppen!
    Nou ja, rustig aan en elke keer een klein stukje.

Grts, Maartje

17. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Heb de zolder vandaag maar eens op geruimd. Daar lagen nog allemaal beebie spulletjes van Calvin die ik nu dus voor zijn broertje of zusje ga gebruiken. Zo leuk om ff achter de kinderwagen te staan. Ook het badje met standaard gevonden. MOet echt een nieuw badje halen. Heb al een mooie gezien bij Babydump. Een doorschijnende blauwe.
    Ben erg blij dat alle spullen compleet zijn!
    Heb alles op de beebie kamer gezet. Moet wel alles ff wassen maar das geen punt. OOk ff gepast of de wagen in onze auto past en gelukkig het pastte!

Hoofdpijn, ja daar heb ik ook veel last van. Neem met gerust hart een paracetamol en probeer veel water te drinken.
    Heb ook veel last voor zuurbranden. Meestal helpt een beker melk maar als dat niet helpt neem ik ehm hoe heet het ook al weer... Nou ja in ieder geval een drankje en dat werkt erg goed.

Verder alles goed. Voel mijn beebie eigenlijk elke dag wel. Heb hem nog niet aan de buitenkant gevoeld.

FF was op hangen nu!

18. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    @Liedel, gelukkig hebben die weeënremmers geholpen. Wel vervelend dat je nu echt heel rustig aan moet gaan doen, zeker als je toch wel een actief iemand bent. Ik hoop dat het voorlopig rustig blijft, dat beeb nog een tijd blijft zitten!
    Pas goed op jezelf!

@Maartje, zo ben je wel een hele dag zoet op het strand. Wel fijn dat je manlief met het avondeten naar het strand kwam!
    Het is mij zeker gelukt om op tijd op te staan, voor de kinderwagen en dergelijken was het toch zeker wel de moeite waard en ik ben vanmiddag nog even in bed gekropen ;).

@Samantha, 5 minuten te laat en dan al gelijk maar niet meer geholpen worden... pfff kort door de bocht. Zal je zien dat je de volgende keer wel mooi op tijd ben, dan lopen zij vast uit... ;).

Als iemand nog wat nesteldrang over heeft, blaas het maar deze kant op... Ik heb er een chronisch gebrek aan (of misschien komt het nog ooit...), maar het zou wel fijn zijn als ik een beetje poetseriger zou worden.
    Wij zijn nog aan het denken over de kleuren voor de kamer van beeb, ik vind het zo moeilijk om me er een voorstelling van te maken hoe het eruit zal gaan zien.

Mijn lief maakt me net duidelijk dat het tijd is voor eten, lekker geëmancipeerd. Maar ik begin zelf ook wel te rommelen, dus ik ga maar wat fabriceren.

Nijnie

19. littledream

25 mei 2007
    31
    0
    0
    Harmelen
    hahaha ja ik zorg zeker dat ik er een half uur van te voren ben de volgende keer ;)

groetjes

20. Dop07

Dop07 Bekend lid

@Nynke.. wat een ellende dat je bekken al zo aan het verweken is.. wat voor therapeut was je als ik vragen mag?

@Mariekebalm: Het zit em dus soms niet in de 'zwaarte' maar in de soort beweging.. en dan kan ogenschijnlijk licht werk dus bizar zwaar zijn... rustig aan dus maar ;) Jij woont in het buitenland toch? Hoe is het daar geregeld met ziektewet/zwangerschap/verlof?
    Er zit schot in het kamertje! Afwerkende heen nu zo te zien! :thumup:

@Anne36: Toch spannend, zo'n gesprek met de paps... ookal wil hij eigenlijk niets... Soms vraag ik me wel eens af wat erger is... een paps die niets wil maar waar je toch moeite voor doet omdat het nou eenmaal 'in het belang van het kind is' of een paps die niets wil en ook lekker uit beeld blijft (wat me eerlijk gezegd heeeeel veel stress lijkt te schelen..).... lastig hoor....

@Samantha:IK ben hier ook nog maar net ;) Wel een mega forum verslaafde, dus wist hoe leuk het kan zijn om op deze manier te kletsen met 'gelijkgestemden' ! Hoop dat jij er ook veel plezier/steun of wat je maar nodig hebt uit kunt halen! Wel idioot zeg.. dat je met 5 minuten te laat zo weer kon gaan.. pfff... :(

@Liedel: Wat een toestand! :cry: Doe maar heel rustig aan...en sterkte ermee!

@Maartje: Jij weet ook weer even waar je grenzen liggen! 8) Ik ben idd een bezige bij.. soms.... maar neem ook mijn rust hoor.. al moet ik dat aan manlief nog wel eens uitleggen ;) Die vindt zwanger voornamelijk een gezonde ziekte (wat het natuurlijk ook is) en snapt soms niet helemaal dat je ook bij 18 weken van 'niets' toch zo afgepeigerd kan zijn ;)

@Xenas: Lekker geshopt? Nog beeb-dingen gekocht? :)

Murizzz: Lekker dat je al zo compleet bent... Hier 'leeft' het allemaal nog niet zo heel er.. hoewel ik 'in mijn achterhoofd' ook al aardig compleet ben (moet de spullen alleen nog even van her en der verzamelen ;))

@Nijnie: Hier ook nog geen vastomlijnde plannen hoor.. en ook nog zeker geen uitvoerende activiteiten :D We weten welk kamertje het (waarschijnlijk) gaat worden.. maar actie tot ontruimen/behangen/klussen andersinds zijn nog niet genomen... Nesteldrang heb ik ook nog niet erg... komt wel.. Aanstaande paps heeft het trouwens wel af en toe op zijn heupen.. nou doet hij over het algemeen zowiezo het grootste gedeelte van het huishouden.. dus tja ;)

Hier verder niet veel bijzonders.
    Vanmorgen even wat 'gewerkt'. Ik verkoop zadels en die kunnen getest worden. Afgelopen week heeft een kennisje een zadel van me getest en dat heb ik vanmorgen opgehaald bij haar. Kon ik meteen haar paard even bewonderen! Vanmiddag even wat gewinkeld (een mooi ledikantdekentje gekocht en nog een mooi rokje (want ik had er nog maar 5 :oops: ;)) en even thee gedronken bij kennissen... Mega stapel was gevouwen, eten gekookt, even bij mijn twee schatten (paarden) gekeken en geknuft, wortels gevoerd en waterbak bijgevuld.. en nu lekker 'strak op de bank' met de laptop op schoot...
    Oudste kindjes zijn bij hun paps, dus ik hoef verder lekker helemaal niets! Straks maar eens een leuke film in de dvd-speler en morgen eens kijken of het lukt om lekker uit te slapen!

Allemaal een fijn pinksterweekend!

Deel Deze Pagina