Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hahaha wat een TE grappig filmpje!

2. @ irene.. jaaaa.. ik moet er om 10 uur zijn voor mijn 20 wk echo!

vanmiddag ook een box ophalen!
    spannend

3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Kirstenyana, wat een mooie echo. Onze kleine weigerde er mooi voor te gaan liggen ;). Haha.
    Woensdag heb ik weer een afspraak bij de VK.

Druk dagje vandaag, allemaal van die dingen die ook nog even moeten gebeuren naast mn gewone werk. En als ik het weer zo zie dan neem ik mn lunchpakket maar vast mee. Dan hoef ik niet heen en weer te fietsen, maar blijf ik wel op mn werk om wat klusjes op te knappen tot mijn groep komt ;).

Onze kleine laat zich regelmatig voelen. Vooral als ik zit of lig. Achter mn pc voel ik hem/haar nog wel eens en als ik na het eten op de bank zit/lig/hang is het volgens mij ook actietijd voor die kleine. 's Avonds in bed komen er vaak ook nog wel wat beweginkjes :).

Groetjes Nijnie

4. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!
    Eerst ff een berichtje plaatsen, daarna 8 pagina's teruglezen!
    Ik hoop dat iedereen een fijn Pinksterweekend heeft gehad! Heerlijk he, een dagje extra! Wij zijn gisteren heel even naar Ikea geweest... Big mistake! Wat een drukte op de weg.... nou ja, in ieder geval wel heel goed geslaagd!
    Eindelijk heeft onze kleine frummel zich ook aan vriendlief laten voelen! 't was zo sneu, steeds als ik 'm voelde en tegen Rogier zei: HIER! bleef 't weer mooi stil... Nadat Rogier mijn buik had ingesmeerd, begon 'ie toch wel echt driftig te bewegen! Hij straalde gewoon helemaal! Heerlijk!
    Nou, ga gauw ff wat pagina's teruglezen en dan om 5 over half 10 weer ff foetsie voor controlebezoek VK!

Fijne dag!

Liefs Chris

5. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Xenas...heel veel plezier bij de echo. Horen we het van je als je terug bent? Ik wil mooie foto's zien! :D

6. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Ik wil even iedereen die vandaag voor een echo gaat een hele mooie dag wensen.

Dat er maar heel veel mooie echo's worden gemaakt met veel mooie berichtjes.

Wij hebben volgende week onze 20-weken echo. We zijn dan wel 21 weken, maar dat hebben we express gedaan, omdat ik dik ben en er anders misschien niet voldoende te zien is.

Fijne dag, Dames.

Knuffel,

Marianne

7. NiCa

NiCa Bekend lid

dank je meis ik ga zeker genieten en me zoon van 8jaar gaat mee :) ik ga me zo klaar maken ff hond er uitlaten ff strippenkaarten kopen en dan richting ziekenhuis waar de echo gemaakt word :)

liefs nica

8. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Culemborg
    Hey Marieke,

Ik voel de baby ook nog niet hoor. Ik hoor van allerlei kanten in mijn omgeving dat dat heel normaal is. Ik heb zelfs gelezen, dat de meeste vrouwen die hun eerste kindje krijgen dit pas gaan voelen rond week 23 en dat je bij de tweede (omdat je het herkent) al bij 20 weken of eerder iets voelt.

We moeten gewoon even geduld hebben. Ik vertrouw erop dat alles goed is, ook al twijfel ik ook weleens, net als jij. Maar goed. Wij gaan de beeb ook spoedig voelen. Daar ben ik aan overtuigd.

Knuffel,

Marianne

9. Dop07

Dop07 Bekend lid

Goeiemorgen meiden..
    Nou... ik heb wel héél bewust mijn nieuwe slaapkamer meegemaakt vannacht! ... Toen ik ging liggen begon mijn lijf pijn te doen... tijdje wakker gelegen... uiteindelijk om een uur of 1.00 in slaap gesukkeld... toen kwam manlief thuis.. (opgetreden) en die moest ff zijn hart luchten.. gedonder in zijn band...dat even aangehoord.. en vervolgens nog 2 uur wakker gelegen terwijl manlief natuurlijk lekker sliep! Nou ja... morgen alweer vrij...

Iedereen die afspraken heeft veel plezier vandaag en vanavond wel ff verslag hoor! NiCa ben benieuwd hoe je zoon het vindt!

Allemaal een fijne, rustige, pijnvrije dag gewenst!

10. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @nienke07 – Ja evenement was super helaas beetje regen, maar het was groots opgezet en de traumaheli was erg gaaf om te zien. Heb even van dichtbij mogen gluren (mijn broer zit in de organisatie) Ook kwamen we een aantal bekende Vlamingen tegen van de serie Flikken en Spoed. Wel lachen allemaal camera’s er omheen en verder herkende niet veel mensen hun, voor hun ook wel eens lekker denk ik. Ze kwamen ook gewoon met hun kinderen om het spectakel te kijken. Hier ben ik ook niet van plan om de box al snel neer te zetten, ben nogal erg klein behuisd en kan de ruimte nu goed gebruiken.

Dames die echo hebben vandaag veel plezier.

Houden jullie al rekening met harde geluiden en muziek. Ik wilde net nieuwe cd van within temptation opzetten toen ik dacht, ojee dit kan ze allemaal horen nu toch maar even iets rustigers opzetten.

Gister dus iets teveel gelopen en gestaan zal dus vandaag de prijs wel betalen, heb al heel de nacht wakker gelegen van de pijn dus we nemen maar rustdag.

11. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi dames,
    Na een paar dagen afwezigheid kom ik ook weer even piepen!
    Aan alle dames met allerlei pijnlijke en minder pijnlijke klachtjes, veel sterkte en beterschap!

Lijkt wel als ik jullie verhalen hoor dat ik een droomzwangerschap heb. Heb echt nergens last van en voel de baby al vanaf 18 weken meerdere keren per dag! Slaap iedere nacht lekker door en dat zonder hulpmiddeltjes! Hoop dat jullie snel mogen mogen volgen in dit zalige gevoel!

HIer ook nog lang geen nesteldrang... Is ook redelijk logisch, we krijgen eind juni de sleutel van ons nieuwe huis en kunnen hopelijk half augustus verhuizen! Tot die tijd zal de nesteldrang zich maar even in bedwang moeten houden, ga ons oude huis nu niet ineens gaan opknappen. Als het babykamertje begin september klaar is, zal het heel mooi zijn!

Nou dames, werk ze vandaag!

12. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Culemborg
    Ah, maar Within Temptation is wel mooi. Echt Heavy Metal is misschien wat zwaar. ;)

En anders zou je een koptelefoon of je mp3-speler aan kunnen zetten. Dan kun je er zelf van genieten, zonder dat de kleine daar last van heeft.

Maar leuk, dat je dit even aandraagt. Ik had er zelf nog niet eens zozeer bij stilgestaan, dat de kleine nu meeluistert. Ik zal de radio in de auto wat zachter zetten en wat meer tegen de kleine gaan praten.

Knuffel,

Marianne

13. Hallo allemaal
    Ik weet niet meer precies wie er wat geschreven heeft, dus reageer ik maar even niet persoonlijk deze keer!
    Vanmorgen bij de vk geweest. Niets bijzonders eigenlijk. Het gaat mij toch meer om de controle, ik heb verder niets te vragen! Ik was wel ineens veel aangekomen. Maar ik was de eerste weken helemaal niks aangekomen, dus misschien is mijn lijf dat nu aan het inhalen.
    Hoe zijn alle andere afspraken en echo's gegaan?

Hier luistert de baby echt naar alle soorten muziek. Hopelijk ontwikkelt ie dan een beetje brede muziek smaak, haha.Ik speel zelf piano, dus hoort ie elke dag wel klassieke muziek. Maar in de auto willen we ook nog weleens een hardstyle cd'tje opzetten, hihi. Lekker contrast.

14. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Ik denk dat een koptelefoon opzetten niets uitmaakt hoor, dan hoort je kindje het toch ook nog?

Ik voelde vorige week voor het eerst ons kindje bewegen, maar de andere dagen hield het zich best rustig. Afgelopen zondag begon het wel weer flink te bewegen, alleen jammer dat mijn man nog niets heeft kunnen voelen, dan stopt hij/zij er nl mee :p

15. Dop07

Dop07 Bekend lid

@Pol.. die snap ik niet zo goed.. hoe bedoel je dat je kindje het hoort als je met je koptelefoon opzit?

Ik hou geen rekening met geluid... als Pukje straks geboren is, gebeurt er ook vanalles om hem/haar heen, en een gehoorsbeschadeging loopt hij/zij er niet van op als ik een stevig cd-tje draai! ;) Als blijkt dat Puk heel onrustig wordt van de herrie, zet ik em zachter, maar dat heb ik tot op heden nog niet meegemaakt.. ook niet bij de vorige beebs, die ook gewoon in mijn buik mee gingen naar stevige popconcerten!

16. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hier was ik alweer! Ze had eerst de bloeddruk opgemeten: 159/89. Normaal zit daar rustig uit te rusten omdat we er op de fiets heen gaan (hebben geen auto) maar we konden gelijk al beginnen. Dat die hoge bloeddruk komt nog van het fietsen. We dachten dat we weer een echo foto zouden krijgen maar dan ging niet door omdat ik over 2 weken de screeningecho heb. Wel hebbebn we naar het hartje geluisterd. OOOH...wat was dat mooi om te horen zeg! De baarmoeder zit nu net onder de navel en dat voel ik ook. Als ik op mijn buik druk dan voel ik het randje. Voor de rest was alles goed en over 4 weken weer terug komen.

17. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Agenda

Xenas81 -> 29 Mei 20 Weken echo (10.00 uur)
    Nica -> 29 Mei 20 Weken echo
    Missyess -> 29 Mei VK
    Chrisje79 -> 29 Mei VK
    Ready -> 29 Mei VK
    Floortje -> 29 Mei VK
    Andrea -> 30 mei extra 20 weken echo i.v.m. niertjes (9.30 uur)
    Nynke -> 30 Mei 20 Weken echo
    ElviraR -> 30 Mei 20 Weken echo (14.00 uur)
    Bolletje -> 30 Mei 20 Weken echo (19.00 uur)
    Divanaatje -> 30 Mei 20 Weken echo (21.30 uur)
    Nijnie -> 30 mei VK
    Jetteke -> 31 Mei 20 Weken echo
    Andrea mv Ryan -> 31 Mei VK
    Klieke -> 31 Mei Pretecho
    Nica -> 31 Mei VK

Jotim30 -> 2 Juni Pretecho
    Denisse -> 5 Juni 20 Weken echo
    Missyess -> 5 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 5 Juni VK
    Martine -> 5 Juni Pretecho (21.00 uur)
    Chrisje79 -> 6 Juni 20 Weken echo (8.30 uur)
    Avalon1972 -> 6 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Lievebeesje -> 6 Juni Gyn
    Anne36 -> 7 Juni 20 Weken echo (13.10 uur)
    Irene -> 7 Juni VK & 20 Weken echo
    Maris -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nienke07 -> 8 Juni 20 Weken echo
    Nynke -> 9 Juni VK
    Pjetje -> 11 Juni 20 Weken echo
    Avalon1972 -> 11 Juni VK (20.00 uur)
    Jotim30 -> 12 Juni 20 Weken echo
    Choco -> 12 Juni 20 Weken echo (11.00 uur)
    Smeetje -> 12 Juni 20 Weken echo (14.45 uur)
    Doris -> 12 Juni VK
    Astrid85 -> 13 Juni 20 Weken echo
    Maartje06 -> 13 Juni VK
    Marianne30 -> 14 Juni 20 Weken echo
    Kissflower -> 14 juni 20 Weken echo (12.15 uur)
    Smeetje -> 14 Juni VK
    Xenas81 -> 19 Juni VK
    Anne36 -> 20 Juni VK (8.30 uur)
    Astrid85 -> 22 Juni VK
    Choco -> 27 juni VK ( 09.00)
    Denisse -> 28 Juni VK

18. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Xenas; grappig he! Tis ook zo'n vrolijk meisje! En ze houdt van alle muziek. Echt prachtig om te zien!

@Nijnie; wat voor werk doe als ik vragen mag?

@Chrisje; toch niet Ikea Delft he?! Ik hoorde dat ze daar zelfs de afrit van de snelweg weer hebben afgesloten! Er stond in beide richtingen dikke file door de Ikea!

@Nienke; balen he, die slechte nachten! Rust morgen maar extra goed uit dan!

@Anne; het klinkt als een leuke dag! Volgens mij kan je gewoon lekker van je muziek genieten hoor. Bij de voorstelling van Herman van Veen stond een zwangere vrouw met een gitaar tegen haar buik. Hoe moet dat dan wel klinken?!

@Sofieke; heerlijk toch, zo'n droomzwangerschap! Lekker van genieten hoor!

@Missyess; fijn dat alles goed was!

@Pol; ik snap het ook niet helemaal?! Je zet de koptelefoon toch niet op je buik!? :D

@Nienke; helemaal mee eens. Ons kindje zal onze muziek nog vaak genoeg horen, dus kan hij er nu alvast aan wennen. Valt hij straks misschien lekker in slaap met Racoon o.i.d. op de achtergrond! ;)

@Choco; fijn dat alles goed was!

Ik heb net toch nog een uurtje slaap gepakt. Ik was nog zo moe, dat ik het toch nog maar even geprobeerd heb. Ik denk dat ik vanmiddag nog maar een uurtje moet pakken!

19. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    He he, eindelijk weer van vakantie in turkije. We hebben helemaal geen mooi weer gehad. Regen, modderregen, veel wind en 2 dagen zon. Heerlijk dat Nederlandse weer in Turkije.
    Vliegen vind ik ook niets. Moeten wij 20 mei vliegen komen ze erachter, toen wij in het vliegtuig zaten dat ons vliegtuig een defecte motor heeft. Toen stonden wij daar al 4 uur. Dus hup iedereen het vliegtuig weer uit. Krijgen wij een hotel in Schiphol toegewezen. Heerlijk hotel, maar natuurlijk zit je veel liever op je vakantiebestemming. We zouden de volgende dag om 15.30 gaan vliegen. Natuurlijk kon dit ook niet goed gaan, dus weer een uur vertragen. 's avonds om 23.50 eindelijk in het hotel. Slapen. 2 vakantiedagen weg. Verder hebben we in Kusadasi een goede vakantie gehad. Terugweg: Vertrekken van Izmir om 23.45, moeten we over Antalya mensen wegbrengen en halen. Al met al lagen we na 24 uur gistermorgen om 8.10 weer in bed. Geslapen tot 13.00 uur en om 22.00 uur er weer ingedoken. Nu ben ik weer aan het werk. Getver ben nog moe. Maar okee, dat was onze eerste buitenlandse vakantie.

Vandaag naar de verloskundige geweest, dat maakt al heel veel goed. Alles was goed. Bloeddruk 115/70, ben in totaal nu 3,7 kilo aangekomen. Vonden ze keurig. Gelukkig.

Dat was een kort verslag van de vakantie, nu ga ik alles proberen bij te lezen. Ik heb 21 bladzijden te gaan.

Doei.

20. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi! Ben ik weer!
    Met onze frummel is alles helemaal oké! Was druk aan 't bewegen en het hartje ging weer flink tekeer! Heerlijk geluid! Hij/zij groeit ook goed, mijn baarmoeder zit net onder mijn navel. Helaas was mijn bloeddruk te hoog... 5 weekjes terug was 'ie nog 60/90 en volgens mij vk zou deze nu (gezien het dalen van je bloeddruk halverwege je zwangerschap) zeker niet hoger moeten zijn... Nou, hij was 82/104... Was ze niet zo blij mee.. Nu zei ze dat ik toch echt een stapje terug moet doen (staat zelfs in mijn kaart) anders krijgt die kleine daar ook last van zometeen... Schrok ik toch wel een beetje van... Rustig aan doen... ikke? Maar ja, alles voor de kleine! Alhoewel ik 82 nog wel vond meevallen eigenlijk... Voel me nu echt zo'n miep...

Astrid, wat een ellende met de buren zeg! Doe maar rustig aan en kijk uit hoor! Goed op jezelf passen!

Kirstenyana, wat een prachtige echo! Super!

Liedel, wat een schrik zeg! Jij ook echt rustig aan doen hoor! Maar dat doe je wel natuurlijk! Hoop dat alles een beetje fijn verloopt en je gewoon thuis kan blijven!

Floortje, wat een vakantieverhaal zeg! Normaal ga je toch heen voor je rust? ;)

O ja, ben maar begonnen met mezelf te wegen en uitgaande van een startgewicht van 64 kg ben ik nu nog maar 2 kg aangekomen... Vond ik wel netjes eigenlijk...

Allemaal een hele fijne dag en ik hoor graag nog de verhaaltjes van vk-bezoekjes en echo's!

Liefs Chris

Deel Deze Pagina