@Liedel: Tjeetje zeg das schrikken! Gelukkig is alles goed met je kindje, hopelijk blijft alles nu de komende 20 weken (ongeveer) rustig! Hier druk in de weer, gister de sleutel van ons "nieuwe" huis opgehaald Super blij, maar wat een werk .... Hoe nauw nemen jullie het nu met bijvoorbeeld verfdampen, en veel bukken/tillen etc? Er wordt nu hard geschilderd en is best lastig om daar helemaal uit te blijven...daarbij werk ik ook nog in de zorg wat fysiek best zwaar is, en moet tussendoor ook nog "even"afstuderen.....pff is best wat veel soms.. Maar het enige wat ik eigenlijk belangrijk vind, of het geen kwaad kan voor de kleine.. Het zijn natuurlijk wel een beetje een luxe problemen en wil zeker niet zeuren, maar merk dat mn energieniveau toch wel een stuk lager ligt dan anders.
@nienke70, fijn om te horen dat ik niet de enige ben met gebrek aan nesteldrang . Overigens hebben wij vorig weekend wel het kamertje leeg gemaakt, want met een paar weken komen waarschijnlijk de meubeltjes al... Ik sta ergens wel te trappelen om wat te gaan doen, qua schilderen enzo. Maar dat gaat wat lastig als je er nog niet helemaal uit bent hoe het worden moet. Komt vast wel binnenkort. @Martine, ik weet niet in hoeverre die verfdampen "schadelijk" kunnen zijn voor de kleine. Misschien de VK even bellen om ernaar te vragen? Ligt er denk ik ook aan wat voor verf je hebt. (Even zitten lezen op internet, zoek op zwanger+verven, je kan het beste verf met zo weinig mogelijk oplosmiddelen/vluchtige stoffen gebruiken en goed ventileren, of een ander laten verven...) Qua tillen en bukken, ik denk dat je goed op je lijf moet letten. En dan ook stoppen als je lijf HO zegt... Zo te lezen heb je het nog behoorlijk druk de komende tijd, pfoe. Succes!
@Marieke: die belastingdienst ook. Ischias is ook erg lastig meid, let goed op jezelf. De kamertjes beginnen mooi vorm te krijgen. Ben erg benieuwd naar het eind resultaat. @Anne: gaaf hoor zo'n extra echo. Ik kon wel met je mee lopen goed, ik loop denk ik net zo snel als jij. Ik hoop dat je ex je de duidelijkheid wil geven die je graag wilt hebben. @Liedel: meid wat en rottijd heb je gehad. Ik hoop en duim dat beeb nu lekker nog 19 weken blijft zitten. En rustig aan doen klinkt idd makkelijker dan het is Gefeliciteerd met je meisje. @Maartje: dat ws een druk strand dagje voor je zeg. Gelukkig dat je er was en de schade kon beperken. @Littledream: ik hoop dat je snel een nieuwe afspraak hebt voor je echo. Wel kinderachtig van het bureau om te vallen over 5 minuten. @Xenas: heerlijk zo'n ontbijtje. Heb je nog wat leuks geshopt? @Doris: wandelen gaat maar niet meer langer dan een half uur en dan ook nog op een rustig tempo. Gelukkig kan ik nog wel fietsen en dat vind Edje ook heerlijk. Doe jij ook rustig met je rug? @Nienke ik ben onder behandeling van een cesar therapeut gespeciliseerd in bekken klachten. Heb je genoten van je filmpje? @Martine: gefeliciteerd met je sleutel. Als er ramen open staan kan een betje verf damp geen kwaad hoor. Verf op waterbasis is helemaal niet schadelijk. En bukken en tillen: gewoon kijken wat wel en niet gaat. Maar let wel op meid. Succes met klussen en afstuderen. @Choco: hier ook nog iemand met een gebrek aan nesteldrang. Ik wil wel maar het komt niet uit mijn handen. Nu ga ik gauw aankleden en de kids klaarmaken. We hebben familiedag. Gezellig kletsen en heerlijk bbq-en. Nu nog duimen op mooi weer. Fijne dag en tot later. Groetjes Nynke
Hallo meiden, De rugpijn heeft mij mijn bedje weer uitgedreven. Ik wist niet meer hoe ik liggen moest. Ik heb vannacht ook al een rondje huiskamer gehad en ben dus lichtelijk gebroken. @Murizzz1; leuk he, al die spullen! Ik vind het ook echt fantastisch! Ik gebruik tot nu toe rennies tegen het maagzuur en dat helpt nog wel. Bedoel jij soms gaviscon?! Ik ben namelijk erg benieuwd of dat werkt en hoe het smaakt?! @Nijnie; Fijn dat het gelukt is om je wagen te bestellen. Wij hadden dat al gedaan met de mama mazzeldagen (ook met 20% korting!). Mijn mannetje is inderdaad erg lief. Hij zorgt zo goed voor me, echt super. Ik zou niet weten hoe ik het nu zonder hem zou moeten doen. @Nienke; ik wil je man wel even uitleggen hoe het werkt hoor! En anders moet hij hier maar een dagje meelopen, dan beseft hij vast dat jij nog heel veel doet! @Martine; zo, das een druk schema! Ik heb gisteren ook gewoon mijn commode staan schilderen hoor(voor zover de energie het toe liet)! Gewoon goed ventileren en niet met je snufferd in het blik hangen . Succes met afstuderen en klussen! Zorg wel dat je voldoende rust pakt! @Choco; hahaha, gelukkig heb je nog even de tijd om nesteldrang te gaan krijgen! @Nynke; Het was inderdaad een drukker dagje dan verwacht, maar wel een goed dagje. Gisteren had ik het weer veel slechter helaas. Veel plezier op de familiedag. Ik duim voor in ieder geval een droge dag! Gisterenmiddag om 18.16 uur is mijn vriendin bevallen van een gezonde zoon. Hij heet Tijn en is op de uitgerekende datum geboren. Ik ben zo blij voor ze! De trotse mama was het zwanger zijn meer dan zat! Vanmorgen zat ze alweer op msn, 'helaas' kwam net de kraamverzorgster binnen en heb ik dus nog niet alle verhalen gehoord. Nu alleen mijn broer en schoonzus nog. Die zijn a.s. zaterdag uitgerekend. Spannend allemaal! Tot later, Maartje
Goeiemorgen meiden! Ik slaap sinds kort met een klein kussentje onder mijn knieen.. en .. wonder boven wonder slaap ik voor het eerst sinds jaren de nacht door zonder rugpijn en sta ik redelijk soepel op! Het hééft zo zijn voordelen.. zwanger zijn.. je komt nog eens ergens op! Ik verf ook gewoon hoor...Idd goed ventileren en geen daaaaagen achter elkaar! Ik ben erg van logisch nadenken en eigen lijf luisteren.. als ik me aan elk regeltje zou moeten houden had ik als zwangere geen leven... BBQ wordt bijvoorbeeld ookal afgeraden en ik las laats ook al ergens dat je als zwangere geen kaneel meer mag.. ja dahag! .. 't ken ok te gek! Maartje.. pb me ff je adres.. komt er een man bij je bivakkeren die nog het één en ander moet leren over zwangere vrouwen enne.. feli met kind van dinnetje ! Spannend hoor, als die zwangeren om je heen.. Zo.. even met manlief op de koffie bij lieve vrienden hier verderop op het dorp. Daarna de rest van de dag lekker een beetje rommelen.. tussen de buien door even paarden knuffelen... misschien vanmiddag nog even langs mijn ouders... gewoon een relaxed dagje! Allemaal een rustig en mooie pinksterdag gewenst!
@maartje 06 Jaaaaaaaaa! Gaviscon bedoel ik. Het is er in de smaak pepermunt en anijs. Ik heb anijs. Ik krijg het met min neus dicht geknepen weg maar anders niet. Het is echt een drop smaakje. Daarna neem ik een slokje melk en dan gaat het wel. Het werkt wel goed moet ik zeggen.
Euh, kussentje onder je knieen? Maar das dan toch alleen als je op je rug slaapt denk ik? Anders wel een super idee...Ik heb ook de hele tijd dat ik het idee heb dat mn benen en armen slapen 's nachts, zal wel deels door de ischias komen en deels daardat natuurlijk je doorbloeding een beetje anders wordt... Jaaa, kamertjes schieten al redelijk op...En tja, ik adem dus ook redelijk wat stof, verfluchten en dat soort dingen in. Gewoon raampje openzetten en als het echt erg wordt, er zijn altijd wel wat boodschappen te doen of de hond uit te laten, dan maak ik even een ommetje...Hoeveel mensen verbouwen wel niet tijdens hun zwangerschap, kan toch niet anders? (tenzij je een heel leger Nico's klaar hebt staan maar dat hebben wij dus niet en dan zul je het toch echt zelf op moeten knappen) Zwangerschapsverlof is hier 6 voor en 10 na, ligt er maar weer net aan ook hoeveel kinderen je al hebt en of je zwanger bent van een tweeling of zo. Maar aangezien bij mij alles redelijk standaard is ben ik dus met verlof vanaf 9 sept tm 30 dec. Ach, belastindienst is donderdag mn laatste dag en dan daarna de hele mnd juni vrij en juli/aug achter de receptie op een camping. Moet lukken toch? Heb nml géén zin om tussen mn vier muurtjes te blijven zitten, kan me eigenlijk niets ergers voorstellen...Tenzij het echt niet anders kan natuurlijk... Groetjes maar weer van deze enorme kletskous...
@Nienke; hahahaha, mannen! Dan zeggen ze dat vrouwen moeilijk zijn! Ik word ook gek van al die regels. Je moet een hele appeltaart + ontbijtkoek wegknagen voor het kwaad kan! Lekker belangrijk! Enne bbq-en, lekker doen! Je eet normaal toch ook geen rauw of ernstig vlees! Helaas werkt het slapen met voedingskussen bij mij niet meer. Ik kon me vanmorgen bijna niet meer omrollen. Nu heb ik een waterbed, dus misschien heeft het daar mee te maken. @Murizzz; ik denk dat ik het ook maar in huis ga halen als het maagzuur op blijft komen. Bedankt voor de info! Zo, nu eindelijk maar eens douchen!
Hallo dames kom even vlug voorbij. Me huis is een puinhoop. Zit midden in de verbouwing gisteren is er een deuropening gemaakt in de kamer boven. Vandaag schuren en schilderen. Verder gaat alles prima alleen even geen tijd voor de pc. Moeten morgen klaar zijn dan komen de kids weer terug van het logeren. @Liedel beterschap @little dream welkom hier. Iedereen ben jullie niet vergeten volgende keer ga ik weer reageren.
@ Nynke: jullie hebben het niet echt getroffen met het weer...tenzij het onder een afdak bevindt. @Maartje: gefeliciteerd met je dinnetje's zoontje. @mariekebalm: gebruik je ook een stofkapje? @Jotim: veel plezier met de verbouwing! Hier gaat alles z'n gangetje. Het kamertje is bijna klaar, moet alleen nog lakens en dekens halen en dan maar wachten totdat ukkie zich gaat melden over tig wat maanden. Vandaag gaan we naar mijn moeder en haar vriend toe. Ze zijn nu zo'n 2 weken thuis na de operatie en gelukkig gaat alles goed. Ik wens iedereen een fijn Pinksteren toe ( en ik wenste dat ik bij Pinkpop zat...lekker op m'n buikje door de modder glijden)
Euh, nee, geen stofkapje, maar zijn Fred en een vriend die het grootste breek- en slijpwerk hebben gedaan...Ging ik dus boven zitten, op het dakterras.
Op het dakterras?! Nou, dat zou ik je nu hier niet aanraden! Ik hoorde trouwens dat het in Frankrijk ook noodweer was geweest. Geen last van gehad?! @Choco; hahahaha Met je buikje door de modder! Ik zie het helemaal voor me! @Jotim; veel succes nog vandaag!
Helemaal niks nakkes nada, alleen een beetje regen gehad... heb in "le monde" gekeken, stond er ook niks over in... Alleen in de telegraaf en Dagblad van het Noorden, dus de NL kranten...Vraag me af of het zo erg was. Wij zijn er denk ik net aan ontsnapt of zo...O ja, mijn dakterras is lekker overdekt, dus ook als het regent kan ik lekker buiten zitten, bbq-en etc. En de was kan dus ook altijd lekker buiten drogen, ideaal!
hey meiden! @ liedel.. jeetje meid... das schrikken.. hoop dat het allemaal snel beter gaat metje.. en rustig aan he.. @ maartje... ik hoop dat je je snel beter voelt meid.. dit is echt niet leuk! maar wel lief van je mannetje dat hij je eten kwam brengen.! enne.. egfeliciteerd he... met je vriendin! @ murizz... leuk dat je je oude spulletjes weer hebt opgedoken.. scheelt weer in de kosten he haha @nienke en nynke.. ik heb wel wat leuke dingen gekocht.. een zwangerschapsbikini erg leuke.. een bruine met turquase bloem erop een rose shirtje en een wit/grijs gestreept truitje.. bij de prenatal.. was wel te laat voor de korting.. amar ach.. de prijs viel wel mee... @martine... gewoon goed verntileren.., en verven op waterbasis... @ jotim...succes met klussen meid! @ marieke.. ziet er goed uit die kamer! hier alles goed.. alhoewel ik mesteeds brakker voel als ik me bed uit kom.. dus ik ga dt kussentje ook eens proberen.. fijne pinksteren meiden!
.. kussentje onder je knieen als je op je rug ligt, maar het gaat al slapend mee tussen mijn knieen als ik op mijn zij draai! oh ja.. en waterbed heb ik dus weggedaan ivm rugklachten... te instabiel voor mij! :wink
hallo allemaal, daar ben ik ook weer eens. Fijn dat het met iedereen goed gaat, en leuk om te zien dat er al driftig geklust wordt aan kinderkamers! Ik heb me de laatste tijd verdiept in meubels kinderkamers en wandelwagens. Nu hadden we een mooie wagen gezien, die weliswaar duur was maar die ons allebei aansprak, blijkt 'ie ontzettend krakkemikkig te zijn volgens Kieskeurg.nl. Nou lekker is dat... Ik ben dus terug bij af, helaas. Het ging trouwens om de Quinny Buzz in de kleur Juice. Behalve de kleur vond ik ook het strakke design mooi, ik hou niet zo van kreukelige kappen heb ik gemerkt. Positief is natuurlijk dat ik er nu achter ben voordat ik een smak geld neergeteld heb, maar gevoelsmatig heb ik nog geen afscheid genomen van de Quinny. :-S Nu gaan we maar eens naar een winkel toe, en kijken of er iets vergelijkbaars is, en die dan weer checken op gebruikers ervaringen... Groetjes van een lichtgefrustreerde Maris
Maris, wij waren ook oa voor de Quinny buzz gevallen. Maar na wat leeswerk op het internet kwam ik zoveel negatieve verhalen tegen dat we die maar netjes in de winkel hebben laten staan. Het is nu een bugaboo geworden, ook compact opvouwbaar (eis van manlief) en het lijkt ons wel een handig ding. Vanmorgen regende het, inmiddels is het droog hier, een heel voorzichtig zonnetje breekt af en toe door, maar het is voornamelijk bewolkt. Nijnie
Zo zo, een hoop bij te lezen! @Nynke: Als het weer even mooi weer is heb ik er gelijk last van. Maar verder valt het wel mee. Voordat ik die prikkenkuur deed was het veel erger, dus ik mag niet klagen! Sterkte met je bekken. Vervelend dat het zo'n zeer doet. @Anne: Ook vervelend dat het werk zo zwaar is. De komende tijd maar lekker rustig aan doen. @Liedel: Jeetje wat een verhaal! Doe lekker rustig aan en laat je goed verwennen. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan. @Maris: Ik heb dat ook gelezen vam de quinny. Maar volgens mij stammen de meeste reacties uit 2005. Er is de laatste jaren veel verbeterd aan de quinny hierom. En nu moet het goed zijn. Wij hebben de quinny speedi. Vraag het anders in de winkel, daar weten ze wel wat er precies verbeterd is. Gisteren lekker naar de stad geweest. We hebben de eerste kleertjes voor de baby gekocht. We hadden ook al aardig wat gekregen, maar zelf nog niks gekocht. Wel heel leuk om te doen! Ik heb ook nog twee zwangerschaps shirtjes gekocht. Ik pas nu echt niks meer, echt gek dat je een hele nieuwe garderobe nodig hebt. We gingen eerst even langs de dierenwinkel, daar werkt mijn zusje. Maar die was nogal overstuur, want het is net uit met haar vriend. Ze waren 4 jaar bij elkaar. Ze heeft er wel zelf voor gekozen, maar is natuurlijk wel erg verdrietig ervan. Die moest ik even troosten. Dus hadden we nog maar heel weinig tijd om te shoppen. We zijn ook bij geboortekaartjes gaan kijken. En we werden gelijk verliefd op een kaartje in het 1e boek dat we opensloegen. Van Disney, heeeel schattig. Dus ik denk dat het die wordt. Daarna zijn we nog gaan eten bij de Griek, om de promotie te vieren. Daar kreeg je natuurlijk zo'n heerlijke ouzo voorgeschoteld. Zo jammer dat je die niet mag! Het rook zo lekker en heb er even een nipje van genomen. Ik ben helemaal geen drinker, maar ik mis het toch wel hoor! Morgen gaan we naar de pasar malam in den haag. Lekker Indische hapjes inslaan en lekker eten. jammie! Sorry voor het lange verhaal, maar dan ben ik weer helemaal bij.
BEdankt voor alle felicitaties! Ik ben zeer benieuwd naar onze nieuwe nederlander @Marieke; gelukkig maar! Er schijnen zelfs mensen geevacueerd te zijn volgens het nederlandse nieuws! Ik zou ook wel een veranda of overdekt dakterras willen. Mijn overburen hebben dat en daar zitten we regelmatig! Heerlijk! @Xenas; leuk die bikini! Ik stond er ook al bij te kijken, maar helaas had de prenatal mijn cupmaat niet. @Nienke; ik slaap al jaren op dit waterbed en ben eigenlijk altijd zeer tevreden geweest. Zeker ook wanneer ik rugklachten had. Helaas is dat dus nu anders. Ik weet nog niet hoe ik het op ga lossen. @Maris; ik ken de slechte verhalen over de Buzz en heb ze ook in de praktijk gezien bij een vriendin. Wij hebben de Mutsy 4rider gekocht. Die is ook heel klein op te vouwen (ook verkrijgbaar met drie wielen overigens). Hij moet namelijk in onze matiz passen. Ze hebben verschillende soorten 'bakken', kreukelig en strakker. Wij hebben een oranje besteld met strak design. Misschien een optie om eens te bekijken?! @Missyess; jeetje je relatie opzeggen na vier jaar! Dat gaat je niet in de koude kleren zitten! Sterkte voor je zus! Hier breekt ook het zonnetje af en toe door. Ik heb net al lekker even in de tuin gezeten! Nu zit ik weer op de bank, omdat ik een beetje moe ben.