@Pjetje: Wat leuk een meisje! Ik vind het wel lief van je dochter dat ze het toch gezegd heeft, maar haar gedachte over broertjes is toch wel heel sneu. Ik heb ook bijna geen navel meer, ik denk dat hij met deze zwangerschap eruit komt. Gisterenavond ook last van maagzuur, dus ik ga vanavond voor het slapen maar een bekertje warme melk drinken en zo even droge koekjes halen. Dat hielp vorige keer ook in het begin. Vanmorgen voor de extra echo geweest. Wat een lieve gyneacoloog, hij nam echt de tijd voor de echo, legde alles heel goed uit en we hebben super veel foto's meegekregen (Alleen 2 weten we niet wat erop staat. ) Hij heeft alles van de niertjes ook nog even uitgelegd: De niertjes moeten onder een bepaalde norm blijven. Dit was nu het geval, het is ook afhankelijk of dat de blaas gevuld is of niet. Met 32 weken kijken ze weer. Als het dan niet onder die norm is, mag ik wel bij de vk blijven, maar moet na de geboorte de kinderarts naar de niertjes kijken. Als ze dan nog gevuld zijn met vocht en boven een bepaalde norm zitten, zal de baby geopereerd moeten worden. Anders zal het waarschijnlijk veel nierbekontstekingen en blaasontsteking hebben bijvoorbeeld. Er is maar een hele kleine kans dat dit zal zijn, meestal is het vocht zo goed als weg bij 32 weken. Ze gaan ook geen vruchtwaterpunctie doen, aangezien ik niet in de risicogroep val. Maar goed, alles was nagelopen en zag er keurig uit. De kleine is keurig op lengte, mooi gemiddeld. Het lag nu met het hoofdje naar beneden en was zelfs heel prettig gaan liggen voor de dokter. En wéér lag het met de handjes naast het gezicht, dus ik weet al wel hoe de kleine straks ligt te slapen. Op een gegeven moment konden we 1 handje heel mooi zien, de gyn zei zelfs dat hij het zelden zo mooi kan zien. Meestal hebben ze het als vuistje, maar onze Kruimel lag met de hand helemaal open en ja hoor...5 kleine vingertjes! Ook het gezicht was mooi te zien, het heeft mooie volle lippen. Ach, ik ben weer helemaal trots en eigenlijk blij dat we 17 augustus weer mogen kijken! We maken ons ook geen zorgen. Foto's staan op onze site.
@ pjetje, wat leuk zeg! Een meisje! Gefeliciteerd! Volgens mij zijn de meisjes nu wel in de meerderheid of niet? Nou ja, ik mag pas 14 juni, nog 2 weken wachten pfffffff @ andrea, wat een mooie foto's zeg! Vooral dat handje is heeeel mooi! echt schattig..! PFf word nu wel een beetje jalours op al die mooie echo's hoor, hihi.. IK WIL OOK! Nou ik ga lekker de stad in ijsje eten liefs Kiss
@maartje: het is inderdaad om simpel van te worden. Zeker omdat ik me een week of 4 goed heb gevoeld. (tussen de 12 en 16 weken) Dat die buik van mij zo goed groeit zal er ook wel mee te maken hebben. Ben gewoon zo snel moe. Ach we ploeteren gewoon door. We weten waarvoor we het doen. Heb op m'n werk al laten doorschemeren dat ze voorlopig niet op me moeten rekenen. Hoop wel dat ik over een paar weken voor twee halve dagen iets kan gaan doen. Is toch leuker dan thuis zitten de hele dag. We zullen zien. Voorlopig bekruipt het gevoel me dat m'n verlof al is ingegaan... @anderea: wat een mooie foto's en gelukkig dat nu alles onder de norm is. Hier gaat alles wel redelijk. Dadelijk nog even wat verf 'foutjes' bijwerken in de babykamer en dan m'n bed weer in. De kleine heeft me lang wakker gehouden met het getrappel. Steeds om half 12 gaat het loos. Het lijkt ook wel iedere dag beter te voelen vanaf de buitenkant. Geniet allemaal van het zonnetje en van de echo's. Groetjes Silvie
@Sylvia, dat is balen zeg... Kan er niet iemand anders helpen met afsluiten? Je geeft zo duidelijk aan dat het niet wil zo en dan zeggen ze iets toe om het vervolgens weer terug te draaien... En ze kunnen bv niet regelen dat je samen met iemand staat die laatste paar uur, zodat niet alles op jouw schouders terecht komt? Of misschien dat je niet hoeft te poetsen ofzo naderhand, want dat lijkt me ook aardig belastend! Anders je ziek melden idd. Je moet wel om je eigen lijf denken hoor! @Missyess, wat voor werk doe jij, als ik vragen mag? Misschien een idee om naar de fysio te gaan? Ik ben daarheen gegaan omdat ik last heb van mn onderrug/stuitje en hopelijk kan ik de grotere klachten voor blijven door nu die oefeningen te doen... @Nica, die voetjes zijn lieeeeef! @Kissflower, hopelijk ga je je gauw weer wat beter voelen! En niet te lang door blijven lopen met die zere rug hoor! @Maartje, hoe is het nu met je? Ik werk in principe nu 4 halve dagen, alleen van de week nog een keer invallen voor een collega. De halve dagen nu zijn wel prettig! En ik heb het erg naar mijn zin bij de peuters! Controle bij de VK was goed vandaag. Hartje gehoord, mooi en de kleine schopte een paar keer, haha. Bloeddruk was ook weer netjes dus ik ben weer door de keuring . Over 4 wkn weer .
Hallo allemaal, Mijn collega is gisteravond vader geworden van een zoon. Moesten moeder en kind met spoed naar het academisch ziekenhuis wegens zuurstoftekort bij de geboorte. Ik ben er helemaal naar van. Je gaat ervan uit dat het kind geboren wordt en dat het dan allemaal goed is. Niet dus. Vind dit zo erg. Verder weten wij hier ook nog niets. Errug spannend. Iedereen vraagt elkaar of ze al wat meer weten. Sorry, moest ik even kwijt.
@ Maartje: Fijn dat je weer een nachtje lekker geslapen hebt! Hopelijk blijft dat nu zo! @ Pjetje: Wat een ontzettende lieve schat is je dochter zeg En gefeliciteerd dat jullie er een dochter bij krijgen 8) @ Andrea: Fijn dat alles er nu keurig uitzag op de echo! En wat een mooie foto's! @ Nijnie: Fijn dat alles goed was bij de vk! En idd de meisjes staan voor met 6 tegen 4 Groetjes Doris
@Sylvia Ze kunnen toch wel iemand erbij zetten, ze zullen straks toch ook een oplossing moeten zoeken als jij er niet bent. @Maartje Neem je niet teveel hooi op je vork, geniet er van dat je even geen last hebt. Hier nog steeds nasleep van het weekend, net terug van een vriendin die haar zolder gelijk maar heeft leeggetrokken voor me, ben dus heel de middag al aan het kleertjes wassen. Toch wel lief zo je wasrek vol met die kleine kleertjes.
Nijnie, Maartje en Anne, Ja, ik vind het ook echt lastig, ik baal er zo ontzettend van! Vandaag ook echt weer veel last van mn bekken... is echt aparte pijn: soort van zeurend gevoel, heb het meestal alleen links, ook wel eens doort van pijnscheuten/steken op die plaats. Ik voel het vooral als ik opsta, buk en ga zitten en loop (traplopen). Voel het niet de hele tijd hoor, maar als ik het voel...auw... Ik hoef gelukkig nog maar (vanaf volgende week dan) 4 weekjes te werken tot vakantie (3 weekjes vakantie) en dan nog maar 1 weekje en 2 dagen werken.. Ik ben dan ook weer zo dat ik denk: die 4 weekjes.. maar heb wel zitten denken om me misschien toch, als het niet gaat echt ziek te melden..maar dta vind ik zo moeilijk...maar aan mezelf denken is wel belangrijk ja...en daarnaast zijn er als het goed is paar nieuwe mensen aangenomen dusja...snap het ook niet zo goed.... Ben altijd wel blij als ik thuis ben. Maar hoe kom ik aan een bedrijfsarts? Of gaat dat via je werkgever? Wij zijn maar een klein kinderdagverblijf (100 kinderen). Liefs Syl
@ Sylvia, ik heb ook last van me bekken. Vorige week 2 dagen en nu sinds vandaag weer. Vooral als ik zit of buk. Ik noem het maar pijn aan me kont Opzich niet erg volgens de VK, als het maar niet langer dan 2 a 3 dagen duurt.... Dus rustig aan doen! Oja ook heb ik behoorlijk veel last van me banden (wat een zeurkous he ) Vooral s'ochtens en snachts. Denk dat ik vanacht meer met een kussen onder mijn buik ga slapen, anders "hangt" ie teveel
Hallo dames de afgelopen dagen echt geen tijd gehad. Ben alleen maar bezig met schuren en schilderen. de kamer van me dochter moet af ze slaapt nu al een paar nachten bij ons en dat gaat niet helemaal goed. Ik ben druk druk druk ermee. Maar wou me toch even laten horen. Heb vlug bijgelezen Xena gefeliciteerd met jullie boy ptje jullie gefeliciteerd met jullie dochter. Iedereen met echo's veel plezier ik moet nog heel even wachten. Vrijdag VK zaterdag pretecho Wel heel spannend. Zal wat foto's in het album zetten van de verbouwing.
hoihoi, kletstantes zo hé... een lang weekend niet op het forum en er zijn zo alweer 15 pagina's bij! hihi! alles goed met iedereen!?!? hier wel! eindelijk een flink groeiend buikje, en genieten dat ik de BiB voel! ondertussen wel gevoelige rug en buik, als ik teveel doe, maar jah... hoort erbij! doeiii!
Hoi hoi @Pjetje Gefeliciteerd met je kleine meis @Andrea altijd leuk om te horen dat alles goed is @Floortje wat een naar verhaal zeg...je moet er niet te veel aan denken dat zoiets ook kan gebeuren.. ik hoop dat het goed komt. @Nica succes morgen! Ik mag ook weer Ik hoop dat zij kan zien of het een jongetje of een meisje wordt! Ik wil iedereen verder die zoveel pijn heeft even sterkte wensen! Ik mag gelukkig niet klagen het enige wat ik heb is dat ik nergens zin in heb maar daar valt mee te leven Groetjes Kus Samantha
Hoi meiden, Hier ben ik even voordat ik naar mijn vriendin ga voor wat afleiding! @Denisse; heel veel plezier vandaag! @Xenas; bedankt voor de tips. Helaas zijn deze winkels voor mij iets te ver weg (Tot drie jaar geleden woonde ik zowat in de winkels ). @Kissflower; ik krijg ook steeds meer complimenten over mijn buik. Ineens is hij heel aanwezig. Ik zal dit weekend weer een nieuwe foto maken. @Choco; dat heb ik nou ook. Mijn vreselijk kleine diepe navel is verandert in een wijder en ondieper exemplaar! @Pjetje; wat een schat, die dochter van jou! En natuurlijk gefeliciteerd! Twee meiden, wat een weelde! @Andrea; wat fijn dat ze de tijd voor je hebben genomen bij de echo. En natuurlijk helemaal super dat alles goed lijkt te zijn! Toffe foto's ook! @Misoh; ik hoopte ook nog aan het werk te raken, maar de bedrijfsarts heeft me gisteren voor 100% afgekeurd tot mijn verlof! Ik wist natuurlijk wel dat het er dik in zat, maar ik wil het toch liever niet horen! @Nijnie; mwa, ik ben best een beetje verdrietig over het oordeel van de bedrijfsarts. Morgen moet ik nog naar de huisarts. Hopelijk kan die nog iets voor me doen! @Floortje; wat een rotverhaal! Op een ander forum waar ik mee klets is laatst ook een kindje met zuurstofgebrek geboren. Zij houdt er vrijwel zeker motorische problemen aan over. Hoe erg kunnen ze niet zeggen. Sterkte ermee! @Anne; ik doe mijn best om evengoed mijn rust te pakken! Tussen 13-16 ben ik thuis op de bank te vinden. @Sylvia; als je je ziek meld krijg je vanzelf een oproep van de bedrijfsarts. Je kan er ook gewoon zelf om vragen en het moet in het personeelshandboek staan. Je kan die arts vragen om zijn mening. Ik denk dat het redelijk onverantwoord is om zo door te gaan! Ook voor je collega's en de kids. Straks gaat er wel wat mis omdat jij op bent en dan heb jij het gedaan! @Astrid; als jij jezelf al een zeur vindt, dan ben ik de klaagkoningin! @Jotim; zo, dat klinkt goed zeg! Pas je wel een beetje op jezelf! @Annn; het is soms niet bij te houden hier. Haha, ik heb er bijna een dagtaak aan! @NiCa; veel plezier bij de VK! @Littledream; bedankt voor je steun! Ik ben blij voor je dat het allemaal zo goed gaat! Zo, ik ben weer bij. Nu snel douchen, anders kom ik nog te laat. Fijne dag allemaal! Maartje
@Nijnie: Ik werk nu bij een kinderdagverblijf op de baby groep. Dus lekker veel tillen en sjouwen met die baby's. Het is niet mijn echte werk eigenlijk, maar daar was helemaal geen werk in te vinden dus moest ik noodgedwongen wat anders zoeken. Ik ben blij dat ik nu aan het werk ben want thuiszitten is ook niks! Ik heb alleen een beetje pijn na het werken, nu heb ik er bijvoorbeeld helemaal een last van. Vaak als ik dan even lekker gewandeld heb met de hond is het ook over. Gisteren belde de vkpraktijk. 2 vk's zijn bezig met de echo opleiding en hebben af en toe een oefen echospreekuur. Ze vroegen of ik zin had om zaterdag voor een extra echo te komen. Nou dat heb ik wel hoor! hihi. Dus misschien weten wij zaterdag al wat we krijgen. Ben nu toch wel erg nieuwsgierig! Hier denkt nl iedereen dat we een jongetje krijgen, zul je zien dat het juist een meisje is. haha
Goeiemorgen meiden.. Wèl alles gelezen hoor..(en mooie pica's gezien! ) maar het is een beetje veel.. en ik kan hier op mijn werk niet twee schermen naast elkaar openen... dus reageren doe ik een andere keer weer! Hier alles redelijk.. beetje stressvol door een familielid wat ons al 3 jaar lastig valt.. o.a. door eens in de zoveel tijd mij bijna aan te rijden.. (vol gas op me afrijden...) Gister een politiebezoekje aan gewijd... Verder niet veel bijzonders! Beeb zwemt afwisselend rustig en druk rond! Allemaal een fijne dag!
@Nienke, dat is nogal wat als je zo lastig wordt gevallen. Kan de politie er iets mee? @Missyess, dat is een leuk telefoontje, gewoon voor de lol een extra echo! Vanmorgen weer naar de vk geweest. Zij was heel leuk met Ryan, hij mocht alles doen bij mij: Bloeddruk opmeten, met de doptone luisteren, m'n buik meten en ze vroeg uitgebreid aan hem naar de baby. Alles was weer goed, ik ben zelfs een hele gezonde zwangere. Ze vertelde dat er rond de 20 weken vaak een dipje in de onderdruk zit bij gezonde zwangeren en dat was bij mij dus het geval. Normaal zo'n 126/66 en nu 115/56.Ik wist dat dus niet. M'n baarmoeder ligt nog steeds een week voor op groei, komt tot de navel en is 19 cm hoog. Ik heb een mooi bolletje volgens de vk, altijd leuk om te horen! Als ik last van m'n bekken blijf houden, mag ik naar de fysio, zelf weet ik dat ik gewoon rustiger aan moet doen, dus stel het nog wel even uit. Over 4 weekjes weer terug komen.